LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když nevíš kudy dál, tak namáguj.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Stěna Holešov - Holešov
LC Baldovec - Rozstání – Baldovec
DDM Stříbro - Stříbro

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice
HUDYsport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 arborista?31.03.2019
Potřebujeme pokácet tři stromy ohrožující chatu... Váháme, jaký postup zvolit - mezi lezci by teoreticky mohli být arboristi, se kterými by se šlo domluvit - nemáte nějaký tip? Jedná se o Prahu západ, blízko Unhoště.
 Re: arborista?31.03.2019
Ahoj, tyhle práce dělám. Každopádně zítřkem začíná období vegetačního klidu a kácení je již - vzhled
  Re: arborista?31.03.2019
od 1.11.
  Re: arborista?01.04.2019
Pro Petra. Zítřkem, tzn. dneškem, nezačíná období vegetačního klidu ale vegetace. A vegetační klid,
   Re: arborista?01.04.2019
JJ, mělo tam být končí období vegetačního klidu.
    Re: arborista?01.04.2019
A s termínem je to jak kde, někde dávají úřady od 1.10. někde od 1.11.
 Re: arborista?31.03.2019
Na pokácení stromu ale nepotřebuješ arboristu. Bohatě Ti stačí rizikový káceč a povolení :-).
  Re: arborista?31.03.2019
ok, no na to se právě ptám, já vůbec netuším.
   Re: arborista?31.03.2019
zas takový drama, že by to až do zimy nešlo kácet, to není. to ovšem záleží, jak moc to to stavení o
    Re: arborista?01.04.2019
Dobře nafotit lze každý strom. Smutný. Postupně vyrubeme všechno. Vzniklý plácek vybetonovat a posta
     Re: arborista?01.04.2019
zrovna od Lukáše bych tuto odpověď nečekal :-(

...rizikový káceč nemusí být arborista
      Re: arborista?01.04.2019
Chlapy, děláte z prdu kuličku... Pokud to někoho ohrožuje (dráty, lidi, majetek) tak je to jedno ať
       Re: arborista?01.04.2019
Resil jsem pred cca 4 lety to stejne. Pozval jsem na konzultaci postupne 3 arboristy, jestli se da s
        Re: arborista?01.04.2019
Super. Strom jsi udolal i přes zákaz nějakejch zelenejch pravdoláskařů. Jistě se cítíš hrdinně.
         Re: arborista?01.04.2019
Jo, udolal. Citim se lip, ze jsem "vyhral" (nenapada me lepsi slovo) nad urednikem, ktery
        Re: arborista?01.04.2019
A co je to za stromy ze se to takhle musi resit? Nejake vzacne? Ja si myslim ze soukrome vlastnictvi
         Re: arborista?01.04.2019
Myslet někdy znamená houby vědět.
          Re: arborista?02.04.2019
:-D ale jistě!..
         Re: arborista?02.04.2019
Problém je, že strom na tvém pozemku není tvůj majetek, ale veřejný zájem. Skutečně. Čistí vzduch a
          Re: arborista?02.04.2019
Ja teda fakt netusim jak je to se stromy ve meste, ale u nas na vesnici si kazdy kaci svoje stromy j
           Re: arborista?02.04.2019
Vis co, zasadis strom a vyroste ti verejnej zajem ;)
           Re: arborista?02.04.2019
Bylo by fajn, kdyby si i vesničani uvědomili, že jejich majetek nesahá jen po jejich branku, ale že
            Re: arborista?02.04.2019
Zato vy meststi inteligenti mate zrejme patent na rozum a asi si myslite, ze planym povykovanim s tr
       Re: arborista?01.04.2019
Většina stromů ohrožuje něčí majetek. Třeba tím, že zbytečně trčí na stavebních parcelách.
    Re: arborista?01.04.2019
Ono taky nejde jen o ten strom, když ho skácíš, je mu to už vskutku jedno, ale taky na něm třeba tou
    Re: arborista?01.04.2019
Ono taky nejde jen o ten strom, když ho skácíš, je mu to už vskutku jedno, ale taky na něm třeba tou
 Re: arborista?01.04.2019
731 579 3jedna7 Zavolej, nazávazně vysvětlím situaci. Hlavně v pohodě. :-)
  Re: arborista?01.04.2019
komentář T. (i když byl asi myšlen trochu jinak) jen potvrzuje, že arboristi mají rozumný přístup, c
   Re: arborista?01.04.2019
Podej úřadu prst, utrhne ti ruku.. Jedna věc je vyrábět savanu a druhý sundat nebezpečný strom - vyh
   Re: arborista?01.04.2019
všeho s mírou, konkrétní stromy nikdo z nás neviděl, a míru ohrožení nemovitosti neznáme. skutečně h
    Re: arborista?02.04.2019
Lukáši, zjisti si, prosím, přesné údaje k té "havariní situaci", kterou se tu oháníš. Stro
 Re: arborista?01.04.2019
fb
 Re: arborista?01.04.2019
Ahoj, pokud jde o právničinu, na větší stromy na nelesním pozemku je třeba mít platné povolení ke ká
  Re: arborista?02.04.2019
Ano i ne. Nekde ve meste, kde je jeden strom na kilometr ctverecni to dava smysl a dokazu si predsta
   Re: arborista?02.04.2019
Hospodářsky využívané sady jedou úplně v jiném režimu než krajinově významné stromy.
   Re: arborista?02.04.2019
Ovocny stromy (i oresak) si muzes kacet podle libosti, ikdyby mely obvod kmenu jak sekvoj. Co nemuze
    Re: arborista?03.04.2019
Výše pokuty zohledňuje mnoho faktorů, mimo jiné i společenskou nebezpečnost. Takže ano, pohrdání úřa
 Re: arborista?02.04.2019
Díky za přínosné komentáře, předám relevantní informace (a kontakty) rodině.

