LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se tam udrží sníh, tak já taky.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
51.Zedek 10000
52.Gospoš 9993
53.Klemsa 9938
Bouldry:
51.Podstata 8203
52.Měřička 8150
53.Pešková 8150
Hory:
4.Rojko 6230
5.Louda 5970
6.Chomová 5704

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088157 cest
Nové přelezy:
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Povolení lezení v Českém ráji na dalších 5 let

Tento týden nabylo právní moci rozhodnutí, kterým Agentura ochrany přírody a krajiny ČR - správa CHKO Český ráj na základě žádosti ČHS povoluje provozování horolezectví na území CHKO Český ráj  na dalších 5 let, do konce roku 2026.
Rozhodnutí přináší několik změn týkajících se časových podmínek lezení, a poměrně zásadní změnu pokud jde o režim prvovýstupů.

Časová omezení a režim prvovýstupů je zobrazen v mapkách, které jsou přílohou rozhodnutí.

Územní a časové podmínky lezení na území CHKO Český ráj



- Lezení je povoleno jen na skalách, které byly k 31.12.2021 uvedeny v naší databázi Skály ČR

- Povolení se nevztahuje na oblast Apoleny, skalní masiv Sokolka v Příhrazských údolíčkách a na vyjmenované lokality a skály v Prachovských skalách.

- Ve většině oblastí Českého ráje je lezení povoleno jako dosud od 1.4. do 31.10. kalendářního roku, viz seznam uvedený v rozhodnutí.

- Zvýšil se počet oblastí, kde je kvůli hnízdění povoleno lezení až od 1.7. Kromě obvodu Čertovy ruky ve Skaláku a Kozákova je do tohoto časového režimu zahrnut i Maják, Dračí věže a Úzká neznámá ve Skaláku,  několik věží v Laholi v Prachovských skalách, ostroh s věží Indián včetně objektů na protilehlé straně v Příhrazech, a také část Sokolí věže na Suškách.

Omezení týkající se Sokolí věže by mělo být během roku opraveno tak, aby zde bylo možné lezení i na konci roku, popř. v lednu; o úpravě jednáme.

- Celoroční lezení je možné na Pantheonu a na Suškách (s výjimkou části Sokolí věže).

- Ve Votrubcově lomu na Kozákově je možné ledolezení, za předpokladu dostatečné vrstvy ledu. Podmínkou je souhlas vlastníka pozemku, o který jsme požádali.


Prvovýstupy



- V území CHKO jsou nově vymezeny oblasti, kde je zcela zakázáno provádění prvovýstupů. Tyto oblasti jsou v mapkách vyznačeny zeleně, resp. zeleně se šrafováním. Jedná se např. o Kozákov, Drábovnu na Maloskalsku, Hruboskalská údolíčka apod.

- Ve většině dalších oblastí jsou prvovýstupy podmíněny udělením souhlasu správou CHKO. Týká se všech velkých lezeckých lokalit Českého ráje (Drábské světničky, Příhrazy, Sušky, Klokočí a Betlémské skály, Prachovské skály...), jejichž seznam je součástí rozhodnutí. Žádosti o povolení prvovýstupů bude vyřizovat ČHS se zapojením oblastních vrcholových komisí. O postupu vás budeme informovat.

- Prvovýstupy, o nichž může samostatně rozhodnout OVK, jsou možné jen v Pleskotech a Pohoři.

- V oblastech, které nejsou v mapách barevně vyznačeny, není režim prvovýstupů nijak upraven.


Podmínky, které musí lezci dodržovat



Povolení lezení se vztahuje na členy ČHS a dle formulace rozhodnutí také na členy jiných horolezeckých organizací.

Ve všech oblastech je nutno dodržovat zásady šetrného chování k přírodě, tj. nepoškozovat skály, nepoškozovat rostlinný kryt a povrch půdy, nerušit hnízdící ptáky apod., a respektovat zásady pravidel lezení na pískovcových skalách.

Při přístupu ke skalám je nutno používat veřejné, nebo značené cesty, aby nedocházelo k poškozování rostlinného a půdního krytu (eroze).



