LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Parádní finta, takovýhle kroky jsem v přírodě ještě nedělal.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
36.Nosek 10298
37.Fajkoš 10297
38.Kohout 10268
Bouldry:
36.Čech 8850
37.Košťál 8809
38.Zíma 8728
Hory:
4.Rojko 6230
5.Louda 5970
6.Chomová 5704

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086772 cest
Nové přelezy:
Bona Minyo 7c+
Ipsofilia 7c+
Dekota Idi 7b+
Enemic Ínt 7b+
El Trucu Y 7c/7c+
PPL 7c
Heimdall 7c
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C

Stěny
Lezecká aréna - Jablonec nad Nisou
BoulderClub Brno - Brno
Lezecké centrum Vertikon - Zlín

Prodejny
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3
HUDYsport - Zlín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Karta CHS13.06.2005
Proc se necha karta CHS koupit bez nutnosti ziskani zakladnich lezeckych dovednosti? Proc neni ziskani prukazu podmineno projitim kurzu bud individualnim nebo pod zastitou nektereho klubu? Opravte me pokud je to "košér" ale myslim ze je to hloup
 Re: Karta CHS13.06.2005
Každý svého štěstí strůjcem. S tím nemá průkazka ČHS nic společného.
 Re: Karta CHS13.06.2005
Myslíš že, oni dotiční byly členy ČHS. Na skalách si teď leze kdo chce!!!!!!!!!!
  Re: Karta CHS13.06.2005
A právě to je chyba, jak to změnit. Více kopntrolovat lezce, to bude pro ty z ČHS otravné a ty ostat
 Re: Karta CHS13.06.2005
Protože se dá koupit průkazka Alpenvereinu, která zajiš%tuje totéž a není na ni třeba ani podepisova
 Re: Karta CHS13.06.2005
Koukni se na silnice - povinná autoškola, a tisíce mrtvých...
Nevěř slepě zkouškám (úřední vý
  Re: Karta CHS13.06.2005
Dejte si to tema do vyhledavace. Prukazka nic nevyresi, kontrola je nerealna...etc
Daj se moz
   Re: Karta CHS13.06.2005
To nebyla reakce na TomasK.
    Re: Karta CHS13.06.2005
Cokoliv zakazovat a prezkušovat je nesmysl. Lízt smí každej, jak se mu zachce a systém, který dovolu
 Re: Karta CHS13.06.2005
Kdyz nic jinyho: Projed si kolekci smrtaku a pr*seru za posledni roky. A najdi si, kolik z nich by o
  Re: Karta CHS13.06.2005
Skály nejsou u nás nedostupné pro nečleny ČHS, proto že by jedině ČHS zajišťovalo dostatečné proškol
   Re: Karta CHS13.06.2005
Tak, tak. Byvalo to vazano i na proskoleni. Ale ze by to bylo k necemu? Bylo min maleru, ale to spis
 Re: Karta CHS13.06.2005
Jestli jsem tě dobře pochopila, dá se členství v CHS (a to opravňuje k pohybu lezení v chráněných ob
  Re: Karta CHS13.06.2005
Pokud myslíš výbavičku na vdávání, tak tu ti schvaluju i místo té horoškoly.
Pokud ale chceš
  Re: Karta CHS14.06.2005
Ano, dá se koupit. Viz. individuální členství v ČHS, nebo členství v Alpenvereinu. Není problém. Ale
   Re: Karta CHS14.06.2005
Reaguju na Michala: Jo, jenže Ty ses to učil v dobách, kdy se nedalo moc vyjet do blízkého zahraničí
   Re: Karta CHS14.06.2005
Před vlastní blbostí mě neochrání ani tucet kurzů a průkazek, na tu se nejlíp osvědčila pořádná držk
    Re: Karta CHS14.06.2005
Radeji si nejakej ten kurz strihni. Pokud si nenajdes sama tuhle informaci, ktera je napsana snad vs
     Re: Karta CHS14.06.2005
No, nemyslím, že znalost rozdílu mezi CHS a OEAV je nezbytně nutná k nezrakvení se a tudíž relevantn
      Re: Karta CHS14.06.2005
Ahoj Renčo, celkem pozorně jsem si pročetl celou diskusi (nejenom tvoji s Honzou Pušem, čímž tě Jene
      Re: Karta CHS14.06.2005
Reno, Reno, nebudeš ty blondýna?
       Re: Karta CHS14.06.2005
To není pěkný takový invektivy :-)) ... nejsi náhodou šovinista nebo dokonce sexista? :-))
       Re: Karta CHS14.06.2005
Kájo, jak jsi mě odhalil???
To Berny: Dík za zastání :-) i když si asi myslíš to samé co Káj
      Re: Karta CHS14.06.2005
Málem bych zapomněl, co se týká tvých dotazů, většinu odpovědí na tvoje otázky (výcvik, metodika, zá
      Re: Karta CHS14.06.2005
Pokud se vydavas na drahu lezkyne samotarky, samovzdelavacky, budes si muset sama najit a interpreto
       Re: Karta CHS15.06.2005
Tak sem docetl az sem.....rikal sem si ze se uz nebudu snad ani poustet do diskusi ale neda mi to...
        Re: Karta CHS16.06.2005
No, Michale D, pokusím se:
Proč platit za průkazku. Neplatíš ani tak zak za průkazku, jako za
         Re: Karta CHS16.06.2005
No ja nazor podobnej...myslim ze pro tebe CHS nedela nic moc....jsou to porad jen pekny reci jako up
          Re: Karta CHS16.06.2005
Ne, za to přímo nemůže ČHS (nepřímo ano - má malou společenskou prestiž a vliv), ale jde o úřednicko
           Re: Karta CHS16.06.2005
No dobre ale tak shodnem se asi na tom ze CHS haji zajmy svych clenu do te miry ze jim zajistuje vyj
            Re: Karta CHS16.06.2005
Jeste teda bych rad dodal ze doufam ze to bude jen docasne a v co nejblizsi dobe se vyjimka podepise
             Re: Karta CHS16.06.2005
CHS je dobrovolne sdruzeni a je tedy na Tobe, jestli se chces dobrovolne sdruzovat. Neni to prodejna
              Re: Karta CHS16.06.2005
Dobre jasne souhlasim je to dobrovolne ale jak si napsal...CHS zajistuje povoleni pro sve cleny..tak
               Re: Karta CHS16.06.2005
Pro sve cleny a cleny UIAA, tedy treba AV. Pochopitelne si muzes zalozit vlastni pobocku UIAA (pokud