 Fontac26.03.2019
Ahoj, kdo jezdite do Fontace, kde spite? je tam nejaky lezecky kemp/bivak? na mapach vidim nekolik kempu, kde spi lezci? dik I
 Re: Fontac26.03.2019
Před vesnicí Bourron-Marlotte oficiální bivak. Dodávka, stan, všechno povoleno. Zadarmo. Bývala i vo

 Svrtovy pohar24.03.2019
Ahoj nevite kde sledovat zaznamy ceskeho poharu v lezeni z tohoto roku?
 Re: Svrtovy pohar25.03.2019
Sledujte radši měsky Matýsku. A hlavně nezapomeňte- stačí jedna chybička!!

 finger chisel22.03.2019
Ahoj sportovci,
nevíte co znamená finger chisel?
Předem dík za odpověď.
Petr
 Re: finger chisel23.03.2019
Tohle spojeni jsem videl jen v beastmaker aplikaci a tam to chapu jako vis na liste otevrenym uchope
 Re: finger chisel23.03.2019
Open hand grip ukazovákem a malíkem, half crimp grip prostředníkem a prsteníkem.
  Re: finger chisel24.03.2019
Ne každá tlapa to udělá, pomůže malinko vytočit hřbet ruky od těla.
  Re: finger chisel28.03.2019
No, pokud seš si tím překladem jistý - tak to bude zřejmě mít víc významů. Protože ve zmíněné BM apl
   Re: finger chisel28.03.2019
blaha to píše správně

