LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
Basecup 2025 (11.10)
SP paralezení Laval FRA (25.10)
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12953
2.Votoček 12850
3. 12031
Bouldry:
1.Volf 11503
2.Ondra 11434
3.Trojan 11000
Hory:
1.Sejbal 8423
2.Y 8001
3.Groš 7768

Výsledky
MS v lezení (21.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)

Deníčky
5810 lezců
1184783 cest
Nové přelezy:
Pojď Mi Ho 7C
Odchod Z I 7C+
From Hell 8A
Des Wahnsi 9-
Jenseits V 9
Auch Ein P 8+/9-
Coup De Fo 7C
Pinot 7c
Žíla 8A
Splachovát 9-

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Raumühle

Klasifikace:8A
Typ cesty:boulder
Sektor:Flatland
Oblast:Bahratal
Poloha:Německo - Sasko
Obtíže:síla
Sklon:převislá
Délka:2 m
Popis:
SD, ze stisků nahoru.
Poznámka:
Krátký, ale pěkný silový kroky.
Zapsal:. (Litlos), 28.12.2011 21:07:13

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

pro delší lehčí
Zapsal: Pajout, 13.01.2014 11:52:18

Klasika, Džanglí a Bafik nejsou velcí? No každý má svoje svědomí...
Zapsal: Pavel, 13.01.2014 19:00:44

No svědomí asi nebude to správné slovo. Velký rozdíl dělá jestli se nastoupí rovnou s patou v díře, nebo nohami pod rukama.
Zapsal: Martin Spilka, 14.01.2014 09:04:24

"nohami pod rukama" no fuj, kdo to mohl napsat!
Zapsal: Martin Spilka, 14.01.2014 10:47:46

s patou jsem lezl ten Offset (s tím je ten nástup hračka)proto jsem dlouho bádal jak to nastoupit těžce...a nakonec jak řikáš MArtine finálně s nohama dole...tak sme to vylez, byla parádní podmínka a víc to asi neřešim...supr kroky...při poslední návštěvě když bylo teplo sem sotva zved zadek...tím že to je moje hraniční obtížnost tak mi to přišlo jako 8A...
Zapsal: Bafik, 14.01.2014 12:49:32

ještě dodám že nástup SD je pod schodem...pak už o těžký snad je:)
Zapsal: Bafik, 14.01.2014 12:50:45

Vy jste koumáci.. :) Dva bouldery, které nastupují ve stejných chytech a každý nastupujete jiným způsobem... To mi připomína Mindžu na Sněžníku. Nevím, jak chcete šipkou v boulderu omezit to, kde má nastupující lezec sedět(udělej k chytům tečky a stejně můžeš sedět na šutru, ale samo i pod ním)... Zlatej Ostaš - co je pod šipkou můžeš brát, stoupat a sedět, kde chceš (aspoň většinou)..
Zapsal: j., 15.01.2014 17:34:13

...ale kdepak, tady šipka není proto je to nejasné. Šipkou by se právě jednoduše definovalo, jestli levá pate je pod ní, nebo nad ní.
Zapsal: m., 16.01.2014 08:56:43

Co to tu zase rozjíždíte? Nástup pro oba směry je jasně ze sedu pod schodem,dva stisky a nohy normálně dole.
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 09:03:01

Mindža?...asi nevim že by tam nějak něco pomáhalo, prostě dřepnu pod problém a lezu...já se snažil dohledat program tak aby mi to přišlo těžký na 8A...čili s nohama dole, SD pod schodem a krok do malýho bočákovýho kyzečku(bez velkých bočáků za nima)...asi to sedlo...mě to přišlo takhle okej...to jen ukazuje jak je ta bouldrová klasa individuální
Zapsal: Bafik, 16.01.2014 09:14:00

Mindžu původně NooNoo lezl s pravou rukou dole v chytu a proto to dal 7C+/8A! To Džanglí - a jak chceš omezit třeba označeních chytu to, kde sedět a kde nesedět? Budeme i na zem kreslit křížky s označením místa na prdel?:)
Zapsal: j., 16.01.2014 11:13:07

njo...jenže to je neustálý problém...někdo najde lehčí program a hned šup s tim dolu...někdo nastupuje blbě a je to naopak těžší..
Zapsal: Bafik, 16.01.2014 13:06:01

Tady je to ale dost jasný...pokud chci tedy zachovat obtížnost:) Pokud ne,ojebat se to dá snadno:) Ale to je spíš problém těch "našich" kamínků...Amíci tohle asi řešit nemusí:))
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 13:23:01

A ojebává se toho poslední dobou dost, hlavně když to šlape a deníčky se plní. V kombinaci s výškou lezce najednou jinde jsme...
Zapsal: Tom, 16.01.2014 16:07:15

