LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   ...I třetí družstvo zabloudilo a udělalo prvovýstup!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Právní aspekty zajištěných cest20.12.2016
Žádám o radu s právními aspekty zajištěných cest v ČR a v zahraničí. Uvítám jakýkoliv nástin situace případně zdroje, ze kterých můžu čerpat další informace.
 Re: Právní aspekty zajištěných cest20.12.2016
U nás - zřizování ferrat - právní aspekty často partyzánské. Pohyb po ferratách - riziko je na stran
 něco zde:20.12.2016
http://tinyurl.com/htbqwrp
  Re: něco zde:20.12.2016
Jinak myslím, že nejvíc o tom bude vědět sám stavitel ferrat v CZ, Čokař: cokar@seznam.cz ,
t
 Re: Právní aspekty zajištěných cest20.12.2016
On to reálně vlastně nikdo neví. Stavitelé se vehementně brání tomu, že je to stavba (to by je vinil
  Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
podle Šubrta se na ferate zabijeji lidi vyhradne vlastni vinou. dokonce popisuje, ze nejcasteji si s
  Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
No ona to stavba samozřejmě je, v tom se shodují (kupodivu) jak technici, tak právníci, kteří se poh
   Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
No právníci se na tom jistě vyřádí. Desatero o feratách nic nepíše, takže montovat se do toho z pohl
    Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Bez ohledu na to, jak se úraz stal? Když se nezajistíš, je to jasné. Ale to když třeba přerezaví řet
     Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
hledal bych analogii třeba s vodními díly (jakkoli nejsou jezy primárně určeny ke splouvání) nebo sj
      Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
a nakonec, z pohledu práva asi nebude základní rozdíl mezi pádu z feraty a pádu ze schodů na hlavati
       Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
No jo, ale jaký pád? Pokud budeš chodit na okraj a spadneš, je to na tebe. Ale co když se opřeš o zá
        Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Souhlas s Lukasem B. – přesně tak to totiž je; a ty vyvozuješ velmi správně důsledky. Jdeš-li po sch
         Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
P.S. Osobně si myslím, že soud by se mohl obrátit pro pramen do Německa, kde to, tuším, řešeno je, a
         Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
tím spíš, když byla ferrata natlučena nelegálně, jak to udělal právě čokař
          Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
No a to je právě podstata problému - nelegální ferrata vlastně nemůže existovat. Buď je to legální,
           Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
...a přesto je to feráta, člověče. Budeš se divit, ale i nikým nekolaudovaná feráta je feráta :-)
            Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
Naštěstí ti chytřejší vědí, co jsem chtěl vyjádřit...
             Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
Domýšlet se můžeme, co jsi asi tak chtěl říci. Feráta je ovšem feráta.
              Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
Proc tak casto v reakcich mluvis jako za nas vsechny? Nebo jsi presel na majestatni plural?
               Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
My čtenáři se můžeme domýšlet. Předpokládám, že to budu já a aspoň jeden, kdo si nemyslí, že feráta
                Re: Právní aspekty zajištěných cest24.12.2016
To je něco podobného, jako s označením debil. Teoreticky je debilů okolo nás opravdu velmi málo, aby
                 Re: Právní aspekty zajištěných cest24.12.2016
No tak to už je vrchol: "ne každá ferrata musí nutně být ferratou"
                  Re: Právní aspekty zajištěných cest24.12.2016
A co je na tom divného? Přesahuje to opět tvé chápání?
                   Re: Právní aspekty zajištěných cest26.12.2016
Moji představivost to přesahuje zcela jistě. Jsem ve škole měl výrokovou a predikátovou logiku.
                    Re: Právní aspekty zajištěných cest26.12.2016
Tady je vidět, že samotné vzdělání nestačí, ještě je potřeba ho umět používat. A to se ve škole nena
                     Re: Právní aspekty zajištěných cest26.12.2016
Taky cizí slova zvládáš. Je jistě dobře, že znáš apatyku. A ještě lépe, že znáš česká přísloví. A je
                      Re: Právní aspekty zajištěných cest27.12.2016
To je tvůj problém, ne můj. Já své už napsal, kdo chtěl, nějak si to přebral, pokud ne, je to jeho p
                       Re: Právní aspekty zajištěných cest27.12.2016
Co se tak čílíš, když jsi řekl, co jsi chtěl říct? Sice Ti vůbec není rozumět, ale Ty si evidentně m
                        Re: Právní aspekty zajištěných cest27.12.2016
Jak jsi dopěl k názoru, že se čílím? Naopak, diskuze s tebou vede pouze k úsměvu. Řada tvých příspěv
      Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Ta analogie se singletrackem nebo silnicí sedí. Je tu singletrack, byl postaven, povolen, schválen..
     Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
To všechno je úplně jedno, vlezl jsi na feratu sám, nenárokuj jakoukoliv jakkoliv vzniklou škodu po
      Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Jenže ten svéprávný člověk také oprávněně očekává, že ferrata jako stavba s povolením splňuje určité
       Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Z pohledu cyklostezky je na vině ten kdo je majitelem pozemku. Ne ten kdo ji postavil. Stejné je to
        Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Myslím, že to prohrály. A to šlo, prosím, o přírodu, o les, ne o stavbu.
         Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Jsem se přes rameno zeptal kolegy. LČR to definitivně (v mezích soustavy českých obecných soudů) pro
         Re: Právní aspekty zajištěných cest24.12.2016
Šlo o stavbu. Cyklostezka je stavba, cyklotrasa ne. Říkal jsem si tehdy, že je to docela demotivujíc
          Re: Právní aspekty zajištěných cest24.12.2016
Tak absurdní je to jen částečně. Představ si, že by tam podobný závazek neexistoval. Kam by to došlo
       Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
To o oprávněných očekáváních je pravda pravdoucí. Blbé je, že nikde není řečeno, jaké parametry má f
       Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Áno, posranej bezpečnej sex, posranej bezpečnej život, posraný bezpečný všechno. Klidně si to nech p
        Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
A teď jsou trend i bezpečné vánoce.
        Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
Tak tohle je trochu extrémní názor a není asi úplně správný. Chápu, co chceš sdělit, ale vezmi si ka
         Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
A jsme u toho základního. Je feráta z pohledu českého práva kus drátu nataženého přes šutr? Nebo je
          Re: Právní aspekty zajištěných cest21.12.2016
No kurva to je zase bomba řešit FeratuJako nějakou odpovědnost někoho za něco já už lezl po dezolatn
           Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
zkusil bych to shrnout do dvou laicky použitelných pouček:
1. ferátě nevěř, není jasné, kdo j
            Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
Takže právně je to asi jasný. Teď jen za jakých podmínek může v Čechách ferrata vyhlásit "osobn
             Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
No tak pokud chceš něco postavit, obvykle na to potřebuješ stavební povolení. Ale pak to nesmíš zbou
              Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
ještě jedna analogie (možná blbá) mě napadla: posed. taková ta věc co na tom sedí myslivec a střílí
               Hurá na posed?22.12.2016
Hele, Lukáši, našel sis k tomu něco? Níže cituji z právní poradny ohledně posedů a dalších žebříků v
                Re: Hurá na posed?22.12.2016
Mně z tý právní poradny vyplývá to (a je to kupodivu i v souladu se selským rozumem, na kterej se vý
                 Re: Hurá na posed?22.12.2016
To máš pravdu, navenek shnilá šprušle je zřejmá. Ale to třeba když vyhnije jen hřebík, co ji drží, p
                Re: Hurá na posed?22.12.2016
díky za rozšíření obzorů (bez ironie). od dob, kdy jsem měl jakousi době poplatnou verzi stavebního
                 Re: Hurá na posed?22.12.2016
V poho. Stavím na vlastním pozemku menší stavbu. Měl jsem tu architekta, co bude dělat plán pro ohlá
             Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
Tak zrovna v klasickém anglosaském právu (které EU jen kurvila a kurví) je zodpovědnost za škodu způ
              Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
Tak to je s tím právě trochu jinak. Angličani a Američani mají precedenční právo. Zbytek Evropy a Ka
               Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
Píšeš o něčem jiném (se špatnou pojmologií) - směšuješ dvě různé věci. Ano, jde i o rozdíl mezi prec
                Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
No dobře, že nemáš rád polského instalatéra už víme.
                 Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
A jaks přišel na to, že nemám rád polské instalatéry? Ono to nějak souvisí s rozdíly mezi kontinentá
                  Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
Já ano.
                   Re: Právní aspekty zajištěných cest23.12.2016
To máš ovšem zvláštní zrak. Uměl bys to nějak blíž vysvětlit?
Pokud ne, tak by to byl přechod
                    Re: Právní aspekty zajištěných cest26.12.2016
Proč se to tady objevilo? Protože jsi do racionální debaty o právu a ferátách zatáhnul Brexit a ješt
                     Re: Právní aspekty zajištěných cest26.12.2016
Za prvé, Brexit jsem do téhle debaty nezatáhl já, ale diskutér jirka, 10:19:25 22.12.2016. („Díky za
                      Re: Právní aspekty zajištěných cest26.12.2016
Když myslíš, tak myslíš.
          Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
:) Přesně to, na co se ptá Kuba Turek, v současné době právní úprava v Česku výslovně nepokrývá a ju
 Re: Právní aspekty zajištěných cest22.12.2016
Podľa môjho názoru, je potrebné mať ferratu schválenú, postavenú niekým, kto má na to "papiere&