 Prosím o radu.22.03.2019
Jsem začí´átečník, přemýšlím nad jistítkem, vybral jsem 2, máte zkušenosti někdo s Austri Alpin Fish?
Anebo Click Up Plus? Mě se líbí oba, ale chybí mi praktické zkušenosti s oběma jistítky od jiných.
Moc děkuji za názor, rád bych svědomitě
 Re: Prosím o radu.22.03.2019
Pro začátečníka v prvé řadě doporučím nováčkovský kurz... Jistítko bych vzal Click Up Plus, léty ově
 Re: Prosím o radu.22.03.2019
Ještě záleží jaký máš průměr lana. Tlustší v tom clickupu moc nejedou. Jinak je clup+ super. Ale je
  Re: Prosím o radu.22.03.2019
Intuitivně se taky přikláním spíš k Clip Up Plus, no ten Austri Alpin vypadá taky dost bezpečně a je
   Re: Prosím o radu.22.03.2019
Ještě doplním pokud uvažuješ o tom astrinu tak zkus od Singing Rocku Rama, Taky poloautomat na bázi
    Re: Prosím o radu.22.03.2019
https://www.youtube.com/ watch?v=QSpnBBo9V3A
     Re: Prosím o radu.22.03.2019
Ten prokluz bych taky velmi rád ale jaká jsou konkrétní jistítka s prokluzem? Nechci toho najednou n
      Re: Prosím o radu.22.03.2019
Aha, tak ideální možná Camp Matik, s dobrým prokluzem, ale kdesi jsem zaslechl že taky není ideální
       Re: Prosím o radu.22.03.2019
Hmm prokluz... jak kdy, někdy rozhodujou centimetry aby to nebyla zem. Lepší poskočit dle situace a
      Re: Prosím o radu.28.03.2019
Na prokluz v jistítku se vykašli. Lano máš při podávání stále volné a při pádu se nauč udělat krok v
 Re: Prosím o radu.22.03.2019
ak sa jedná o vlastnú manželku, tak zatiaľ najlepšia rada je ten kurz.
  Re: Prosím o radu.22.03.2019
Kurz máme v plánu, zatím lezeme s instruktorem, ale na kurze by jsme se chtěli už učit se svým jistí
   Re: Prosím o radu.23.03.2019
s inštruktorom by ste si mohli vyskúšať pár istítiek a potom si kúpiť to, čo vám najviac vyhovuje.
 Re: Prosím o radu.22.03.2019
Za me, nejdriv se poradne naucit jistit kyblikem (nebo neco na tom principu).Hezky k tomu pristupova
  Re: Prosím o radu.23.03.2019
presne jak pises... mozna snad zacit s osmou... a pak až kyblik. ale hlavne, zacit pod dozorem.
   Re: Prosím o radu.24.03.2019
S osmou jsem tenkrat taky zacinal a az po letech mi nekdo vysvetloval, ze osma slouzi na slanovani a
    Re: Prosím o radu.24.03.2019
Základ je, byl a bude vždycky půlloďák!!
Osma je na slaňování, jištění bez rukavic aúú a kdo
     Re: Prosím o radu.24.03.2019
Ac umim slanovat na HMS, tak radeji poslu prvniho dolu spolulezce, at mi pak dole navaze svoje jisti
      Re: Prosím o radu.24.03.2019
Léta jistíme výhradně HMS. Na vícedélky není IMHO nic lepšího. Pro začátečníky má půlloďák mj. výhod
       Re: Prosím o radu.25.03.2019
Moc lidi nevi, ze se pullodak musi taky uvazat na spravnou stranu, aby lano do ruky neslo pres zamek
         pullodak uvazat na spravnou stranu26.03.2019
je to v obsahu každého kurzu.
a tuto v metodike ČHS/SR na 4. strane
https://www.horos
        Re: Prosím o radu.26.03.2019
To T. : To jako vážně? Vážně?... Nechtěl bych codit k vám do horoškoly! To sou základy, kdo je nezná
         Re: Prosím o radu.26.03.2019
myšleno k půlloďáku...
          Re: Prosím o radu.26.03.2019
Ke mne do horoskoly nepujdes, jsem tezce neorganizovany individualni clen. Reagoval jsem tim na pris
          Re: Prosím o radu.26.03.2019
Btw jak jsi dosel k tomu, ze ja nebo lidi v mem okoli neznaji zaklady? Ja jsem na mozny problem s pu
           Re: Prosím o radu.27.03.2019
:-D nepravé T.:
To sou tvrzení jako prase! Asi jako: "šrubovací karabina pojistku měla,
            Re: Prosím o radu.27.03.2019
No tyvole :D Ok, horoskolou jsem sice neprosel, ale kurzem lezeni v horach a na skalach jo. Nekdy te
             Re: Prosím o radu.27.03.2019
Ano zažil i s nováčkama, ale především borcama co všechno ví, všechno znají, horoškolu?A na co jako?
              Re: Prosím o radu.27.03.2019
Ajo, takze spolu vlastne souhlasime, jen jsme se nedohodli na tom, jak moc je moc lidi, co nezna zak
               Re: Prosím o radu.27.03.2019
Pánové - oba dva. Jištění HMSkou je na hovno, páč to kroutí lano. Speciálně na vícedélkách. Sdělte t
                Re: Prosím o radu.28.03.2019
Souhlas, proto jsem to nazval nouzovou technikou. Dobre umet, ale jsou lepsi veci, jak v horach jist
                Re: Prosím o radu.28.03.2019
jistě by byl blázen ten, kdo by přes HMS jistil (a spouštěl) na překližce nebo překližce podobných s
                 Re: Prosím o radu.28.03.2019
Souhlas, půlloďák má v lezení stále své místo a proto se stále učí kvůli blbuvzdornosti. Pro někoho
                  Re: Prosím o radu.29.03.2019
Záviš, ak to poškodzovanie lana myslíš pri istení cez HMS, tak súhlasím. Zanedbateľné.
Spúš
                   Re: Prosím o radu.29.03.2019
Hej co sem furt serete TR a slaňování? Psal sem někde, že bych to použil na TR?
Se slaŇování
                    Re: Prosím o radu.29.03.2019
Ty vole, lezec mě hackuje, jak se tam dostal ten podpis Krtek? :-D
      Slaňováni na HMS24.03.2019
je esenciálna vec v núdzi. Predposledná pred Dülferom. Poškodzuje lano, preto sa ani nepoužíva na
     Re: Prosím o radu.24.03.2019
dulferuv sed přece
      Re: Prosím o radu.25.03.2019
Nechci tě urazit, ale celkem pochybuju, že bys to dal... Kór na tenkých lanech.
       Re: Prosím o radu.25.03.2019
každý správný lezec to, co vyleze, i sleze... ne? :))
       Re: Prosím o radu.26.03.2019
keby si na Dulfera vzal tričko bez goliera, schytal by celkom dobrý cucflek, zvlášť na tenkých lan
       Re: Prosím o radu.30.03.2019
U nás v oddílové horoškole si to vyzkouší každý, takže když je nejhůř, tak by to dal. Kus vzduchem,
  Re: Prosím o radu.25.03.2019
Souhlasim s prvnimi dvema vetami: Za me, nejdriv se poradne naucit jistit kyblikem (nebo neco na tom
 Re: Prosím o radu.25.03.2019
Dostáváš dobrý rady, instruktora máte, takže k tomu co tu už zaznělo dodám jen, že nejen pro začáteč

