LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088144 cest
Nové přelezy:
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+
Echo 7c
Chosé Nepř 7B+

Stěny
Hannah Outdoor Centrum - lezení v ledu - !stěna zbourána! - Tanvaldský Špičák II
Gymnázium M. Koperníka - Bílovec
Bongo Brno - Brno

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HUDYsport - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nový komentář 

 Pěkný
hezky jsem si zavzpomínal na naše začátky v Sasku, kdy jsme věděli jenom, že jsm,e lezli nějakej Weg na jakesi Turm.
Ještě by neškodilo si to po sobě přelítnout a opravit gramatiku, ale jinak dobrý. A stím mágem - svatá pravda.
Zapsal: Petr Jandík, 00:35:39 05.09.2002
 Dobrej článek
Fakt pěkně napsaný Víťo, taky jsem si zavzpomínal na začátky na písku. Měl jsem ale výhodu, že jsem jezdil s Johnem, Mikim a dalšími zkušenými borci, takže o výběr cest bylo postaráno.
Zdraví Tě Lenin.
Zapsal: Láďa Steinbach, 08:33:10 05.09.2002
 Re: Pěkný
Petříku, nebudeš tomu věřit, ale gramatiku jsem přelítnul a opravil. Ale vždycky nějaká ta chybička zůstane. Asi jako ve Tvém komentáři. Ale snad o tohle tady nejde, že ano?!
Zapsal: Víťa Novák, 08:34:47 05.09.2002
 re: Víťa Novák
Někomu se prsty potí a někomu ne. Když lezeš cestu kde drtíš 5mm lišty takřka na každém kroku, tak bych tě chtěl vidět bez mága.
Doufám, že nekouříš. Jestli ano, zbýráš vajgly do plechovky od paštiky a pak to vyhodíš do kontyše?
Ne ne, jseš trochu mimo mísu. Jinak ti přeju příjemné "normální" lezení.
Zapsal: Pták, 11:16:05 05.09.2002
 ADD pekny
Pro vsechny kdo Sasko neznaji a nebo naopak znaji dobre, velice hezke cteni. Taky jsem si vzpomnel, kdyz pro nas za bolsevika bylo Sasko nejenom lezeckej raj. Jinak sasici jsou znamy svym pristupem k lezeni na pisku a volne lezeni, ktere "udajne" vzniklo v Americe (free climbing) ucil amiky sasik.
Zapsal: Petr Koreček, 13:15:08 05.09.2002
 Jo, Sasko...
V Sasku jsou holt jiné nátury. Pomocí vysokých pokut a téměř policejního dozoru se opravdu omezilo používání magnézia. Nicméně, pokud víte kde a kdy si Mg můžete dovolit, tak bílej prach použijete. Něměčtí lezci nemaglajzují, protože nechtějí, ale protože se to v Národním parku Saské Švýcarsko nesmí. V Čechách lezou s pytlíkama a maglajzují jak vzteklí, stejně jako v 60. letech lezli doma volně a v Alpách zatloukali tolik skob, že se z toho místním zvedl kufr a snažili se lézt čistě.Jinak mají Sasíci ukrutnej pořádek v průvodcích a jejich proti Labáku měkká stupnice sedí, takže když podle průvodce vlezete do lehké cesty, je opravdu lehká a maglajzovat nepotřebujete. Pokud se někomu nelíbí v Labáku, ať tam nejezdí. Magnézium je mrtvé téma, hlavně, že se cesty v Labáku dělají odspoda. Mnohem větším nebezpečím pro tradiční pojetí pískovcového horolezectví je dvouleté povolení tlučení kruhů zhora odsouhlasené VK v Ádru. Jinak mám o mrtvém tématu připravený článek, ale jestli bude zveřejněn se uvidí až po dohodě s Lezcem.
Zapsal: David Chudoba, 13:46:39 05.09.2002
 pískovcové stupnice
ano, stupnice v Sasku 1. sedí, 2. je měkčí. prostě je tak nastavená. a všechny takové ty převodní tabulky mezi stupnicemi obtížností, zejména mezi pískovcovou a uiaa jsou pro převod saské stupnice. a furt a furt se vyskytují lidé, kteří dogmaticky tvrdí, že sedma=5+, 7c=6+, atd atd. je to víceméně pravda v sasku, méně pak v různých českých pískovcových oblastech. (je várazný rozdíl mezi sedmou na prachově, na suškách, v ádru, v labáku a v ostrově).
a zase jedno z mých oblíbených témat, nemohu přijít na jméno lidem, kteří před cca 5-8 lety vydali průvodčíky na ádr, teplice, ostaš a křižák, kde uváděli obtížnost v uiaa a prostě otrocky použili tabulku.
ad mrtvé téma: jenom mne pobavila reakce "ptáka", který nemaglajzníka okamžitě napadl, že odhazuje do houští plechovky. A téma bych uzavřel citátem z jedné příhody, kdy si vítěz běhu zkrátil trasu o dobrou třetinu, žádnej rozhodčí nic neviděl a vítěz se nechal slyšet, že se nevyhrává nohama, ale hlavou.
Zapsal: Lukas B., 14:29:37 05.09.2002
 re no.2: V.N.
Asi jsi mě dost dobře nepochopil! Některé cesty prostě bez Mg lézt nejdou!!! Nejde mi vůbec o to, jestli tě někdy uvidím lézt s maglajzem či bez nebo jestli mě chceš soudit jestli jsem dost dobrej nebo špatnej lezec. Vadí mi, že komentuješ (kritizuješ) Labák jako sprasenou oblast!!! Jediné s čím s tebou souhlasím je to, že někteří "lezci" používají Mg i na lehkých cestách. Je to naprostá pitomost a zbytečnost. Labák jako takový se každým dnem co se týče úpravy a zpevnění terénu také vylepšuje, takže tady také problém nevidím. Probuď se ze sna.
P.S.: Lukas B.: Máš pravdu, že jsem ihned napadl článek V.N. o Sasku. Tenhle človíček tam lezl poprvé v životě, líbilo se mu tam čistota stěn atd. Do té doby však (jak uvádí) navštívil spoustu pískovcových oblastí v ČR a nic, bez komentáře!!! Asi mu ten Mg nevadil. Jo a s tou plechovkou jsi mě taky asi nepochopil. Měj te se fajn a přeju Vám dobrou lezbu.
Zapsal: Pták, 14:50:43 05.09.2002
 nejdou?
jo, souhlasím, některé cesty skutečně nejdou lézt bez maglajzu. teda alternativou je buď počkat na vhodnější počasí, nebo si říct: "já na to nemám, jsem málo talentovanej, málo posiluju, moc chlastám, málo se soustředím". Mám na to takové svoje měřítko. lezec-romantik, který není talentovanej, netrénuje, rád chodí do hospody, žere maso, nežene se za výkonem, ale často leze (třeba já), se po pár letech lezení dostane na úroveň maximálního výkonu někam k sedmě s nějakým tím písmenem. Plyne mi z toho takový můj názor, že kdo použije magnezium na písku na sedmě, ten je prostě podvodník. Né že bych někoho strhával ze stěny, ale koukám na takového trochu skrz prsty.
Zapsal: Lukas B., 15:21:24 05.09.2002
 Ptaku
Ta přezdívka sedí. Tak, od jakýho čísla bys povolil mágo? Já od IV, protože některý jsou fakt těžký a nejdou mi přelízt.
Víťo pěkný. To jsou stěny co? Tak doufejme, že nás tam budou pořád pouštět, že nám to kůli Ptákům nezakážou.
Zapsal: Maty, 16:49:47 05.09.2002
 re: Mrtvé téma
Lezení omágovaných cest je děsná nuda, není potřeba nic hledat, vše je nalajnováno. Nevím čím to je, ale omoučené skály vypadají dost blbě, mnohem hezčí jsou bez bílých pruhů...
Zapsal: Páša, 19:04:01 05.09.2002
 
