LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jak piješ, tak lezeš. /Wie trinkst du, so kletterst du./
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
Basecup 2025 (11.10)
SP paralezení Laval FRA (25.10)
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12953
2.Votoček 12850
3. 12031
Bouldry:
1.Volf 11503
2.Ondra 11434
3.Trojan 11000
Hory:
1.Sejbal 8423
2.Y 8001
3.Groš 7768

Výsledky
MS v lezení (21.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)

Deníčky
5809 lezců
1183884 cest
Nové přelezy:
Amphora 7b+
Helios 8a
Inti Raymi 7b+
Corrida 8c
Knoflíková 9
Themelio 7c+
Úsměv 7C
Quo Vadis 7C+
Comp Style 8A
Attention, 7C+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Diagnóza Kašparák

Klasifikace:8+
Typ cesty:skalní
Sektor:Hlavní Masiv - Pravá Část
Oblast:Skály U Kašparova Mlýna
Poloha:Pavlovské vrchy
Obtíže:technika
Sklon:kolmá
Délka:20 m
Jištění:borháky
Autor:I. Harašta, 2022
Popis:
Pěkný, asi pětimetrový bouldřík v krásné hladké stěnce po malých chytech. Zbytek cesty výrazně lehčí.
Zapsal:Roman Sk (romisak), 28.05.2023 21:53:26

 
* * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   8 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Skály u Kašparova mlýna


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Cesta za pět kroků, přímo stěnkou max. tak za 7, pokud někdo odšlápne pravou mohou na malý patest tak 7-.
Zapsal: Vlk, 12.08.2023 21:15:11

ha ha ha chtěl bych tě vidět jak to vylezeš
Zapsal: Derek Brookes, 13.08.2023 21:23:04

Vylezeno v pátek na první bez patestu:-) a kámoš taky na pohodu a ještě si liboval, jak si krásně zvedá klasu u prvních pokusů(samozřejmě to myslel ironicky) po těch letech, co nelezl a teď znova začal. Je fakt, že to mám lehčí, netahám totiž milion presek, ale jen něco mezi třetinou až polovinou a víc jak půlku jištění v cestách vpravo necvakám:-).
Zapsal: Vlk, 13.08.2023 22:18:36

Gratuluji Tobě i Tvému příteli. Obvykle mohu onsite 7- a vyškrabat nějaké 8ičky , ale nemohu najít způsob, jak tuto cestu vylézt. Rozhodně to není UIAA stupeň 7 nebo 7- jak uvádíš. Jestli chceš borháky zacvaknout nebo ne, je tvoje osobní volba, ale popularita skal ukazuje, co lidé od dnešních lezeckých skal očekávají. Stupně obtížnosti na pravé straně alespoň odpovídají známkám UIAA. Jediná výjimka je „Žraloci Na Souši "která bya hodnocena 6, ale kdyby se vylezla jen v pravé spáře jak to má být, jak má být, je určitě 7.
Zapsal: Derek Brookes, 14.08.2023 11:33:44

Těší mě, že jste si užili lezení na pravé straně skalního útesu. Bohužel nalevo téměř nikdo neleze, protože cesty byly velmi nebezpečně vytvořeny, s příliš malým počtem borháků nebo nutností použít frendy i borháky, což je v dnešní době nesmysl a stupně neodpovídají podle standardů Uiaa, které lze vidět v Evropě Autor trasy uvádí její obtížnost, což v ČR nelze změnit.. Lepší nápad by byl konsenzus skupiny lezců, kteří vylezli cesty, aby určili skutečné stupně obtížnosti.
Zapsal: Derek Brookes, 14.08.2023 11:37:16