 Francie21.03.2019
Cau, kam jezdite v dnesni dobe do Francie lezt? Par let jsem daval prednost Spanelsku. Jezdi se jeste do Tarnu, St Leger a tak? Ceuse? Pred 10ti lety jsme tam vcelku jezdili, zmenilo se neco? Nake nove tipy, doporuceni na hezke, klidne i mensi oblasti? Di
 Re: Francie27.03.2019
Ahoj, pořád tam jezdíme. Je tam toho mraky, mi jezdíme řekněme kolem Nimes a na víchod. Tarn pořád O
 Re: Francie27.03.2019
Nový průvodčík na Nice a okolí má 630 stránek.

 Výškový specialista19.03.2019
•Společnost s dlouholetou tradicí a celoroční působností přijímá nové výškové specialisty do
stávajícího teamu. Široké spektrum prováděných řemeslných činností.
• Mzda: 30 000Kč až 40 000Kč
• Typ smluvního vztahu: Práce na hlavní i v
 Re: Výškový specialista21.03.2019
kde

 Lezec zase spí19.03.2019
Ahoj, nějaké výsledky či reportík ze závodů v boulderingu v Žilině by prosím nebyl?
 Re: Lezec zase spí19.03.2019
Ano, podpis je výstižnej.
Tohle je komunitní web (přinejmenším se to tak deklaruje). Takže kd
 Re: Lezec zase spí19.03.2019
Jo, už na to jdu. Díky za upozornění a za zájem!
  Re: Lezec zase spí20.03.2019
Super. Diky moc!!
 Re: Lezec zase spí20.03.2019
No jako clen komunity lezce si opravdu zaspal no, uz si tu ten clanek mohl davno postnout.

 Parťák na Hangar 22.3.201917.03.2019
Ahoj!

Hledám někoho spolehlivého na stěnu v Brně (Hangar) sobotu 22.3.2019 tak od 12:00 - pojedu z Bratislavy do Prahy a ráda bych tam udělala zastávku, prohlídla si novou stěnu a zalezla si s někým.

mira ella na facebooku (n
 Re: Parťák na Hangar 22.3.201917.03.2019
OPRAVA SOBOTA 23.3.2019 :-)
 Re: Parťák na Hangar 22.3.201917.03.2019
Jen pro jistotu...vis, ze to je boudlerovka, ze jo? Jen me zarazilo, ze hledas nekoho spolehliveho :
  Re: Parťák na Hangar 22.3.201918.03.2019
Jo, predpoved na 5 dnu dopredu je stopro.
   Re: Parťák na Hangar 22.3.201918.03.2019
víkend bude cajk na skály
    Re: Parťák na Hangar 22.3.201919.03.2019
Ty jo, tak to nevím že na hangaru není ani kousek stěny :-D sakryš, diky. Nestudovala jsem to. Někdo
     Re: Parťák na Hangar 22.3.201919.03.2019
Kousíček stěny na lano tam taky je, tak pro děcka.
      Re: Parťák na Hangar 22.3.201919.03.2019
Tvl to je aspoň materiál, dneska už leze fuckt každý
       Re: Parťák na Hangar 22.3.201919.03.2019
Jojo, svatá pravda. Nic proti Miroušovi, třeba to bude dobrá baba, ale v dnešní době už leze každej
        Re: Parťák na Hangar 22.3.201919.03.2019
Chlapci, určitě byl i ve vašem životě moment, kdy jste začínali a o lezení věděli ho.no. Možná vám b
         Re: Parťák na Hangar 22.3.201920.03.2019
Děkuju Vesnickému buranovi. Nevím no, nemám zatím odvahu na skalách lézt na prvního. Nejsem si jistá
          Re: Parťák na Hangar 22.3.201921.03.2019
Jen mimochodem, leze se na ,,prvním'' (konci lana) a ne na ,,prvního'', mi vždycky naskakujou pupínk
           Re: Parťák na Hangar 22.3.201921.03.2019
Je fajn, že jsi se nepáral s obsahem a rovnou poladil detailíky. Celkově ti asi bude trošku chybět n
           Re: Parťák na Hangar 22.3.201921.03.2019
Venco, můžeš se navázat i na druhej konec lana a lézt na něm na prvního. Nebo se navázat někde upros
            Re: Parťák na Hangar 22.3.201922.03.2019
všechno má svůj konec, jen jitrnice dva. obávám se, že lano na tom bude úplně stejně.

