SP v lezení na obtížnost Kranj, Slovinsko

Adam Ondra vyhrál, Martin Stráník skončil 8.

Adam Ondra vyhrál dnes závod Světového poháru v lezení na obtížnost ve slovinské Kranji. Jako jediný ve finále dal top. Martin Stráník skončil ve finále na 8. místě.


Na 2. místě skončil Japonec Kai Harada, na 3. Španěl Alberto Ginéz López.





Výsledky finále mužů:
výsledky finále





V ženách vyhrála Chaehyun Seo Z Koreje, 2. byla Rakušanka Jessica Pilz, 3. Slovinka Lucka Rakovec.


Celkové výsledky viz:

IFSC Climbing Worldcup (L) - Kranj (SLO) 2019



Záznam finále:





Adam Ondra finále

Adam Ondra vyhrává finále


Předchozí zpráva z dopoledne:

Adam Ondra a Martin Stráník jdou do finále


Adam Ondra postoupil dnes ze semifinále Světového poháru v lezení na obtížnost ve slovinské Kranji z 1. místa, dolezl nejvýše ze všech. Do odpoledního finále postoupil také Martin Stráník z 5. místa. Jakub Konečný skončil 25.

Výsledky viz:

IFSC Climbing Worldcup (L) - Kranj (SLO) 2019







Záznam semifinále:



Adam Ondra vyhrává semifinále

Adam Ondra vyhrává semifinále



Zde bude od 17:00 přenos finále:






Předchozí zpráva ze soboty:

Adam Ondra, Martin Stráník a Kuba Konečný jdou do semi


Adam Ondra postoupil dnes z kvalifikace Světového poháru v lezení na obtížnost ve slovinské Kranji z 1. místa se dvěma topy. Do nedělního semifinále postoupil také Martin Stráník z 9. a Jakub Konečný ze 24. pozice.

Další naši v kvalifikaci mužů skončili: Šimon Potůček na 64. místě a Jan Kříž na 72. místě.

V ženské kvalifikaci skončila odpoledne naše Michaela Smetanová na 41. místě.

Výsledky viz:

IFSC Climbing Worldcup (L) - Kranj (SLO) 2019

Semifinále je v neděli od 7:30. Zde bude přenos na Youtube:



Zde bude od 17:00 přenos finále:


sth   [úpravy] 19:35 29.09.2019

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kranj09:32:35 29.09.2019
Kubu jsem v semifinále neviděl, ale Martin leze nádherně technicky, čte cestu parádně. Klobouk dolů.
odpovědět 
 Re: Kranj10:23:29 29.09.2019
jj, super postup do finale
T.odpovědět 

 sedmý místo19:26:40 29.09.2019
tak nevim nevim, ale z toho co vidim teď naživo před vyhlášením, tak se mi nezdá, že by to Schubert tečoval a tim pádem by Martin měl být sedmej.
Ne že by až tak moc o něco šlo...
T.tjodpovědět 
 Re: sedmý místo19:32:36 29.09.2019
Mínuska už se nepočítaj, jakkýkoliv pohyb nahoru a neudržení chytu je +. I tak super Martin, kdo by to před sezónou řekl a Adam ve finále byl úplně jinde!!! Co tam předvedl? Úžasná show! Važme si těchto výsledků, škoda Jakuba v semi.
Fanclubodpovědět 
  Re: sedmý místo19:38:38 29.09.2019
to vim, ale Schubert ten chyt ani netečnul, neměl dotyk. Martin se myslim dotknul a sklouznul. Podle mě to ještě upraví...a jestli ne, Martin by klidně mohl vznést stížnost.
T.tjodpovědět 
   Re: sedmý místo20:20:15 29.09.2019
Tečuje se tak střela nebo nevim co...:) V lezení mužes tečnout chyt ale z hlediska výsledků je ti to k hov...Bud mas chyt drženej a nebo z toho chytu uděláš pohyb (těžiště směrem vzhůru) a máš poslední držený chyt s pluskem. Žádna teč jak ty píšeš tedy nerozhoduje! :) Jinak semi a finále mužů se stavěčům dost povedlo! Což se nedá už tolik říct o ženách. Semifinále hrůza děs a finále možná jeste horší! Malinký asiatky měli dost nevýhodu ve spodním kroku do strany a Lucka měla smůli, že si nepřidžela červenou oblou strukturu když si šla pro "plusko" v posledním kroku, stálo jí to vítězství! Adam je král ale to už všichni víme!!!
Pepaodpovědět 

