LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Bacha, bacha! Jistíš? Dávej pozor! Jisti, jisti! Vole jisti, bacha! Lezu, jo? Lezu! Těžký to bylo, těžký ty vole!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 ATC vs. REVERSO26.11.2009
ahoj,
chci si pořídit jednoho z těhle dvou kousků, ale nevím co vybrat, obojí má v celku stejné funkce, tak by mě zajímal nějaký rozdíl(zkušenosti), zatím jsem si rozdílu,krom tvaru, nevšiml, ale v ceně je rozdíl značný, kde se to nahnalo? díky
 Re: ATC vs. REVERSO26.11.2009
mrkni sem na konci stránky jsou rozepsané rozdíly.
Já osobně používám reverso-maximální spoko
 Re: ATC vs. REVERSO26.11.2009
Asi jediny rozdil je, ze Reverso je lepsi, jinak jsou stejne. Mluvim o zelenem Reversu, samozrejme.
  Re: ATC vs. REVERSO26.11.2009
Ja mám tyrkysové ... to je horšie ako zelené? :)
   Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Hmm, je. Zkousel jsem ho a je to znat. To hnede jsem zatim v ruce nemel ale rekl bych ze to bude asi
 Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Ber atc mam ho okolo roku a spokojenost funguje všude.ale pozor je psanej že můžeš použít lana i 7,7
  Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Mam tak ATC a spokojenost. Hlavne nekupuj reverso 2 nebo 1, ktere jeste neni odlitek, ale montovane.
   Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
A preco ako? Ja ho uz mam pekne dlho a funguje aj v stenach ci na sklakach. Uplna spokojnost. Ma ho
 Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Napis do googlu "atc reverso" a projdi si prvni stranku.

Viz:

  Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
díky mě spíš zajímaly pratické zkušenosti, původně jsem chtěl jít do ATC, ale pudu do zeleného rever
   Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Dobra volba.
    Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
1) Předpokládám, že když se tady píše "ATC", myslí se "ATC Guide". To jsou totiž
     Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Používám ATC Guide a je to to nejlepší, co jsem si mohl koupit. Pravda je, že jsem ho kupoval ještě
      Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Jediná nevýhoda je že se s nim nedá jistit prvolezec od štandu . Jediný jak to de je požít štand jak
       Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
S reversem i atc guidem se dá jistit jak z těla tak i z jistícího stanoviště! Je vidět, že neznáš me
   Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
(horsi) Reverso < ATC XP Guide < Reverso 3 (lepsi)
Hlavni rozdil je v tom, ze oko na od
 Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Ahoj, jedina nevyhoda Reverza oproti ATCGuide je, ze se podstatne rychleji probrousi. Jinac si mysli
  Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
ATC Guide ma oproti reversu 3 o pul nebo milimetr vetsi diry, lip se s tim jisti tlustsi lana, pokud
 Re: ATC vs. REVERSO27.11.2009
Absoltně nelepší pokud bych si měl vybrat mezi Reversem 3 a ATC Guide je Simond Toucan. Argumenty js
 Re: ATC vs. REVERSO28.11.2009
ja mam reverso3 a taky max spokojenost, je lehci, zeleny, a pri jisteni na standu v pripade potreby
 Re: ATC vs. REVERSO28.11.2009
A co by bolo najvhodnejsie na polky 7.8mm (Lanex Duostar)?
  Re: ATC vs. REVERSO29.11.2009
Do malého oka ATC Guide karabina zaháknout jde (k odblokování) Smyčku jsem nikdy neprovazoval. Použí
   Re: ATC vs. REVERSO29.11.2009
bez urazky - to bych chtela videt, jakou karabinu do ATC cvakas, ..mozna nejakou not for climbing, a
    Re: ATC vs. REVERSO29.11.2009
U Simonda Toucan se nemusí řešit ani to. Jen použiješ vestavěnou páčku ...
    Re: ATC vs. REVERSO29.11.2009
Cvakám tenčí "Fadersku" nosnost 20kN (6kN s otevřeným zámkem). Můžu poslat i fotku, pokud
  Re: ATC vs. REVERSO29.11.2009
reversino.
  Re: ATC vs. REVERSO29.11.2009
Cvakat jako dvojicky a pouzivat HMS. Jsou to tenky spagaty, nechtel bych je chytat do kybloidu. Kdyz
   Re: ATC vs. REVERSO29.11.2009
Sorac myslel som dvojicky, nie polky...takze karabka do Reversa 3... Problem s HMS je ze ak sa lezci
    Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Nechcu se tady vyjadřovat, který z jistítek je lepší (nepoužívám ani jedno), jen mě zaujala poznámka
     Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Obojí má svoje pro a proti. Ty metodický citáty obvykle citujou zkušenosti lidí, který toho mají nal
      Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Tak toho jsem se přesně bál...
       Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Proč, proboha? Nebo snad věříš víc internetovým výrokům lidí o kterých nic nevíš (nic ve zlém), než
        Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Tak trošku bez vlastního názoru, ne? Ale vážně. Argumentovat tím, že ti lidi, co tu metodýku dělali,
         Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Proc ti proboha prijde jako ultrapicovina jistit pres stand (a ne pres sebe)? A proc se na to teda p
          Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Jak jsem psal v prvním příspěvku, zajímá mě názor jiných. Občas mě totiž připadne, že si lidi někde
           Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Prokluz jde od tela asi lepe korigovat.
         Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
"Argumentovat tím, že ti lidi, co tu metodýku dělali, mají nalezený, mi přijde trošku ujetý...
          Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Stydíš se za svůj nenázor či co, že se nepodepisuješ. Jinak tu sajtnu ve sněmovně považuješ taky za
     Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Vzhledem k tomu, že polovina štandů v horách je taková "podivná" - smyčky, vklíněnce apod.
     Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
V horach nevim, ale treba na pisku kdyz jsi u kruhu tak je nejlepsi jistit od kruhu pullodakem. Kybl
      Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
tak to je asi docela tvrdý pádový faktor. Sednu do kruhu, osmu dám na sebe a jako první dám prvolezc
       Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Ja vim ze se tak jisti, taky to delam, ale nejlepsi zpusob to neni.
        Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
nehadej se kazis mi tu jmeno :)
         Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Otázka zda přes štand nebo přes tělo nemá vždy jasnou odpověď protože štandy jsou velmi rozmanité. P
          Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
Pokud máš dva solidní body, tak myslím rozdělení sil nehraje až tak velkou roli. A odlehčit ruce? Pr
           Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
v horach jistim pres HMS a jinak osma... dokonce nekdy i HMS na skalach. asi jsem divny ale ja jsem
            Re: ATC vs. REVERSO30.11.2009
S jednoduchým lanem to jde. HMS je podle mne nejlepší. Ale se dvěma lany 60m už po 5-ti délkách zblb
             Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Cesty do 30-ti délek na střídačku, do 15-ti na prvním koncu a na nějaký problémy s kroucením moc nep
              Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Chlape, ujasni si, co chceš! Nechceš metodicé kecy a když ti někdo neřekne, co říkají metodiky, tak
               Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Moc dobře vím, co chcu, neboj. Ptám se jako začátečník, abych právě u takových vzbudil zájem podělit
                Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
No, jestli máš vylezenou cestu přes rybu a podobné prásky, tak to máš dost zkušeností. A, tak to by
                 Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Škoda, že je debata taková komorní... Na štandu zafixovat lano a s prusikama vyrazit k poslednímu za
                  Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Jo a ještě k metodice. Že je na nic jsem netvrdil, ale vadí mě, když se jí někdo ohání za každou cen
                  Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Toto v metodikách najdeš.
Jenže tady v diskusi to nikdo nemůže popsat. Na to je potřeba pár h
                   Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Je pravda, že jsem to moc nehledal, ale vycházel z povídání si s lidmi, co absolvovali jak klasickou
            Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Jj, HMS není špatná, ale to kroucení lan je na sebevraždu...
             Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Bulíci trdlovatý, vždyť ATC/reverso je speciál pro dvojčata či půlky. Prvolezce vždy přes 2 HMS aby
              Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Hynku, Willehme, Jarmilo, ty jsi pěkný provokatér:-), vidím, že ti jich pár zase pěkně skočilo na šp
               Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Wilhelme nějak z tebe dost cítím samolibost a neomylnost. Pokud všechno víš nejlíp sám, tak se příšt
                Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Samolibost a neomylnost ze mě přímo čiší... Jen si stojím za svým názorem. Jinak jsem nepostřehl zat
                 Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Nějak tvoji logiku nechápu. To jištění je dynamické i ve štandu. Nic ti nebrání brzdit nebo nechat l
                  Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
Ale vydržel jsi to celkem dlouho. Dvě skoby vedle sebe třeba 50 cm, v to smyčky tak, aby se to podob
                   Re: jak by to slo01.12.2009
Udelas centralni oko, do nej kratsi odsedku, do centralniho oka jistitko. Kdyz odsednes, drzis centr
                    Re: jak by to slo01.12.2009
"Véčko" si dělám z odsedky a jednoho z lan danýho na loďák, jištění v sobě, při odlezu od
               Re: ATC vs. REVERSO01.12.2009
:-))) Pár, ale čekal jsem větší lov.
                Re: ATC vs. REVERSO02.12.2009
Inu, když ti to dělá dobře ...
Internet je /zatím/ svobodná země.
                 Re: ATC vs. REVERSO02.12.2009
Kdybys mě znal, tak ten "lov" budeš brát s rezervou. Pokud by mě šlo o to, nachytat co nej