... hele, panove, co kdybychom tak lezli treba boso a na nejakym pletenym lane ze snurek, a vytloukli vsechny kruhy a nyty, bez nich by to taky snad slo. O dalsich moznostech muzete premyslet.
Zapsal: zofin, 19:44:25 05.09.2002
 sorry II
Zofine, ses debil? tenhle tvuj pokus o vtip tu byl uz hodnekrat. Vis, lezecky a umely lano nejsou zakazany, teda jako v dohode s ochranarema. Vis, to jsou ty panove, co nam za jiste ustupky, diky praci Svazu, povolujou v techto lokalitach lozit. Sem rad, ze te neznam osobne, mel bych blby spani.
Vem si pytel maga, hod si to na rybu, pozvi pipky na cumendu a hon si ego, nebo co budes potrebovat.
P.S. Pro osobni konfrontaci jsem k dispozici.
Zapsal: Maty, 00:57:22 06.09.2002
 re no.3:
1. Lukas B.:
Nejde o počasí, o pár piv v hospodě a tak dál, jde o to, že máš cesty, které mají strukturu hodně malejch chytů (sedmy to určitě nejsou), že to prostě spocenejma prstama neudržíš. Souhlasím s tvojí poslední větou.
2. Maty:
Chlape, ty jsi velký ješita a proto s tebou nemá cenu diskutovat.
3. Žofin:
Jo jo, pěkně jsi to vysvětlil. Radši to těm zakomplexovanejm ješitům přístě napiš přímo nebo se z toho u toho svýho kompu zase po...
Zapsal: Pták, 07:24:23 06.09.2002
 Skanzeny pro romantiky
Navrhuji vyčlenit některé oblasti, kde se může lézt i bez magnézia a to tyto: Skalák, Dubské skály, Národní park České Švýcarsko, Suché skály (ty jako skutečný ráj parazitů na přírodě, co vy cestovky a outdooroý školy?), prostě oblasti, kam my egoisté nejezdíme. A v Ádru bych tak od VIIIc až IXa zakázal lezení s prostředky chemicky poškozujícími skálu, tj. s upocenýma prackama.To by bylo super, stáhnout nějakého klasika jako že prasí. Stějně, ty čistí musí mít ukrutnou vytrvalost, když stále po slepu šátrají a šátrají... Ale co, proti dyšputátu žádný gusto.
Zapsal: David Chudoba, 08:05:41 06.09.2002
 no.4:
Ještě by mě zajímalo jaký máte po Sasku pocity, když lezete v jinejch oblastech, včetně vápna, kge ten maglajz je používaný v každé cestě. Ne, hlavně mi netvrďte, že je vápno bílé. To musíte bejt nasraný od rána do večera. Prostě Vaše názory jsou stupidní. Přeju Vám silný nervy - i na špagátě.
Zapsal: Pták, 08:56:12 06.09.2002
 