 Zkušenost12.06.2005
Ahoj, nemáte někdo zkušenost s HUSKY FAST ?
Myslím, že vzhledm ke svým parametrům a ceně nemá konkurenci, nebo ano ? Co vy na to ?
 Re: Zkušenost13.06.2005
stena je V HavlBrode
 Re: Zkušenost13.06.2005
Hmotnost: 4600 g

 Průvodce12.06.2005
Průvodce na Perštejn.
www.horolezec.com.V sekci Horolezectví.Oblasti.Západní Čechy.
 Vykrádání průvodců?12.06.2005
Co to je za tunely?
  Re: Vykrádání průvodců?12.06.2005
...nejen průvodců, v metodice je komplet PETZL. Alespoň to nemusí člověk skenovat :-)
 Re: Průvodce13.06.2005
Když pominu fakt, že je tím porušen autorský zákon, tak nemohu pominout ty stovky hodin, které jsme
  Re: Průvodce13.06.2005
vzhledem k tomu jak jdou pruvodci sehnat->blbe, vitam takovouhle, byt ne uplne koser vec. zrovna
   Re: Průvodce13.06.2005
Presne tak, vzdycky si radeji koupim knizniho pruvodce nez sebou tahat papiry vytiskly odnekud z web
    Re: Průvodce13.06.2005
jeste doplneni ...

Tak misto blbejch kecu radeji pripravte dotisk pitomci.
     Re: Průvodce13.06.2005
Jestli nám chceš půjčit potřebných 60.000,- Kč, tak to jenom uvítáme, inteligente. Pro ostatní jeno
      Re: Průvodce13.06.2005
... to nevis ze kniha Houmkredit pravi, ze na poste dostanes az 15.000,- Kc staci jen dva doklady :o
  Re: Průvodce13.06.2005
Zcela souhlasim s Jirou. Kdyby takhle dopadly vsechny pruvodce, tak se na jejich sepisovani casem vs
   Re: Průvodce13.06.2005
anebo to bude muset fungovat na jinem principu... je to to same co CD vs. mp3, nebo kniha vs. elektr
  Re: Průvodce13.06.2005
kdyby to bylo zadarmo tak se asi ted tolik nerozcilujes a budes rad, ze tvoje dilo je takto cenneno.
   Re: Průvodce13.06.2005
Jsem zvědav, jak se budeš tvářit až ti někdo bude vykrádatž tvoje dílo - pokud jsi nějakého ovšem vů
    Re: Průvodce14.06.2005
pokud by na to moje schopnosti stacily, ale to je nerealne, jak jsi spravne vydedukoval z mych prisp
     Re: Průvodce14.06.2005
Tak tak, ja bych z fleku bral dva. Jednoho do knihovnicky a druheho do skal...

 lezecka stena12.06.2005
Ahoj neznate nejakou leckou stenu v Pelhrimove a okoli popr. i nejakou skalku kde by se dalo bouldrovat.
 Re: lezecka stena13.06.2005
stena je v HavlBrode

 Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
Ahoj, chci se zeptat, jestli nemate nekdo zkusenosti s vystupem na Eiger(3970m) po zadanim hrebenu, pripadne na Mnicha (Mönch, 4099m), nebo obdobnym. Nejaky rady, jakej material pro vystup alpskym stylem. Zatim nemame zkusenosti s podobnym vystupem, jdem
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
Ty nemas zadne zkusenosti s mackama a cepinem,kamarad lezl feraty! Kluci vy jste se zblaznili nebo v
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
Richard má pravdu, ale nemáte někdo info o těchto výstupech třeba pro naší partu (ferraty nechodíme,
  Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
Mrkni na www.summitpost.com tam si najdeš horu jakou chceš, podle výšky, podle abecedy, podle kontin
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
jinak bych sem snad dodal ještě tabulku obtížností.
F - fasile, lehké
PD - pew diffici
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
A ještě já .. Zkus se mrknout sem http://cestovani.havran.info/modules/news/article.php?storyid=34 j
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
Pro pravdu zkušeného horolezce, který na skalkách leze bez problémů na prvním okolo pětky, šestka je
     Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Dovolím si zpřesnit: Jsa lezcem, který hladce přelézá 5, za 7 je hranice možností, do TD bych se nik
      Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Teda Gebu, pokuď vím, tak ty prasíš skoro všude a za každým, jen jsem netušil, že se s tím budeš ješ
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Přidám ještě překlad:
F - Fpohodě
PD - Pořád Dobrý
AD - A Doprdele
D - D
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu12.06.2005
kdyžtak si rovnou střihněte Matterhorn ze severu to máte tutovku že se nevrátíte. To je neuvěřitelný
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Nechápu proč tak strašíte? Pokud je člověk aspoň trochu normální, tak tam přijede, omrkne to, možná
  Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Ano to je pravda pokud ta cesta je dlouha asi tak 1 delku na preklizce.Uz v tatrach s timhle nazorem
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Já jsem ale narážel spíš na to, že se jedná o turistiku a musíš uznaznat, že z chodníku se ustupuje
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Coze?? Jedna se o turistiku??? Odkdy se tura obtiznosti AD bere jako turistika? Mozna pro borce, hor
     Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
No myslim ze sii chlapci chteji ukousnout na zacatek dost velke sousto... Kazdopadne je pravda ze ne
      Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
nemusej cupitat v mackach kolem baraku, ale at si strihnou treba Marmosku nebo neco takhle v pohode.
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Ehm... ja jsem taky pro poměrně rychlé naskakování do problémů, ale opravdu si myslím, že normálka n
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Ahoj. No cestou jsem sestupoval a celkem to jde. Ledové pole je akorát dole u konce feraty Rotstok.
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Trosku Vas podeziram, ze jste to sem dali jako vtip. Pokud opravdu nemate zkusenosti s timhle typem
  Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Po pravde receno na 30 % si taky si taky myslim ze to je vtip.
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Tento výstup jsme uskutečnili v srpnu za ideálních podmínek (žádný sníh, led) a byl to opravdu nenár
  Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Když vám náhodou vyjdou podmínky jak by jste si přáli, tak proč nezkusit rovnou severku ? To je taky
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
Tak toto je opravdu zcestné!!!
  Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
Je to tak "provarene", ze se to stydim psat. Ale kazdej to vedet nemusi. Tedy: Pojem jako
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu13.06.2005
K tomu neni co dodat- tech kamaradu bylo moc,v mem pripade skoro jedna cela parta a rikam ze pravdu
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
100 mrtvých ročně jen na samotném Blanku mluví za všechno. A to je tam sezona 2-3 měsíce v roce a z
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Mám dotaz na Vás všechny... kolik uděláte najednou dřepů? 10? 100? 500? Uspokojí Váš, když uděláte j
  Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Pulku jednoho. Smerem dolu. :o)
Ne vazne. Tazatel budi dojem velmi sympatickeho mladeho muze,
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
všechny tyhle diskuze se musí brát s velkou rezervou, prostě to je internet - MASA. Stačí si vyjet k
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Mimochodem. Jak si prekladas "Normal-weg" co do obtizi? A pojem "turisticka cesta&quo
     Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
normal weg = potřebuješ turistický cepín, turistické mačky, helmu, lano (optional), obtížnosti jsou
      Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Ja nevim, nemecky neumim a mozna se v posledni dobe neco zmenilo, ale Normal-weg se oznacovala, jak
       Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
souhlasím, je to jistě nejlehčí cesta, našel sem, že jí dobyli v roce 1858.

Taky si m
       Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
souhlasím, je to jistě nejlehčí cesta, našel sem, že jí dobyli v roce 1858.

Taky si m
        Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Ja nevim a, co to mas s krajovejma zvyklostma a klouzani na netu. Termin normalka nesouvisi s mnozs
         Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
ale dyť jsem napsal, že s tebou souhlasím, přeci ... :-) se hned nečerti :-)
         Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
ale dyť jsem napsal, že s tebou souhlasím, přeci ... :-) se hned nečerti :-)
          Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Nyt se necertiiiim... :o))) BTW bazirovani na slovickach je pro nas dulezte. I pro chirurgy, treba s
           Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
... to beru, ale je taky rozdíl, jestli potřebuješ jeden tur. cepín, nebo dva do ledu.

           Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
... to beru, ale je taky rozdíl, jestli potřebuješ jeden tur. cepín, nebo dva do ledu.

           Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
... to beru, ale je taky rozdíl, jestli potřebuješ jeden tur. cepín, nebo dva do ledu.

            Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Nemam pocit, ze by se nekdo chtel vytahovat. Mel jsem jen pocit, ze radu lidi zamrazilo.
Pre
             Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Jinak ovsem ano. "Muz nachazi radost v nebezpeci" a "Mas ruce a nohy, tak co bys nemo
             Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
souhlasím, jde o to, že ale nikdo neřekl proč (vyjma zvratu počasí) proč se nejde vždy vrátit? (ja¨s
              Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
To je tema na dlouhej clanek od nekoho jineho. Kratce. Ani cesta. kde se slanuje v lajne neni na nav
              Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Nebo takhle: jezdime pravidelne na Brncalu do Tater. Ty nejsou tak problematicke-je to mensi, ze...<
             Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu16.06.2005
A jak bys to řešil, skokem?. Vždyť normálkou se z Eigeru sestupuju zcela běžně. Tak fakt, že když to
              Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu16.06.2005
Ano. Sestupuje se, opravdu si nemyslim, ze kopce jsou jednosmerne. Jenom by se mi nezdala metoda cis
       Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
Já jsem lezl normálku na Matterhorn (v zimě - Lion) s motykama a něměl jsem je ani náhodou pro brždě
 Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Uff. Zas jednou opravdu zábavná dišputace :-) Autor dotazu píše, že „nejde doslova o lezeni, spise o
  Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
hmm, no, je vidět, že jsou tady fakt MASY...