 film26.11.2009
Nemáte někdo tenhle filmík? vis odkaz http://www.klet tern.de/videos/klet tern-in-sued amerika.358569.5.htm

 lezecky-levne-Londyn26.11.2009
Zdar, muzete doporucit outdoorovy obchod v Londyne, kde se daji sehnat levneji lezecky. Stare dosluhuji a domu se chystam pristi rok, takze potrebuji koupit neco tady. Dik Dan
 Re: lezecky-levne-Londyn27.11.2009
Matroš tam bejvá pěkně drahej. Nicméně v pár TKmaxech sem několikrát viděl nějaký lezky, za cca 20-2
 Re: lezecky-levne-Londyn27.11.2009
Přímo na Picadilly je velkej sport, kde mají v úplně nejvyšším patře i obchod s outdoorem a lezením.

 Rozhovor s Vladimírem “Vlkem” Wolfem26.11.2009
Tak tohle nemůžu neprásknout;) Na euroclimbing.com (resp. lezba.net) je opět krom spousty zajímavých článků zaujímavý rozhovor s Vlkem.
 Re: Rozhovor s Vladimírem “Vlkem” Wolfem26.11.2009
Dobrá je i ta diskuze pod clankem. Asi nejseš první, kdo to prásknul :)
http://cs.euroclimbin
 Re: Rozhovor s Vladimírem “Vlkem” Wolfem26.11.2009
Opravdu dobrý článek. Moc si vážím jeho práce...
 Re: Rozhovor s Vladimírem “Vlkem” Wolfem26.11.2009
Vážně jeden z nejlepších rozhovorů, co jsem kdy kde o lezní četl!
Díky
P.S.: A to jse
  Re: Rozhovor s Vladimírem “Vlkem” Wolfem27.11.2009
Jo, ma to v hlave srovnany.
 Re: Rozhovor s Vladimírem “Vlkem” Wolfem27.11.2009
V tom rozhovoru pusobi jako docela sympatak. Kdyz ho clovek stretne osobne, dojem je ponekud jiny...
  Re: Rozhovor s Vladimírem “Vlkem” Wolfem27.11.2009
jestli na tebe delal bububu, stejne sis to zaslouzil, ;-)

 ubytování Mallorca26.11.2009
Ahoj, v prosinci se chystám za lezením na Mallorcu a sháním nějaké ubytování. Do hotelu se mi moc nechce, radši bych nějaký apartmán. Nevíte někdo o něčem?

