LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
32.Kolomazník 10403
33.H2 10370
34.Svoboda 10347
Bouldry:
32.Pelikán 8925
33.Hronek 8903
34.Kohout 8875
Hory:
9.Šuraba 5368
10.Zaoral 5329
11.Švihálek 5320

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086737 cest
Nové přelezy:
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 písek a repre05.06.2008
http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=227
 Re: písek a repre05.06.2008
Co je to zac, ten Sobotka a Benes? Takhle se otirat o cloveka co pro ceske lezeni prokazatelne neco
  Re: písek a repre05.06.2008
no taky bych rekl, ze zkouset to hodit na Vlka je uplna blbost.
   Re: písek a repre05.06.2008
Stěžovatel Vlk 8-O
   Re: písek a repre05.06.2008
Neni nahodou ten Wolf takovej ten tlustoch co delal cety na Spicaku u Mostu? Ma u me, u vetsiho a si
  Re: písek a repre06.06.2008
Ale vždyť jim ČHS maglajzovat nezakazuje, jen jim nedá za porušení pravidel ČHS prachy. Vo co jde. P
 Re: písek a repre05.06.2008
Jen další pokračování týhle taškařice, jen mi přijde blbý, že furt nejsou potrestaný ostatní práškuj
 Re: písek a repre05.06.2008
Je to jen šaškárna, nic víc. Aby se udělalo pravidlům za dost, tak pánové Širl a spol. udělí trestík
  Re: písek a repre05.06.2008
Situace je více než schizofrenní, problém je trošku jinde, na jednu stranu skupina Antimg ( víme kdo
   Re: písek a repre05.06.2008
Pro Vlka-Neni jedno na ktery projekty penize dostavaji. Pokud vim, tak na Bigwallovy projekty.
    Re: písek a repre05.06.2008
přesně tak až uděla někdo z té fašistické organizace jakou ČHS je tolik, kolik udělali klusi DŽC, ta
     Re: písek a repre05.06.2008
Vlkovi: Jojo všichni lezci jsou rozdělený na Mg a Antimg a jedni druhé nemůžou vystát. Antimg pro le
      Re: písek a repre05.06.2008
s uctou bez do hajzlu
      Re: písek a repre05.06.2008
Jo, Sysle, máš pravdu. Srandovní je, jak Se vždycky rozjede nějakej mechanismus, aby SE něčeho dosáh
     Re: písek a repre05.06.2008
Neni titan podobně jako mágo zakázanej? Jinak samozřejmě jako obvykle poznamenávám, že ty trestíky
     Re: písek a repre05.06.2008
Tak za prvé - NSDAP je úplně něco jiného než ČHS. A za druhé - nikde žádná pokuta nepadla. Takže se
    Re: písek a repre05.06.2008
Promin ale co je mi do toho? Lezu rekreacne, sedmy jsou moje maximum a nikdy to lepsi nebude, navic
     Re: písek a repre05.06.2008
...Sartoriho "ceske lezeni" jsou teda sedmy v krasu, tak topajo.
     Re: písek a repre05.06.2008
No tobě do toho nic být nemusí. Na druhou stranu zas jiným nemusí nic být do Vlka a Krasu. Prostě ka
     Re: písek a repre05.06.2008
Hele, Sartori, nikdo by ti nevyčítal, že si lezeš jenom ve svý Horní Dolní. Taky není nic špatnýho n
      Re: písek a repre05.06.2008
Ja jim zasluhy neberu, kazdej se bavi necim jinym. Ale zacali si sami, jednou jsou pravidla nejaky a
       Re: písek a repre05.06.2008
No, ta Vlkova akce je trochu komplikovaná. Něco tím chce dokázat (že je tenhle přístup k mg. nesmysl
       Re: písek a repre05.06.2008
A kde ses dozvedel, ze se do nej navazi? Samo, ze u ohynku v Labsky muze padnout neco ostrejsiho, al
        Re: písek a repre05.06.2008
Je to v tom dokumentu, co je na něj odkaz v prvním příspěvku.
       Re: písek a repre05.06.2008
Pravidla platí pro všechny? Tak kde jsou ti všichni, co lezou na písku s mágem a nejsou před komisí?
        Re: písek a repre06.06.2008
lidi, přemejšlejte než něco napíšete tím víc než někomu začnete nadávat. ...Každej člověk, bez ohled
         Re: písek a repre06.06.2008
Nevím, jestli reaguješ na můj příspěvek výše nebos jenom špatně odklikl, ale já jsem reagovala na Sa
      Re: písek a repre05.06.2008
Tak mimochodem, i asocialni debilove jako ja tady jsou a musis s nama pocitat.
Jen mam pocit
       Re: písek a repre05.06.2008
Nevím, jestli je to vždycky tak, že porušuju, nebo dodržuju, a nic mezi tím.
V situaci, kdy &
        Výplach mozků se zase rozjíždí05.06.2008
Tak to zase prrr. Už je to tu zase - je nás půl na půl, skoro všichni lezou s mágem atd....To samozř
         Re: Výplach Turka05.06.2008
vidis jen co chces, vyplachnutej mozku
         Re: Výplach mozků se zase rozjíždí05.06.2008
tam je v okoli docela hodne lehkejch cest, pochybuju, ze tam nekdo "cistej" lez treba LeMi
          Re: Výplach mozků se zase rozjíždí05.06.2008
Já jen, že tady můj předřečník napsal: "Jsme pokud jde o mg v patové situaci, kdy jsou obě skup
           Re: Výplach mozků se zase rozjíždí05.06.2008
Kubo, mluvil jsem hlavně o Labáku. Jsem přesvědčenej, že je to poměrově absolutně třeba 60/40 nebo t
            Re: Výplach mozků se zase rozjíždí05.06.2008
Myslím, že v tom je hodně nedorozumění. Právě že výkonní lezci z Labáku se vydávají v různých diskus
             Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Myslím, že svůj subjektivní dojem zaměňuješ za objektivní realitu. Tvůj nedávný článek na kopcejámy
              Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
To je jednoduché - projdi si na půl dne nějaké skály a dělej si čárky, jaké cesty se lezou, kolik li
               Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Ano, jednoduchá, naprosto zavádějící metoda. Promiň, ale snad každému musí být jasné, že v tomhle př
                Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Nechtěl jsem se pouštět do exaktních rozborů. Jenom jsem chtěl říct, že daleko převažuje lezení lehk
                Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
:) Náhodný výběr je *sakra* objektivní a exaktní statistický nástroj ... Jediné o čem lze v téhle so
                 Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Problém je v tom, že nikdy neuděláš skutečně objektivní "průzkum". Pochybuji, že by jakýko
                  Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Tak ještě jednou Kočko: nejde mi o přesná čísla, ale snad se shodneme, že lehké cesty se lezou dalek
                   Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
To si myslím je právě to, v čem se neshodneme a co celou dobu rozporuju. Tedy za předpokladu, že za
                    Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
To je jako v Bohnicích nebo Kateřinkách: Že to lidi dělají bez mága dobrovolně, si odhlasovali na va
                     Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Vždycky poslední slovo, co? Zapomněl jsi na to RÁDI, což se mi jeví jako dost podstatné. Tobě asi ne
                      Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Nemusím mít poslední slovo, ale když plácáš blbosti, tak si neodpustím: já věděl, že budeš proti vrc
                       Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Hahahahaha. Neozvala bych se, ale nařknul jsi mě z něčeho, co sis mylně odvodil, stejně, jako jsi od
                        Re: Výplach mozků se zase rozjíždí09.06.2008
Dobře: VĚTŠINA. Je mi to jedno: za situace, kdy většina horolezců bude souhlasit s mágováním na písk
                         Re: Klystyr mozku10.06.2008
Jedno , jako ze jedno? Jakub Turek- medium temer samo vo sobe a bez nazoru? Je toto vubec mozne? Ja
                          Re: Klystyr mozku10.06.2008
Touha po bílém prášku Ti zatemnila mozek?
                           Re: Klystyr mozku10.06.2008
Od nich to sedí, monsieur. Proč se vlastně vy turisti snažíte diktovat lezcům, co mají dělat?
                            Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Kdo je to lezec? Od jakého čísla se počítá? Od kolika cest denně? Smí lézt jen na skalkách, nebo můž
                             Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
"Omezovat ostatní lezce svým mágem?" Co je to za blábol? To, že se kupříkladu Skurutí běh
                              Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Ano, omezovat. Důvody jsou jasné: 1) Dneska se Reschova cesta asi leze s mágem, za pár let už může t
                               Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
To není pravda. Jasné a smysluplné pravidla se dodržují. Pokud někdo od zeleného stolu zakáže magnéz
                                Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Zákaz magnézia platí pěkně dlouho. Že těch dvacet někdo přestupuje pravidla, není omluva. Bohužel al
                                 Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Lezení začíná tak na 8a francouzských. Kolikpak jich máte za poslední rok přelezených?
                                  Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Hele, nekličkuj, otázky zněly takhle. Prosím o jasné odpovědi jednu po druhé: Kdo je to lezec? Od ja
                                  Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Žádnou 8a jsem v životě nepřelezl, nikdy nepřelezu a nikdy jsem po tom netoužil.
                                   Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
V tom případě bych prosil o nevmněšování se do lezení. To že, že někoho používání magnézia omezuje,
                                    Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Odpovědi nebudou? Připomínám, že já jsem poctivě odpověděl na vše, co jsi se ptal Ty. Takže očekávám
                                     Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Ale já jsem se nedočkal odpovědi. Proč se vy turisti vměšujete do lezení?
                                      Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Protože se nám vy, "lezci", vměšujete do "turistování". (Například silným vlivem
                                       Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Aha. Takže nedřív "klasici" napíšou ochranářům, že je potřeba zakázat magnézium. A pak &qu
                                        Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
1) O tom jsem vůbec nepsal. Čti pečlivěji.
2) A když už jsi to sem zatáhl, tak věz, že Tvé tv
                                      Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Sakra to je jako o blbečků na dvorečku. Ptáš se mě pořád na další a další věci, abys nemusel odpově
                                       Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Jak mohli ochranáři vystupovat proti magnéziu, když neveděli co to je? A svaz zakázal magnézium taky
                                        Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Nezlob se, ale ty jsi fakt mimo. Vystupuješ tady na skoro všech diskusích o mágu a nepamatuješ si, c
                                         Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
A proč někdo píše ochranářům (shodou okolností těsně před valnou hromadou) a sugeruje jim, že nemají
                                          Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Petr Jandík to podle mého názoru udělal velmi dobře. Zeptal se těch, na kterých velmi záleží. Pokud
                                           Zbabělec pbla402410.06.2008
Takže milý PBLA4024, zatímco já jsem Ti pravdivě odpovídal na otázky, které neustále omíláš dokola,
                                            Re: Zbabělec pbla402411.06.2008
To už jsem dost dávno napsal. Neumějí číst, voni turisto?
                                             Re: Zbabělec pbla402411.06.2008
Napsal jsi pouze, že lezec je ten kdo leze víc než 8b francouzských. Ostatní otázky jsi nechal bez o
                                              Re: Zbabělec pbla402411.06.2008
Takže neumějí číst?
                                             Re: Zbabělec pbla402411.06.2008
Pro PBLA024: Nejsem klasik, ale to, co tady předvádíš, dělá "neklasikům" ostudu.
Pr
                                   Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
test smrštitelnosti
                                    Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
test smrštitelnosti 2
                                     Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
konec testu smrštitelnosti
                              Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí10.06.2008
Asi jsi zapomněl - můžu Tě poprosit o odpovědi?
                           Re: Klystyr mozku11.06.2008
temnej jeseter je celej zelenej
                          Re: Klystyr mozku11.06.2008
Když už si mě tu jmenovitě bereš do papuly, zkus mi, prosím, přeložit svůj mentální průjem do češtin
                           Re: Klystyr mozku11.06.2008
mentalni prujmy se neprekladaji ani nevysvetluji, daji se prekrocit anebo se s nima da nechat posra
                          Re: Klystyr mozku11.06.2008
Když už si mě tu jmenovitě bereš do papuly, zkus mi, prosím, přeložit svůj mentální průjem do češtin
                           Re: Klystyr mozku11.06.2008
..cela tahle diskus je vo hovne jmenem mg na pisku a patri na www.absurdistan.cz. Ja se v absurdista
           Re: Výplach mozků se zase rozjíždí05.06.2008
Zalezi jak kde. V labaku s leze vetsina s magem. V Tisy se lezou naprosto stadardne tezsi cesty s ma
    Re: písek a repre06.06.2008
Pro LACA: Máš pravdu to nemůžeš srovnávat. Je dost rozdíl když si někdo dělá prvovýstupy, který přel
     Re: písek a repre06.06.2008
To je pěkná kravina, kluci dělají cesty od VIIIc, lezou je stovky lidí
      Re: písek a repre06.06.2008
Já proti tomu nic nemám, akorát se mi nelíbí když někdo zhazuje práci druhýho. Reagoval jsem na to ž
     Re: cipísek a rekre06.06.2008
kliid, to bylo pro Sartoriho, ktery nevidi za vratka
svyho dvorku. Ostatni nekomentuju, neva
    Re: písek a repre06.06.2008
a ty jejich prvovýstupy na písku nebyly ani náhodou s Mg, že jo????? :-D
 Re: písek a repre05.06.2008
Ja bych to vubec neresil. Nas normalnich "anonymnich" lezcu se to netyka. Na nas zadnej Vl
  Re: písek a repre05.06.2008
Aby ses náhodou brzy nedivil. O tomhle víkendu jsem byl v jedné CHKO (nesouvisející s lezením) osobn
   Re: písek a repre05.06.2008
Skvele, proti tomu nelze nic namitat!
   Re: písek a repre06.06.2008
Pokud se straz projevi driv nez zavola policajty, tak se proste posle do hajzlu a jde se pryc, Jedno
 Re: písek a repre05.06.2008
Každé občanské sdružení musí mít stanovy. Ty byly odhlasovány na VH, kam mohl přijít každý člen ČHS
  Re: písek a repre05.06.2008
... i když je fakt, že se mi při čtení toho rozsudku nějak křiví skřele...
"Zákaz spor
   Re: písek a repre05.06.2008
Já bych řek, že sami pro sebe sportovat můžou, jak chtějí. Ovšem nesmějí na oficiální organizované z
    Re: písek a repre05.06.2008
Já vím, ale ta formule je kouzelná.
  Re: písek a repre06.06.2008
presne jak rika Dag - vystouopit preci jde a je to, ... nebo do CHS ani nevstupovat(muj pripad), mag
   Re: písek a repre06.06.2008
Magovat ci nemagovat, je sice o pocitu, ale nakonec o tom vzdycky rozhodne mistni lezecka komunita.
    Re: písek a repre11.06.2008
No vidíš, a já právě Sušky pokládám za nejvíc zaprasené od MG. Lezl jsem např. Supermajora, ale někt
 Re: písek a repre05.06.2008
Ó lidská hlouposti,
jak umíš člověka přimět,
že jako papoušek se chopí toho,
co
  Re: písek a repre05.06.2008
Zřejmě slušnej oddíl tenhle lezec Voltér..
  Re: písek a repre10.06.2008
Cože? Proč zase já?
 Re: písek a repre06.06.2008
Stavím se taky jednoznačně na podporu Vlka v této diskusi. Jasně dané pravidla se mají dodržovat. Je
  Re: písek a repre06.06.2008
Problém je v tom, že Pepu ze Lhoty za porušení pravidel nikdo nepotrestá. Protože nemá jak a čím...
   Re: písek a repre06.06.2008
No a to je asi to na co chce Vlk upozornit....že prostě ta situace, která je se nedá moc zvládat. Kd
    Re: písek a repre09.06.2008
A také třeba na to, že pokud nejsi v ČHS tak můžeš podle dosud platné výjimky mágovat v Labáku na le
     Re: písek a repre10.06.2008
Tak alespoň vysvětlete pane Wolf, když nic jiného nechcete psát, proč jste podal oznámení na Sobotku
      Re: písek a repre10.06.2008
Pokud to dotyční nedokážou pochopit z toho co je výše napsáno, tak jim zjevně není pomoci (a je zbyt
      Re: písek a repre10.06.2008
Kdo se nad tím trochu zamyslí tak vysvětlení nepotřebuje....kdo poslouchá a chce slyšet ten ho uslyš
   Re: písek a repre09.06.2008
Já si myslím, že řešení je snadné.
Co třeba zakázat lezení na písku zcela až do dořešení spor
   Re: písek a repre11.06.2008
Ale je taky nikdo nepotrestá. Pouze jim budou omezeny nadstandardní výhody, které by měli za bezprob
    Re: písek a repre11.06.2008
Chápu, jak to myslíš. Pro mě je to ale otázka principu: ČHS nesmí měřit členům za porušování stejnýc
     Re: písek a repre11.06.2008
Ale to je požadavek nemožný ! ČHS nemá zákonné pravomoce, aby mohla jakkoli trestat. Jediný trest, k
      Re: písek a repre11.06.2008
No a právě o to tu jde, o kocourkovskost celé této situace. Měřit stejným metrem je nemožný a vylučo
       Re: písek a repre11.06.2008
Ano, jediná možnost je změna pravidel, souhlasím. Bohužel k tomu není mezi lezci vůle, tedy aspoň me