Takže bych hrubě nesouhlasil s tím, že n
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
:-) Nojo, jak na který :-) Ale přiznávám, že s nima mám opravdu málo zkušeností (obvykle to bývá vít
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
souhlas
     Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
:-) A ještě, že jsem tak smělý: Psal jsem, že natzv. zajištěné cesty (též via feraty - ”kleterštajgy
      Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
já jsem prostě chtěl jen prezentovat svůj názor: lezec, co dává třeba pětky, šestky, třeba i na prvn
     Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
kamarade " A " .. bud jsem nepochopil tech par tvejch predeslejch prispevku nebo si nevidi
      Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
:-)
(nejsem "A", ale "a" :-), jojo, schíza je blbá věc), ale to je off-to
   Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Dovolil bych si tady pripomenout jednu vec kterou vyse kdosi sice zminil (Pus ?) ale jinak zapadla b
    Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
Páni, to je rozvleklá diskuse. Původně jsem ani nechtěl psát, jak jsme doufal, že to udělá někdo jin
     Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu14.06.2005
perfektní, to je přesně to, na co se autor ptal.

našel jsem toto, ale moc to nesedí s
      Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
Uf. Nakonec jsem se k té fotce proklikal.
Aby bylo jasno: píšu jen o SZ hřebenu Eigeru.
       Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
tak ted uz tomu k dokonalosti chybi jen doporuceni na par kopcu kde natrenovat:o) nez se kolegove pu
        Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
Kdyz my nevime, kde tazatele (mam ten pocit, ze "a" je stejna parta [?]) uz byli. Pokud si
         Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
jojo, "a" je asi stejná parta

Sehnal jsem velmi podrobný popis od člověka,
          Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
Tak hodne stesti a dobrej pocas! Co jinyho. A nenech si od kamaradu nadavat do ferataku. :o)
           Re: Vystup na Eiger po zapadnim hrebenu15.06.2005
díky

 Myo 510.06.2005
Ahoj .. Nevíte někdo , proč mi nejde u petzlovky myo 5 přepínat režim ledek ? At otáčím jak otáčím, pořád nevidím žádnej rozdíl :(
 Re: Myo 511.06.2005
Já vím, co s tím je! ... :-P ;-)
  Re: Myo 511.06.2005
A jinej nápad nemáš ? :D
   Re: Myo 511.06.2005
a nechces se misto blbyho ptani tady, zajit nekam kde ty celovky prodavaji??
    Re: Myo 511.06.2005
V sobotu odpoledne asi těžko a navíc nejbližší takovou prodejnu mám hodně daleko. A jestli se tě ten
     Re: Myo 511.06.2005
Napiš tel., cinknu ti a vysvětlím ti, jak se vše přepíná.
P.
     Re: Myo 511.06.2005
no když už tak nevylézej
      Re: Myo 511.06.2005
já bych řek (!nikoliv řekl) že my moraváci(předpokládám že mara je z Moravy) klidně použijem nevylíz
     Re: Myo 511.06.2005
toho anonyma si nevšímej... tohle do disluze celkem patří... :)

 Nález10.06.2005
Kdo zapoměl 29.5.2005 v Perštejně lezačky TRIOP zavolejte na č. 605 885 170

 Bergell10.06.2005
Ahoj. Potřeboval bych info o této oblasti. Hlavně kde se tam dá nocovat. Může se tam postavit stan? Kolik stojí ubytování na chatách (nejsem členem alpenvereinu)? A taky jak se tam dá dostat (nemám auto). Díky všem
 Re: Bergell12.06.2005
bergell je celkem velka oblast.. napis neco konkretnejsiho. jinak doprava bez auta asi jen horko tez
  Re: Bergell13.06.2005
Přidám taky jeden dotaz ohledně Bergellu. Hledal jsem všude možně na internetu nějaký info o treking
   Re: Bergell13.06.2005
www.valdimello.it
   Re: Bergell13.06.2005
Pekna turistika kolem Val di Mella: "Sentiero Roma".

Lenka K.
    Re: Bergell13.06.2005
www.valdimelo.it znám, jen fakt nevládnu Italsky...treky jsou tam jen v italštině, nebo se pletu?

 LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator10.06.2005
Ahoj
mohl by někdo zhodnotit obě lezky.dík
 Re: LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator10.06.2005
o scarpach ani neuvazuj!!!!!!!!!!!!!!!!miury su najlepsie lezecky ake poznam!!!!
  Re: LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator10.06.2005
stejne nevim co to tu resite..... nejlip udelas kdyz si koupis pearly od orck pillaru....
  Re: LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator11.06.2005
Je to jednoduchý...:)
V Evropě se převážně leze v La Sportivách,ale i v Rock Pillarsech a ve
   Re: LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator11.06.2005
Souhlas s Oliváčem. Mám Rock Pillars a jsou opravdu moc dobrý, 5.10 ani La Sportiva mi na noze moc n
    Re: LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator15.06.2005
la sportiva+5.10 maji tvrdsi lepicku nez rock pillarsky??? to snad ne:-)
 Re: LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator15.06.2005
Ahoj mám Scarpy a jak napsal Oliváč jsou nedostižný v lezení na tření a to jak na písku tak na vápně
  Re: LaSportiva Miura vs. Scarpa Dominator04.08.2006
Letos jsem si koupil Five teen fialové zavazovací a jsem nadšenej. Stojej neuvěřitelně a tak nějak p