 Pulčinské skály26.11.2009
Cau,

je povoleno lezeni na Pulcinskych skalach? Jak to tam vypada s jistenim? Hlavne kruhy, nebo se to treba trochu blizi blizkym Certovym stenam u Lidecka, kde uz clovek i na semtam borhak narazi? Dekuji za info a preji luxus den.
<
 Re: Pulčinské skály26.11.2009
Lezení zakázáno. Hlavně kruhy a občas borhák.
  Re: Pulčinské skály26.11.2009
Aktuálně je lezení zakázáno, ale pro oblast Pěti kostelů se snaží místní OVK vyjednat výjimku, vypad
   Re: Pulčinské skály28.08.2014
Když je výjimka, je na to někde průvodec? V Moravských skalách chybí :-(.
    Re: Pulčinské skály28.08.2014
Průvodce po registraci dostupný zde: http://www.moravskeskaly.cz/pulcinske-skaly-pet-kostelu
     Re: Pulčinské skály28.08.2014
A aktuálně pozor na objížďku, cesta pod železničním mostem u odbočky z Lidečka na Pulčín je zavřená
      Re: Pulčínské skály29.08.2014
Dík moc, po registraci a přihlášení jsem si nevšiml, že se tam objevil ten odkaz na stažení.

 lezečky26.11.2009
Ahoj. Jakou máte zkušenost s lezečkami Miura na pískovci? Já na písku lezu v Cobrách a jsem s nima max. spokojenej. Občas ale vyrazím na vápno a tam by byli lepší tvrdší boty, takže uvažuji o Miurách jako o univerzálech. Díky
 Re: lezečky26.11.2009
miury jsou super na pisek ale na vapno mi osobne prijdou trochu mekke. ale myslim ze botky to jsou f
 Re: lezečky26.11.2009
jo, na pisek fajn

 Jednolankové nebo dvojlankové?25.11.2009
Ahoj budu kupovat friendy a rozhoduju se mezi dvojlankovejma friendama a microfriendama nebo jednolankovejma.Slyšel sem od někoho že dvojlankový se nedaj použít do horizontálních spár a i vodorovnejch.Někdo mi řiká že to dáva všude.a ještě jestli máte něj
 Re: Jednolankové nebo dvojlankové?25.11.2009
Neni nejlepsi system na vsechno, kazdy ma nejake plusy a minusi. Kdyz budes vedet co presne od nich
 Re: Jednolankové nebo dvojlankové?26.11.2009
Kdyz uz nejdou do tech horizontalnich, tak kdyby sly aspon do tech vodorovnejch, co...

  Re: Jednolankové nebo dvojlankové?26.11.2009
já je dávám do svislejch a někdy i do vertikálních, ale připadá mi že ve svislejch drží líp :-)
   Re: Jednolankové nebo dvojlankové?26.11.2009
no ja davam vyrazne prednost vertikalnim sparam, ty svisly mi prijoud desne vachrlaty - na lezbu i n
 Re: Jednolankové nebo dvojlankové?26.11.2009
Asi nejlepší je mít od všeho něco.Já když lezu,tak jsem sice dost obtěžkaný,ale vždy se zá něco vybr
 Re: Jednolankové nebo dvojlankové?26.11.2009
Mám všechny dovlankové a teď jsem si v akci koupil jeden jednolankový a pochopil jsem proč byl v akc
  Re: Jednolankové nebo dvojlankové?27.11.2009
Ano dvojlankový (lanka jsou tuhá) do horizontálek ani vodorovných nepatří. Ale když ti hoří koudel z
   Re: Jednolankové nebo dvojlankové?27.11.2009
Lanka jsou sice tuha, ale jsou to porad lanka, ne? Tak se nemuzou zlomit nebo neco, takze bych nevid
    Re: Jednolankové nebo dvojlankové?27.11.2009
Jasně že to můžeš narvat všude. Jinak k tomu nemusíš to rvát kilometr hluboko. Já musím. Prostě když
     Re: Jednolankové nebo dvojlankové?28.11.2009
Posledni veta mi ne a ne davat smysl...
 Re: Jednolankové nebo dvojlankové?27.11.2009
Doporučuju camaloty od Black diamondu, daj se použít i jako vklíněnce (a v nouzi se hodí všechno), p

 Jednolankové nebo dvojlankové?25.11.2009
Ahoj budu kupovat friendy a rozhoduju se mezi dvojlankovejma friendama a microfriendama nebo jednolankovejma.Slyšel sem od někoho že dvojlankový se nedaj použít do horizontálních spár a i vodorovnejch.Někdo mi řiká že to dáva všude.a ještě jestli máte něj

 Jednolankové nebo dvojlankové?25.11.2009
Ahoj budu kupovat friendy a rozhoduju se mezi dvojlankovejma friendama a microfriendama nebo jednolankovejma.Slyšel sem od někoho že dvojlankový se nedaj použít do horizontálních spár a i vodorovnejch.Někdo mi řiká že to dáva všude.a ještě jestli máte něj