 coleman04.06.2008
zdar lidi shanim lehky jednoduchi stan na kolo a na vylety a zaujal me coleman rigel x2 ta vaha 0,96 je mazec!!!! muzete prosim nekdo poradit zda to je good nebo doporucit neco jineho????/ dekuji jogobella
 Re: coleman05.06.2008
Tamten stan neviem, nezda sa zly (pruty ma myslim hlinikove, to je dolezite) Ale mam iny stan od Col
 Re: coleman07.06.2008
zkus se mrknout na ferrino.cz, maji taky ultralehke stany, ale nevim za kolik...

 hardware04.06.2008
ake mate skusenosti so znackou Rockempire?
 Re: hardware04.06.2008
Jaké máš zkušenosti se singing rock? Firmy jsou dost podobné. Její vývoj vždycky směřoval cestou zle
  Re: hardware04.06.2008
jsou prakticky stejne se sedaky fy Singing rock. az neuveritelne podobne..
   Re: hardware04.06.2008
no hlavně bych tipnul že většinu věcí si rockempire nikde nevyrábí, ale nechává si to Hudy dělat na
    Re: hardware04.06.2008
popravde jednou jsem videl v Hudaci bundu na chlup stejna jako od fy Schwarzkopf (nyni HighPoint) je
     Re: hardware05.06.2008
Rock Empire je obchodna znacka patriaca Hudy Sportu, v ekonomii sa tomu hovori private brand - rovna
      Re: hardware05.06.2008
vyborne to som chcel vediet pretoze potrebujem na vikend hlavne nejake fiendy a na okoli nic ine nez
       Re: hardware06.06.2008
Friendy a vklinence pro RE dela KOUBA, je to proste kouba, jen s "vyrazenym" re misto koub

 Lano04.06.2008
Mám jeden (asi stupidní) dotaz. Když je u lana dvojitého nebo polovičního lana uvedena délka, tak je to délka každého pramene, nebo obou pramenů dohromady? Díky moc
 Re: Lano04.06.2008
kazdej zvlast
 Re: Lano04.06.2008
Poloviční neznamená balené napůl, ale že k sobě potřebuje ještě stejného kamaráda, druhé dvojče :)
  Re: Lano04.06.2008
To mi bylo jasné, že název není odvozený ze způsobu balení...
   Re: Lano04.06.2008
Promin nechal jsem se unést. Samozřejmě délka lana uvedená na obalu je plná délka lana. Nikoliv jen
    Re: Lano05.06.2008
Je to délka 1/4 jedné z těch dvou polovin polovičního či dvojitého lana :-8
     Re: Lano05.06.2008
Ty woe, to aby sis vzal do krámu až to pudeš kupovat kalkulačku a sešit na rovnice.

 takto v Krase a ne jinak!!!04.06.2008
Takto by to melo vypadat v Moravskem krase pod kazdou cestou: http://www.a6.cz/msfoto/gallery/main.php

Jo a v novem pruvodci ocislovat jednotlive cesty hvezdickami (podle toho, jak jsou hodnoceny), uvest ke kazde ceste kratkou legendu (tedy
 Re: takto v Krase a ne jinak!!!04.06.2008
Sorry, slo mi o foto dne (dnes) a ne o to, kam Vas odkaz hodi.
  Re: takto v Krase a ne jinak!!!04.06.2008
Jistě, čas od času se vyskytnou podobní ú...,ještě by bylo vhodné vytečkovat třeba červeně chyty a m
   Re: takto v Krase a ne jinak!!!04.06.2008
Ten prispevek chapu jako zaslouzene ironicky. Za vecne debaty, zda se v te ci one ceste smi nebo nes
    Re: ne v Krase, ale jinak!!!04.06.2008
no buďte rádi, že zůstalo pouze u mg teček, nebo občas bílých čar, u nás na severu jsem se někde set
     Re: ne v Krase, ale jinak!!!04.06.2008
No u nás jsou ty čárečky v notoricky lezených sedmičkách, osmičkách :-)), tak to vyjde na stejno, pr
    Re: ne v Krase, ale jinak!!!04.06.2008
no buďte rádi, že zůstalo pouze u mg teček, nebo občas bílých čar, u nás na severu jsem se někde set
 Re: takto v Krase a ne jinak!!!04.06.2008
http://www.a6. cz/msfoto/gallery/ main.php?g2_itemId =35916&g2_enter Album=0

by t
  Re: takto v Krase a ne jinak!!!04.06.2008
Za ty řetězy stejně jednou někdo dostane pořádně přes držku...
   Re: takto v Krase a ne jinak!!!04.06.2008
Však by taky zasloužil...