 Dětský závod Bambini Contest 201914.03.2019
Proč není uvedená cena startovného? Ani tady ani na jejich webu? To je tak vysoká, že se bojí to uvést a musí nejdřív nalákat lidi, aby se přihlásili, a pak jim teprve říct cenu, aby jim v tu chvíli už bylo blbý z toho vycouvat? Nebo proč to nikde není?
 Re: Dětský závod Bambini Contest 201914.03.2019
Ahoj,
díky za připomenutí. Nebyl v tom vůbec záměr, zapomněla jsem. Startovné je 250 Kč, jako
  Re: Dětský závod Bambini Contest 201914.03.2019
Edit: respektive startovné je stejné, jako loni.
  Re: Dětský závod Bambini Contest 201914.03.2019
I do článku? A kde to tam je prosím tě?
   Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Do článku u nás na webu. Tady na Lezci nemůže člověk články editovat sám hned, vyžaduje to součinnos
    Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Doplněno.
     Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
TVL 250,- jako oddilova akce :-D pobavilo ;-)
      Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Tak tam ty vole nechoď a ušetříš.
       Re: Dětský závod Bambini Contest 201916.03.2019
On nepsal, že tam chce jít, ale zdá se mu to drahý. On napsal, že ho to pobavilo.
 Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Když se rozhoduji pro závod svého dítěte, není to podle ceny a rozhodně nepočítám s tím, že by cena
 Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Když se rozhoduji pro závod svého dítěte, není to podle ceny a rozhodně nepočítám s tím, že by cena
 Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Když se rozhoduji pro závod svého dítěte, není to podle ceny a rozhodně nepočítám s tím, že by cena
  Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
A co tady řešíš ty? Koho to zajímá jak se rozhoduješ?
  Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Prý "a ještě k tomu anonymně!" :))
A sám se podepíše Máca.
To jako předpokl
   Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Je vidět, že se v prostředí dětských závodů nepohybuješ (a přesto otravuješ v diskuzi na toto téma).
    Re: Dětský závod Bambini Contest 201915.03.2019
Nekrmit :)

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 arborista?
Potřebujeme pokácet tři stromy ohrožující chatu... Váháme, jaký postup zvolit - mezi lezci by teoreticky mohli být arboristi, se kterými by se šlo domluvit - nemáte nějaký tip? Jedná se o Prahu západ, blízko Unhoště.
feu12:02:28 31.03.2019
odpovědět 
 Re: arborista?
Ahoj, tyhle práce dělám. Každopádně zítřkem začíná období vegetačního klidu a kácení je již - vzhledem k živočichům nevhodné a v případě nutnosti žádat o povolení(dáno velikostí stromu) nebude povoleno. Tj . nejdříve od 1.1.. V případě dotazů napiš na loudapet@seznam.cz
Petr12:20:06 31.03.2019
odpovědět 
  Re: arborista?
od 1.11.
Petr12:20:55 31.03.2019
odpovědět 
  Re: arborista?
Pro Petra. Zítřkem, tzn. dneškem, nezačíná období vegetačního klidu ale vegetace. A vegetační klid, pokud vím, začíná 1.10. Nebo se to posunulo? A co se druhu dřeviny týče, pokud se jedná o ovocný strom, dělej si s ním co chceš. Velikost nevelikost.
18:08:53 01.04.2019
odpovědět 
   Re: arborista?
JJ, mělo tam být končí období vegetačního klidu.
Petr20:18:55 01.04.2019
odpovědět 
    Re: arborista?
A s termínem je to jak kde, někde dávají úřady od 1.10. někde od 1.11.
Petr20:20:21 01.04.2019
odpovědět 
 Re: arborista?
Na pokácení stromu ale nepotřebuješ arboristu. Bohatě Ti stačí rizikový káceč a povolení :-).
14:17:46 31.03.2019
odpovědět 
  Re: arborista?
ok, no na to se právě ptám, já vůbec netuším.
feu14:44:58 31.03.2019
odpovědět 
   Re: arborista?
zas takový drama, že by to až do zimy nešlo kácet, to není. to ovšem záleží, jak moc to to stavení ohrožuje. jestli fakt hodně, pak to stačí šikovně nafotit (a šikovně nafotit lze úplně každej strom), položit a do 14 dnů nahlásit. ujasni si/zjisti si: komu stromy patří (resp. kdo je majitelem pozemku, na kterém rostou). co je ten pozemek v katastru (jiná pravidla jsou pro les a ne-les). co je to zač (nějaká fádní potvora, smrk/jasan/bříza) nebo nějakej jinan či podobná vzácnost, a jak jsou velké (ale strom co obvykle ohrožuje stavení, je z pohledu povolení zpravidla "nadlimitní". a nakonec - kde není žalobce...(aneb proč je dobré zdravit sousedy)
Lukas B.20:28:30 31.03.2019
odpovědět 
    Re: arborista?
Dobře nafotit lze každý strom. Smutný. Postupně vyrubeme všechno. Vzniklý plácek vybetonovat a postavit na něj plastové posezeníčko.
09:34:54 01.04.2019
odpovědět 
     Re: arborista?
zrovna od Lukáše bych tuto odpověď nečekal :-(

...rizikový káceč nemusí být arborista. Ale ARBORISTA BY TŘEBA VYMYSLEL TAKOVÝ "SESTŘIH", KTERÝ BY BYL PRO VÁS AKCEPTOVATELNÝ A STROMY BY ZACHRÁNIL.