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 ATC vs. REVERSO
ahoj,
chci si pořídit jednoho z těhle dvou kousků, ale nevím co vybrat, obojí má v celku stejné funkce, tak by mě zajímal nějaký rozdíl(zkušenosti), zatím jsem si rozdílu,krom tvaru, nevšiml, ale v ceně je rozdíl značný, kde se to nahnalo? díky
tula22:17:08 26.11.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
mrkni sem na konci stránky jsou rozepsané rozdíly.
Já osobně používám reverso-maximální spokojenost i na laně 10,5 s tlusčím nemám zkušenost
zdar
matesh22:47:16 26.11.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
Asi jediny rozdil je, ze Reverso je lepsi, jinak jsou stejne. Mluvim o zelenem Reversu, samozrejme.
Honza K.23:09:09 26.11.2009
odpovědět 
  Re: ATC vs. REVERSO
Ja mám tyrkysové ... to je horšie ako zelené? :)
Majo23:32:16 26.11.2009
odpovědět 
   Re: ATC vs. REVERSO
Hmm, je. Zkousel jsem ho a je to znat. To hnede jsem zatim v ruce nemel ale rekl bych ze to bude asi jeste o neco horsi. To uz se mozna fakt vyplati ten Guide.
Honza K.00:10:08 27.11.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
Ber atc mam ho okolo roku a spokojenost funguje všude.ale pozor je psanej že můžeš použít lana i 7,7 lanma n jištění z hora a sou moc tenký projížděj vedle sebe .takže na lana spíš tlustčí dejme tomu nejakou 8mm půlku.jinak je v pohodě
Martin07:24:15 27.11.2009
odpovědět 
  Re: ATC vs. REVERSO
Mam tak ATC a spokojenost. Hlavne nekupuj reverso 2 nebo 1, ktere jeste neni odlitek, ale montovane.
Pálka08:30:39 27.11.2009
odpovědět 
   Re: ATC vs. REVERSO
A preco ako? Ja ho uz mam pekne dlho a funguje aj v stenach ci na sklakach. Uplna spokojnost. Ma ho kopa kamaratov a nik si nestazuje....takze?
jojo14:52:23 01.12.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
Napis do googlu "atc reverso" a projdi si prvni stranku.

Viz:

http://quill-outdoor.cz/simond-toucan -vs-reverso-3 -vs-atc-guide

http://humanita.n.cz/humdiss.php?rows_offset =15035&sort_style =thread&topic_sort=a
08:56:53 27.11.2009
odpovědět 
  Re: ATC vs. REVERSO
díky mě spíš zajímaly pratické zkušenosti, původně jsem chtěl jít do ATC, ale pudu do zeleného reversa.
THX
tulak09:24:59 27.11.2009
odpovědět 
   Re: ATC vs. REVERSO
Dobra volba.
Honza K.09:43:10 27.11.2009
odpovědět 
    Re: ATC vs. REVERSO
1) Předpokládám, že když se tady píše "ATC", myslí se "ATC Guide". To jsou totiž dvě rozdílná jistítka, to první je obyčejný "kyblík", to druhé je "kyblík" se samoblokovací funkcí pro jištění druholezce a mechanismem pro jeho uvolnění. S Reverzem má smysl srovnávat jen ATC Guide; o tom je taky ten článek na quill-outdoor.cz co se na něj odkazuje výše.
2) Jak ATC Guide, tak Reverzo 3 plní účel a jsou asi srovnatelné, rozdíl může být v tom jak tlusté/tenké lano se tam dá rozumně nacpat. (Pozor na starší Reverza než model 3, ty fungují hůř, ale v obchodech už myslím ani nejsou.) Řekl bych ale (měl jsem v ruce všechna), že Simond Toucan je lepší než obě dvě druhá jistítka, pro mne je pak ATC Guide lepší než Reverzo (dá se do něj narvat tlustší a chlupatější lano). Nicméně, uvažoval bych podle toho na co to budu používat a taky podle peněz :)
Robert11:18:36 27.11.2009
odpovědět 
     Re: ATC vs. REVERSO
Používám ATC Guide a je to to nejlepší, co jsem si mohl koupit. Pravda je, že jsem ho kupoval ještě v době, kdy bylo jen Reverso 2 a to jsem považoval za horší než ATC Guide. Dnes jsou myslím Reverso 3 i Guide kvalitativně srovnatelné.
ThomasKa13:11:56 27.11.2009
odpovědět 
      Re: ATC vs. REVERSO
Jediná nevýhoda je že se s nim nedá jistit prvolezec od štandu . Jediný jak to de je požít štand jako první jištění a jistit od sebe.
Vojta13:56:54 27.11.2009
odpovědět 
       Re: ATC vs. REVERSO
S reversem i atc guidem se dá jistit jak z těla tak i z jistícího stanoviště! Je vidět, že neznáš metodiku ČHS.
22:53:05 01.12.2009
odpovědět 
   Re: ATC vs. REVERSO
(horsi) Reverso < ATC XP Guide < Reverso 3 (lepsi)
Hlavni rozdil je v tom, ze oko na odblokovani je u Reversa 3 vetsi nez u guida. To ostatni je spis o zvyku a taky o tom jaky lano pouzivas. Na pulky/dvojcata je stejne lepsi mit jeste reversino...
Hlavni nevyhodou stareho reversa je, ze se spodni hrana jak se bude osoupavat zostri a uz ho budes muset zahodit, taky je to plecharina...
Jaja18:12:45 30.11.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
Ahoj, jedina nevyhoda Reverza oproti ATCGuide je, ze se podstatne rychleji probrousi. Jinac si myslim, ze je to sumak celkem.
max15:07:42 27.11.2009
odpovědět 
  Re: ATC vs. REVERSO
ATC Guide ma oproti reversu 3 o pul nebo milimetr vetsi diry, lip se s tim jisti tlustsi lana, pokud ho nechces jen na jisteni pulek, volila bych Guida.
Mischa17:38:09 27.11.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
Absoltně nelepší pokud bych si měl vybrat mezi Reversem 3 a ATC Guide je Simond Toucan. Argumenty jsou jasně uvedené ve výše uvedených článcích. Zatím jsem kromě HMSky v ruce žádné lepší jistítko neměl.
Belial19:22:13 27.11.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
ja mam reverso3 a taky max spokojenost, je lehci, zeleny, a pri jisteni na standu v pripade potreby odblokovani jde do ocka cvaknout mala karable - to u ATC nejde - to musis provazat prusikem. co se tyce tloustky lana - ja mam beal 9,8mm a jistim kamose i s jednickama a v pohode...
kara17:26:10 28.11.2009
odpovědět 
 Re: ATC vs. REVERSO
A co by bolo najvhodnejsie na polky 7.8mm (Lanex Duostar)?
Mino21:01:13 28.11.2009
odpovědět 
  Re: ATC vs. REVERSO
Do malého oka ATC Guide karabina zaháknout jde (k odblokování) Smyčku jsem nikdy neprovazoval. Používám dva roky a je to výborné jistítko. Nová generace Reversa je v podstatě kopie ATC Guide (kterou vyrobili po problémech s probrušováním montovaného "plechového" reversa).
moták08:28:22 29.11.2009
odpovědět 
   Re: ATC vs. REVERSO
bez urazky - to bych chtela videt, jakou karabinu do ATC cvakas, ..mozna nejakou not for climbing, ale do reverza jde cvaknout normalni preska.
kara12:37:28 29.11.2009
odpovědět 
    Re: ATC vs. REVERSO
U Simonda Toucan se nemusí řešit ani to. Jen použiješ vestavěnou páčku ...
Robert20:48:42 29.11.2009
odpovědět 
    Re: ATC vs. REVERSO
Cvakám tenčí "Fadersku" nosnost 20kN (6kN s otevřeným zámkem). Můžu poslat i fotku, pokud ukážeš e-mail. Jinak bežná karabina do otvoru v ATC Guide strčí "nos" a i to stačí v pohodě k povolování při neočekávaném spouštění. Ani mě nenapadlo se urážet.
moták23:23:36 29.11.2009
odpovědět 
  Re: ATC vs. REVERSO
reversino.
16:11:14 29.11.2009
odpovědět 
  Re: ATC vs. REVERSO
Cvakat jako dvojicky a pouzivat HMS. Jsou to tenky spagaty, nechtel bych je chytat do kybloidu. Kdyz tak pridat jednu karabli do Reversa 3. ATC Guide trosku vic "jede".
Radek J.18:55:04 29.11.2009
odpovědět 
   Re: ATC vs. REVERSO
Sorac myslel som dvojicky, nie polky...takze karabka do Reversa 3... Problem s HMS je ze ak sa lezci nestriedaju (a niekedy aj ked sa striedaju) tak 60m spagaty sa brutalne motaju, co nam na horah neraz sposobilo neprijemnosti...kybel by mal toto eliminovat.
Mino21:15:28 29.11.2009
odpovědět 
    Re: ATC vs. REVERSO
Nechcu se tady vyjadřovat, který z jistítek je lepší (nepoužívám ani jedno), jen mě zaujala poznámka, že s jedním z nich nelze jistit prvolezce přímo ze štandu. Spíš mě zajímá názor lidí (co trošku lezou) na to, jestli mít jistidlo při jištění prvního cvaklý na sobě nebo ve štandu. Druholezec je snad jasnej. Su zvědavej hlavně na vlastní názory, proč a co. Metodický citáty si nechte od cesty:-)
Willhem10:19:35 30.11.2009
odpovědět 
     Re: ATC vs. REVERSO
Obojí má svoje pro a proti. Ty metodický citáty obvykle citujou zkušenosti lidí, který toho mají nalezeno víc než my tady dohromady, takže tam ty pro a proti všechny najdeš.
Doktor10:39:08 30.11.2009
odpovědět 
      Re: ATC vs. REVERSO
Tak toho jsem se přesně bál...
Willhem11:01:05 30.11.2009
odpovědět 
       Re: ATC vs. REVERSO
Proč, proboha? Nebo snad věříš víc internetovým výrokům lidí o kterých nic nevíš (nic ve zlém), než tomu co napsal někdo o kom se ví co je zač a co má za sebou - včetně toho že měl přístup k x leté zkušenosti kumulované ve zprávách bezpečnostních komisí ap., a že to co napsal četlo před uveřejněním ještě pár jiných obdobných lidí???
12:29:41 30.11.2009
odpovědět 
        Re: ATC vs. REVERSO
Tak trošku bez vlastního názoru, ne? Ale vážně. Argumentovat tím, že ti lidi, co tu metodýku dělali, mají nalezený, mi přijde trošku ujetý. To bych mohl říct, že co máš za sebou ty, že se tím tak oháníš... Na letáku se podíváš na štandy a postupový jištění a najdeš poznámku, že to vydrží tu 15kN, tu zase 22kN, ovšem realita je často docela jiná, pokud teda nejezdíte horolezcovat na Hohe wand:-) Cvakat jistidlo přímo do štandu a jistit prvního je myslím ultrapičovina, ale je to věc názoru. Co když máš jistidlo na sobě a první jišťo ve štandu, nepřizdí tě to? Jednak můžeš dát prokluz (když to umíš) a zpříjemnit pád sobě, padajícímu i štandu. Druhak si můžeš sednout klidně 3 metry pod kruh, když už hrozí jebnutí přímo do štandu. Dobrý je si nabrat pár metrů lana a cvaknout na sedák neb když tě padající kopne, tak aby nebylo nejhůř. A právě tohle jsem zatím nikde v příručce nenašel, ale naučil se od zkušenějších. Jinak podle bezpečnostní komise by bylo nejlepší nelezt, že? Ale to nejde:-)
Willhem13:56:07 30.11.2009
odpovědět 
         Re: ATC vs. REVERSO
Proc ti proboha prijde jako ultrapicovina jistit pres stand (a ne pres sebe)? A proc se na to teda ptas, kdyz v tom mas tak jasno?
Honza K.14:37:55 30.11.2009
odpovědět 
          Re: ATC vs. REVERSO
Jak jsem psal v prvním příspěvku, zajímá mě názor jiných. Občas mě totiž připadne, že si lidi někde něco přečtou a aniž by přemýšleli, se to snaží za každou cenu použít. Mít prvního na sobě hlavně proto, že můžeš bez problému korigovat prokluz, což se někdy hodí. Nebo na skalkách jistíš spolulezca od stromu - štandu?
Willhem14:49:45 30.11.2009
odpovědět 
           Re: ATC vs. REVERSO
Prokluz jde od tela asi lepe korigovat.
Honza K.15:40:56 30.11.2009
odpovědět 
         Re: ATC vs. REVERSO
"Argumentovat tím, že ti lidi, co tu metodýku dělali, mají nalezený, mi přijde trošku ujetý... podle bezpečnostní komise by bylo nejlepší nelezt, že"
Inu: komu není rady, tomu není pomoci ...
00:40:56 01.12.2009
odpovědět 
          Re: ATC vs. REVERSO
Stydíš se za svůj nenázor či co, že se nepodepisuješ. Jinak tu sajtnu ve sněmovně považuješ taky za odborníky na slovo vzaté?
Willhem08:53:50 01.12.2009
odpovědět 
     Re: ATC vs. REVERSO
Vzhledem k tomu, že polovina štandů v horách je taková "podivná" - smyčky, vklíněnce apod... jistím od sebe a první preska je ve štandu. Je to pohodlnější, líp se k tomu postavíš, při delším čekání potřebuješ sebou občas pohnout, což s rukama zvednutýma k jistítku ve štandu (většinou to tak vyjde, že je výši očí) může vést k méně jistému jištění. S rukama u pasu je jištění více zažité a automatické.
Většinou lezem lehčí věci - do 5, kde moc nehrozí tvrdé delší pády. Pokud ano, (hned na štandem je těžké, blbě odjistitelné místo a prvolezec se i trochu bojí) tak si dám práci a vytvořím štand i z pěti různých bodů, které pospojuji a jistím z takového štandu. Většinou ale při delších cestách - kde nejsou tutové skoby na štandu, není čas na dlouhé budování superjistého štandu, ladění spojovací smyčky... A pokud nemám jistý štand (něco jako cementovaný kruh nebo 2 slušné BH) nemám odvahu jistítko dávat přímo do něj.