 Nález ve Sloupu04.06.2008
Zdravim, kdo včera ve Sloupu nechal jistou jist... pomů..., nechť se ozve a podaří-li se mu ji popsat tak mu může být navrácena :-) - tel. 605432205

 LS Mantis04.06.2008
ahoj vsichni,
nemate nekdo zkusenost s lezeckami mantis od la sportivy? dik
 Re: LS Mantis04.06.2008
Ahoj, mám je tři měsíce a zatím bohužel néé taková bomba jak jsem čekala. Na umělce byly dobrý, ale
  Re: LS Mantis04.06.2008
to pomalu ani neni la sportiva..pripadaj mi jak cvičky na překližku a nic vic...to si za ty prachy r
   Re: LS Mantis18.06.2008
Nestrašte, teď jsem si je koupil, ještě jsem je nestačil moc prolízt, ale zdají se docela good. Je t
    Re: LS Mantis18.06.2008
no, tak tos mozna udelal chybku...pokud vim a co jsem slysel, jedna se opravdu o nepovedeny model, c
     Re: LS Mantis07.09.2008
Já byl na rajbasu na Helfštýně a lezlo se s nima v pohodě. A na stěně mi taky přijdou fajn. Asi je t
      Re: LS Mantis07.09.2008
model do težších cest to rozhodne neni...to co rikas ty že do rajbaku kde stojis na treni nebo na pr
       Re: LS Mantis10.09.2008
Ja ale nenapsal ze jsem s nima stal na mega vstupech, ale i na malinkejch a kdyz tu nohu zvladnes za

 Co jste lezli naposled?04.06.2008
CO jste lezli naposled zajímavého v Alpách?
(zajímá mě, kam češi jezdí:)
 Re: Co jste lezli naposled?04.06.2008
Lezl někdo i u nás v Lichtensteinsku?

 Wildspitze04.06.2008
Ahoj, prosím vás nevíte někdo, co je pravdy na tom, že na Wildspitze se smí jen s průvodcem? Pokud byste měli ňáké další informace či zkušenosti z této hory, budu rád. děkuju
 Re: Wildspitze04.06.2008
Co je to za nesmysl? takovou blbost mají jen na Slovensku v Tatrách a max. ještě na Kilimanžáru.Jind
  Re: Wildspitze04.06.2008
ok, já si říkal, ale prostě jsem to někde zaslechl...díky
 Re: Wildspitze04.06.2008
To je vážně kravina. Byli jsme tam loni z Ventu. Kousek pod chatou Breslauer Hütte jsou plácky na st
  Re: Wildspitze04.06.2008
Jo jinak po cestě zpět je před Lengefeldem slušná ferata, tak jestli by jsi měl zájem můžu ti poslat
   Re: Wildspitze04.06.2008
tak to bych byl moc rád...můj mail je miranec@seznam.cz, děkuju moc

 Metodika - ATC Guide04.06.2008
Chci jistit ve standu na primo. Dolezajiciho druholezce beru na samoblok. Druholezec doleze. Nabere matros na vyvádění další délky. Chci ho stále jistit na přímo. Jak ale zabezpecit jisteni do prvniho postupovýho bodu? HMS to umi vzit nahoru i dolu, ale c
 Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Ja cvakam prvni postupove primo do standu.
 Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
no udelal bych to tak, ze bych si jistitko dal do standu, a nad nej (treba take do standu cvaknul pr
 Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Karle smola. KYBLIKOM (a pribuznymi zariadeniami) NIE JE MOZNE ISTIT PRVOLEZCA ako to ty nazyvas PRI
  Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Vzpni Capslock a precti neco od Zobana o jisteni a standech. Zjistis, ze to naopak ma mnohe vyhody.
 Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Trosku jsem pohledal. Metodicke stránky mi příliš nepomohly, když mluví jen o výhodách a nevýhodách
  Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
http://www.climbingschool.cz/ var/uploads/files/000000/000044/ jistitka.pdf strana 5 dole, varianta
   Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Nikdy jsem to takto nepoužil, ale nepůjde to dost natvrdo?
   Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Mala poznamka: pokud se prvolezec po par metrech zacne vracet, treba kvuli spatne zvolenemu odlezu,
    Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Mas pravdu, i pri podavani je lepsi tahat lano dolu ,ale mas pak mirny pruves.
   Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
nic v zlom - autor preukazal schopnost to nejako vymysliet so snahou eliminovat nevyhodne vlastnosti
    Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Kdyz jsem se tim ted zabyval, tak jsem dospel k zaveru, ze pouziti kyblu na prime jisteni prvolezce
     Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Ked si to chces zjednodusit tak ked ides doberat druholezca hned si to cvakni ako keby bol prvolezec
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Musim rict, ze se mi nejpohodlneni dobira s jistitkem ve standu a samoblokujici funkce mi to mozna e
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Musim rict, ze se mi nejpohodlneni dobira s jistitkem ve standu a samoblokujici funkce mi to mozna e
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
je to nepohodlnejsie, lepsie sa dobera cez samosvor, takto musis lano tahat zhora nadol akoby cez kl
       Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
nepohodlnejsie to 100% nie je - mam to mnohokrat vyskusane.
Stojis na stande chrbtom do dolin
     Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
este doplnim - to vedenie lana od sedaku kde je pripnuty kyblik (reverzo je vlastne ten isty princip
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Uz tady o tom mimochodem jedna debata byla, dost dlouha. http://www.lezec.cz/diskuse.php ?key=45727&
       Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
M. je v tej diskusii marek (pre tvoju info)

M. nie je nahrada za pribalovy letak od v
        Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
A je nějaký vyjádření komise ČHS? Myslím, že i v tom článku byly oba názory, každý tvrdil něco jinéh
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
koukam, ze je tu nabeh na dalsi sahodlouhou dizkuzi o jistitkach. asi hlavne diky rezolutnim prohlas
       Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
mimo uz vyse zmineho odkazu na Lienerthovi stranky se o tom (hlavne M.) muzes docist i v Horolezecke
        Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Ja nemam nejaku extra potrebu korigovat sposoby istenia ktore pouzivam pri lezeni ci v horach alebo
         Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Toto samozrejmne neni nic neovereno a proti doporucenim od vyrobce. To jsou jen tva slova. Mam dojem
          Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Ze do HA prispel pn Kublak zo Sakalu je vseobecne nama vec, tak prave preto nevidim dovod vyhodit pe
       Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Hm, prvolezec má postup. jištění, ty vycvakneš tu karábli, a pokud spadne a vytrhne to postupový, ta
    Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
No kyblik se samozrejme padem do standu nezvedne, je tazen vahou spadleho prvolezce dolu. A lano je
     Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
nie som si isty ci si rozumieme - nebavime sa o pripade, ze ti postupove istenia vydrzia. Kriticky m
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
povytrha vsetko aj tu v stande?
       Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
neviem presne o com tocis ale ked pisem postupove istenia tak postupove istenia vacsinou nie su suca
        Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
ale prve postupove istenie vesiam do standu, tak to je postupove a sucasne aj stand
         Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
stand je stand. Ze lano vedies najprv standom neznamena ze stand je postupove istenie.
Ale je
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Predpokladas spatne. Pokud selzou postupova jisteni a ja jistim primo (tzn. ne pres sebe), prvolezec
       Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Jeste dodatek, pokud po padu selze uplne vse, tj. vsechna postupova jisteni a navic i stand do ktere
       Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
obrazok je pekny, ale vyskusaj si v praxi kolko to tym sposobom brzdi... Dovolim si hadat ze velmi n
        Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
Uz to zacina byt trochu unavne. Vyzkousene, jak uz jsem psal, to mam. Pad jsem do toho nastesti neme
         Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
Mas pravdu, tato tema prestala to byt zabavna a zacala byt dost otravna, tak som najprv vyskusal co
          Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
Nevim, uplne jsem nepochopil tvuj popis, cetl jsem ho zbezne, ale nenapsal jsi ktery si delal pripad
           Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
Napodoboval som pripad ked prvolezec po pade vytrha vsetky istenia a visi uz v stande (kym ostane as
            Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
Stale nechapu kde se ti bere sila pusobici na kyblik tak ze prevazi padajiciho a tahne kybl nahoru.
             Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
ked dam karabinu medzi istiacu ruku a kybik tak to brzdi, ale zas sa to zle ovlada pri samotnom leze
              Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
marek, neboj, zajtra to vecer preberieme v malom rime
               Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
stale mam dojem ze si ma s niekym pleties ale neva
              Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
Tak to mas blbe, to samozrejme fungovat nemuze. Lano ma jit v poradi jistici ruka-karabina-kyblik-pr
               Re: Metodika - ATC Guide06.06.2008
Tak som to vyskusal v tom usporiadani ako pises. Uz vo vcerajsom prispevku (8:24) som pisal, ze tak
      Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
povytrha vsetko aj tu v stande?
    Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
No autor to nevymyslel, od toho jsou jini, kteri ho to naucili a myslim ze zkusenosti tech od nichz
 Re: Metodika - ATC Guide04.06.2008
usporadani jisteni pres guida pri odlezu
http://www.climbingschool.cz/ var/uploads/files/000
  Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
Za kvalitnu istiaci bod sa da pozazovat borhak, pripadne (dobry) nit. Vo viacdlzkovych cestach ako p
   Re: Metodika - ATC Guide05.06.2008
Tohle mi přijde jako rozumná poznámka.