 Volovka10.06.2005
Nemate nekdo nakresy cest na Volovku (Puskas, Stanislawsky a jine klasiky). Dik
 Re: Volovka10.06.2005
jeste muj mail xprahap@seznam.cz
  Re: Volovka10.06.2005
http://www.tatry.nfo.sk/
   Re: Volovka10.06.2005
Super. Diky moc.

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Karta CHS
Proc se necha karta CHS koupit bez nutnosti ziskani zakladnich lezeckych dovednosti? Proc neni ziskani prukazu podmineno projitim kurzu bud individualnim nebo pod zastitou nektereho klubu? Opravte me pokud je to "košér" ale myslim ze je to hloupost.. Vim ze posledni 3 tydny byly opravdu tragicke a nenapada me jak zabranit"nebo minimalizovat" podobne tragedie...
indy17:04:59 13.06.2005
odpovědět 
 Re: Karta CHS
Každý svého štěstí strůjcem. S tím nemá průkazka ČHS nic společného.
Kuba Turek17:14:47 13.06.2005
odpovědět 
 Re: Karta CHS
Myslíš že, oni dotiční byly členy ČHS. Na skalách si teď leze kdo chce!!!!!!!!!!
17:55:54 13.06.2005
odpovědět 
  Re: Karta CHS
A právě to je chyba, jak to změnit. Více kopntrolovat lezce, to bude pro ty z ČHS otravné a ty ostatní.
17:59:23 13.06.2005
odpovědět 
 Re: Karta CHS
Protože se dá koupit průkazka Alpenvereinu, která zajiš%tuje totéž a není na ni třeba ani podepisovat znalost pravidel ochrany přírody ani nic prokazovat.
Petr Jandík18:04:35 13.06.2005
odpovědět 
 Re: Karta CHS
Koukni se na silnice - povinná autoškola, a tisíce mrtvých...
Nevěř slepě zkouškám (úřední výkon). A už vůbec ne povinným. Povinnost = zajištěná klientela = školitelé se moc nesnaží, kde co se "vojebává".
Lepší je mít dobrovolné kurzy od ČHS pro řadové členy. Budou-li dobrovolné, budou muset být kvalitní, aby přitáhly lidi.
Aby nebyly kurzy moc drahé, dostává ČHS od Sazky a státu peníze.
Prostě požaduj po ČHS kvalitní kurzy. Jsi-li člen, snaž se to ovlivnit přes svého zástupce na Valné hromadě. Peníze v rozpočtu jsou, jen by se na dobré kurzy muselo jiným ubrat.
Vítej ve vnitrosvazové politice.
TomasK18:26:41 13.06.2005
odpovědět 
  Re: Karta CHS
Dejte si to tema do vyhledavace. Prukazka nic nevyresi, kontrola je nerealna...etc
Daj se mozna malery snizit. Snizit ne odstranit! Padaj i lide, kteri to umi. Proste je tu riziko, stejne jako na vode, na kole... Jak velike? Viz ty diskuse-spis asi mensi.
Podle mne je jedina cesta. Vsude dostupne zakladni informace jak ano a na co si davat bacha. Do omrzeni odpovidat na dotazy jestli ma helma smysl a jestli je dobrej napad se seznamovat s horama v severni stene Matrase.
Urad na kontrolu jakosti horolezcu je taky dobrej. Dobrej pro uredniky, osoby pro ktere je kontrolovani konickem a nejvyssim blahem...a tak dal
jan pus19:35:45 13.06.2005
odpovědět 
   Re: Karta CHS
To nebyla reakce na TomasK.
jan pus20:13:59 13.06.2005
odpovědět 
    Re: Karta CHS
Cokoliv zakazovat a prezkušovat je nesmysl. Lízt smí každej, jak se mu zachce a systém, který dovoluje někde lízt jen když si zaplatí je na hlavu postavený. Stejně tak nechápu proč by měli smět lízt jen ti, kteří mají nějakou zkoušku, že to umí. Objektivně je sice hrozné, že se zraňuje a zabíjí víc lidí, ale subjektivně si za to každej může sám a u toho by mělo zůstat.