Až na výjimky, které vlevo doladíme klasifikace odpovídá UIAA. Vpravo (včetně přátelství a žraloků na souši, kteří jsou vlevo) je klasifikace často o číslo až dvě nadhodnocena. Cesty vlevo nejsou vůbec nebezpečné, naopak jsou dělány v souladu s pravidly na nepískovcových skalách, kde je to docela jasně řečeno (když to skála umožní použije se vyjímatelné jištění), což se o cestách vpravo vůbec nedá říci. V cestách vlevo musíš umět lézt, což se o cestách vpravo moc říct nedá, ty jsou ideální pro matláky ze stěn, což je bohužel dnešní trend. Konsensus s ohledem na to, kdo se dnes pohybuje po skalách, se nedá dělat, jelikož většina potřebuje co nejlehčí cestu a k ní co nejvyšší klasifikaci, aby ukojila své ego, což někteří máme totálně na háku. Jednoznačně dávám klasifikaci porovnáním cest v oblasti, aby čísla seděla a navíc porovnáním s kroky ve standardech v obtížnostech v mnoha jiných oblastech, kde se pohybuji. To že to někomu nevoní, je již jeho problém. Mimochodem, vedle na Vranovické je osma (Michalova - Insomnie), kterou přelezli opravdu lezci ze skal a klasu nechali. Tak si ji vyzkoušejte a porovnejte s těmi vašimi a uvidíte.
Zapsal: Vlk, 14.08.2023 16:23:59

PS: Moc jsem si to lezení vpravo neužil, protože lézt dvojku, pak pět těžších kroků a dolez trojkou, nic moc a toho železa tam, že nevíš, jestli cvakáš ten správný nebo ne, to je taky nic moc.
Zapsal: Vlk, 14.08.2023 16:25:59

"Až na výjimky, které vlevo doladíme klasifikace odpovídá UIAA." Dobře, je to opravdu potřeba.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:05:58

"Vpravo (včetně přátelství a žraloků na souši, kteří jsou vlevo) je klasifikace často o číslo až dvě nadhodnocena." - - Lezu 3-4 krát týdně, jsem zhruba ve stejném věku jako ty a začal jsem lézt, když mi bylo 25 let. I když jsem na 16 let s lezením přestal, nejsem schopen se dostat zpět na 9, na kterých jsem předtím lezl. Důvodem, proč to říkám, je to abys si byl vědom toho, že také vím, o čem mluvím. Klasifikace stoupání vpravo od Kašpara je srovnatelná se stoupáními na. Rastenfeldu, Rosenburgu, Hahnmühlu, Dürnsteinu, Teufelrastu, Peilsteinu atd. nebo také na lezecké stěně Hudy a betonce. Pokud porovnáme stoupání na levé straně u Kašparova mlýna nebo tvé trasy v Jevišovicích, Svobodově Mlýně, Kdousově, Bílém Kříži atd., jsou stoupání velmi snadné. Ale myslím, že problém spočívá v tvé klasifikaci a pochopení známek UIAA. Možná lezeš tak dobře, že si už neuvědomuješ, co je to 5,6-,6 atd., a možná bys udělal dobře, kdybys naslouchal názorům ostatních.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:07:08

"Cesty vlevo nejsou vůbec nebezpečné, naopak jsou dělány v souladu s pravidly na nepískovcových skalách, kde je to docela jasně řečeno (když to skála umožní použije se vyjímatelné jištění), což se o cestách vpravo vůbec nedá říci." - - Skutečnost, že ve svém průvodci na stránkách Kašparův mlýn nikoho neupozorňuješ, že na tvých cestách je vyžadováno odnímatelné jištění (na piktogramu jsou zobrazeny pouze presky), podle mě dělá z tohoto skaliska sportovní lezení, takže kdokoli, kdo tady bude lézt s tvým průvodcem s sebou nebude mít žádné frendy ani vklíněnce .
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:08:02

"V cestách vlevo musíš umět lézt, což se o cestách vpravo moc říct nedá, ty jsou ideální pro matláky ze stěn, což je bohužel dnešní trend." - - Tady nejde o to, jestli někdo umí lézt nebo ne, ale o bezpečnost a vzdálenost tvého jištění spolu s tvou nesprávnou klasifikací stupňů. Pokud by lezec 6. stupně, který pravidelně leze na stěně nebo na kterémkoli z výše uvedených rakouských skalních útesů, zkusil tvé cesty a spadl a zranil se, měl by za to být odpovědný autor uvedené cesty.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:09:02