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 písek a repre
http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=227
08:38:45 05.06.2008
odpovědět 
 Re: písek a repre
Co je to zac, ten Sobotka a Benes? Takhle se otirat o cloveka co pro ceske lezeni prokazatelne neco dela?
sartori09:39:44 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
no taky bych rekl, ze zkouset to hodit na Vlka je uplna blbost.
10:00:26 05.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Stěžovatel Vlk 8-O
 Papa10:32:47 05.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Neni nahodou ten Wolf takovej ten tlustoch co delal cety na Spicaku u Mostu? Ma u me, u vetsiho a silnejsiho tlustocha schovanou tecku. Tohle je valka vazeni
Skull15:48:27 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
Ale vždyť jim ČHS maglajzovat nezakazuje, jen jim nedá za porušení pravidel ČHS prachy. Vo co jde. Polezou si dál a vše je v klidu.
09:36:10 06.06.2008
odpovědět 
 Re: písek a repre
Jen další pokračování týhle taškařice, jen mi přijde blbý, že furt nejsou potrestaný ostatní práškující repre, možná by nebylo špatný se dobrovolně udat nebo rovnout vystoupit než podstupovat takovýhle tyjátr. P.S. Je mi jasný že za ten pocit namagování zpocený ruky před těžkým krokem a pak ta radost z vylezený lajny v kuse za to stojí. Moc dobře to znám.
Richard10:33:33 05.06.2008
odpovědět 
 Re: písek a repre
Je to jen šaškárna, nic víc. Aby se udělalo pravidlům za dost, tak pánové Širl a spol. udělí trestík. Hmmm, všeobecně se ví, že s mágem lezou dál. Tak je zavřou? V poutech odnesou? Zákaz reprezentace?Kdo bude reprezentovat? Starej Š.? Všichni kroutí hlavou, klasici i maglajzisti.
nesmrtelný blázen11:13:16 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
Situace je více než schizofrenní, problém je trošku jinde, na jednu stranu skupina Antimg ( víme kdo v ní byl) říká MG nikdy, dobrá pokud VH odsouhlasí přizpůsobím se tomu, ale na druhou stranu stejná skupina AntiMg říká milí reprezentanti, klidně si to porušujte a my vám dáme na rok ještě několik desítek tisíc Kč každému na Vaši činnost ( a je jedno na jaké projekty )jako bonus z peněz Sazky, které nejsou účelově vázány na sport, ale dostáváme je za členskou základnu a tudíž by měly jít asi ve prospěch členské základny. Každý nechť si zváží sám, zda-li je to zrovna košer, ale 18let pracuji v soukromých firmách, takže na tyto poněkud jiné praktiky nejsem zvyklý, porušíš-li pravidla víceméně jdeš hned a ještě nedostáváš za to odměny. Ale možná se pletu a vše je úplně jinak a ono je to normální a já mám zcela zkreslené představy.
Vlk11:54:17 05.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Pro Vlka-Neni jedno na ktery projekty penize dostavaji. Pokud vim, tak na Bigwallovy projekty.
Nevim v jaky spolecnosti pracujes, ale v tomhle pripade michas jablka hrusky. Jako velkemu znalci a milovnikovi pravidel jiste vis ze pravidlo, magoval jsi na pisku pak nedostanes penize na expedici do zeme XY, neexistuje.
Tvoji snahu lze brat trochu s nadhledem, mno rekneme.. jako ne uplne vhodnou metodu popularizace magnezia na ceskych piskovcich.

Pro Sartoriho-
Panove z DZC Ondra Benes a Tomas Sobotka udelali pro lezeni hodne, tvoje kvakani neni na miste, sezen si seznam jejich prvovystupu na piskach v Cechach a prvacu ve velkych stenach ve svete. Vlkovo bolteni pro jine je sice taky chvalihodne, ale tezko srovnavat, ze. Rekl bych ze nic nevis, jen si tu na internetu otviras hubu.
Laco12:59:24 05.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
přesně tak až uděla někdo z té fašistické organizace jakou ČHS je tolik, kolik udělali klusi DŽC, tak ať něco říkaj, ale jediná jejich činost je kecání o hovnu a pokutování lezců, kteří lezou cesty o kterejch se nikomu z ČHS ani nesnělo.
Johny2513:34:00 05.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
Vlkovi: Jojo všichni lezci jsou rozdělený na Mg a Antimg a jedni druhé nemůžou vystát. Antimg pro lezení udělali ho... a Mg jakbysmet. Všichni se nenávidí a pravdu má ten, kdo vrtá a vrtá a vrtá a vrtá...- To je zajímavé vidění světa, ale opravdu ho nesdílím. DŽC udělali pro ostatní lezce spoustu krásnejch cest, vedení ČHS často vyjednávalo s OP. Obojí je potřeba. Jenže ono to vlastně s tim bílym problémem nemá co dělat.
Všem: Navážet se do DK zato, že postupuje podle pravidel, které jste si schválili je dost zvláštní. Zvlášť když jednala na podnět. O členech bych doporučoval vyjadřovat se s úctou!
Sysel14:00:04 05.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
s uctou bez do hajzlu
jira16:03:41 05.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
Jo, Sysle, máš pravdu. Srandovní je, jak Se vždycky rozjede nějakej mechanismus, aby SE něčeho dosáhlo, a ono se to pak valí vlastní vahou cesta necesta... Jsem zvědav, kde všude to ještě co rozmačká.
Piškot16:39:45 05.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
Neni titan podobně jako mágo zakázanej? Jinak samozřejmě jako obvykle poznamenávám, že ty trestíky za mágo sou zpakatělost.
Papouš14:23:14 05.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
Tak za prvé - NSDAP je úplně něco jiného než ČHS. A za druhé - nikde žádná pokuta nepadla. Takže se prosím nadechni-vydechni-sklapni, než o někom řekneš, že je fašista. Já jsme člen ČHS a i když k němu mám spoustu výhrad, nemůžu o něm říci, že je fašistický. (PS: Dovedeš si vůbec představit, co se tímto slovem označuje? A co znamená jeho profanace pro jeho oběti?)
Kuba Turek15:09:47 05.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
Promin ale co je mi do toho? Lezu rekreacne, sedmy jsou moje maximum a nikdy to lepsi nebude, navic jsem z Brna. Takze se budes muset smirit s tim, ze pokud nejakej namistrovanej borecek z Horni Dolni udela hypermegacestu v Dolni Horni, je mi to uplne ukradene, protoze je to v oblasti kam se velice pravedpodobne nikdy nepodivam a takove cesty stejne nelezu.
Chapu ze je spousta lidi co u piva onanuji nad vykony jinych (krasnej priklad - fotbal), na to jaksi nemam cas ani chut a vetsi vyznam pro mne ma lokalni prace Vlka tady v Krasu.
sartori14:19:11 05.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
...Sartoriho "ceske lezeni" jsou teda sedmy v krasu, tak topajo.
Bzuk a Tuk na vylete15:16:16 05.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
No tobě do toho nic být nemusí. Na druhou stranu zas jiným nemusí nic být do Vlka a Krasu. Prostě každej může ty zásluhy vidět v něčem jiným. Říkat o lidech, který osobně neznáš, že jsou namistrovaní borečci, je hloupý. Stejně tak je hloupý říkat o ČHS, že je to fašistická organizace. Někteří by si měli napřed napočítat do deseti :-(
Zuzana15:43:19 05.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
Hele, Sartori, nikdo by ti nevyčítal, že si lezeš jenom ve svý Horní Dolní. Taky není nic špatnýho na tom, že netleskáš každýmu výkonu u televize nebo na Lezci, naopak, je na tom něco sympatického. Ale vykřikovat, že ti je úplně lhostejný, co se děje jinde, a hlavně nedokázat posoudit, že něco představuje hodnotu (třeba ta kvanta cest v Labáku nebo jinde po světě, co za DŽC zůstala), i když to třeba nikdy v životě osobně nepotkám (a nemusim tomu hlasitě tleskat s ostatníma), to je kapitální omezenost. Zkus trošku prohrábnout závity, třeba ti dojde, že i to co teď lezeš doma, taky kdysi někdo musel udělat, a třeba to ve svý době něco znamenalo. A bez toho by se nic nemohlo posunout dál. Tvoje sedmičky by tu nebyly, kdyby kdysi nějakej borec nevylez šestku...
Nepočítám s tím, že bych začal jezdit lízt do Krasu, ale podle všeho, co z různých zdrojů vím, si musím vážit Vlka za to, co tam dělá. Jinak bych musel bejt úplnej asociál a debil. Ti Sobotci a Beneši mimo jiné taky dělaj dost práce pro jiný. Kdekdo jejich cesty zkouší a něco mu dávaj. Zkus teď nebejt asociální debil ty a zamysli se nad tím. Nemá to nic společnýcho s fanděním a fotbalem. Ale ten tvůj přístup vede vždycky všechny leda do prdele.
Omlouvám se za vulgarismy.
Piškot16:00:15 05.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
Ja jim zasluhy neberu, kazdej se bavi necim jinym. Ale zacali si sami, jednou jsou pravidla nejaky a bud je dodrzuju, nebo se chovam tak aby se mne netykaly, nebo je nedodrzuju a dostanu po papuli.
Nic mezi tim neni. Tak proc se navazi do cloveka co upozornil na to, ze ty pravidla tady jsou a ze plati pro vsechny? Podle mne je to docela ubohej pristup.