11:13:48 30.11.2009
odpovědět 
     Re: ATC vs. REVERSO
V horach nevim, ale treba na pisku kdyz jsi u kruhu tak je nejlepsi jistit od kruhu pullodakem. Kyblem ne (neudrzis to). Kdyz jistis od sebe a prvni preso ve standu tak te to pri padu tak narazi na skalu ze se snadno zranis, znam pripady.
Honza K.11:28:48 30.11.2009
odpovědět 
      Re: ATC vs. REVERSO
tak to je asi docela tvrdý pádový faktor. Sednu do kruhu, osmu dám na sebe a jako první dám prvolezci karabinku do kruhu. Jo někdy je to docela mr.. ale takhle se na písku jistí
13:16:11 30.11.2009
odpovědět 
       Re: ATC vs. REVERSO
Ja vim ze se tak jisti, taky to delam, ale nejlepsi zpusob to neni.
Honza K.14:40:42 30.11.2009
odpovědět 
        Re: ATC vs. REVERSO
nehadej se kazis mi tu jmeno :)
honza k.15:24:34 30.11.2009
odpovědět 
         Re: ATC vs. REVERSO
Otázka zda přes štand nebo přes tělo nemá vždy jasnou odpověď protože štandy jsou velmi rozmanité. Pokud máš alespoň dva solidní body odolné všemi směry je podle mě lépe v horách umístit jistidlo (třeba půlloďák v HMS, Reverso nebo ATC Guide) mezi body. Propojení krátší smyčkou, která rozloží trochu rovnoměrně zatížení příp. pádem. Při problémech, úrazu, pádu parťáka nebudeš viset jako ukřižovanej a urputně přemejšlet jak si uvolníš ruce (svírající zatížené lano) pro záchrannou akci. Vím o min. jedné smrtelné nehodě, která nemusela skončit smutně pokud... V případě, že lezu vícedélku buduji štand tak abychom mohli po dolezení druholezce rychle pokračovat vzhůru bez nutnosti něco předělávat. Rozhodně ale nejsem proti jištění přes tělo ve vyjímečných případech, kdy je to z nějakého důvodu "bezpečnější" (např. jištění prvolezce z pískovcového kruhu ve stěně zpusobem, kdy jistič visí pár metrů pod kruhem, tak aby vylepšil pádový faktor - obdobné situace v bigwall při prvovýstupu nebo těžkém technickém lezení....).
moták19:17:37 30.11.2009
odpovědět 
          Re: ATC vs. REVERSO
Pokud máš dva solidní body, tak myslím rozdělení sil nehraje až tak velkou roli. A odlehčit ruce? Prvního jistím tolik zavrhovanou osmou a tu není problém v mžiku okamžiku založit a hle, ruce volné pro uvázání prusika a jeho fixaci ke štandu. Problém nastane, když toho prusika nemáš, ale to je člověk potom trouba. Jinak jsem mluvil s několika absolventy nácviku záchrany spolulezce. Na otázku, jak dostanu dolů parťáka, kterej se vysype v převislým, jdoucím do traverzu a kdy poslední zapnutý jišťo (v lepším případě dobrej nýt) je 20 metrů nad štandem, bylo mi odpovědí ticho. Co kdyby se vyjádřil nějaký zasvěcený metodik?
Willhem20:22:51 30.11.2009
odpovědět 
           Re: ATC vs. REVERSO
v horach jistim pres HMS a jinak osma... dokonce nekdy i HMS na skalach. asi jsem divny ale ja jsem nikdy neprisel na chut reversu atd... casto nad tim premyslim jestli bych systematicky se to nemel natvrdo naucit. co vy? jistite taky tak nebo co me poradite? dik
jan21:43:37 30.11.2009
odpovědět 
            Re: ATC vs. REVERSO
S jednoduchým lanem to jde. HMS je podle mne nejlepší. Ale se dvěma lany 60m už po 5-ti délkách zblbneš. A to i tehdy, když každé lano budeš mít v samostatné HMS. Bude se ti to strašně kroutit.
22:25:49 30.11.2009
odpovědět 
             Re: ATC vs. REVERSO
Cesty do 30-ti délek na střídačku, do 15-ti na prvním koncu a na nějaký problémy s kroucením moc nepamatuji. Když se něco zamotalo, tak to bylo spíš bordelem v laně na štandu. Jinak jak koukám, tak na záchranu nešťastníka ve víše popsané pozici asi metodýka nepamatuje...
Willhem09:06:43 01.12.2009
odpovědět 
              Re: ATC vs. REVERSO
Chlape, ujasni si, co chceš! Nechceš metodicé kecy a když ti někdo neřekne, co říkají metodiky, tak je to blbé. Chceš slyšet, co používají druzí, a když se vyjádří, tak je setřeš, že to tak není. Ptáš se, jako bys byl začátečník a přitom píšeš, že máš zkušenosti s třicetidélkovými cestami. Takových, ale moc v Evropě není (severka Eigeru apod.). No a pokud máš takové zkušenosti, jako je 15 délek na prvním konci, tak proč se ptáš? Takových borců moc není. Ti by se spíše mělit o zkušenosti dělit - např. napsat solidní článek.
Že já se vůbec namáhal něco kloudného výše odpovědět?!
10:24:51 01.12.2009
odpovědět 
               Re: ATC vs. REVERSO
Moc dobře vím, co chcu, neboj. Ptám se jako začátečník, abych právě u takových vzbudil zájem podělit se o dojmy a zkušenosti, co a proč. Pokud bych chtěl někoho stírat, udělám to jinak, tomu věř. Přijde mě totiž, že hodně lidí se zeptá v krámě (nebo tady na lezci, že), co je nejlepší a prodavač, kolikrát mám pocit, že lezení viděl jen z vlaku, doporučí "to nejlepší". Na kazdým takovým kousku je pak několikajazyčný text, pár obrázků a hotovo. Že zrovna Eiger? To neznáš nic jinýho? Co třeba hned vedle Scheideggwetterhorn, Civetta či Marmolada? Třeba Ryba má psaných délek 38, pravda, dá se to lezt na míň.
Willhem11:40:07 01.12.2009
odpovědět 
                Re: ATC vs. REVERSO
No, jestli máš vylezenou cestu přes rybu a podobné prásky, tak to máš dost zkušeností. A, tak to by mě zajímalo, jak bys vyřešil tebou popsanou situaci - pád v prvolezce v převisu, v traverzu a blbém jištění. V metodice (která je podle tebe na nic) je na rovinu napsáno, že takové podobné záchrany jsou pro dvojici, téměř neřešitelné (vyžaduje hodně materiálu a posun o lanovou délku je na pár hodin).
12:57:20 01.12.2009
odpovědět 
                 Re: ATC vs. REVERSO
Škoda, že je debata taková komorní... Na štandu zafixovat lano a s prusikama vyrazit k poslednímu zaplýmu jištění a doufat, že bude dobrý, pokud se k postiženýmu dostaneš z nižšího místa, tím líp. Pokud jde o matroš, tak něco pobereš cestou, v takovým sklonu toho bývá celkem dost. Uvelebíš se a začne dřina s vytáhnutím postiženýho. Kladky a jümary člověk většinou netáhne, takže karabky a prusiky. Na druhou stranu by měl člověk v takové cestě disponovat jistou fyzickou převahou. Po vytažení si "ho" cvaknout na sebe (ne poutka na matroš...) a odvázat z lan (už v nich nevisí) a věnovat se probírání, ošetřování (v rámci možností) či návratu na štand. Jestli odvázaný konce zafixuješ v několika blbých jištěních nebo sjedeš z nýtu, záleží na situaci, v každým případě opět za asistence prusiků neb jet dolů převisem do traverzu je psina i když seš sám. Takže spíš dolů slezeš po prusikách. Cestou sebereš matroš. Lana stáhneš nebo šmikneš, délky tohoto typu mívají sotva 30 metrů. Pak můžeš pokračovat dolů nebo čekat na pomoc. Proč to nenechat horské? V tomhle sklonu se k tobě vrtulník přiblíží leda aby se podíval, určitě nezalítne pod převis, co by tam taky dělal. Než někdo přileze odspodu, tak to chvílu zabere a vysadit borce a naslaňovat sezhora taky nebude rychlovka. A když jeden visí nějak divně, případně je vidět čůrek krve, tak se jenom koukat? Samozřejmě, je to snůška nejhorších možných faktorů, ale stát se to může. Proč prusiky? Slušná nosnost a hlavně drží oběma směry. Je to jenom teorie, jak bych to v dané situaci udělal nebo se to snažil udělat. V reálu? Brr...
Willhem14:34:33 01.12.2009
odpovědět 
                  Re: ATC vs. REVERSO
Jo a ještě k metodice. Že je na nic jsem netvrdil, ale vadí mě, když se jí někdo ohání za každou cenu a nepoužije hlavu. Když je mimo město povolených 90km/h, napereš to devadesátkou do ostré zatáčky nebo přibrzdíš?
Willhem14:43:43 01.12.2009
odpovědět 
                  Re: ATC vs. REVERSO
Toto v metodikách najdeš.
Jenže tady v diskusi to nikdo nemůže popsat. Na to je potřeba pár hustě popsaných stran. I ten tvůj popis je pro začátečníka nesrozumitelný a neúplný - tedy nepoužitelný....
15:06:13 01.12.2009
odpovědět 
                   Re: ATC vs. REVERSO
Je pravda, že jsem to moc nehledal, ale vycházel z povídání si s lidmi, co absolvovali jak klasickou horoškolu (kde by se záchrana "měla" učit), tak komerční kurzy (James). Začátečníkem nemyslím úplnou "andulu", která byla, co já vím pětkrát na "umělé horolezecké stěně". Umět používat matroš a vědět jak funguje snad není výsadou jakési lezecké elity, ne? Jinak seriozní článek by asi nebyl špatnej, ale stejně se to pak řeší tady...
Willhem15:18:57 01.12.2009
odpovědět 
            Re: ATC vs. REVERSO
Jj, HMS není špatná, ale to kroucení lan je na sebevraždu...
bejbs09:04:33 01.12.2009
odpovědět 
             Re: ATC vs. REVERSO
Bulíci trdlovatý, vždyť ATC/reverso je speciál pro dvojčata či půlky. Prvolezce vždy přes 2 HMS aby brzdná síla byla 2-3 kN. Pro jedno lano zásadně HMS nebo nouzově ATC přes dvě karabiny aby brzdná síla byla 2-3 kN. Kroucení není vůbec významné proti bezpečnosti.
Študujte Duška Zajace na lezec.sk. A hlavně chytejte cvičné pády. Bulící hybaj nahoru a opatrně = pozorně. Nejhorší stejně je, když jistič je duchem nepříromen, tj. čumí kolem a mele s někým o debilitách nesouvisejících s lezením.
Sláva
Slávek15:23:26 01.12.2009
odpovědět 
              Re: ATC vs. REVERSO
Hynku, Willehme, Jarmilo, ty jsi pěkný provokatér:-), vidím, že ti jich pár zase pěkně skočilo na špek.
Vlk18:01:50 01.12.2009
odpovědět 
               Re: ATC vs. REVERSO
Wilhelme nějak z tebe dost cítím samolibost a neomylnost. Pokud všechno víš nejlíp sám, tak se příště ostatních neptej na jejich názor. Pro nás i pro tebe ztráta času. Připomíná to situaci, kdy holčička požádá chlapečka, aby ji z blátivé louže vylovil míč a potom co jí kluk vyhoví, a důkladně se zamaže, mu řekne: "Ty seš ale špinavý čuně. Měl by jsi se umejt."

