LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jedu, šlapu na ty nohy!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5523 lezců
1088250 cest
Nové přelezy:
Antiblocki 9+/10-
Microchips 10-/10
Solarium 9-
Magica 8A
Žebřík 9
Soldier Of 7b
Murieron C 7b
Balada Tri 7c+
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-

Stěny
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Kuba

Klasifikace:6
Typ cesty:skalní
Sektor:V Buči Vlevo
Oblast:Holštejn
Poloha:Moravský Kras
Obtíže:technika
Sklon:kolmá
Délka:25 m
Jištění:bh
Autor:Koubek, Šteflíček, Pípal ´69
Popis:
koutem na polici, vlevo do plotny a do dalšíhou koutu, levou části stěny podél koutu n.v.
Poznámka:
pův. V A0, místy dost zarostlé, pro Bernýho jistě hezké...
Zapsal:Lukáš Abt (asu), 01.09.2012 15:22:54

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Volne za 7. Pekna cesta, nove borhaky, ale zajimave rozmistene - od prvniho ke druhymu tak sest metru s jasnou podlahou, pak borky po dvou metrech. Asi mi neco unika...
Zapsal: Petricek, 19.09.2006 14:10:03

Neuniká Ti nic, prostě tak to bylo zajištěno původně, první se hákoval, dnes volně a není důvod nic měnit, když dáš okolo prvního, dáš už celé. Libore prosím oprav klasifikaci na 7. Ta V má být s A0.
Zapsal: Vlk, 19.09.2006 16:22:05

To musí být hezká darda, A0 to většinou posouvá jen o jeden stupeň nahoru :-). Klasa opravena.
Zapsal: Libor, 19.09.2006 20:42:21

Jestli to tak bylo, tak OK. Tak jsem si myslel, ze to pak v klidu dam, ale ke druhymu to neni uplne zadarmo. Pet minut jsem tam preslapoval, nez jsem se odhodlal :) a kamos, co to zkusil pak, radsi slezl zpatky. Presto je to fakt hezka cesta!
Zapsal: Petricek, 20.09.2006 11:31:50

Myslím, že je to oborhákovaný správně. Už ze země vidíš, do čeho jdeš a můžeš zvážit, jestli na to máš, nebo ne. Skála je dobře čitelná, v žádný skrytý madla nedoufej.
Zapsal: wlk, 20.09.2006 12:21:38

V madla jsem nedoufal, ale kdyz jsem to lezl, byli pod druhym omagovany uplny picoviny. Asi tam nekdo tezce bojoval. Tak postal na tej policce, porozmyslel co a proc a behem chvilky bylo posekano :) Mas pravdu, ze zeme to vidis, jen jsem ke druhymu cekal lehci a byl prekvapeny, holt jsem asi zmekcily.
Zapsal: Petricek, 20.09.2006 12:28:29

Hele a dá se tam cestou k tomu druhýmu něco zložit?
Zapsal: Moare, 20.09.2006 14:01:56

Petricek: No tak jsem z toho slezl, no:).Ale to bylo tim, ze jsem byl pred tim nejakej nasranej a pri nastupu na zemi si malem rozbil hlavu:).Proste vymluvy:)
Zapsal: Mauglí, 20.09.2006 18:44:30

Mauglí.Výmluvy!!!!=)))
Zapsal: Mrnda, 20.09.2006 19:12:08

Založit se nic nedá, není to ani silové, akorát více technické, když oblezeš první měl bys to dát. :-)).
Zapsal: Vlk, 20.09.2006 21:24:39

To je sice hezký, ale co když to někdo přeleze kolem toho prvního nadoraz, s odsedem nebo to trochu hákne tak může v tom i lehčím spadnout a dát podlahu. Kdo na to nemá, nemá to lézt, ale nějaký nerozvážný se může najít vždycky...
Zapsal: Moare, 20.09.2006 21:52:18

U prvního pochopíš, jestli na to máš či ne, je to stará V A0 a hákovala se první skoba, teď tam máš bórek, dřív jsi padal do ní.
Zapsal: Vlk, 20.09.2006 22:01:34