sartori16:13:55 05.06.2008
odpovědět 
       Re: písek a repre
No, ta Vlkova akce je trochu komplikovaná. Něco tím chce dokázat (že je tenhle přístup k mg. nesmyslnej - jestli tomu teda dobře rozumím; že je potřeba měřit všem stejně, a když se o to příslušný orgán bude muset snažit, tak třeba konečně nazná, že je to nesmysl). Jenže není tak úplně jistý, jestli se to povede, jestli se v tom jenom nevyráchá těch pár lidí, co je do toho Vlk s nějakým záměrem poslal za Adamem.
Asi bych i pochopil (stejně jako se snažím pochopit ty Vlkovy šachy), že se v téhle situaci nemusej cítit příjemně ti, co tam díky jeho upozornění jsou.
P.16:21:57 05.06.2008
odpovědět 
       Re: písek a repre
A kde ses dozvedel, ze se do nej navazi? Samo, ze u ohynku v Labsky muze padnout neco ostrejsiho, ale ofiko to asi nikde recene nebylo. Jinak, jejich cesty lezou stovky lidi a jsou radi, ze jsou.Namistrovany borecci to taky nejsou.Pa
nesmrtelný blázen16:23:19 05.06.2008
odpovědět 
        Re: písek a repre
Je to v tom dokumentu, co je na něj odkaz v prvním příspěvku.
P.16:33:01 05.06.2008
odpovědět 
       Re: písek a repre
Pravidla platí pro všechny? Tak kde jsou ti všichni, co lezou na písku s mágem a nejsou před komisí? Jaký páky má ČHS na členy, kteří nedostávají žádný dotace? Prostě komedie...
Zuzana16:40:27 05.06.2008
odpovědět 
        Re: písek a repre
lidi, přemejšlejte než něco napíšete tím víc než někomu začnete nadávat. ...Každej člověk, bez ohledu na funkci či výkony, by měl pravidla dodržovat. když valí politik po městě 200 (příklad), porušuje pravidla, stejně jako eso co leze s mágem na písku. je mi úplně u ..... jestli se jednou poleze s mágem, nebo hlavou dolu, ale Momentálně to je v rozporu s pravidly. Pokud jsou špatný, maj lidi co jsou víc slyšet možnost toto změnit, ale ještě stále nemají právo ty pravidla porušovat. myslíte že když začnou bejt vraždy denním chlebem stanou se tak legálními? S lezenim sice teprve zečínám, ale když dám karabinu do slaňáku připadam si málem jak vůl. Vedle lezou ti "borci" osmu na rybu a nejsou schopný ani to udělat, nehledě na bordel co po nich odnášim. neříkám že je každej takovej, ale všichni do skal chodíte taky. to že máte (včetně mě samozřejmě) bejt šetrní k přírodě i matroši ve stěně máte v pravidlech taky. rovnou to zrušte celý, stejně ne to každej kasle! pak sobotka prohlásí že to porušuje vědomě ale moc mu záleží na tom aby to lezecká veřejnost neporušovala! To je fór, nebo to myslel vážně?
Martinyxs14:21:10 06.06.2008
odpovědět 
         Re: písek a repre
Nevím, jestli reaguješ na můj příspěvek výše nebos jenom špatně odklikl, ale já jsem reagovala na Sartoriho a to jeho, že pravidla by měla platit pro všechny, názor na nic jinýho jsem nevyjadřovala...
Zuzana14:59:51 06.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
Tak mimochodem, i asocialni debilove jako ja tady jsou a musis s nama pocitat.
Jen mam pocit ze puvodni smysl debaty - pravidla lezeni na pisku vs jejich porusovani - nam trosku utekl.
sartori16:20:51 05.06.2008
odpovědět 
       Re: písek a repre
Nevím, jestli je to vždycky tak, že porušuju, nebo dodržuju, a nic mezi tím.
V situaci, kdy "psané pravidlo" z nějakého důvodu porušuje tak veliké procento lidí, někdy může být respektováno nějaké jiné, méně radikální a nepsané. Jsme pokud jde o mg v patové situaci, kdy jsou obě skupiny tak velké, že je skoro rovnovážný stav; a změnit situaci, zváhnout to na druhou stranu je obtížnější než udržet to stávající (viz způsob hlasování, prakticky zvýhodňující skupinu tradicionalistů...).
Ale zajeď do Labáku, kterého se to především týká. Prakticky tam fungují nějaká pravidla, která se obecně dodržují, a akceptuje je 90% těch, co tam jezdí, nemají s tím problém. Mg se používá, cesty se ale dělaj jen zdola... Relativně ustálenou situaci trochu nabourala ta dvě udání.
P.16:31:04 05.06.2008
odpovědět 
        Výplach mozků se zase rozjíždí
Tak to zase prrr. Už je to tu zase - je nás půl na půl, skoro všichni lezou s mágem atd....To samozřejmě není pravda. O víkendu jsem lezl superlehké cesty (softsofmoverské) v Tisé a měl čas koukat okolo sebe. Ve stěnách okolo Slona a v Bürschlických stěnách jsem viděl jen dvě cesty ošahané bílým práškem od nějakého hňupa. Zbytek byl čistý. Čístí byli taky všichni lezci v mém dosahu. A bylo jich opravdu hodně veškeré výkonnosti.
Kuba Turek17:56:16 05.06.2008
odpovědět 
         Re: Výplach Turka
vidis jen co chces, vyplachnutej mozku
DJ mago18:09:41 05.06.2008
odpovědět 
         Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
tam je v okoli docela hodne lehkejch cest, pochybuju, ze tam nekdo "cistej" lez treba LeMinimum atd. Takovejch moc neni
Lenny a Karl18:18:50 05.06.2008
odpovědět 
          Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Já jen, že tady můj předřečník napsal: "Jsme pokud jde o mg v patové situaci, kdy jsou obě skupiny tak velké, že je skoro rovnovážný stav." To samozřejmě není pravda. Naprostá většina lidí leze na písku bez mága. (Nehodnotím, jestli je to dobře nebo špatně, anebo jestli jsou to softmoveři nebo bouchači.)
Kuba Turek18:31:24 05.06.2008
odpovědět 
           Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Kubo, mluvil jsem hlavně o Labáku. Jsem přesvědčenej, že je to poměrově absolutně třeba 60/40 nebo tak nějak, přesně to těžko někdo zjistí, samozřejmě se mohu plést. V Tisé jsem dlouho nebyl, když jezdím já do Čech, vidím spíš zas prášily - asi trochu zkresluje, kde a ským právě jsi (ty i já).
Pokud se nemaguje v lehčích cestách, je to pro mě spíš pozitivní, ať už je zákon jakkoli :)
P.18:54:17 05.06.2008
odpovědět 
            Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Myslím, že v tom je hodně nedorozumění. Právě že výkonní lezci z Labáku se vydávají v různých diskusích za všechny horolezce v Česku. Jenže ono to tak prostě není - naprostá většina lezců leze na českých píscích bez maglajzu a ještě k tomu dobrovolně a ráda.
Kuba Turek19:12:11 05.06.2008
odpovědět 
             Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Myslím, že svůj subjektivní dojem zaměňuješ za objektivní realitu. Tvůj nedávný článek na kopcejámy o Rovišti například vyvolával dojem, že se tam lezou hlavně lehký cesty kolem 5-6, které jsou navíc lehčí. Mně tam ale vždycky připadá, že se tam lezou hlavně cesty od 7 vejš a že si tam až na pár pětek vůbec nezalezu. Ani jedno samozřejmě není pravda. Záleží na skupině lidí, ve které se pohybuješ. Stejně tak nebude pravda, že naprostá většina lidí leze na českých pískách bez mg. Zvláště bych polemizovala o tom, že to dělají dobrovolně a rádi. Já to například ráda vůbec nedělám. Rovněž je velká skupina lezců, kteří si ho do klasik pod IX nevezmou, ale do stěnovek s lištami a těžkých cest nad IX ano. Nikdo dosud seriózní průzkum, kolik lidí leze, nebo by chtělo lízt na písku s mg neudělal. Jediný poslední nereprezentativní údaj o tom, kolik "magistů" a "nemagistů" je přímo v ČHS, je hlasování z letošní VH. Poměr cca 53% "nemg" 38% "mg" a 9% "anitakanitak" rozhodně nevypovídá o nějaké naprosté většině, o které píšeš. Záleží samozřejmě, co považuješ za naprostou většinu.
Kočka07:58:20 09.06.2008
odpovědět 
              Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
To je jednoduché - projdi si na půl dne nějaké skály a dělej si čárky, jaké cesty se lezou, kolik lidí je vyleze a jestli lezou "s nebo bez." V Tisé jsou favority určitě cesty do pětky bez. Na Kokořínsku taky. V Sasku taky. Labák si netroufám soudit, ale průměr celého Českého Švýcarska bude dávat taky do oné pětky bez.(Je to stejné, jako že z osmistupňové divoké vody jezdí nejvíc kajakářů do dvojek, na horském kole se jezdí po udusaných cyklostezkách apod.)
Kuba Turek09:11:43 09.06.2008
odpovědět 
               Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Ano, jednoduchá, naprosto zavádějící metoda. Promiň, ale snad každému musí být jasné, že v tomhle případě se jedná v podstatě o náhodný výběr. Za dobu, kterou strávíš v jednom sektoru jedné oblasti počítáním přelezů a jejich obtížnosti, se v ostatních částech oblasti stačí prostřídat nedefinovaný počet lezců na nedefinovaném počtu cest nedefinované obtížnosti, mezitím přejdou ještě jinam a může se stát, že je za celý den vůbec nepotkáš. Navíc si lehké cesty můžou dát na rozlezení a ty těžší potom. Prostě naprosto neexaktní. Pokud bys do každého sektoru umístil člověka, který bude údaje zaznamenávat celý víkend, dosáhl bys už trochu pravdivějšího výsledku, nicméně i ten bude ovlivněný dalšími okolnostmi, jako, která část sezóny zrovna je, jak velké je teplo, či zima, jak drsná byla páteční či sobotní pařba, jestli v týdnu pršelo, nebo byla deštivá předpověď apod. Jediné, co chci říct, je to, že to, kolik lidí leze jak těžké cesty, s mg, či bez, nelze objektivně určit. Vždy se bude jednat o náhodné rozložení nebo subjektivní dojem.