 finále mužů20:57:44 29.09.2019
Martin Super! a Adam jiná planeta!
Svět je zase v rovnováze...
Valmarodpovědět 
 Re: finále mužů21:04:08 29.09.2019
Kuba semi je koneckonců taky dobrý.
odpovědět 

 díky21:03:37 29.09.2019
Velká Gratulace Adamovi, byla to skvělá show a parádní výkon! Klobouk dolu i před Martinem, kterýmu to bohužel ve finále nevyšlo, ale celkově od něj super výkon a snad ho zas ve finále uvidíme!
aTomodpovědět 

 Zbytecny nýty!!21:26:42 29.09.2019
Tak Adamuv vykon je proste famozni.. super.. fakt se mu to povedlo..  jen se divim ze po tom co se stalo minule ze jsou cesty na SP finale plne uplne zbytecnych nýtu. Myslim ze by spis nekdo mel podat stiznost na to ue cesta nebyla vycistena
odpovědět 
 Re: Zbytecny nýty!!22:01:31 29.09.2019
Žensky finále bylo podle mne postavený blbě, většina končila na stejným místě, rozhodoval tecovanej chyt.
gorbiodpovědět 
  Pravidla07:36:57 30.09.2019
Když už to sledujete a děláte tu pak chytré, nemůžete si alespoň přečíst pravidla? Nic takového, jako je tečovaný chyt, neexistuje, tedy to nemůže ani rozhodovat.
odpovědět 
   Re: Pravidla08:22:38 30.09.2019
Existuje, je to to plusko, možná se to přesně takhle nejmenuje, je ale jasný, co tim gorbi myslel, takže peace.
odpovědět 
    Re: Pravidla09:26:56 30.09.2019
Ne, jasný to není. Kdyby to bylo tak, jak píšeš, napsal by zahájení pohybu. Ale tečovaný chyt je hovadina, zda chyt někdo tečoval, nebo ne, není důležité, klidně mohl skončit 10 čísel od něj. Buď závodník pohyb v těžišti těla správným směrem zahájil, nebo ne. Teč chytu s tím nesouvisí. Je to pozůstatek hodně let starých pravidel, kde by se teč (tedy závodník se chytu dotkl, ale neudržel) počítala jako mínus. Takže tu nepiš, co dotyčný myslel, když zcela evidentně dotyčný nezná pravidla a myslel něco úplně jiného. Normálně by to bylo jedno, ale když už se rozhodl si hrát na odborníka a psát to veřejně...
odpovědět 
     Re: Pravidla13:07:29 30.09.2019
Dík za info, vidíš, lezu 12 let, ale pravidla jsem nikdy nečet...takže Martin osmej zaslouženě, no dobrá.
T.tjodpovědět 
   Re: Pravidla09:42:29 30.09.2019
Myslím, že to tak bylo dříve. "Tečovaný" tj. nedržený pevně byl se znaménkem mínus.
Tedy:
chyt č.25 jsem držel: 25
chytu jsem se jen dotkl: 25-
z chytu jsem zahájil pohyb dále, ale na další chyt nedosáhl: 25+.
Pravděpodobně v tom byly zmatky, tak se znaménko "-" zrušilo.

Zaujalo mne však "půlení chytu" - u třetího španěla: 31,5+. Netuší někdo, co to znamená? Rozdělení struktury na části?