No tak v tomto případě už je to jedno do čeho padáš:) Na podzim jsem si všiml, že hned vpravo vzniká něco nového. Pak už je waisserovina. Tohle začíná pěkným boulderem. Byla tam černobílá(?) tkanička. Dál už to vypadá vklidu.Copa to je?...
Zapsal: tulak, 19.12.2006 09:34:48

Pekna cesta a bohuzel blbe odjistena... Ze se to tak lezlo A0 - takovejch cest je plno a jsou dneska zajisteny normalne!! Jiny Kraj jine mravy.
Zapsal: j.k., 19.12.2006 15:10:38

Nedá mi to trošku si rýpnout - proč některé cesty v Krasu jsou přejištěny podle původního jištění a jiné podle moderních trendů - čím houšť tím lépe? Typickým příkladem takové Rogalo. Umístění nových jistících bodů nekopíruje původní Čumpelíkovo zajištění a hádejte proč se to jmenovalo Rogalo. No vlastně hned vedlejší "Bravo Folgang" - jako by přejišťovači neznali klasickou pískařskou historku s výše zmíněným zvoláním. No Future se z kraje také lezla jako na písku - hódně dlouhá odsedka místo rychlého presa... Ne, že by mi tento trend na vápně vadil (mám rád hustější jištění) ale spíš mi připadá, že kriterium pro nové háky "původně/hustěji" se může řídit úrovní lezecké dovednosti přejišťovače. Cestu Kuba jsem vylezl celkem v pohodě ale myslím si že druhý hák je daný blbě. Původní skoby byly dány jen tam, kam šly zatlouct. Pokud by prvovýstupci nýtovali, asi by nebyli takoví ignoranti jak udržovači skal.
Zapsal: 19.12.2006 15:52:44

Sorry zapoměl jsem se podepsat
Zapsal: Staník, 19.12.2006 15:54:09

Ja, souhlasim se Stanikem. Taky bych mohl tvrdit, ze petkach a sestkach jisto skoro nepotrebujes, pac je to prochazka. A prejisteni Kuby je proste kockopes, at to bylo driv jakkoli. Klidne bych dal prvni o dva metry vys, nad ten bouldr, moralova stranka by byla zachovana, a jisto by aspon melo smysl, pac ted je prvni borhak uplne zbytecnej, u nej se da odskocit.
Zapsal: Petricek, 19.12.2006 18:09:03

Takže popořadě Staníku, Future si přejistil sám autor, proti tomu nic nenamítám, když je navíc předseda OVK :-)), u druhého to byla jasná podlaha a i na závody se tam dávala smyce, aby jsi cvakal z pod převisu, teď cvakáš logicky z lepšího chytu, kdy Ti s nabraným sice podlaha hrozí též, ale na druhou stranu to jde lézt daleko lépe na RP. Jinak v těch jištěních moc změna není. Bravo Wolfgang, historku samozřejmě znám, akorát cestu přejišťovali Olomoučáci bez toho, aby se s někým domluvili ( dva borháky)a trošku jinak je rozmístili ale cestu to nijak nedegradovalo,ostatní jištění jsou původní vyměněná. V Rogallu přidal nýt někdy na začátku přejišťování v roce 1993 či 94 Štěpán pokud se nepletu a osobně dodnes přemýšlím jestli ho nevyndat, ale napřed se na tom musíme shodnout v OVK. Jinak se cesty snažíme přejišťovat podle původních jištění s tím, že tam kde je rozbitá skála se může stát, že se počet změní, někde víc někde míň podle kvality. PS: Kuba-nemyslím si, že by hoši něco přidali, podívej se třeba na některé cesty od Mauglího,buď to psychicky zvládneš nebo ne. Jinak u Kuby to bylo tak, že se u prvního háklo a dál se lezlo volně, takže výš bych ho nedával. Jinak si myslím Staníku, že mám něco v Krase nalezeno a napřejišťováno a zase tak hrozný ignorant nejsem. Až uděláš 1/100 toho co já, můžeme si o tom popovídat. :-)).
Zapsal: Vlk, 19.12.2006 18:47:04