Kočka09:40:29 09.06.2008
odpovědět 
                Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Nechtěl jsem se pouštět do exaktních rozborů. Jenom jsem chtěl říct, že daleko převažuje lezení lehkých cest nad těžkými. Visení v osmičkách, devítkách a výš je jenom špičkou ledovce veškerého lezení. Zase mě určitě argumentačně rozsekáš, ale dalším argumentem jsou zápisy ve vrcholových knížkách. A ještě jeden příklad z nepískovcových oblastí - Černolice. Všichni tam lezou Jižní rys a Panikáře (III), občas někdo leze Kazatelnu, Vzdechy, dvě cesty v severní stěnce, Černý důl, Velké chyty a Plotny (IV-V). Čas od času se zkouší Bříško a Taštička (V-VI). Zlaté nýty, Tři převisy, Černý převis a Destrukce mívají tak jeden přelez za hezký víkend (VI a těžší).
Kuba Turek10:11:17 09.06.2008
odpovědět 
                Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
:) Náhodný výběr je *sakra* objektivní a exaktní statistický nástroj ... Jediné o čem lze v téhle souvislosti diskutovat je, zdali se vybírá z reprezentativního vzorku či nikoliv. :) (Což si nejsem jistej, ale podle Kubovy metodiky by to tak skoro být mohlo, když by to párkrát zopakoval při různém počasí.)
Robert10:59:19 09.06.2008
odpovědět 
                 Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Problém je v tom, že nikdy neuděláš skutečně objektivní "průzkum". Pochybuji, že by jakýkoli lezec, který jede do skal se záměrem lízt, by byl schopen skutečně objektivně alespoň projít celou oblast, tímto způsobem. To by musel mít opravdu záměr to zjistit. A to je kámen úrazu. Pokud to uděláš jen zběžně, ze zájmu, tak budeš podvědomě vyhledávat místa, kde jsou cesty obtížností, které tě zajímají. Ostatní tě nebudou zajímat a ani je nebudeš znát. Myslím, že většina lidí má tendenci rozprostírat se do prostoru, aby na ně někdo nečuměl, takže jsou roztahaný po celý oblasti. Kuba dává příklady z velmi malých oblastí, ale kdyby měl někdo poctivě projít třeba celou Tisou, tak mu to zabere víc než půl dne, u Labáku mu oba břehy zaberou celý víkend. To nikdo neobětuje. Proto většina lidí usuzuje podle toho, co se děje kolem něj, a to je velmi zúžený pohled, protože, viz. výše, budeš se pohybovat více v místech s obtížností, kterou lezeš. Proto já osobně bych si vůbec netroufla tak rezolutně jako Kuba odhadovat, jaké obtížnosti se nejvíce lezou. Toť vše.
Kočka12:47:37 09.06.2008
odpovědět 
                  Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Tak ještě jednou Kočko: nejde mi o přesná čísla, ale snad se shodneme, že lehké cesty se lezou daleko víc než těžké (myslím tím víc přelezů od více lezců).
Kuba Turek13:14:47 09.06.2008
odpovědět 
                   Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
To si myslím je právě to, v čem se neshodneme a co celou dobu rozporuju. Tedy za předpokladu, že za lehčí cesty považuješ cesty do pětek a to jak v UIAA, tak v pískovcové klasifikaci. Pokud by to bylo do sedmiček, jednalo by se o úplně jinou situaci, ale to nemám dojem, že jsi měl na mysli. Skupina lidí, co leze za šet až sedm je skutečně velká. A za 13 let lezení mi připadá, že největší. Ale to je můj subjektivní vjem. Na rozdíl od tebe se neodvažuji tvrdit, že to tak skutečně je. Stejně tak bych se neodvažovala tvrdit, že bez mg leze naprostá většina lidí dobrovolně a ráda. To je podle mě nepodložené tvrzení. To bys mohl tvrdit až v situaci, kdy by povoleno bylo a ti lidi by s ním stále nelezli. A to bylo také to hlavní, co mi na tom tvrzení vadilo, to spojení naprosté většiny a dobrovolnosti a radosti. A konec.
Kočka13:45:16 09.06.2008
odpovědět 
                    Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
To je jako v Bohnicích nebo Kateřinkách: Že to lidi dělají bez mága dobrovolně, si odhlasovali na valné hromadě. Že to dělají raději lehce, je jasně vidět v terénu a ve vrcholových knížkách.
Kuba Turek14:02:06 09.06.2008
odpovědět 
                     Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Vždycky poslední slovo, co? Zapomněl jsi na to RÁDI, což se mi jeví jako dost podstatné. Tobě asi ne. Nevím, jak tobě, ale mě nepřipadá, že těch přes 1600 lidí, kteří se nechali na VH zastupovat s tím, že hlasovali pro vyjmutí mg z pravidel, lezou dobrovolně bez mg. Podle mě se pouze zodpovědně podvolují demokratické většině. Jestli máš na mysli, že projevujou dobrou vůli, pak máš samozřejmě pravdu. Ale to je slovíčkaření. Dobrá, podstatné je to rádi. Spokojen? A co se týče knížek, jsou člověče i lidé, kteří se do nich nezapisují. Někteří programově, někteří dokonce jen zapomenou. A dokonce se nezapisujou i ti, co přelezli něco těžkýho. Jsou divní, či co. Ale ty určitě ještě odpovíš, tobě to nedá. Já už končím. Nazdárek.
Kočka14:32:24 09.06.2008
odpovědět 
                      Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Nemusím mít poslední slovo, ale když plácáš blbosti, tak si neodpustím: já věděl, že budeš proti vrcholovým knížkám takhle argumentovat - viz můj příspěvek výše. Moje soukromé odhady se pohybují v rámci statistické chyby (i v případě knížek, kam se občas nezapisují bouchači ani softmoveři). Kolik je průměrná odchylka nevím, ale určitě nebude činit 50 %. Teď se zeptám já: proč se tak snažíš bránit proti očividným faktům, že se víc lezou lehčí cesty a víc lidí nechce magnézium na písku (a tedy rádi lezou bez maglajzu)? To by přece nemělo souviset s Tvým přesvědčením, že maglajz na písek patří, a mým, že je mi to jedno.
Kuba Turek15:54:12 09.06.2008
odpovědět 
                       Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Hahahahaha. Neozvala bych se, ale nařknul jsi mě z něčeho, co sis mylně odvodil, stejně, jako jsi odvodil spoustu dalších věcí. Velmi jednoduše: vynechej vazbu naprostá většina, a nebudu proti tvým tezím protestovat. Ano, je pravda, že většina lidí leze na písku bez maglajzu dobrovolně a ráda, ale naprosto nesouhlasím s tím, že tato většina je naprostá. To je jediný kámen úrazu. Kdybys na začátku vyvolal diskusi o definici naprosté většiny, vše ostatní by nebylo psáno. Naprostá většina je podle mě tak 80%, což i bez statistické chyby zřejmě nenastává. Navíc nevím, co si myslet o tom, že tobě je mg jedno. To mi přijde jako daleko horší názor, než myslet si, že mg patří jen do těžkých cest, což je názor můj.
Kočka19:29:10 09.06.2008
odpovědět 
                        Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Dobře: VĚTŠINA. Je mi to jedno: za situace, kdy většina horolezců bude souhlasit s mágováním na písku a zároveň se podaří se přesvědčit ochranáře, že mágo na písku není zlo, ať si s pánembohem lidi své trojky nebo jedenáctky posypou bílým práškem. Do té doby by se myslím měla pravidla dodržovat - horolezci i ochranáři je chtějí (každý z jiného důvodu).
Kuba Turek20:18:26 09.06.2008
odpovědět 
                         Re: Klystyr mozku
Jedno , jako ze jedno? Jakub Turek- medium temer samo vo sobe a bez nazoru? Je toto vubec mozne? Jak nas pak chce pan novinar poucit co je dobre a zle? Nebudou ctenari tapat v nepolarizovane tme KopcoJam?
Jeje jeje, kam to svet speje. Vyvedu ovecky z bile tmy maga a poradim ti co je spravne.
V lehkych cestach do VIIa by melo byt mg poviny jako prostredek ochrany proti nadmernemu pouzivani skaly. Primarni duvod je jasny, ze , mame vsak i sekundarni! Totiz dle tve statistiky a dle zname Husko-Vrsovske theorie*, dnes jiz aplikovane v JH, by to nasledne melo odradilo od lezeni tu zde proklamovanou nemagujici vetsinu. Kdyz de vo ptacky a vo kapradi estetika musi stranou! V tezsich cestach nad VIIa by mohlo byt uziti dobrovolne, pro reprezentaci pak povine. Spicka by mela byt vzorem, ze...
* nevim kdo z panu je skutecnym otcem myslenky, nutno podotknout ze to take trohu popletli a misto narizeni "povine mg" zavedli "zadne mg", ale budiz , jizerska zula neni pisek