V oblastech Českého ráje zejména platí:

- nelézt na mokrém a vlhkém pískovci
(s výjimkou celoročně otevřených oblastí),

- lézt v obuvi s hladkou podrážkou, nebo bosi (neplatí pro ledolezení ve Votrubcově lomu)

- k jištění používat jen fixní jisticí prostředky a textilní jisticí prostředky,

- nepoužívat magnézium ani jiné chemické prostředky (neplatí pro 1. a 2. ligu Pantheonu),

- úmyslně nepoškozovat a neměnit povrch skal (např. při manipulaci s lanem),

- slaňovat jen pomocí fixního slaňovacího zařízení, vyjma případů, kdy chybí nebo je poškozeno,

- cesty prostupovat zdola, nepoužívat horní jištění "top rope" (neplatí pro 1. a 2. ligu Pantheonu),

- počet členů lanového družstva smí být nejvýše 5 (neplatí pro lom Pánvička v Klokočských skalách),

- neodstraňovat z povrchu skal, spárek apod. rostliny, zeminu apod.



Kompletní znění rozhodnutí (včetně dvou oprav, které musely být provedeny), najdete v tomto článku, v rubrice Povolení lezení a samozřejmě v databázi Skály ČR. Úpravy databáze skal tak, aby v ní byly promítnuty detaily nového povolení, budeme provádět postupně.



CHKO Český ráj_Rozhodnutí 2022

CHKO Český ráj_Rozhodnutí 2022_Mapy



Prosíme, abyste se seznámili se všemi podmínkami rozhodnutí, a stanovené podmínky důsledně dodržovali.

Pokud zjistíte zahnízdění, informujte příslušnou oblastní vrcholovou komisi nebo správce skal
(kontakty najdete v databázi skal u jednotlivých sektorů), nebo přímo správu CHKO.

Děkujeme!

Božena Valentová, ČHS   [úpravy] 08:17 12.02.2022Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Polygony14:58:54 12.02.2022
Polygony jednotlivých režimů jsou zde: https://mapy.cz/s/hotejajeca na Mapy.cz.

Mapové polygony se bohužel někdy nekryjí se sektory v databázi horosvazu a protože navíc u řady skal nejsou v databázi ČHS souřadnice, nelze zcela přesně a spolehlivě v databázi vyznačit povolené termíny lezení a pravidla povolování prvovýstupů. Proto byly polygony zapracovány do mapy.cz aí každého lezezc si může pomocí telefonu nego GPS v terénu zjistit, v jakém polygonu se nachází a jaká omezení pro něj právě platí - jaký je sezónní termín povoleného lezení a zda jsou prvovýstupy zakázány, nebo je třeba prostřednictvím OVK žádat Správu CHKO o povolení. Také pozor na to, že uvnitř některých polygonů jsou ještě v některých případech malé polygony s n jinými omezeními, například část Sokolí věže va Suškách. Polygony jsou z hlediska ochrany přírody, ale k tomu mohou přibýt i jiná omezení - od vlastníků pozemků, či obory, nebo památkové ochrany.

Chci poprosit lezce, kteří se budou pohybovat kolem skal, aby zadávali jejich souřadnice, ať už mailem, na skalycr@horosvaz.cz, nebo pomocí mobilní aplikace. Souřadnice nám umožní zjistit, jaká pravidla pro tu kterou skálu platí a mít je v databázi správně nastavená.

Díky

Petr Jandík, správce databáze Skály ČR
Petr Jandíkodpovědět 

 Škoda22:17:33 12.02.2022
Aj, to je škody! Kdy už to tam konečně zakážou na tom šíleným solivaru? Povolené ničení tak krásných skal.
Škodaodpovědět 

 Uzavírání cest08:54:21 13.02.2022
Zaujala mě v tom rozhodnutí zmínka, že u tří cest na Hrubici (Normálka na Kapelníka, Údolka na Podmokelskou, Údolka na Blatník) nebude obnovováno fixní jištění a až se stane nevyhovujícím, cesty budou uzavřeny. Nebylo by rozumnější ty cesty uzavřít rovnou? Svoji krásu opotřebeností stejně dávno ztratily, ty vyšlapané díry působí odpudivě a čekání na to, až bude hrozit, že s někým vypadne nevyhovující kruh mi přijde tak trochu divné. Nebo k takovému kroku chybí odvaha? V Tisé jsou dávno uzavřeny leckteré méně zničené cesty.
Mastodontodpovědět 
 Re: Uzavírání cest10:05:53 13.02.2022
Mágovat tam od začátku, tak se udělá kurčička a je klid
odpovědět 
  Re: Uzavírání cest14:08:00 13.02.2022
ale houby. Nejlepsi je par borhakama prichytit dratenku a cely nahodit cementovou maltou. Drzi to jak svina a muze se i na mokrym.
odpovědět 
   Re: Uzavírání cest11:41:10 14.02.2022
na vyšlapaných klasických cestách už není co chránit. považuji to za úlet. zavírá se snad pro pěší ten úvoz mezi čertovou rukou a majákem? (nejdřív vyježděnej žebřiňáky a pak za 150 let turistiky prošlapanej o další metr)
Lukas B.odpovědět 
 Re: Uzavírání cest07:47:07 15.02.2022
To je dané jištěním cest. V klasických oblastech je vždy 10-20 cest, které lezou do zblbnutí, protože jsou dobře zajistitelné.