Co ty na to Feu, aspoň částečně kompenzovat ty hektolitry spáleného benzínu na cestách za lezením investicí do arboristy a záchranou třech stromů? Nota bene, budou-li tropy, každý stín okolo domu dobrý...;-)
Jirka10:40:22 01.04.2019
odpovědět 
      Re: arborista?
Chlapy, děláte z prdu kuličku... Pokud to někoho ohrožuje (dráty, lidi, majetek) tak je to jedno ať jde dole... tragédii jako bylo třeba ve Zlíně urvaná větev - dva mrtví už není třeba opakovat...
11:19:34 01.04.2019
odpovědět 
       Re: arborista?
Resil jsem pred cca 4 lety to stejne. Pozval jsem na konzultaci postupne 3 arboristy, jestli se da se stromem jeste neco delat, ale vsichni to videli na skaceni, protoze to kazdou chvili muze spadnout (rozdvojeny kmen, atp.). Tak jsem dal zadost s vyjadrenim na urad a dostavili se dva zeleni muzicci s tim, ze mi kaceni nepovoli, protoze strom je krasny, zdravy a hezky vzrostly, atp. Strom byl samostatne stojici, je videt jen ode mne a od par sousedu, takze podle me zadna ujma na krajinotvorbe. No nedomluvili jsme se. Tolik prazdnych argumentu jsem od urednika snad jeste neslysel a neveril, ze je to vubec mozny (napriklad shoda meho jmena se jmenem jineho urednika na urade, takze by se dostal do reci, atp...). Musel jsem pozadat o vyjadreni aopk z kraje, kde nastesti meli rozum a kaceni doporucili. Urad nastesti jejich posudek ctil a dodatecne kaceni povolili. Priste bych uz mozna dal taky na svuj usudek (a usudek arboristu) a strom bez ptani se na urade shodil, nafotil a oznamil, ze to spadlo, nebo zacalo padat a bylo treba jednat. Musim dodat, ze po riznuti se strom uplne rozpadl a bylo videt, jak je uvnitr uplne prohnily.
T.12:09:57 01.04.2019
odpovědět 
        Re: arborista?
Super. Strom jsi udolal i přes zákaz nějakejch zelenejch pravdoláskařů. Jistě se cítíš hrdinně.
12:24:00 01.04.2019
odpovědět 
         Re: arborista?
Jo, udolal. Citim se lip, ze jsem "vyhral" (nenapada me lepsi slovo) nad urednikem, ktery mel pocit, ze ma navrch a muze ze sve moci cokoliv. Strom byl ve spatnem stavu (20m) a hrozilo spadnuti/rozlomeni (potvrzeno 3mi arboristy) a pad na muj dum a okolni pozemky (behaji tam deti, atp.). Zeleny urednik se celou dobu usmival, ze nemam sanci dostat povoleni a varoval me, ze si pujde casem zkontrolvoat, jestli nahodou ten strom nejak nestrada (kdybych ho chtel asi navrtat nebo co). Kdyz jsem rekl ok, ale jestli mi aspon podepise, ze kdyz to spadne, tak za to nese odpovednost on, tak mi rekl, ze to neni jeho starost, ze pece o strom je moje vec a pripadny pruser moje odpovednost. Tak kde jsme...
T.21:03:35 01.04.2019
odpovědět 
        Re: arborista?
A co je to za stromy ze se to takhle musi resit? Nejake vzacne? Ja si myslim ze soukrome vlastnictvi by melo byt nedotknutelne pokud si myslis ze strom je nebezpecny a je na tvem pozemku, tak ho shod bez dotazovani na uradech (nebo je to fakt povinnost se takhle ptat?) a nasad misto nej 10 novych dubu. Kdyz budes mit stesti, 5 z nich se chytne a je radost pozorovat jak rostou. Ja uz shodil na nasem pozemku za zivot desitky stromu a nikdy jsem se na povoleni neptal, pravda nebyly to tristalete duby ani stolete lipy...
R.13:18:06 01.04.2019
odpovědět 
         Re: arborista?
Myslet někdy znamená houby vědět.
Kuba Turek16:05:11 01.04.2019
odpovědět 
          Re: arborista?
:-D ale jistě!..
06:36:22 02.04.2019
odpovědět 
         Re: arborista?
Problém je, že strom na tvém pozemku není tvůj majetek, ale veřejný zájem. Skutečně. Čistí vzduch a dodává kyslík i stín také dalším lidem okolo, nikoliv jen tobě. Proto ty serepetičky kolem kácení a jeho povolování, tohle není sobecké "moje právo". Proto také úřady mohou kácení stromu zakázat, případně podmínit náhradní výsadbou. Jasně, když zmizí pár bříz vedle lesa, asi si nikdo ani nevšimne, ale velký strom ve městě je sakra poznat. V téhle věci je třeba přemýšlet, proč to asi v zákoně máme - a nehrát si na brouka Pytlíka, který všude byl a všemu rozumí.