Pokud mám na štandu dvě skoby nebo klasické mírně rezlé nýtky zdá se mi rozhodně bezpečnější použít vyrovnávací smyčku a rozložit jejich zatížení případným pádem. V případě že je jistítko mezi nimi na krátkých smyčkách a dojde k nehodě fixace lana a uvolnění jističe pro záchranu může být o trochu rychlejší a jednodušší než když ti bude parťák viset přímo v sedáku. Pochopitelně obě situace mají řešení, pokud máš materiál, nezmatkuješ a něco o tom víš. Osmu delší dobu nepoužívám k jištění protože je těžší než modernější jistítka. Na slaňování (třeba v práci je výborná).
moták19:35:14 01.12.2009
odpovědět 
                Re: ATC vs. REVERSO
Samolibost a neomylnost ze mě přímo čiší... Jen si stojím za svým názorem. Jinak jsem nepostřehl zatím jedinej argument, proč je tak dobrý jistit prvního přímo ze štandu. Že můžeš o něco rychlej začít se záchranou je sice pravda, ale co když právě tím, že nedáš s ohledem na situaci odpovídající prokluz, parťáka "přizdíš". V lepším případě to odnese noha, v tom horším hlava.
Willhem22:30:23 01.12.2009
odpovědět 
                 Re: ATC vs. REVERSO
Nějak tvoji logiku nechápu. To jištění je dynamické i ve štandu. Nic ti nebrání brzdit nebo nechat lano dle libosti prokluzovat. No, nic kašlu na štand i na tvůj "lov". Nehodlám s tebou dál vést paraelní monolog. Zbohem a na neschledanou.
moták22:42:42 01.12.2009
odpovědět 
                  Re: ATC vs. REVERSO
Ale vydržel jsi to celkem dlouho. Dvě skoby vedle sebe třeba 50 cm, v to smyčky tak, aby se to podobalo rovnostrannýmu trojúhelníku, jistidlo nejspíš na spodním vrcholu. Spolulezec hodí třeba 6-8 metrů, ve chvíli, kdy lano zabere, jistítko nejspíš vystřelí o necelej metr nahoru. Třeba jsi šikovnější než myslím, ale něco mi říká, že v ten moment se ti řízenej prokluz dát nepodaří...
Willhem23:07:47 01.12.2009
odpovědět 
                   Re: jak by to slo
Udelas centralni oko, do nej kratsi odsedku, do centralniho oka jistitko. Kdyz odsednes, drzis centralni oko pohodlne dole svoji vahou. Pokud Ti ulitne prvolezec, zvedne te to o metr. To neni prijemne, ale porad lepsi, nez se nechat priplacnout na skalu, jak se zajiste stane, kdyz budes jistit primo ze sebe.