Podle mého názoru by ochrana přírody udělala nejlépe, kdyby dodala nějaké jištění do dalších cest, které by sice stále byl prostor pro strach, ale byly bezpečné.
odpovědět 
  Re: Uzavírání cest08:49:03 15.02.2022
Chápu tvůj názor a argument, ale vem si tu tradici lezení na pískovci. Prostě cesty jsou víc o hlavě než o síle a s jištěním se šetří. Kdyby někdo dotloukl kruhy do těch nádherných cest, tak je jedna zkazí a druhak je to dle mého neúcta k autorovi cesty. Jak jsem si jednou poslechl v hsopodě: "Pokud más problém jak se Skalák odjištěný jdi lézt jinam." Osobně doporučuji rozhovor v Montaně s Bojsou. Hezky tam rozebírá tyhle problémy. Případně můžeš napsat na Hruboskalsko.cz ,ale tam dostaneš bídu od klasiků.
Štěpánodpovědět 
 Re: Uzavírání cest08:48:06 17.02.2022
Vzhledem k tomu, že řada kruhů je nových (Podmokelská komplet), bude jejich životnost určitě mnoho desítek let. A co bude s povoleními/nepovoleními za mnoho desítek let je tak ve hvězdách, že toto omezení absolutně nemá logiku a omezením vlastně ani není.
Petr Reschodpovědět 

 Vláček s 4 vagóny?!15:26:05 13.02.2022
Dokud bude povolený počet členů lanového družstva 5 lidí, nechápu ty ostatní věci a považuji tento přístup z obou stran za pokrytectví.
K.odpovědět 
 Re: Vláček s 4 vagóny?!13:11:40 14.02.2022
To máme otec, dcera, syn a matka + kamarád potkaný v hospodě nebo třetí dítě. Je to tak moc? Ne vždy to znamená komerční výpravu.
 m.votoupalodpovědět 
  Re: Vláček s 4 vagóny?!15:09:53 14.02.2022
Ano, je to moc. Je to přesně o 3 lidi víc, co na tu cestu vlastně nemají. Dále se při větším počtu lidí přešlapuje déle a více na štandech a matroš tím dál trpí a trpí, až utrpí. Utrpení v Ráji. Ovšem pravda je, že nejvíc si do huby nevidí horští svůdci s tím jejich "předáváním tradice".
K.odpovědět 
   Re: Vláček s 4 vagóny?!08:55:50 15.02.2022
Ahoj, hele naprosto chápu odpor k vůdcům a jejich předávání tradice, ale popravdě je to lepší než lidi co se ze stěn v karanténě dostali díky videiím jako je "Začínáme na písku" do Hrubice a nevěděli vůbec nic o tom co a jak. Osobně jsem potkal několik lezců, co takhle stáli pod cestama třeba za III nebo VI o kterých, ale každý ví, že jsou to osolený vraždy. Ale musím souhlasit, že družstvo po pěti je někdy moc. Bohužel, ale podle mého zaleží jakovšude hodně na lidech. Najdeš družstva, který se chovají normálně v 5 a pak i deb-ly ve dvou.
odpovědět 

 prvovýstupy14:48:16 14.02.2022
No, vlastně můžu být rád, že jsem ještě zažil dobu, ve které bylo možné "udělat" novou cestu. RIP Drábovna :(   
motákodpovědět 
 Re: prvovýstupy20:20:04 14.02.2022
Jo, další kolečko salámu ukrojené. Prvovýstupy fakticky končí.
retezodpovědět 
 Re: prvovýstupy08:26:59 15.02.2022
Přitom když jsem se byl v zimě na Drábovně projít, pár logických (těžších) směrů by se ještě našlo...škoda
Ondrášodpovědět 
 Re: prvovýstupy10:01:46 15.02.2022
Jaký je logický důvod zákazu prvovýstupů, konkrétně na Drábovně?
Honzaodpovědět 
  Re: prvovýstupy12:11:02 15.02.2022
Logický důvod je ten, že zelený všeho druhu nenávidí lidi (kromě sebe) a když je ještě nemůžou odstranit, tak je alespoň omezují (kromě sebe).