"Konsensus s ohledem na to, kdo se dnes pohybuje po skalách, se nedá dělat, jelikož většina potřebuje co nejlehčí cestu a k ní co nejvyšší klasifikaci, aby ukojila své ego, což někteří máme totálně na háku." - - Je to nešťastné, protože nekvalifikovaní lezci, kteří tyto cesty vytvářejí, je mohou navždy nesprávně klasifikovat. Naštěstí budou nové webové stránky, které umožní normálnímu lezci navrhovat jiné stupně, než jaké určil autor (thecrag.com. lezec.cz atd.)
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:09:55

"Jednoznačně dávám klasifikaci porovnáním cest v oblasti, aby čísla seděla a navíc porovnáním s kroky ve standardech v obtížnostech v mnoha jiných oblastech, kde se pohybuji." - - Jak jsem uvedl výše, zdá se, že jsi porovnal své stupně klasifikace s podobnými stupni cest, které jsi vytvořil.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:11:31

"To že to někomu nevoní, je již jeho problém." - - Ano, to je postoj, který mi mnoho lidí řeklo, že zastáváš.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:12:18

"Mimochodem, vedle na Vranovické je osma (Michalova - Insomnie), kterou přelezli opravdu lezci ze skal a klasu nechali." - - Lezl jsem to, když to Viktor vytvořil (ne Michal z H. Dunajovic) už si to moc nepamatuji, ale určitě to bylo dobře zabezpečené stejně jako jeho cesty v Jevišovicích a jinde.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:13:22

"Mimochodem, vedle na Vranovické je osma (Michalova - Insomnie), kterou přelezli opravdu lezci ze skal a klasu nechali." - - Lezl jsem to, když to Viktor vytvořil (ne Michal z H. Dunajovic) už si to moc nepamatuji, ale určitě to bylo dobře zabezpečené stejně jako jeho cesty v Jevišovicích a jinde.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:13:26

"PS: Moc jsem si to lezení vpravo neužil, protože lézt dvojku, pak pět těžších kroků a dolez trojkou, nic moc a toho železa tam, že nevíš, jestli cvakáš ten správný nebo ne, to je taky nic moc." - - Možná by bylo nejlepší, kdybys zůstal v Moravském krasu a přestal se snažit kazit sport všem ostatním, kteří neumí lézt tak dobře jako ty.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:14:15

Jako poznámku pod čarou bych rád dodal, že u většiny horolezců, se kterými jsem mluvil, máš dost nepříznivou pověst (ve skutečnosti o tobě nikdo neřekl nic pěkného. Proč to nezkusit změnit místo pytláctví na cestách jiných horolezců, kteří znovu navštěvují skály Bílý kříž, Kdousov, Svobodův mlýn atd. a přehodnocují tyto cesty. Například některé cesty u Svobodova mlýna jsou extrémně nebezpečné, umístili jste svorníky do dutých kamenů, které jsou stěží přichyceny ke skále, a pokud by na ně někdo spadl, velká část skály by mohla odpadnout, případně zabít jističe pod nimi. Vím to, protože že jsem tam byl, připnul jsem šroub a poklepal na balvan a rychle jsem se stáhl a šel jinam. Kdybys tyto skály správně zajistil a klasifikovat správnými třídami, jistě by se staly tak populárními jako je Kašparuv mlýn a tvé jméno by se stalo pověstnou legendou, která dělá něco dobrého pro český lezecký svět, jako bude pan Harašta. V současnosti jsi známý jako člověk, který zničil velký úsek Jevišovické pahorkatiny pro budoucí generace horolezců.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:14:43

Wow... :O
Zapsal: tah-sha-tunga, 15.08.2023 08:31:16

tvle to psal Chat GPT ne?
Zapsal: hulak, 15.08.2023 09:04:30

Ty vole, něco jsem nevylezl, posral jsem se v tom, tak tu budu hejtovat a brečet na všechny okolo.
Zapsal: Karlos, 15.08.2023 12:33:52

Jen do něj Dereku! Jen do něj! Páč největší ego má Vlk.
Zapsal: no ty koky, 15.08.2023 12:45:44

Diskuse hodná názvu cesty :)
Zapsal: b., 15.08.2023 13:37:36

Dereku, tvůj názor je stejně subjektivní jak ten Vlkův. A že je trendy a jde vstříc masám, neznamená, že je správný či pravdivý...
Zapsal: Valy, 15.08.2023 14:10:21