Michal20:53:35 13.06.2005
odpovědět 
 Re: Karta CHS
Kdyz nic jinyho: Projed si kolekci smrtaku a pr*seru za posledni roky. A najdi si, kolik z nich by ostranila povinna skoleni. Naprosta vetsina se tyka lidi dostatecne znalych, aby prukazku plnym pravem dostali a nebo se jedna o lidi, kteri si to zkusili a ti by si to zkusili stejne, ledaze bys obehnal vsechny vyvyseniny ostanatym dratem a postavil tam hlidace.
jan pus21:04:31 13.06.2005
odpovědět 
  Re: Karta CHS
Skály nejsou u nás nedostupné pro nečleny ČHS, proto že by jedině ČHS zajišťovalo dostatečné proškolení členů, ale kvůli "ochraně přírody" (proti které jako takové nic nemám). členství v ČHS je dobrovolné a je to tak dobře. Nutit někoho do členství v čemkoliv jen proto aby si udělal zkoušku a díky tomu mohl lézt (svobodně se pohybovat) je ale už opravdu absurdistán.
Michal21:15:56 13.06.2005
odpovědět 
   Re: Karta CHS
Tak, tak. Byvalo to vazano i na proskoleni. Ale ze by to bylo k necemu? Bylo min maleru, ale to spis tim, ze lezlo neporovnatelne min lidi. Ono to bylo vazane i na zdravotni stav a pritom nemala cast horolezcu (vcetne spicek) mela modrou na celkovou seslost. :o)))
jan pus22:04:33 13.06.2005
odpovědět 
 Re: Karta CHS
Jestli jsem tě dobře pochopila, dá se členství v CHS (a to opravňuje k pohybu lezení v chráněných oblastech, v tatrách mimo tur. chodníky atd?)koupit i bez toho, abych byla členem některého oddílu, předtím si koupila kurz lezení a pohybu v horách? Prosím kde a jak?
Pro rýpaly: ne že bych si myslela, že jsem všeznalá a nic takového nepotřebuju, ale když jsem viděla ceny těch kurzů a horoškol, tak by mi zase nezbylo na výbavičku.
Rena22:23:10 13.06.2005
odpovědět 
  Re: Karta CHS
Pokud myslíš výbavičku na vdávání, tak tu ti schvaluju i místo té horoškoly.
Pokud ale chceš vyměnit školení za výbavu horolezeckou, tak to bych tak moc nedoporučoval. Nezapomeň, že může jít o kejhák. Lze to nahradit studiem literatury a hlavně si najdi za parťáky někoho zkušenějšího, ať se o tobě nedočtem na Lezci.
Petr Jandík22:42:56 13.06.2005
odpovědět 
  Re: Karta CHS
Ano, dá se koupit. Viz. individuální členství v ČHS, nebo členství v Alpenvereinu. Není problém. Ale co tím chceš řešit? S tou půkazkou v kapse ti to najednou poleze líp? Já jsem se všechno učil sám, ale není to asi ta nejlepší cesta. A k čemu ti ta výbavička bude, když jí nebudeš umět použít?
Michal07:24:31 14.06.2005
odpovědět 
   Re: Karta CHS
Reaguju na Michala: Jo, jenže Ty ses to učil v dobách, kdy se nedalo moc vyjet do blízkého zahraničí a zrakvit se druhej víkend co lezeš :-) Učil ses sám a dobře (mj. od lidí kolem), ale věděls, že v tom sportu může jít o držku a choval ses podle toho. Podotýkám, že znám spoustu jedinců, kteří se to naučili sami. Naštudovali literaturu, nalezli mnoho lehkých cest, nasbírali zkušenosti. A jsou z nic opravdu dobří lezci, mnohdy i velicí metodici :-) Rozhodně tuto cestu nezavrhuju, jen podotýkám, že může (opravdu jen může) vést k průseru v těch začátcích.