Nějaký lezení je úplně marginální část zelené agendy kolem nás.
retezodpovědět 
   Re: prvovýstupy19:15:17 15.02.2022
zákaz prvovýstupů chápu jako principielní zákaz tlučení dalších kruhů. smělé linie po vlastním vzniklé ze zabloudění a bez následného maštění ega evidencí publikováním jsou samozřejmě i nadále povoleny.
Lukas B.odpovědět 
    Re: prvovýstupy10:54:09 16.02.2022
Povolení to říká jasně. Zákaz je zákaz. Teoreticky bych dokonce jako správce oblasti měl hlásit veškerá zjištěná porušení... Takže pokud si to bloudění zapíšeš do vrcholovky... Asi bych to "správcování" v takovém případě raději "složil" ale stejně všechny prosím, aby mě takovým situacím nevystavovali.
motákodpovědět 
     Re: prvovýstupy13:08:50 17.02.2022
některé svoje kvakersko-softmoverské aktivity, které by eventuelně mohly být prvovýstupy, nikam nepíšu, nehlásím, nečistím skálu, nevrtám, nefotím se u toho. a ani mě nenapadne tam ještě jako pěst na voko odsazovat nějakou blyštivou zdaleka viditelnou vrcholovku. eviduji a zveřejňuji voje aktivity jen tam, kde to není sporné nebo ožehavé.
Lukas B.odpovědět 
   Re: prvovýstupy15:04:54 16.02.2022
Zákaz prvovystupů (= Po schvaleni CHKO) bylo do Vyjimky vpašováno na osobní příkaz/přání vedoucího správy CHKO Český ráj p.Klápštěho.
lokální anonymodpovědět 
    Re: prvovýstupy15:16:12 16.02.2022
Mu vyřiď, že se mu odteď na nějaký sbírání bordelu po turistech můžu zvysoka, ať si to po nich ochráncové uklízej sami.
Pravidla kde a jak se smí lízt včetně provýstupů jsou dostatečně jasný a extra schvalování resp. škemrat o dovolení každýho jednotlivě je kravina. Nebo jde jen o způsob jak si přivydělat? Chceš prvovýstup tak dej všimný a půjde to. Nedáš tak se zamítá. Klasika pokud nechlastáš s úředníkem..
Timhle stylem to akorát přejde do guerilly.
odpovědět 
     Re: prvovýstupy13:02:01 18.02.2022
Jj presne tak to dopadne....prvace se budou delat dal a jen se nebudou "hlasit" ...bohužel na Klapsteho by nezabrala ani "bazuka" u kouli.....Spatny zkusenosti s nim maji uplne vsichni. Orientaci, vodaci, samosprava, podnikatele.... je to arogantni zmetek.
lokální anonymodpovědět 
     Re: prvovýstupy13:02:53 18.02.2022
Jj presne tak to dopadne....prvace se budou delat dal a jen se nebudou "hlasit" ...bohužel na Klapsteho by nezabrala ani "bazuka" u kouli.....Spatny zkusenosti s nim maji uplne vsichni. Orientaci, vodaci, samosprava, podnikatele.... je to arogantni zmetek.
lokální anonymodpovědět 
    Re: prvovýstupy16:58:55 21.02.2022
Zajímavé povídání k tématu je na Skalních oblastech. https://www.skal nioblasti.cz/5_in dex.asp?cmd=10&id=967&x=0 V odkazu dvě mezery.
motákodpovědět 