K tomu mám pouze jednu poznámku, zachránili jsme většinu těch nejhezčích skal na Jevišovické před dnešním Disneylandem jako je na Kašparáku a to jsem rád, protože ty skály si nezaslouží být zprzněny stejným způsobem:-). A Jestli je jištění někde v dutém, je to potřeba napsat a opravím. Skála není umělka a někdy se stane, že to co bylo pevné najednou duní a není to jen oblast Svoboďáku, který je k tomu náchylný. Jinakkaždý máme jiný úhel pohledu na lezení a s tím dnešním moderním nijak nesouzním, není to cesta a posun vpřed, naopak. Na Jevišovické zatím můžeme být rádi, že to není v nějakých přísnějších režimech, v CHkočkách je to docela jiné kafe, tam by to už bylo vše venku, kdyby hoši z OP zjistili, že jim takhle někdo ocvočkoval skálu. PS: Nelezu jen v Krasu, to je životní omyl většiny lidí, co mě neznají, i mluvit se se mnou dá, akorát je třeba mít pádné argumenty proč toto ano a toto ne. A klasifikace je fakt úplně jedno, jen musí být cesty v oblasti srovnatelně očíslované a inteligent hned pozná o co jde a co zvládne. Pak je otázkou v kterých oblastech lezeš a s čím porovnáváš, tím, že lezu docela u Slováků, na píscích a pak v klasických na jihu, mám asi jiná měřítka a to neberu Kras. Stejný problém před lety byl s klasou na Velkém Rábci, pak se upravila a zase remcají jiní, tak to prostě je.
Zapsal: Vlk, 15.08.2023 15:38:47

behem let jsem mnohokrat nevedel jak odpovedet na dotaz zacinajicich lezcu, kam jit lezt. vpodstate me nenapdl teren nizsi klasifikace a zajisteny. v soucasnostk s klidem poradim prave Kasparuv mlyn. tisicere diky tvurci! myslim, ze takovi by meli byt vrcholovymi komisemi chvaleni a melo by se jim vychazet vstric. protoze to delajo pro nas. lidi co radi lezou. venku. Diky moc!!
Zapsal: arny, 15.08.2023 18:32:22

Disneyland jako na Kašparáku - si vyprošuji :-)
Zapsal: Papouš, 15.08.2023 19:33:08

Lezl jsem nedávno, asi nejsoftovější 8+ na světě, klasa totálně mimo. Reálně cca 6b, takže asi těch 7 UIAA.
Zapsal: Jířa, 15.08.2023 19:46:55

pokrok či jen vývoj? Pár hustě jištěných oblastí pro přechod z umělky na skály nevadí, ale mít to tak všude, taky není dobře. Vlk určitě žádnou Jevišovku pro budoucí generace nezazdil (zejména v době šáhel), možná spíš zachránil. Nikde není psáno, že musí lézt všichni všechno.
Zapsal: Valy, 16.08.2023 09:06:20

"...nebo nutností použít frendy i borháky, což je v dnešní době nesmysl..." - s tímhle jdi víš kam a nech to na prvovýstupci, jakou cestu chce udělat. Nemusí (a neměly by) být všechno sportovky.
Zapsal: Tadeáš, 16.08.2023 09:51:11

Ještě bych dodal- co posunulo lezecký sport ? Odmítané dělání cest se slanění a kvalita jištění !!Kde začít s mládeží lézt na skalách? Já bych děti do Krasu nepustil !! Možná jeden z důvodů proč jsou v zahraničí, kde je jištění rozumnější , s lezením na lepší úrovni . Jasně, ať je Písek a jeho pravidla, cesty po vlastním, cesty s morálem ale i Kašparák ! Každý ať si vybere !!
Zapsal: Tomáš, 16.08.2023 09:56:31

Množství jištění lezecký sport rozhodně neposunula, na populárkách v Dolomitech bývalo už před padesáti lety klidně 5 skob na metr. Jeho hustota na skalách nemá nic společného s rostoucí silou a výsledky zápaďáků, za něž může trénink a nové materiály (hlavně lezečky). Ne vždy souhlasím s Vlkem, ale v téhle diskuzi má pravdu
Zapsal: , 16.08.2023 17:49:34