laco01:23:46 10.06.2008
odpovědět 
                          Re: Klystyr mozku
Touha po bílém prášku Ti zatemnila mozek?
Kuba Turek09:30:09 10.06.2008
odpovědět 
                           Re: Klystyr mozku
Od nich to sedí, monsieur. Proč se vlastně vy turisti snažíte diktovat lezcům, co mají dělat?
pbla402410:33:23 10.06.2008
odpovědět 
                            Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Kdo je to lezec? Od jakého čísla se počítá? Od kolika cest denně? Smí lézt jen na skalkách, nebo může i do hor? Kde bere morální právo, že může omezovat ostatní lezce svým mágem? (Začíná svítat, pomalu se blíží chvíle, kdy začne být jasno, jak přemýšlíš...)
Kuba Turek11:11:28 10.06.2008
odpovědět 
                             Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
"Omezovat ostatní lezce svým mágem?" Co je to za blábol? To, že se kupříkladu Skurutí běh leze s magnéziem, vás nějak omezuje? Navíc nedávný kompromisní návrh explicitně zakazoval použití magnézia v lehkých cestách.
12:18:06 10.06.2008
odpovědět 
                              Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Ano, omezovat. Důvody jsou jasné: 1) Dneska se Reschova cesta asi leze s mágem, za pár let už může tahle obtížnost patřit mezi standardní výstupy bez mága. 2) Tím že ochranáři nechtějí mágo (a nikdo s nimi o povolení oficiálně nejednal) a pár lezců s ním leze, reálně hrozí omezení volných skalních oblastí - ČHS je pro ně nedůvěryhodným partnerem. 3) Sám jistě dobře víš, že když povolíš mágo od nějakého čísla nahoru, je to rychlá cesta k používání mága i ve dvojkách. A tam už by to většině lezců vadilo (viz debata výše s Kočkou).
Kuba Turek12:41:37 10.06.2008
odpovědět 
                               Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
To není pravda. Jasné a smysluplné pravidla se dodržují. Pokud někdo od zeleného stolu zakáže magnézium v cestách, kde se používá dvacet let, vede to k prášení všude.
pbla402413:20:38 10.06.2008
odpovědět 
                                Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Zákaz magnézia platí pěkně dlouho. Že těch dvacet někdo přestupuje pravidla, není omluva. Bohužel ale reaguješ pouze nejasným výkřikem, a tak není jasné, se kterými nastíněnými body a proč nesouhlasíš. PS: Stále čekám na Tvé odpovědi.
Kuba Turek13:29:12 10.06.2008
odpovědět 
                                 Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Lezení začíná tak na 8a francouzských. Kolikpak jich máte za poslední rok přelezených?
pbla402413:44:14 10.06.2008
odpovědět 
                                  Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Hele, nekličkuj, otázky zněly takhle. Prosím o jasné odpovědi jednu po druhé: Kdo je to lezec? Od jakého čísla se počítá? Od kolika cest denně? Smí lézt jen na skalkách, nebo může i do hor? Kde bere morální právo, že může omezovat ostatní lezce svým mágem?
Kuba Turek13:54:25 10.06.2008
odpovědět 
                                  Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Žádnou 8a jsem v životě nepřelezl, nikdy nepřelezu a nikdy jsem po tom netoužil.
Kuba Turek13:55:53 10.06.2008
odpovědět 
                                   Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
V tom případě bych prosil o nevmněšování se do lezení. To že, že někoho používání magnézia omezuje, je lež. Je to totiž dobrovolné.
pbla402414:45:28 10.06.2008
odpovědět 
                                    Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Odpovědi nebudou? Připomínám, že já jsem poctivě odpověděl na vše, co jsi se ptal Ty. Takže očekávám stejnou vstřícnost od Tebe. Nebo Tě mám považovat za poseroutku, který uhýbá, pokřikuje za rohem, nepoředstaví se a myslí si, že vyšplhat po zdi pár metrů je nějaká zásluha?
Kuba Turek15:11:40 10.06.2008
odpovědět 
                                     Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Ale já jsem se nedočkal odpovědi. Proč se vy turisti vměšujete do lezení?
pbla402416:11:35 10.06.2008
odpovědět 
                                      Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Protože se nám vy, "lezci", vměšujete do "turistování". (Například silným vlivem na formování názorů ochrany přírody - a veřejnosti vůbec - na pohyb v našem turistickém terénu.)
d.16:23:37 10.06.2008
odpovědět 
                                       Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Aha. Takže nedřív "klasici" napíšou ochranářům, že je potřeba zakázat magnézium. A pak "klasici" tvrdí, že ochranáři trvají na zákazu magnézia. Prima trik.
pbla402416:37:04 10.06.2008
odpovědět 
                                        Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
1) O tom jsem vůbec nepsal. Čti pečlivěji.
2) A když už jsi to sem zatáhl, tak věz, že Tvé tvrzení není pravdivé. Jak by ses dočetl jinde, i na Lezci - třeba v diskusi k článku Písek a repre (a možná i v této diskusi), tak když se začalo mg používat při lezení (což bylo tak 50 let poté, co ho začali používat třeba v gymnastice), vystupovali proti němu ochranáři velmi negativně VŠUDE. Pak povolili jeho používání v nepískovcových terénech (a to taky ne ve všech, viz JH). V té době se jich ti kteří nemágovali na nic neptali, a ono by to taky byla putna.
Jdu lézt, tedy vlastně turistovat. Hore zdar.
d.17:30:40 10.06.2008
odpovědět 
                                      Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Sakra to je jako o blbečků na dvorečku. Ptáš se mě pořád na další a další věci, abys nemusel odpovědět na mé jasné otázky, které by mnohé v této diskusi vyjasnily. Takže proč? Protože ochranářská (především) a lezecká pravidla platí pro všechny a já mám obavy, že bych mohl přijít o své hřiště. Takže teď už konečně prosím o Tvé odpovědi.
Kuba Turek18:38:25 10.06.2008
odpovědět 
                                       Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Jak mohli ochranáři vystupovat proti magnéziu, když neveděli co to je? A svaz zakázal magnézium taky preventivně? A co ten dopis, co nedávno jakýsi "takyklasik" rozesílal ochranářům, tuším s oficiální hlavičkou?
pbla402418:46:05 10.06.2008
odpovědět 
                                        Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Nezlob se, ale ty jsi fakt mimo. Vystupuješ tady na skoro všech diskusích o mágu a nepamatuješ si, co se v nich vysvětluje. Takže 1) Ochranáři nejsou blbí. Jejich profesionální i dobrovolní strážci neustále pendlují po nejdůležitějších místech "jejich" chráněného území. Myslíš, že by si nevšimli zapatlané skály od bílého prášku? Myslíš, že by si nezjistili, o co jde? 2) V českých Pravidlech se maglajz objevil už dávno. Už před tím ale existovala pravidla sepsaná Fehrmannem v Německu na přelomu minulého a předminulého století, která všichni respektovali. Hlavní zásadou je v nich neničit skálu a neulehčovat si výstup umělými pomůckami. Z toho vychází pískovcová etika a tím pádem i pravidla dodnes. 3) Onen dopis byl jednoduchý dotaz člena Výkonného výboru ČHS Petra Jandíka, kterého jsme si zvolili na předcházející valné hromadě, na všechny správy CHKO a NP, které mají pod palcem skály, co říkají na maglajz. Všechny odpověděly negativně. Myslím, že to byl chválihodný průzkum - teď víme, na čem jsme a veškeré výkřiky, že ochranářům je maglajz putna, jsou nepravdivé. XXX) Proboha, proč neodpovídáš na mé dotazy? Mám Ti je znovu připomenout? Nebo se něčeho bojíš? Nebo jsi opravdu poseroutka?
Kuba Turek19:17:48 10.06.2008
odpovědět 
                                         Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
A proč někdo píše ochranářům (shodou okolností těsně před valnou hromadou) a sugeruje jim, že nemají mít rádi magnézium?
pbla402419:33:14 10.06.2008
odpovědět 
                                          Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Petr Jandík to podle mého názoru udělal velmi dobře. Zeptal se těch, na kterých velmi záleží. Pokud vím, nic nikomu nesugeroval. Zeptal se v době před valnou hromadou, aby bylo na jejím jednání jasno a neobjevily se výkřiky: "Maglajz ochranářům nevadí." Ukázalo se, že vadí. Ale tohle už řešily nejméně dvě diskuse na Lezci, kterých jsi se zúčastnil. Já opakuju tamní argumenty jenom kvůli tomu, že Göbelsova metoda stokrát opakované lži, která se stává pravdou, opravdu funguje. Ty se ji pokoušíš využívat.
Kuba Turek22:44:08 10.06.2008
odpovědět 
                                           Zbabělec pbla4024
Takže milý PBLA4024, zatímco já jsem Ti pravdivě odpovídal na otázky, které neustále omíláš dokola, Ty jsi se neuráčil ani přes několikeré urgence vyjasnit svoji diskusní pozici. Dosud jsem Tě měl za poněkud potřeštěného sportovce zahleděného jen do zdvihání svého těžiště pomocí skalních výstupků, ale teď Tě mám navíc za zbabělého hlupáka a poseroutku. Tohle byly mé jednoduché otázky: Kdo je to lezec? Od jakého čísla se počítá? Od kolika cest denně? Smí lézt jen na skalkách, nebo může i do hor? Kde bere morální právo, že může omezovat ostatní lezce svým mágem?
Kuba Turek22:54:06 10.06.2008
odpovědět 
                                            Re: Zbabělec pbla4024
To už jsem dost dávno napsal. Neumějí číst, voni turisto?
pbla402409:55:41 11.06.2008
odpovědět 
                                             Re: Zbabělec pbla4024
Napsal jsi pouze, že lezec je ten kdo leze víc než 8b francouzských. Ostatní otázky jsi nechal bez odpovědi - zřejmě proto, že na ni nemáš.
10:51:19 11.06.2008
odpovědět 
                                              Re: Zbabělec pbla4024
Takže neumějí číst?
pbla402411:09:19 11.06.2008
odpovědět 
                                             Re: Zbabělec pbla4024
Pro PBLA024: Nejsem klasik, ale to, co tady předvádíš, dělá "neklasikům" ostudu.
Pro ostatní: prosím, nemyslete si, že všichni co lezou sportovním stylem jsou takoví tupci, nebo ignoranti.
Hroch11:03:33 11.06.2008
odpovědět 
                                   Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
test smrštitelnosti
Papouš15:14:27 10.06.2008
odpovědět 
                                    Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
test smrštitelnosti 2
Papouš15:15:31 10.06.2008
odpovědět 
                                     Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
konec testu smrštitelnosti
Papouš15:17:16 10.06.2008
odpovědět 
                              Re: Klystyr mozku - prosím pár odpovědí
Asi jsi zapomněl - můžu Tě poprosit o odpovědi?
Kuba Turek12:42:37 10.06.2008
odpovědět 
                           Re: Klystyr mozku
temnej jeseter je celej zelenej
 Laco 11:55:26 11.06.2008
odpovědět 
                          Re: Klystyr mozku
Když už si mě tu jmenovitě bereš do papuly, zkus mi, prosím, přeložit svůj mentální průjem do češtiny. Buď mám špatnej den, nebo jedna vysoká škola na fildu tohoto kalibru nějak nestačí. Jinak se příště neotírej o mně, ale radši o nějakou roštěnku - bude to pro nás oba příjemnější (otázka je, jestli pro ni taky :-)).
Jirka Hušek v.r.14:56:36 11.06.2008
odpovědět 
                           Re: Klystyr mozku
mentalni prujmy se neprekladaji ani nevysvetluji, daji se prekrocit anebo se s nima da nechat posrat. Koment je urcen K.T. a mas-li pocit ze se o tebe otira, je mi lito...
l.15:12:32 11.06.2008
odpovědět 
                          Re: Klystyr mozku
Když už si mě tu jmenovitě bereš do papuly, zkus mi, prosím, přeložit svůj mentální průjem do češtiny. Buď mám špatnej den, nebo jedna vysoká škola na fildu tohoto kalibru nějak nestačí. Jinak se příště neotírej o mně, ale radši o nějakou roštěnku - bude to pro nás oba příjemnější (otázka je, jestli pro ni taky :-)).