Ano ten nyt nahore v Rogalu jsem pridal ja. A to po te co jsme se o tom pobavili s vetsinou lidi co zrovna v tom obdobi ve Sloupu lezli. Musim taky priznat, ze nekteri kteri byli pro ten nyt posleze zacali pomlouvat stylem podobnym Stanikovi. Pro ty co maji radi vsechno koser tak Cumpelik o nytu vi. Pobavili jsme se o tom kdyz mi vyrabel kovarnu abych mohl osazovat dalsi nyty. A Staniku mas pravdu jsem ten ignorant-udrzovac skal, protoze kdyby jsem s tim nezacal po tom co jsem videl par zemovek ze spatnych skob (jedna z nich na Grand Prix)tak bys dneska mel min kamaradu anebo bys sam slouzil jako hnojivo na kytky.
Zapsal: Stepan Ptacek, 20.12.2006 00:29:53

Milý Vlku a Štěpáne, mám vás rád a opravdu si cením toho co děláte. Jen by jste se mohli naučit zvládat kritiku bez emocí... Navíc jsem kritizoval jen toho kdo přejišťoval zmíněnou cestu (tedy asi Vlka). Zbytek byla řečnická otázka bez kritiky a bez POMLUVY - díky za odpověď. Opravdu nevidím žádný smysl v tom, jak je přejištěna cesta Kuba (podle starého jistění s podlahou pod druhým). Vlku špatně jsi to pochopil - já bych pod druhý něco přidal nebo ho dal níž. Řeči o tom "uvidíš jestli na to máš..." v Moravském krasu, zvláště na Holštejně, kde se zhusta leze na top rope, nacvičuje a vypiplávají cesty s lanem shora, jsou kecy na koledu. Ať chceš nebo nechceš ten přístup ke skále je dnes jiný "instantnější blíže k tělocvičně" ať se nám to líbí nebo ne. Dále mi dovol Vlku abych měl na věci svů vlastní názor i když jsem neudělal ani 1/100 toho co jiní. V konečném důsledku mi jde o to samé co tobě, aby si v tom našem Krase lidi dobře zalezli.
Zapsal: Staník, 20.12.2006 14:18:14

Souhlasím ze Staníkem. Vlkovi jistě náleží respekt za to, co pro Kras dělá, ale když už přejistil Kubu, což je chválihodné, měl to udělat trochu "rozumněji" a né takhle, protože je to pro dost lidí, co v Krase lezou kolem 7 skutečně o hubu. Na druhou stranu, Vlk většinou dává jištění dost dobře a promyšleně, takže o to víc se v případě téhle cesty tomu umístění jištění člověk diví...
Zapsal: Moare, 20.12.2006 14:35:31

Milý Staníku, neboj bylo to bez emocí, neboť takové řeči mě nemohou rozházet. Dobře vím za těch 12 let, co to dělám, že se člověk nezavděčí všem.O to se ani nehodlám pokoušet. Já zcela dobře chápu, kam dnes lezení směruje a vidím jaké lidi občas potkávám. Ale tito mají smůlu. Podívej se třeba na Peilstein, ten byl původně odjištěn úplně jinak a mám takový dojem , že proběhly tak dvě vlny dojišťování cest( jedna určitě). Touto cestou v Krase rozhodně nepůjdeme. Budou zde existovat různé typy cest a každý ať si vybere,prostě do toho půjdeš s tím, že si můžeš ublížit a nebo si řekneš ještě na to nemám. Je to Tvoje svobodné rozhodnutí. V obtížnosti okolo 7 jsou navíc v Krase ty nejtěžšší sedmy, co znám, nebo aspoň bývaly, než jsme v průvodci upravili klasifikace směrem nahoru. Cest je tady dost a musíš prostě do nich dorůst, tak to bylo vždy a pokud dnešní lezci nemají úctu a pokoru ke skalám, tak jak tomu bylo dříve a snaží se jen nahonit výkony, přece nemohou být horší než Ti druzí :-)), je to smutné. Hoblování na druhém konci je tak časté i díky výchově z umělých stěn. Ale naštěstí jsou i tací, kteří k tomu přistupují v duchu dřívějších tradic a už kvůli nim já osobně hodlám ty cesty neměnit v duchu moderních trendů - jištění po dvou metrech. Co mi vadí daleko víc, je úprava chytů v lehkých cestách ( když na to nemám tak si to upravím, je to jedno, že to generace přede mnou vylezly ) a vím zcela jistě o dvou sedmách, kde to proběhlo.Jinak i já dělám nové cesty v současné době tak, že ta jištění nejsou vždy blízko sebe. PS: Jací inteligenti se občas na skalách vyskytují jsem se přesvědčil nedávno ve Sloupu a na Holštejně - očárkované chyty a stupy v Číně, Brazílii, Aerodromu a dalších, že to na skále vypadalo jak v omalovánkách. :-))).
Zapsal: Vlk, 20.12.2006 15:31:24