A jinak k celé této diskusi: opakuje se zde pravidelně tak po měsící až dvou. Myslím, že je zbytečná. A podepsal bych to, co už zde uvedli Honza Puš, Tom K., ostatně i Kuba T. atd.).
Tomáš F.10:35:06 14.06.2005
odpovědět 
   Re: Karta CHS
Před vlastní blbostí mě neochrání ani tucet kurzů a průkazek, na tu se nejlíp osvědčila pořádná držková mého zkušenějšího spolulezce, ale před otravy-ochranáři a nějakou tou pokutou je průkazka myslím dobrý pomocník.
BTW zkušení matadoři - platí OEAV v ČR stejně jako průkaz CHS?
Rena11:20:20 14.06.2005
odpovědět 
    Re: Karta CHS
Radeji si nejakej ten kurz strihni. Pokud si nenajdes sama tuhle informaci, ktera je napsana snad vsude... drzkova asi vsechno nenaucila. :o)))))
jan pus12:03:17 14.06.2005
odpovědět 
     Re: Karta CHS
No, nemyslím, že znalost rozdílu mezi CHS a OEAV je nezbytně nutná k nezrakvení se a tudíž relevantním důvodem k hození si nějakého kurzíku. Bohuzel tyto napul pravni informace pisou vetsinou kovani graduovani odbornici, takze slovnik k prekladu do strucnosti a lidstiny je nutnosti :-)
Doufala jsem, ze se to da shrnout jednou vetou, ale nezbude nez sednout a hledat a hledat a hledat....:-)
Rena12:23:25 14.06.2005
odpovědět 
      Re: Karta CHS
Ahoj Renčo, celkem pozorně jsem si pročetl celou diskusi (nejenom tvoji s Honzou Pušem, čímž tě Jene zdravím a rád bych se s tebou někdy setkal osobně) a nabyl jsem neodbytného dojmu, že pokud se chováš v přírodě, na skalách a specielně v horách se stejnou histerií, s jakou se snažíš sehnat jednu z oranžových kartiček (pro letošek se liší jen odstínem) a neseženeš si spolulezce, který je dostatečně zkušený (nejen že hodil tlamu), opustíš brzy řady horolezců. Doufám, že odchod skončí pouze rozčarováním z lezení a nikoli nekrologem. Je to jen můj pocit, vůbec tě neznám, a možná, že jsem přestřelil, ale ve tvém případě mám pocit, že bych nějaký ten materiál na úkor kurzu pustil. Prostě uber plyn, nasbírání vědomostí ... a <b>hlavně zkušeností</b> trvá několik let intenzivního lezení. Samozřejmě na tom "měkkým" konci lana.
berny12:45:36 14.06.2005
odpovědět 
      Re: Karta CHS
Reno, Reno, nebudeš ty blondýna?
Kaja12:52:38 14.06.2005
odpovědět 
       Re: Karta CHS
To není pěkný takový invektivy :-)) ... nejsi náhodou šovinista nebo dokonce sexista? :-))
berny12:56:33 14.06.2005
odpovědět 
       Re: Karta CHS
Kájo, jak jsi mě odhalil???
To Berny: Dík za zastání :-) i když si asi myslíš to samé co Kája. Budu se muset nad sebou zamyslet, přeliv zřejmě nestačí :-) A opravdu je ta kartička oranžová? Tak tu chci,chci, chci, takovou ještě nemám :-)
A díky za odkazy, některé z nich ještě neznám,budu mít co číst, až bude pršet.
Rena13:48:30 14.06.2005
odpovědět 
      Re: Karta CHS
Málem bych zapomněl, co se týká tvých dotazů, většinu odpovědí na tvoje otázky (výcvik, metodika, záchrana, medicína, jištění, právní základ, atd.) nalezneš vesměs na 100% na stránkách www.uiaa.ch, www.horosvaz.cz a spousta horolezeckých serveru (8a, climb, bergstaigen, james a v neposlední řadě na lezci). Tak hlavu vzhůru a rozum do hrsti :-))
berny12:53:59 14.06.2005
odpovědět 
      Re: Karta CHS
Pokud se vydavas na drahu lezkyne samotarky, samovzdelavacky, budes si muset sama najit a interpretovat do lidstiny metodicke navody, horolezecke pruvodce a dalsi. Nalezt a prelozit prostou vetu, ze vyjimka je udelena pro cleny CHS a UIAA na kteremkoliv webu je proti tomu hracka. Tak!!! A ted to vis!!! Lec pozor! Nekdy to neni vyjimka ale vymezeni, nekdy to neni pro ty, ale jen pro tamty, nekde to je casove omezene. naskalach jsou znacky, z kterych jde leccos vycist, ale musis to umet. A co je UIAA?
Tedy bud trpelive studium a nebo ten kurz a nebo si nekoho najit.
Ovsem na skalinach se vetsinou dostanes do konfliktu s ochranovatelem nikoliv proto, ze nemas prukazku, ale proto, ze delas bordel a nebo jsi tam, kam nesmi ani oprukazkovani. Proc vsak, logicky ptas se, smi oprukazkovani vice? Je to spravedleve, spasitelne a moudre? Vyhledavac! A nebo radeji ne. Nezli bys precetla vsechny prispevky na tohle tema, mladi by bylo pryc.
Jako, predpokladam, mlada divka jiste najdes svarneho jinocha ktery Te slovy nehledanymi a mozna rumenec v Tve spanile tvari vy-rum-avajicimi s problematiku seznami. A jeste treba i polezete. Hodne zdaru!!!!
jan pus13:31:13 14.06.2005
odpovědět 
       Re: Karta CHS
Tak sem docetl az sem.....rikal sem si ze se uz nebudu snad ani poustet do diskusi ale neda mi to....prolina se tu nekolik veci..."proc platit za kartu chs?" nebo "proc ji vubec mit? nebo "co pro me chs za zaplacene penize udela?" pripadne jeste posledni "proc chs nezajistuje nejaky zmineny kurzy pro nove cleny jejichz absolvovani by bylo podminkou pro ziskani clenstvi?" (tim netvrdim ze s tim souhlasim)....mam svy nazory ale radsi bych se ted zeptal na nazor nekoho z vas....nechci hned zase dostat drzkovou od nekoho komu se nebudou moje nazory zamlouvat.....tak se ptam.....odpovi mi nekdo na tyhle otazky?
MichalD19:17:30 15.06.2005
odpovědět 
        Re: Karta CHS
No, Michale D, pokusím se:
Proč platit za průkazku. Neplatíš ani tak zak za průkazku, jako za členství v ČHS, to znamená, že přispíváš na jeho fungování. Materiál na úpravu pěšinek, výměnu kruhů, vyjednávání výjimek a spoustu dalšího.