Souhlas
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 19:13:45

big bobr is watching you!
Zapsal: vojeb, 16.01.2014 19:58:03

Lízt to tak abych zachoval obtížnost je asi trochu divný zvolání, když někdo umí to a jiný zase tohle,někdo přešáhne a někdo musí drtit zrní. Mě říkal Mates že největší potíž viděl Libor ve vyndání nohy z ďoury, no a tu máš kohouta. Když už to tu tak všichni pěkně sledujou tak by mě zajímalo kolik je na Californication variant že že Spilkin to má za 7C, Šváchič C+ a Libor 8A, když teda chceme zachovat tu obtížnost,, cha :-)
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 01:23:26

no pata byla pro mě problémová...vždycky se mi zasekla v tý díře...ovšem až po těch krocích na začátku...
Zapsal: Bafik, 17.01.2014 06:56:12

Zdendo Californication mi vůbec nešlo nastoupit a i ty další kroky peklo...teprve v minusových teplotách sem se v tom začal hýbat...btw Sandokan nástup s 2 maticema jako tu jeho skvělou novinku na Tělocvičně...to pak chápu že to přijde lehčí...proč to Noonoo nemá shozený když je to lehký?...
Zapsal: Bafik, 17.01.2014 07:08:14

Hmm, takze se asi ničeho nedobereme ...
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 11:29:25

Takže jsme se tedy dopracovali pouze k tomu, že když mi to přijde těžký, je to 8A a když ne tak to shodím - klasifikace je tedy pouze orientační.. A když si napíšu 7B za 8A+ je to OK, protože mi to přišlo těžký :) Že se ojebává, s tím nesouhlasím! Aspoň u lidí, se kterýma lezu, tak ne! Ostatní mají své svědomí! A Californication? Tu já osobně nikdy nevylezu způsobem pata na hraně - prostě nedošáhnu (a i Olda a tuším, že i Vilda:)Takže to budeme muset vylézt jako originál bez hrany a to je trochu jiná káva:) Ale taky za 8A (možná tedy 8A/A+). Prý stejný bouldr:) I Hary Lotr má dvě varianty! Možná podnět k zamyšlení.. (a to mi u Haryho přijde mnohem víc zvrhlý než u Californication )
Zapsal: j., 17.01.2014 11:58:04

Jeníku, se nevztekej. Poznámka o ojebávání se nevztahovala na tento boulder. Upřímně, po této debatě mě tento boulder ani moc nezajímá. Každý by měl mít soudnost a představu o obtížnosti. Na druhou stranu jenom kvůli tomu, že někdo narostl, přeci nebudou z osmáček sedm céčka. To by si pak holky a menší lidi za chvíli zapisovali cejda za osmá (což někdy obtížnostně sedí). Hold je lepší bejt dlouhej a silnej. Ke kalifornii : jsem si jistej, že nejsi menší než já a Luba, a menší to hold asi jen tak nevylezou.
Zapsal: Tom, 17.01.2014 12:23:28

Někdy trochu bouřím, no!:) Ani se nedivím, že se ti do toho nechce.. :) Ale s tou výškou to tak už je. Kde je potřeba pouze dosáhnout, šup a je to shozené. (viz jedna diskuze u Gendarmerie, kde naopak Olda chtěl klasu navýšit pro "prcky") A než Luba jsem menší asi o 5cm a to se nebavíme o rozpažce :)
Zapsal: j., 17.01.2014 12:48:46

Zbytečně asi přeceňujeme objektivnost klasy v situaci, kdy nepanuje dohoda, jak klasu na lezci chápat. Rozdíl ve stupni, natož v půl stupni (s lomítkem) se přeci může kvůli podmínce, délce lezce a programu subjektivně lišit. Už je pak na každým, zda toto při zápisu zohlední (viz dále). Co se týká programu, tak myslím, že je standardem, že pokud se najde lehčí program (lepší podmínka), tak se klasa bouldru shodí. ALE to neznamená, že předešlí přelezci s méně efektivním programem (horší podmínkou) to neprávem považovali za těžší, než to bylo. Viz např. Meadowlark Lemon (Robinson a Traversi za V15 a Woods s Webem teď az V14). Tím chci říct, že pokud se pochybujeme v rozmezí jednoho stupně, tak to zase není taková trága. Pravda, že na těch našich kamínkách jsme rádi za každý pěkný směr/variant (zde šlo o snahu pochopit, kde němečtí přátelé vidí to 8A)... Jinak jak jsem to pozoroval, tak myslím, že těžší nástup zespodu tak nějak kompenzuje obtíže kratšího přelezce začínajícího s patou v díře. Jako zásadní vidím nedostatečně definované pojetí klasy na lezci. Jde o „personal grade“ (co zohledňovat? délku lezce apod.) nebo o „community grade“ (obtížnost s ideálním programem a podmínkou)? V tom není shoda a každý to chápe a zapisuje jinak.
Zapsal: mates, 17.01.2014 13:02:47