Jirka Hušek v.r.14:58:34 11.06.2008
odpovědět 
                           Re: Klystyr mozku
..cela tahle diskus je vo hovne jmenem mg na pisku a patri na www.absurdistan.cz. Ja se v absurdistanu bohuzel narodil a tak jsem zavidel K.T. kolik toho tady nasral a pri tom mu je mg jedno, myslim ze jsem prispel hovnem nejkrasnejsim...
P.S. rostenky ti prenechavam, sem zenatej a reprodukovanej
Laco 15:36:30 11.06.2008
odpovědět 
           Re: Výplach mozků se zase rozjíždí
Zalezi jak kde. V labaku s leze vetsina s magem. V Tisy se lezou naprosto stadardne tezsi cesty s magem (a to uz odedavna) Proste se to neda pausalne rict. Kdo navstevuje oblasti, resp. sektory s lehkejma cestama, mysli si, ze vetsina leze bez atd...
Jira19:43:17 05.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
Pro LACA: Máš pravdu to nemůžeš srovnávat. Je dost rozdíl když si někdo dělá prvovýstupy, který přeleze asi 10% lidí a on má zcela oprávněně pověst bouchače, nebo když někdo přejišťuje hafo cest, který se roky nedali lézt a zvlášť v KRASU tak umožní záčátečníků (ale i bouchačům) kvalitnější lezení. Těžko říct co je lepší....ti dva dělaj něco pro dobrý jméno českýho lezení a reprezentujou ve světě, a Vlk zas dělá něco pro normální lezce....nevím jak ty ale já na idoly a modly moc nedám:)
Leošák07:32:23 06.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
To je pěkná kravina, kluci dělají cesty od VIIIc, lezou je stovky lidí
nesmrtelný blázen10:42:02 06.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
Já proti tomu nic nemám, akorát se mi nelíbí když někdo zhazuje práci druhýho. Reagoval jsem na to že ten Lacův příspěvek spíš vypadal na to že zdůrazňuje spíš ty jejich super výkony. Vlk má taky dost prvovýstupů a není to jen v krasu. Každopádně to co podává za výkony DŽC ja fakt paráda, a já akorát chtěl upozornit na druhou stránku věci.
Leošák16:01:41 06.06.2008
odpovědět 
     Re: cipísek a rekre
kliid, to bylo pro Sartoriho, ktery nevidi za vratka
svyho dvorku. Ostatni nekomentuju, nevadz nektery lidi znam a prijde mi to fsecko hloupy, pa
(hlavni stranku dneska uz radeji ani nectu)
laco12:32:11 06.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
a ty jejich prvovýstupy na písku nebyly ani náhodou s Mg, že jo????? :-D
Michal14:37:26 06.06.2008
odpovědět 
 Re: písek a repre
Ja bych to vubec neresil. Nas normalnich "anonymnich" lezcu se to netyka. Na nas zadnej Vlk nic nepoda, pac nejsme znamy ksichty. Tak na to serme, lezme si podle sebe at s nebo bez. Kazdej chytrak bez pravomoci se da prece poslat do hajzlu a straz prirody uprostred lesa taky mnoho nezmuse.
mates16:23:49 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
Aby ses náhodou brzy nedivil. O tomhle víkendu jsem byl v jedné CHKO (nesouvisející s lezením) osobně svědkem velmi drsné pacifikace skupinky tří borců, kteří leželi pod stromem, kouřili a odhazovali flašky od piva na šutry. Ti policajti (které si strážce zavolal) tam byli fakt dřív, než bych čekal. A to tam nevedla žádná asfaltka, ba ani slušná lesní cesta.
D.21:23:47 05.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Skvele, proti tomu nelze nic namitat!
sartori22:06:29 05.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Pokud se straz projevi driv nez zavola policajty, tak se proste posle do hajzlu a jde se pryc, Jednoduchy. Zase aby to nevypadalo, ze sem desparad co nerespektuje vubec nic. Maglajz je prkotina obzvlast v oblastech jako labak. Turista tam nevkroci. Az se jednou lezeni zakaze bily fleky vyleci cas. Je to jen prasek. Pobihaji psi, koureni v lese, rvani...to sou z celospolecenskeho hlediska mnohem vetsi prestupky nez nejakej prasek, ale to jak se zda nikomu moc nevadi.
mates10:52:41 06.06.2008
odpovědět 
 Re: písek a repre
Každé občanské sdružení musí mít stanovy. Ty byly odhlasovány na VH, kam mohl přijít každý člen ČHS a hlasovat. Stejně jako disciplinární řád a zákaz mg.
Pokud je výkoný orgán sdužní upozorněn na porušení stanov, vlastních interních zákazů, měl by konat.
Vystoupit z CHS přeci jde a je to.
České lezení (možná) potřebuje špičkové výkony, ale ČHS samo o sobě ne. I když se mohou hodit jako lákadlo na sponzory a pro PR.
Výkonná složka sdružení není oprávněná konat proti svým vlastním, členy schváleným, normám.
Vůbec nic divného se neděje.
Dag18:13:46 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
... i když je fakt, že se mi při čtení toho rozsudku nějak křiví skřele...
"Zákaz sportovní činnosti" sice snad chápu... ale stejně si představuju, jak někdo za nima 24 hodin chodí a kouká, jestli nesportujou.
Dag21:09:29 05.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Já bych řek, že sami pro sebe sportovat můžou, jak chtějí. Ovšem nesmějí na oficiální organizované závody, soustředění, atp. (Což pro vrcholového sportovce trest asi představuje.)
Přirozeně, v tomto konkrétním příapdě k tomu přistupuje, že to mají s podmínkou na rok, takže fakticky, pokud budou "sekat dobrotu", můžou dál závodit, jako by se nechumelilo.
Mimochodem, mne docela zaujalo, že Sobotka a Beneš dostali stejný trest jako Stráník; podle těch zápisů mi přístup Stráníka a druhých dvou přišel docela odlišný. Ale to jen na okraj.
Robert21:30:09 05.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
Já vím, ale ta formule je kouzelná.
Dag a spol.21:36:55 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
presne jak rika Dag - vystouopit preci jde a je to, ... nebo do CHS ani nevstupovat(muj pripad), magovani nebo nemagovani je pak jen o vlastnim pocitu a ucte k zazite tradici a kdo ji nema, muze si magovat jak chce, aniz by ho nekdo prudil z CHS(i kdyz ochranci v CHKO zasahnout samozrejme muzou)
aTom02:23:47 06.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Magovat ci nemagovat, je sice o pocitu, ale nakonec o tom vzdycky rozhodne mistni lezecka komunita. Na suskach bych mago nevytach, protoze to je raj klasickejch sestkaru a ja si chci zalezt a ne porad jenom zapasit....
Jira11:26:04 06.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
No vidíš, a já právě Sušky pokládám za nejvíc zaprasené od MG. Lezl jsem např. Supermajora, ale některé chyty byly tak zaprasené MG, že klouzaly jak mýdlo a bez MG se nedaly udržet. A pak ať se mi tu někdo snaží namluvit, že MG nikoho neomezuje ... :(
Petr09:51:12 11.06.2008
odpovědět 
 Re: písek a repre
Ó lidská hlouposti,
jak umíš člověka přimět,
že jako papoušek se chopí toho,
co nechápe či nepochopí.
Vo(l)taire18:49:44 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
Zřejmě slušnej oddíl tenhle lezec Voltér..
nesmrtelný blázen19:24:50 05.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
Cože? Proč zase já?
Papouš00:04:59 10.06.2008
odpovědět 
 Re: písek a repre
Stavím se taky jednoznačně na podporu Vlka v této diskusi. Jasně dané pravidla se mají dodržovat. Je jedno jestli jde o světovou špičku nebo o Pepu ze Lhoty.
Belial08:10:12 06.06.2008
odpovědět 
  Re: písek a repre
Problém je v tom, že Pepu ze Lhoty za porušení pravidel nikdo nepotrestá. Protože nemá jak a čím... A to je myslím to, na co chtěl Vlk mimo jiné poukázat.
Zuzana10:33:37 06.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
No a to je asi to na co chce Vlk upozornit....že prostě ta situace, která je se nedá moc zvládat. Když se to teď nově odsouhlasilo tak by se to asi mělo striktně dodržovat, aby ty valný hromady nebily jen pro srandu. Já osobně na písku lezo jen občas, mám to hrozně rád a vúbec mi nevadí, že třeba lezu o 2 nebo 3 stupně lehčí obtížnosti než nomálně....je to prostě nádherný lezení a to mi stačí.
Leošák16:09:11 06.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
A také třeba na to, že pokud nejsi v ČHS tak můžeš podle dosud platné výjimky mágovat v Labáku na levém i pravém osto šest a nic neporušuješ ( divné, že?) a je to zcela legální, ale ono to má samozřejmě více souvislostí, ale mě už nebaví to po médiích vysvětlovat.:-).
Vlk10:19:28 09.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
Tak alespoň vysvětlete pane Wolf, když nic jiného nechcete psát, proč jste podal oznámení na Sobotku , Beneše a Stráníka.Hodně lidí by se to rádo dozvědělo.
Torouš14:54:35 10.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
Pokud to dotyční nedokážou pochopit z toho co je výše napsáno, tak jim zjevně není pomoci (a je zbytečné cokoliv více vysvětlovat) :)
Robert16:27:26 10.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
Kdo se nad tím trochu zamyslí tak vysvětlení nepotřebuje....kdo poslouchá a chce slyšet ten ho uslyší:)
Leošák16:32:32 10.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Já si myslím, že řešení je snadné.
Co třeba zakázat lezení na písku zcela až do dořešení sporů mezi maglajzníky a nemaglajzníky.
Nebo varianta dvě-vynechat tuto spornou otázku v pravidlech a nechť to řeší v NPR orgán ochrany přírody s každým přestupcem individuálně.
cvachta01:38:53 09.06.2008
odpovědět 
   Re: písek a repre
Ale je taky nikdo nepotrestá. Pouze jim budou omezeny nadstandardní výhody, které by měli za bezproblémovou reprezentaci ČHS. Vlastně ani to ne, podmínka je prakticky výsměch ...
Petr09:57:12 11.06.2008
odpovědět 
    Re: písek a repre
Chápu, jak to myslíš. Pro mě je to ale otázka principu: ČHS nesmí měřit členům za porušování stejných pravidel různým metrem.
Zuzana11:58:50 11.06.2008
odpovědět 
     Re: písek a repre
Ale to je požadavek nemožný ! ČHS nemá zákonné pravomoce, aby mohla jakkoli trestat. Jediný trest, který dokáže udělit, je odebrání příspěvků nebo vyloučení. Takže jak chceš poměry narovnat ? Vylučovat členy ? Sama uznáš, že to je nesmyslné řešení. A stejně si myslím, že většina těch, co porušuje pravidla, nejsou členy ČHS ...
Petr12:14:04 11.06.2008
odpovědět 
      Re: písek a repre
No a právě o to tu jde, o kocourkovskost celé této situace. Měřit stejným metrem je nemožný a vylučovat členy nesmyslný, jak sám říkáš, naprostej souhlas. To ale ještě neznamená, že musí zůstat status quo. Proto by se měla pravidla změnit a ČHS by se hlavně nemělo zavazovat ve výjimkách k jejich dodržování svými členy, když není schopný to vymáhat.
Zuzana12:52:54 11.06.2008
odpovědět 
       Re: písek a repre
Ano, jediná možnost je změna pravidel, souhlasím. Bohužel k tomu není mezi lezci vůle, tedy aspoň mezi těmi organizovanými v ČHS. Což právě vyplývá, dle mého názoru, z toho, že většina lezců toužících po změně nejsou členy ČHS. To by si měla většina konzervativců uvědomit, že sice můžou trvat na stávajícím stavu, ale jen tím prohlubují problém. I když nejsem příznivce MG, musím uznat, že rozumný kompromis je jediné možné řešení a že radikálové vně ČHS by se pak asi bez větších problémů těmto pravidlům podřídili. Otázkou zůstává, co by na to řekly správy CHKO, ale to už je věc jiná a nechal bych ji z nové situace vyplynout ...
Petr13:06:15 11.06.2008
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Lezení nad Monacem
 Databáze cest:
Všechny cesty (173436)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Nově komentované:
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (124)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (104)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Zemřel Pit Schubert (2)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 123 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 130 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 116 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.