 byrokracie jede09:48:43 15.02.2022
Tvl prima schvalovací kolečko.. To bude podmínka a forma, ale musíš to nejdřív zdokumentovat kudy to asi polezeš a prohnat dvouma úřadama. Až se ti to vrátí schválený tak bude podzimní mokro, forma v hajzlu a ještě zjistíš že se to musí lízt nahoře o 5 metrů vedle, takže slanit a nechat schválit novou verzi jinak jsi zločinec a dostaneš 10k pokutu.
Bude i pro houbaře schválování plánu trasy? Bych se nedivil kdyby to zelenýho mozka napadlo, byl by ještě důležitější než teď.
odpovědět 
 Re: byrokracie jede10:08:32 15.02.2022
Čím víc úřadů a byrokracie, tím méně svobody. Chápu, že se musí budoucnost nějak chránit, ale některé zákaz jsou čirý voprcajtung. Závidím dobu našich tátů/dědů, kteří měli ve skalách mnohem větší svobodu. Zas to bylo ale vykompenzováno tím, že žili v nesvobodné zemi, takže když se vše sečte, tak asi není co závidět.
Honzaodpovědět 
  Re: byrokracie jede11:40:28 16.02.2022
Žili v nesvobodný zemi (v tom shoda). Ale když se jich zeptáš, neměnili by a s láskou na ty časy vzpomínají. Myslím tím skály, hory, pohyb v nich.
odpovědět 
   Re: byrokracie jede20:06:07 17.02.2022
Protože byli mladí, tenhle argument je fakt úplně lichej.
odpovědět 
   Re: byrokracie jede20:25:54 17.02.2022
Hlavně s láskou vzpomínáme na to, jak jsme nikam nemohli kromě NDR, Maďarska, Rumunska a Bulharska, Polska
odpovědět 
   Re: byrokracie jede22:06:28 25.02.2022
Já bych tedy tehdy rychle a hodně rád měnil. Fakt ti nedochází, co je to komunismus?
Kuba Turekodpovědět 
 Re: byrokracie jede19:39:02 15.02.2022
Zajímalo by mě, jestli se pod nickem "Já" skrývá ten automatický troll, řízený umělou inteligencí. Podle hojných příspěvků na lezci bych IQ jeho řídícího softwaru odhadoval na kód pro packmana.
Stanislavodpovědět 
  Re: byrokracie jede07:12:45 16.02.2022
Už jsem starý a nevím co je to packman (znám jenom pako, ve smyslu ty jsi pako), tím postrádám smysl tvého příspěvku, škoda, vypadalo to jak z nějakýho filmu.
odpovědět 
   Re: byrokracie jede08:50:58 16.02.2022
Jestli jsi starej, tak jsi musel za svejch mladejch let hrát pacmana nebo packmana u kámoše v obejváku na nějakým tom sinkléru či komodóru, ev. po vhození dvoukoruny i na hracím automatu.
honzaodpovědět 
   Re: byrokracie jede15:49:12 16.02.2022
Packman je ten vod Babiše, jak mu roste na řepkovym poli.
odpovědět 

 Konec uforingů/na Bory!19:03:49 16.02.2022
Jestli to chápu, tak se už v Ráji nesmějí používat gumoví ufouni, jenom ty made in Ráj.
Takže vzhůru na Bory (u Rovenska), tam zbyla poslední oázka prváčů (a celoročního lezení)...
Máraodpovědět 
 Re: Konec uforingů/na Bory!19:39:05 16.02.2022
Nalistuj si tady: http://www.skalnioblasti.cz/aopk/5_index.asp?cmd=5 "Kajský úřad Libereckého kraje" a otevři si pdf "PP Borecké skály - Rozhodnutí". Ai budeš docela překvapenej...
JHodpovědět 
 Re: Konec uforingů/na Bory!20:26:00 16.02.2022
To je dobrej blud tohle. Stačí se podívat na web Skalní oblasti...
krutonodpovědět 
 Re: Konec uforingů/na Bory!00:48:47 17.02.2022
V aktuálním rozhodnutí CHKO byly a jsou chyby. Některé už byly opraveny, (viz dvě vydaná opravná rozhodnutí) o opravu dalších se ještě musí požádat. Například fornulace o jištění smyčkami by se měla změnit na jištění textilními prostředky.
Z Boreckých skal je celoroční jen část, která není v PP. Link Rozhodnutí KU Liberec o Boreckých skalách je u každé cesty, skály a sektoru v oblasti Borecké skály https://www.horosvaz.cz/skaly-oblast-145/ Je tam taky jasně označeno, které sektory jsou celoroční (nemají před názvem červené kolečko.)
Petr Jandíkodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173636)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (49)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 202 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 214 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 214 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 198 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.