F.12:04:11 02.04.2019
odpovědět 
          Re: arborista?
Ja teda fakt netusim jak je to se stromy ve meste, ale u nas na vesnici si kazdy kaci svoje stromy jak se mu zachce, zabiji si svoje prasata jak se mu zachce a pali si na zahrade biobordel jak se mu zachce a nikdo to nezmeni. Tyhle kontroly fakt uz hranici se socikem, ale vlastne se ani nedivim, kdyz vam tam ted chteji pres elektromery zjistovat ktere byty jsou prazdne a majitele zato sikanovat...
R.15:03:38 02.04.2019
odpovědět 
           Re: arborista?
Vis co, zasadis strom a vyroste ti verejnej zajem ;)
Geo15:48:31 02.04.2019
odpovědět 
           Re: arborista?
Bylo by fajn, kdyby si i vesničani uvědomili, že jejich majetek nesahá jen po jejich branku, ale že ta planeta je taky tak trochu jejich. Až vám zakážou napouštět bazény, až vám vyschnou studny, možná trochu znejistíte. Až budeš v srpnu čumět na seschlou úrodu, tak možná svá slova přehodnotíš. Předpovídají se i složitější problémy, ale nerad bych venkov zahltil složitějšími informacemi.
15:50:28 02.04.2019
odpovědět 
            Re: arborista?
Zato vy meststi inteligenti mate zrejme patent na rozum a asi si myslite, ze planym povykovanim s transparenty na ulici zachranite svet a zastavite zmenu klimatu. Sucho je realny problem, o kterem jste se vy mestacci dozvedeli pred dvema lety. Kdyz uz ted o tom problemu vis, povez mi, jak jsi ty konkretne prispel k boji proti nemu? My na dvorku zadny bazen nemame, dokonce nemame ani branku, protoze se nemusime zamykat pred sousedy. Loni i behem velkeho sucha jsme meli studnu plnou a uroda byla uchazejici, coz me fakt rekvapilo, ale to je nepodstatne. Krom toho dvorku mame take kus pudy, kde tece potok a vysadili jsme tam za vlastni prachy svepomoci 100 dubu a kupodivu skoro vsechny se ujaly. V blizke budoucnosti tam s financni pomoci zelenych muziku mozna vytvorime i nejake mokrady a system na zadrzovani vody. Co jsi udelal ty? Predpokladam ze za posledni dva roky jsi tak akorat prosedel leto sezenim u piva na naplavce nebo u lajny ve Stromovce s prilezitostnim pindanim na Zemana.
R.16:33:14 02.04.2019
odpovědět 
       Re: arborista?
Většina stromů ohrožuje něčí majetek. Třeba tím, že zbytečně trčí na stavebních parcelách.
12:31:50 01.04.2019
odpovědět 
    Re: arborista?
Ono taky nejde jen o ten strom, když ho skácíš, je mu to už vskutku jedno, ale taky na něm třeba touhle dobou hnízdí ptáci a žije jiná droboť. Připadá mi, podle komentářů, že polovina lidí tady sice miluje přírodu, ale hlavně když není na jejich pozemku.
Petr20:32:05 01.04.2019
odpovědět 
    Re: arborista?
Ono taky nejde jen o ten strom, když ho skácíš, je mu to už vskutku jedno, ale taky na něm třeba touhle dobou hnízdí ptáci a žije jiná droboť. Připadá mi, podle komentářů, že polovina lidí tady sice miluje přírodu, ale hlavně když není na jejich pozemku.
Petr20:47:16 01.04.2019
odpovědět 
 Re: arborista?
731 579 3jedna7 Zavolej, nazávazně vysvětlím situaci. Hlavně v pohodě. :-)
12:31:08 01.04.2019
odpovědět 
  Re: arborista?
komentář T. (i když byl asi myšlen trochu jinak) jen potvrzuje, že arboristi mají rozumný přístup, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Rozdíl je ten, že stromům dají šanci, je-li to rozumné.
...když ten komentář ale rozvedeme do důsledků, tak netřeba řešit ani povolení, že? Viz koment Lukáše nebo stromu sloupat kůru okolo kmene (tzv. kroužkování), není-li to vidět z ulice, a pak jen odstranit suchý strom, jehož odstranění již žádný "zelený mužík" řešit nebude...taky přístup, který nedělá z prdu kuličku, že?