Hele Maty, debil nejsem a proto bych te rad osobne poznal abys mel trochu blby spani. Tu mas telefon na me: 0608769064, muzem si klidne domluvit schuzku na skalach.
Zapsal: , 09:05:30 06.09.2002
 Na ptaci jsme kratky
Divim se jak takovej hezkej prispevek muze Ptak takhle shodit. Sice ho osobne neznam, ale ty jeho komentare jsou hodny dost velkyho vola. Jenomze co, Ptak ma svoje nazory, ma vzdycky pravdu, a my vsichni ostatni, kdo to vidime trosku jinak zijem ve snu a jsme mimo misu.
Zapsal: Plechy, 09:57:40 06.09.2002
 no.5
Čéče Plechy, sám ses zařadil. Příspěvek o lezení byl naprosto skvělej. Nelíbil se mi akorát názor V.N. na "sprasenej Labák" emgéčkem, na špatnej stav chodníčků pod sklalama a jinej bordel. Kam třeba chodíš srát ty? Do báglu? Chachá. Pravdu vždycky nemám a ani nechci. Rád si poslechnu názory ostatních, z kterých se i poučím. Každá zkušenost je dobrá.
Maty, PEN má pravdu, bacha na Žofina, hnědej pásek tam má už vod základky (a hlavně mě jedinej pochopil).
Čus fikus, prdi.
Zapsal: Pták, 10:38:58 06.09.2002
 jesita
To si pis, ze sem jesitnej Ptaku, jinak bych nebyl muzskej. Mam ale strach, ze se nepoucis, tak jak to vyse slibujes. Tys do teto doby nepochopil o cem je rec. Nebo je pak druha moznost, ze ja sem uplnej debil ( coz si mysli hodne lidi ) a nechapu ja tebe. Ale neboj, Zofin mne brzy prevalcuje a bude klid...
Zapsal: Maty, 11:00:35 06.09.2002
 no.6
Maty promiň, špatně jsem to napsal. Poučím se z rad zkušenějších co se týče lezení cest určitými způsoby jištění, vhodné roční období, dopoledne, odpoledne, nový věci, dobrý věci, lezečky a další a další. Ne to, že budu měnit názor na používání Mg na písku na těžších cestách nebo jiném matroši. V.N. mě akorát rozčílil s názorem na bordel v Labáku, který mu do návštěvy v Sasku nevadil a prostě ho v pár vteřinách vodepsal. Sorry, but I don´t understand.
Co se týče Žofina, znám ho delší dobu. Leze dost dlouho a skvěle a vím, kde Mg používá a kde ho ani nevozí. Nechci, aby se ten náš rozhovor odvíjel v jinejch dimenzích, takže budu rád, když se budem bavit o daném problémku (?) - MG!!!
Zapsal: Pták, 12:07:15 06.09.2002
 zduř
Maglajz je dost dobrá věc hlavně ženský jsou pak krásně nalíčený a vypadají dost dobře.
Češí jsou dost dobří bordeláři , ale ve skalách v Labáku je podle mně fajn a nějaký cetičky s turistama nepotřebuji. Stačí Adr. A hlavně běžte račí lízt než nám to lezení zakážou.
Zapsal: King, 13:04:34 06.09.2002
 pro Matyho
Tak Maty, cekam na tvuj telefon, nebo jsi zmenil nazor? Muzes mi i napsat na mail. Nebo uz radej spis?...
Zapsal: zofin, 14:45:00 06.09.2002
 Konec diskuse
Jako autor članku končím diskusi. Kdo napíše další komentář, je vůl. :)
Zapsal: Víťa Novák, 14:54:27 06.09.2002
 Korunovace
Přiznávám se, jsem vůl a ještě korunovanej k tomu. Strašně bych se chtěl podívat do Saska, ale nikdo mne tam nechce vzít. Ještě že můžu všude po světě, snad krom Jizerek, ale tam je stejně kosa a furt tam prší.Sasko, hit sun leonides Brežněves.
Zapsal: Maglajzpytlik, 15:03:41 06.09.2002
 HJlvvwqXFfCTRtD
mypcvu Muchos Gracias for your blog post.Really looking forward to read more. Great.
Zapsal: VpRgugoDahUwlvWf, 20:18:06 19.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.


Reklama:
 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173636)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (49)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 200 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 212 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 212 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 195 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.