Nunič i Luba lezli Kalifornii v Září který bylo spíš Srpnový, a Spilkin ji lezl na začátku Října z první vostrý a po 5 vteřinách přemejšlení byl rozhodnutej to schodit. To jenom pro ilustraci ..
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 13:12:50

Hezky si to Mates rozsekl. A na lezci je jaká klasa v okýnku úprava klasifikace ?
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 13:25:12

je , a ja dycky myslel ze personal grade je to co rikaj kluci pod skalou a community grade je to co si pak zapisou :) :)
Zapsal: lacusak, 17.01.2014 14:05:57

Já beru zapsání jako Personal grade a toho průměr(ideálně je to pak i v záhlaví) jako community grade. Pěkně to kluci rozjíždíte..:-)
Zapsal: Valmar, 17.01.2014 21:35:57

To by mně právě taky zajímalo co tam lidi píšou. Jinak klasa uvedená u bouldrů často "dohodnuté" klase (viz příslušná diskuse k bouldrům) ani průměru neodpovídá.
Zapsal: mates, 19.01.2014 21:33:09


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Džangli8Asolo15.12.2013
Bafik8Asolo31.12.2013
mat8Asolo11.01.2014
jeremy_jenda7C+/8Asolo12.01.2014
Pajout7C+solo12.01.2014
Š Stráník8Asolo26.01.2014
noo noo8Asolo26.01.2014
novakja8Asolo14.03.2019
Vasekdegamma7Csolo12.11.2021
0077Csolo16.06.2024

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

MS v lezení 2025 boulder
 Databáze cest:
Všechny cesty (187449)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
La Déchirure 4B Fontainebleau
L'Angle Eiffel 3 Fontainebleau
La Déesse 4B Fontainebleau
La Rolls Royce 5A Fontainebleau
Bruit De Fond 4B Fontainebleau
Nově komentované:
Snesitelná Lehkost Lezení 5A Hlavatice
Kozy Zdržují 8+/9- Tetínské Skály
Welcome 7- Břestecká Skála
Welcome 7- Břestecká Skála
Zwei Bomben Mehr 8- Hohe Wand

 Nově v diskusi:
Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: Lezení s rodinou v zimě | Čištění péřové bundy | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg |

 Nové komentáře:
Re: ... | Re: ... | Re: ... | Re: Pěkné | Re: Slušný výkony a | Re: Pěkné | Re: Slušný výkony a | Re: Slušný výkony a | ... | Re: Slušný výkony a |

 Kde to vře:
Secret Spot Bouldering 2025 (113)
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (69)
MČR v boulderingu (19)
Video: Domen Škofič leze cestu za 8a na letícím letadle (19)
Alex Honnold se chystá na free solo na mrakodrap Taipei 101 (16)
Lezec se zabil při slaňování z El Capa při streamu na TikTok (11)
Alone on the wall (11)
Wetterhorn - 3690 aneb traverz k pohledání (10)
V Tatrách se zabil český horolezec po pádu pod Satanem (9)
MČR v boulderingu - semifinále a finále (6)

 Nově v inzerci:
Ocún Sigma 11,5 UK | Scarpa Maestrale RS Zdarma | Suunto vertical solar | Tatry poslední týden v Říjnu | konec října za teplem | Batoh TrekSport Patagonia 80+15+2x7 | Adr 15.10. | SingingRock Lucifer III Tech | Testarossa 38,5 | Evolv Phantom PRO LV 41 |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 791 
 50 dní v divočině 
 580 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 681 
 Andrea 
 605 
 Ashima 
 500 
 Barkley Marathon 
 608 
 B.I.G. - světové prvenství 
 579 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 532 
 Gálfy - Horský život 
 495 
 Jak se staví ledovec 
 491 
 JAMES - Století nad oblaky 
 662 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 560 
 Lezci z Manína 
 588 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 535 
 Operace Nos 
 513 
 Plamen nikdy nezhasne 
 521 
 Pohlednice z konce světa 
 593 
 Pomíjivost ledu 
 484 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 521 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 493 
 Rhapsodia Corcontica 
 502 
 Sama 
 539 
 Šampioni zlatého údolí 
 537 
 S lyžemi v oblacích 
 620 
 Tenaya Traverse Challange 
 545 
 Tenkrát na východě 
 588 
 Velká alpská silnice - 73 
 546 
 Za oponou velehor 
 652 
 Zápasník Dee Dee 
 548 
 Životní výprava 
 538 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.