Krtekodpovědět 
    Re: Pravidla11:00:32 30.09.2019
0,5 je chyt ktery neni urcen jako chyt, takze nejspis nejaka noha
odpovědět 
    Re: Pravidla15:16:24 30.09.2019
Znamená to přesně to co jsem psal víš. 31,5 byla ona oblá velká červená struktura, kterou si první přidržela a pak teprve "zkusila" další krok (nebo prostě šli po dalším chytu) Jessica vypadla pravě z oné struktury (sice obouřuč ale to v tomhle případě nerozhodovalo) Lucka tuhle strukturu nepoužila a šla dál, tudíš měla poslední držený chyt s pluskem (30+). Tudíš i když na oko dolezli první čtyři skoro stejně Lucka skončila kůli tomuhle nechytnutí třetí. Kdyby ji vzala a zkusila má taky 31.5+, pak by rozhodovalo pořadí ze Semi. Tudíš by vyhrála.
Pepaodpovědět 

 OS08:38:22 30.09.2019
Ondra je bůh a Stráník malý bůh. Škoda, že ho to na laně nebaví (jak říká), mohl by být větší bůh. Doufám, že kromě oblézání šutrů občas zabrousí i do výšek, finále je skvělý výsledek.
goatodpovědět 

 AO v čem leze?11:24:10 30.09.2019
Co to má AO za lezečky?
Sherlock Holmesodpovědět 
 Re: AO v čem leze?12:02:50 30.09.2019
LaS Solution Comp 2020?
odpovědět 
  Re: AO v čem leze?12:35:58 30.09.2019
Jo, jo, díky Watsone
Sherlock Holmesodpovědět 

 osma11:31:31 30.09.2019
Zaujalo mě, že ve finále MS borci jistí slaňovací osmou...Dle mého názoru by měli jít co se metodiky týče příkladem..
Hurvajzodpovědět 
 Re: osma11:47:51 30.09.2019
Slovinci to tak dělaj vždycky. Já myslím, že je to především proto, aby mohli rychle podávat. Plus luxusní prokluz, že si nikdo nemůže stěžovat, že si pohnul torzem :)
Sherlock Holmesodpovědět 
 Re: osma12:22:39 30.09.2019
A nikdo neleze v helmě. Nevím nevím :)
P.odpovědět 
 Re: osma13:19:54 30.09.2019
Presne je to hlavne kvuli prokluzu a podavani lana. Zavodni jisteni je trosku jine nez skalni a lezec by mel citit lano v podstate az v okamziku padu. Spatne podane lano, ci tvrde chyceny pad technicky incident.

Jsou zakazany pravidly vsechny automaty a poloautomaty. Osma a kyblik jako manualni jistitka jsou tak ok.
odpovědět 

 Kranj08:01:11 02.10.2019
Gratulace Adamovi (nevyhrál v Kranji vůbec poprve?), Martinovi a trochu i Kubovi! To byla paráda. Muži. Ženy ne. Nejhorší bylo rozhodnutí od stolu o prvních čtyřech místech. To fakt hodně posrali. Anak, Jessica, Chaehyun a Lučka dolezly do stejného místa, odkud se už ani jedna nepohnula. Nejblíž tomu byla Chaehyun, takže vítězka mně osobně připadá spravedlivá, ale kdyby všechnny dostaly stejně, tak první Lučka, druhá Chaehyun, třetí Anak, 4. Jessica. Tak možná Chaehyun měla dostat plusko a ostatní stejně. A ještě tam byla situace dole, kde to vypadalo, že pro menší holky to byl mnohem, mnohem horší krok. Třeba to tak ale jen vypadalo a reálně prostě důvod byl, že na tenhle krok byly slabší, ale to si moc nemyslím, vzhledem k tomu, že tam měla problém i Mei Kotake. Stavěči by měli přemýšlet o betě pro menší i vyšší, třeba přidat nějakou řezku stup - prostě podobně, jako to často nabízí skála. V tomhle mimochodem vidím výhodu oldschoolové stěny v Kranji - na těch strukturách jsou různé nerovnosti, které je možné využít jako stup, není to hladké, a to dává možnost najít si svou vlastní betu.
odpovědět 
 Re: Kranj14:42:21 02.10.2019
Nevim, Seo ten první problém vyřešila a měří 160cm. Ten další ze kterýho zbytek padal byl teda tvrdej ořech. Stane se.
Katoodpovědět 
  Re: Kranj08:22:17 03.10.2019
Však píšu "Třeba to tak ale jen vypadalo a reálně prostě důvod byl, že na tenhle krok byly slabší". Ale Seo měří 162, Mori a Kotake 154. A to už je znatelný rozdíl. A když se podíváš na nastoupenou jednotku, tak to vypadá, že ten rozdíl je možná i větší. Je jí 15, klidně může růst.
odpovědět 
   Re: Kranj08:59:45 03.10.2019
Někde udávaj 160 někde 162, ale to je jedno. Každý si vybírá svůj sport a je to jeho problém když zjistí, že na to není dokonale stavěnej.
Třeba vrcholová košíková automaticky eliminuje hodně malý lidi. Prostě tak to je.
Pointa byla, že ty stavěči se nemůžou ohlížet zase moc. Jako řešit že 160 to asi dá, ale 155 už asi ne a vymejšlet složitosti jak to obejít. To ani není technicky možný.
odpovědět 
    Re: Kranj09:42:17 03.10.2019
"Nevim, Seo ten první problém vyřešila a měří 160cm." Pointa téhle věty určitě nebyla, že stavěči se nemůžou ohlížet zase moc.