To je jenom jedna z moznych variant, jak se to da udelat. Docela by me zajimalo, jakej duchapritomnej prokluz kamaradovi das, kdyz to s tebou jebne vo skalu pri jisteni od sebe.
Radek J.23:32:30 01.12.2009
odpovědět 
                    Re: jak by to slo
"Véčko" si dělám z odsedky a jednoho z lan danýho na loďák, jištění v sobě, při odlezu od štandu lano v expresce nebo karábli, záleží kolik je místa, s postupně zapínaným jištěním si to z té presky či karáble vycvaknu, ať to nezavazí. Nepřizdí tě to právě proto, že můžeš dát prokluz a když hrozí tvrdej pád do nebo hned nad štandem, jistíš pověšenej na laně třeba dva metry pod štandem. A to ani nemusíš dávat prokluz, pěkně tě to vytáhne.
Willhem23:46:49 01.12.2009
odpovědět 
               Re: ATC vs. REVERSO
:-))) Pár, ale čekal jsem větší lov.
Willhem22:16:47 01.12.2009
odpovědět 
                Re: ATC vs. REVERSO
Inu, když ti to dělá dobře ...
Internet je /zatím/ svobodná země.
Doktor09:22:40 02.12.2009
odpovědět 
                 Re: ATC vs. REVERSO
Kdybys mě znal, tak ten "lov" budeš brát s rezervou. Pokud by mě šlo o to, nachytat co nejvíc nýmošů, určitě si s tím nedám takovou prácu, párkrát někoho pošlu někam a určitě bych vzbudil větší rozruch. Ale, a snad to někdo i pochopil, o to mě nešlo. Tak ať to leze!
Willhem09:56:17 02.12.2009
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: posuv opletu lana uprostřed |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 120 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 127 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 133 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 110 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.