Jirka12:44:26 01.04.2019
odpovědět 
   Re: arborista?
Podej úřadu prst, utrhne ti ruku.. Jedna věc je vyrábět savanu a druhý sundat nebezpečný strom - vyhnilý atd. Viz příklad od T. Snahou dělat to předpisově si často akorát naběhneš do úřednickýho molochu...
13:07:49 01.04.2019
odpovědět 
   Re: arborista?
všeho s mírou, konkrétní stromy nikdo z nás neviděl, a míru ohrožení nemovitosti neznáme. skutečně havarijní situace (např. akutní hrozba pádu stromu o průměru metr na barák nebo na cestu) se může (a musí) řešit bez zbytečného odkladu. naproti tomu situace, kdy strom třeba jenom stíní a při večerním posezení je chladno, nebo když nás obtěžuje každý rok čistit okapy plné listí je nanejvýš vhodno řešit lege artis.
Lukas B.13:12:31 01.04.2019
odpovědět 
    Re: arborista?
Lukáši, zjisti si, prosím, přesné údaje k té "havariní situaci", kterou se tu oháníš. Strom ze dne na den nalomený vichřicí je skutečně v havarijním stavu a lze ho odstranit hned a nahlásit do 14 dní. Ovšem strom, který léta chátral a nyní je opravdu zničený a potenciálně nebezpečný NENÍ v "havarijním stavu" tak, jak jej zná zákon. Když mohl onen strom hnít 20 let, vydrží hnít i další měsíc, než se povolí kácení ve standardním režimu. Lidem tohle však tento rozdíl obvykle dojde až po mnohatisícové pokutě. Bohužel.
F.12:11:53 02.04.2019
odpovědět 
 Re: arborista?
fb
L.13:55:59 01.04.2019
odpovědět 
 Re: arborista?
Ahoj, pokud jde o právničinu, na větší stromy na nelesním pozemku je třeba mít platné povolení ke kácení. To vyřizuje příslušný obecní úřad. Podáš na jejich formuláři (viz stránky) žádost, napíšeš rozměry stromů a důvody. Oni ti následně odstranění dřevin buď povolí (obvykle povolí), nebo zamítnou. Ve vydaném povolení pak budeš mít sepsané konkrétní podmínky kácení (např. termín). Vřele nedoporučuju poslouchat výše navržené postupy typu "sundat a do 14 dní ohlásit". Za to se dávají pokuty mimořádně snadno, vím, o čem mluvím. Tohle je formální stránka věci. Druhým krokem je samotné kácení. Pokud máš v ruce povolení, může stromy sundat arborista, dřevorubec, ty sama, nebo třeba baletka, pokud to dokáže. Této osobě zaplatíš za provedenou práci a o víc se nestaráš.
F.19:55:05 01.04.2019
odpovědět 
  Re: arborista?
Ano i ne. Nekde ve meste, kde je jeden strom na kilometr ctverecni to dava smysl a dokazu si predstavit ze by hrozila pokuta. Kdyz jsem v nasem ovocnem sadu pred lety shodil 4 stare trnky, tresen a nebezpecny orech po pradedovi, zadny problem z toho nebyl. A ted uz tam rostou nove durancie a bude se palit a s Jarynem si dame do trumpety!
R.15:17:09 02.04.2019
odpovědět 
   Re: arborista?
Hospodářsky využívané sady jedou úplně v jiném režimu než krajinově významné stromy.
Kuba Turek15:58:35 02.04.2019
odpovědět 
   Re: arborista?
Ovocny stromy (i oresak) si muzes kacet podle libosti, ikdyby mely obvod kmenu jak sekvoj. Co nemuzes, tak kacet treba jehlicnan, pokud ma v nejake vysce (80cm?) nejaky urcity obvod. Tam pak musis pozadat o povoleni. Pak se taky tusim rozlisuje neohlasene kaceni (nejaka pokuta v radu tisicu) a nepovolene kaceni (nejaky ourada ti to zatrhne a ty to stejne skacis = mozna pokuta v radu vyssich desetitisicu?)
T.18:24:42 02.04.2019
odpovědět 
    Re: arborista?
Výše pokuty zohledňuje mnoho faktorů, mimo jiné i společenskou nebezpečnost. Takže ano, pohrdání úřadem je možné citelně promítnout do výše pokuty. Policajtovi taky člověk nedá jen tak pro radost facku, že, ač by tak možná učinil moc rád :o)
F.09:03:39 03.04.2019
odpovědět 
 Re: arborista?
Díky za přínosné komentáře, předám relevantní informace (a kontakty) rodině.
feu19:14:12 02.04.2019
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.