Tvá analogie nefunguje. Lezení není basketbal, jsou to dva úplně rozdílné sporty - a na tom záleží. Vzhledem k charakteru basketbalu (je třeba umístit míč někam vysoko a přesně a hraje se převážně vrchem) je pochopitelné, že se prosazují především hodně vysocí. Jenže lezení neeliminuje ani hodně malé, ani hodně vysoké. není žádné být dokonale, nebo nedokonale stavěný na lezeníů. Jsou kroky, které sedí jedněm a pak kroky, které sedí jiným. Na závodech je ovšem třeba stavět cestu tak, aby seděly všem. A to stavěči pochopitelně řeší, to je součást jejich práce, xkrát o tom mluví na různých videích, takže jsi mimo.

Řešit, jestli to 162 dá a 154 ne. Ne 160 a 155. 8 cm není zanedbatelný rozdíl. 162, protože jestli jsou dva různé údaje, platit bude u takhle mladé holky ten druhý, protože nejspíš prostě vyrostla. A ten rozdíl mezi ní a Japonkami na videu vypadá ještě větší.

odpovědět 
     Re: Kranj21:27:47 03.10.2019
O.K. už jsem to pochopil. Já jsem ve všem úplně mimo a nejlepší bude, když budu držet hubu a nebudu tady vyjadřovat vůbec žádný názory.
Zatímco ty víš všechno nejlépe, na všechno máš ten správný názor a dokonalý vhled do věcí.
Proto ke tvým příspěvkům není co dodat ani není možný vyjádřit svůj vlastní pohled, protože je takový jiný pohled automaticky oproti tvýmu naprostá zhovadilost.
Pochopil jsem to správně?
odpovědět 
      Re: Kranj21:42:21 03.10.2019
Ty budeš pěkný máslo, že si tady píšeš sám se sebou
odpovědět 
      Re: Kranj09:30:18 04.10.2019
Diskuze na lezci se vším všudy. Ty seš drama queen :) Slušná kombinace breko-útoku. Pochopil jsi to špatně. Vyjádřil si svůj názor (nikdo ti to nezakazoval) a stojíš si za ním. Já jsem zase vyjádřil svůj názor, který se s tím tvým v řadě věcí neshoduje a taky si za ním stojím. A to je celé. To se někdy stane a člověk se s tím musí umět vyrovnat. Tvoje názory jsem nezesměšňoval ani neshazoval, ani jsem netvrdil, že můj názor je lepší než tvůj.

Nikdo netvrdí, že můj názor je správný a že vím vše nejlépe, nikdo ti nezakazoval vyjádřit se, nikdo netvrdí, že tvůj názor je horší, než můj názor, nikdo netvrdí, že k tomu, co jsem napsal, není co dodat atd. Faul na faulu. Proč? Pradoxně asi proto, že nedokážeš unýst, že s tebou nesouhlasím.

odpovědět 
  Re: Kranj09:42:50 03.10.2019
To byl tvrdej ořech, ale pointa nebyla, jak moc to bylo tvrdý, ale jak podivně rozhodčí situaci vyhodnotili.
odpovědět 

 koleno20:22:37 02.10.2019
jezismarjaaa co to ma s kolenem na te titulni fotce? Nejaky specialni kloub co potrebuju na  9a?
judovanaodpovědět 
 Re: koleno20:38:50 02.10.2019
Normálně vytvarovanej na extrémní lezení. Prostě AO.
odpovědět