Proč jí mít. To je tvoje věc. Za 17 let co lezu jsem členem celkem 2 roky. Na tohle si musíš zodpovědět sám a nikdo tě k tomu nebude nutit.
Co pro tebe ČHS udělá? Na rovinu řečeno nic moc. Ono to z těch pár stovek tvých příspěvků ani nejde. Svým členstvím nezískáš téměř nic, ale přispěješ třeba na obnovu shnilého jištění a spoustu dalších věcí, které lezení trochu zpříjemní. To můžeš ale udělat i sponzorským darem, nebo se přidat k nějaké oddílové brigádě, pokud nechceš být členem.
ČHS organizuje horoškoly ne přímo, ale prostřednictvím svých oddílů. To, že kartičku dostaneš bez horoškoly, si myslím že je špatné, ale podívej se na silnice, jak někteří jezdí s řidičákem. Takže tohle řešení by asi nic nepřineslo.
Michal07:32:17 16.06.2005
odpovědět 
         Re: Karta CHS
No ja nazor podobnej...myslim ze pro tebe CHS nedela nic moc....jsou to porad jen pekny reci jako uprava cest a tak ale nevim nevim jestli se neco deje......a s tema vyjimkama to je taky dost hruza....mam na mysli treba letosni vyjimku pro Adrspassko-Teplicke skaly....opravte me jestli se mylim ale kdo muze za to ze jeste neni.....CHS
MichalD09:30:15 16.06.2005
odpovědět 
          Re: Karta CHS
Ne, za to přímo nemůže ČHS (nepřímo ano - má malou společenskou prestiž a vliv), ale jde o úřednickou liknavost.
Kuba Turek10:24:56 16.06.2005
odpovědět 
           Re: Karta CHS
No dobre ale tak shodnem se asi na tom ze CHS haji zajmy svych clenu do te miry ze jim zajistuje vyjimku ze zakona na zaklade ktere je pro cleny CHS pote povoleno lezeni....a myslim ze kdyz neni zajistena ani tahle zakladni vec muze za to podle me urcite CHS....uz nekolik li¨di tu psalo ze tu kartu si kupujes aby si mohl lizt ne na "cerno" ale ofic......a to podle me letos CHS v Adru nezajistila
MichalD11:41:01 16.06.2005
odpovědět 
            Re: Karta CHS
Jeste teda bych rad dodal ze doufam ze to bude jen docasne a v co nejblizsi dobe se vyjimka podepise.....
MichalD11:42:34 16.06.2005
odpovědět 
             Re: Karta CHS
CHS je dobrovolne sdruzeni a je tedy na Tobe, jestli se chces dobrovolne sdruzovat. Neni to prodejna povoleni, ale k aktivitam CHS patri i zajistovat povoleni pro cleny sve, a cleny UIAA, nebot i CHS je clenem UIAA. Co jeste CHS dela? Ja jsem tam tak jednou nohou, podivej se na chs web.
Vyjimka nebude, bude, pokud neco bude, vymezeni a nebo jak se to jmnenuje, protoze vyjimky nove dava jen vlada, viz mnoho Mb diskusi zde i onde.
O to vymezeni v Adru pozadala CHS a v tomto pripade (neb je to jiny postup) by platilo pro vsechny, kdo chteji lezt. Jinde vyjednalo CHS vyjimku v dobe, kdy to slo pro sve cleny a cleny UIAA, neb na nekoho ta vyjimka byt napsana musi a je tedy napsana na zadatele.
V naproste vetsine terenu v CR je lezeni zakazane. Musi tedy nekdo pozadat a pak to byt schvaleno. K zadosti o vyjimku se vyjadruje CHKO a rozhodovalo ministerstvo. Dnes vlada. Ono vyhrazeni (nebo jak se to jmenuje) muze dat ministerstvo, ktere tenhle zpusob jak necekat na vladu (pokud vim) naslo. Pokud vim se ted dohaduje CHS s MZP o rozsah.
Tolik kuse a laicke informace, na webech toho najdes hafo! Informaci malo, ale emoci dost.
Zdar!
jan pus12:14:24 16.06.2005
odpovědět 
              Re: Karta CHS
Dobre jasne souhlasim je to dobrovolne ale jak si napsal...CHS zajistuje povoleni pro sve cleny..takze komplexne vzato kdyz clovek nechce lizt "na cerno" a nekde se hadat se zelenejma tak vlastne nema na vyber a do CHS musi....jinak co se tyce ty vyjimky tak asi budu jeste muset zkoumat vic informaci jelikoz sem mel za to ze proste CHS zada minister.zivot.prostredi ktera rozhodne zda a v jakym rozsahuju vyda prislusnou vyjimku na zaklade vyjadreni CHKO....ale koukam ze je to nejako malinko jinak....diky za informace....musim si poshanet vic info:-)
MichalD21:24:43 16.06.2005
odpovědět 
               Re: Karta CHS
Pro sve cleny a cleny UIAA, tedy treba AV. Pochopitelne si muzes zalozit vlastni pobocku UIAA (pokud Te prijmou) a nebo si to vyjednat sam. Pro sebe a nebo pro vsechny.
Teda ted je to komplikovanejsi (ne ze by to bylo pred tim malo) o to, ze vyjimky musi udelit az vlada.

Ono se nejak furt preziva, ze chs je nejaky ministerstvo pro lezeni. Neni. Nastesti i bohuzel- stacilo by pak zmaknout tuhle organizaci. :o) Venku si lezci clenstvi v obdobnych berou jako cest a organizace se snazi predevsim o servis pro cleny. U nas se to nejak, mam ten pocit, zatim takhle oboustrane nevzilo ani z jedne strany. Opet Mb diskusi... :o))))
jan pus21:37:37 16.06.2005
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Lezení nad Monacem
 Databáze cest:
Všechny cesty (173439)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Brocotomia 7a Margalef
El Trucu Ye Apretar 7c/7c+ Margalef
PPL 7c Margalef
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Paluis 5c Olba
Nově komentované:
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos

 Nově v diskusi:
Lano Beal Karma 9.8mm | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (125)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (103)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Zemřel Pit Schubert (2)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 124 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 131 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 135 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 116 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.