Překližkáři, posránci. To nejsou lezci. Derek má strach v očích a tak nutí ostatním svůj přístup
Zapsal: MF, 20.09.2023 10:30:30

"Pokud by lezec 6. stupně, který pravidelně leze na stěně nebo na kterémkoli z výše uvedených rakouských skalních útesů, zkusil tvé cesty a spadl a zranil se, měl by za to být odpovědný autor uvedené cesty." - to je ale pekna blbost, Dereku
Zapsal: Kaja, 20.09.2023 15:17:08


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

romisak8-PP26.05.2023
molda788-RP13.07.2023
rrr8-OS22.07.2023
PetrHal8+RP22.07.2023
berťa8-flash29.07.2023
ivoš8-OS21.08.2023
aladin8-OS30.03.2024
Friday8-OS29.06.2024
Oslik138-OS20.07.2024
I.Baltazar8-PP27.10.2024
marena8-PP28.06.2025
tomtom8-OS30.08.2025

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

5A
 Databáze cest:
Všechny cesty (187366)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Zadní Brada 5A Tisá - Modřín
Ubyl Si Ho? 2 Tisá-Modřín
Létající Patník 5B Klepec
Prodlužka 5A Klepec
Périphérique 7A Fontainebleau
Nově komentované:
Quo Vadis 7C+ Hradby U Kozla
Quo Vadis 7C+ Hradby U Kozla
Východní Cesta II Prachov
Berušky 8- Kotek
Východní Cesta II Prachov

 Nově v diskusi:
Re: foto dne | foto dne | Re: Weberovka až nahoru | Re: Weberovka až nahoru | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide | Re: Býčí Skála guide | Býčí Skála guide |

 Nové komentáře:
Re: všude stejný | Re: Bezohlednost bouldristů | Re: všude stejný | všude stejný | Re: ale to zní jako zajímavý nápad | Re: ale to zní jako zajímavý nápad | Re: ale to zní jako zajímavý nápad | Re: Stížnost? | Re: Pravidla lezení | ale to zní jako zajímavý nápad |

 Kde to vře:
Secret Spot Bouldering 2025 (70)
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (67)
Adam Ondra se po MS zamýšlí, zda má pokračovat v závodění (45)
V Tatrách se zabil český horolezec po pádu pod Satanem (22)
Video: Domen Škofič leze cestu za 8a na letícím letadle (19)
Alex Honnold se chystá na free solo na mrakodrap Taipei 101 (16)
MS ve sportovním lezení v Jižní Koreji - obtížnost (15)
Lezec se zabil při slaňování z El Capa při streamu na TikTok (11)
Alone on the wall (11)
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (5)

 Nově v inzerci:
Testarossa 38,5 | Evolv Phantom PRO LV 41 | Podzimní Alpy | walter | stará lana | Péřové papuče Warmpeace | Nemo Osmo Dragonfly 2p | Nové lezečky La Sportiva Solution a Solution comp | Lezení | Triop Tiger TOP |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 723 
 50 dní v divočině 
 535 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 623 
 Andrea 
 561 
 Ashima 
 464 
 Barkley Marathon 
 562 
 B.I.G. - světové prvenství 
 536 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 499 
 Gálfy - Horský život 
 464 
 Jak se staví ledovec 
 454 
 JAMES - Století nad oblaky 
 625 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 517 
 Lezci z Manína 
 546 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 496 
 Operace Nos 
 470 
 Plamen nikdy nezhasne 
 482 
 Pohlednice z konce světa 
 545 
 Pomíjivost ledu 
 453 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 492 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 452 
 Rhapsodia Corcontica 
 474 
 Sama 
 502 
 Šampioni zlatého údolí 
 498 
 S lyžemi v oblacích 
 573 
 Tenaya Traverse Challange 
 510 
 Tenkrát na východě 
 536 
 Velká alpská silnice - 73 
 510 
 Za oponou velehor 
 611 
 Zápasník Dee Dee 
 497 
 Životní výprava 
 494 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.