jojo, Vlk a tradice, viz http://lezec.cz/cesta.php?key=30365 Zvláštní, že jeho bystrý zrak (viz. tady Už ze země vidíš do čeho jdeš ..) na Mauglím nějak vynechal. Nojo, němý by neřekl, že když polezu 4 metry stropovitým převisem a omotám půlku věžě, že to bude trochu táhnout, že ..
Zapsal: lysoop, 22.12.2006 12:54:36

Chlapče mluvíš o něčem u čeho jsi nebyl, nějak jsem si tě tam nevšiml :-)). Lano šlo docela lehce díky prodloužením jištění, jedinou vadou na kráse by se mohlo zdát něco jiného, ale na to měl a má prvolezec jasný názor a já ho přesvědčovat k opaku nebudu. :-)).
Zapsal: Vlk, 22.12.2006 17:40:25

Já jsem tam nebyl a ani to nikde netvrdím. Ty sám píšeš: (Zoban) nadával jak špaček, že mu to táhne a od šestého se vracel, vycvakl smyčku pod sebou a pak ještě prodlužoval pátý ..., ale o tom asi řeč nebyla, že? Mimochodem, když už jsme u toho byl jsi tam, tak se upomínám na tvoje drtivé argumenty proč Rosťa nevylezl ... (viz. http://hory.lezec.cz/clanky.php?key=4570) Ty jsi tam ale asi taky nebyl, co? Pokud narážíš na znovu přilepený chyt v Sahaře, tak to je věc OVK a autora a mám takový pocit, že se to kdysi v 80-tých řešilo. Já bych ho tam nevracel... Hezký večer a nezapomeň na smajlíci.
Zapsal: lysoop, 22.12.2006 20:02:17

Máš pravdu nebyl,ale když si tak šikovný, zkus si sehnat tel. na Ivoše Kašpárka a zeptej se ho, kolikrát jsem se letos zmýlil, když se mě ptal jak to bude v Krase vypadat ten a ten den, aby si se nemusel tolik namáhat - ani jednou.:-)). Jsem v Krase v průměru každý třetí den, takže to je o něčem jiném, jinak zítra bychom si o tom mohli popovídat ve Sloupu či na Holštejně. :-))Jinak hezké svátky.
Zapsal: Vlk, 23.12.2006 20:45:18

A je ta cesta s podlahou nad prvním vůbec Kuba? Cosi jsem snad zaslechl, že to ani není Kuba.
Zapsal: tulak, 13.07.2009 13:19:04

jo, pry je to v pruvodci nejak spatne s jednou z tech sousednich cest...
Zapsal: foton, 13.07.2009 14:21:27

Tak dole už podlaha nehrozí, je tam přidanej borhák.
Zapsal: Došlík, 24.09.2010 22:06:43


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

svihalek7flash26.10.2006
janis7RP26.10.2006
foton7PP11.07.2008
lajos7OS26.08.2008
tah-sha-tunga7OS28.09.2008
tulak7OS12.07.2009
Mrnda7OS23.09.2009
dusa7OS11.10.2009
Petricek7PP23.09.2010
Došlík7PP23.09.2010
asu6RP16.08.2012
pirx7PP30.08.2012
zaoralf7OS18.07.2015

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173649)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
10 E Lode 6b Siracusa
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Magica 8A Zimny Dól
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Les Indiens 6c+ Buoux
Nově komentované:
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Takhle se to dělá! | Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (44)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (9)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (6)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)

 Nově v inzerci:
Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 203 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 218 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 215 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 202 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.