 Cvakani expresky20.12.2016
Zdar borci a borky,chtěl bych se zeptat, jak co nejefektivnějí a nejrychleji cvaknout expresku. Máte na to nějaký figl když jste ve špatném a cvakate? Cvakám palcem proti zámku a občas to není uplně ideálni tak bych to potřeboval trochu poladit. Díky.
 Re: Cvakani expresky20.12.2016
nejlepší je necvakat.
Hele jako fakt. Nech si to nacvakat, třeba kámošem. Pak se navážeš na
 Re: Cvakani expresky20.12.2016
No popravdě tvůj dotaz tak trochu vybízí na to si zašťourat, jak to udělal "borec" (bylo b
  Re: Cvakani expresky20.12.2016
Bourák d. :-D díky za pobavení.
vašek k. - díky zlhednul jsem a budu trenovat ;-)

 SD karta19.12.2016
Nějak jsem pozapoměl v neděli 18.12 na chatě u zeleného plesa, přesně v první místnosti SD kartu 64G Samsung, byly na ní zaznamy z ledu a hlavně z drona.

 NahořeBez BoulderCup - Jihlava17.12.2016
Zdravím všechny příznivce boulderingu v ČR.
26.12.2016 v Jihlavě pořádáme 2. ročník amaterského boulderového turnaje NahořeBez.
Registrace v 16:30
Začátek 17:00
Vstupné: dobrovolné
Cesty pro Vás připraví Ondra Veselský
 Re: NahořeBez BoulderCup - Jihlava19.12.2016
A o čem máme diskutovat? Kdybys tam zakázal maglajz a přikázal lezení v lezAčkách. Bylo by o čem dis
 Re: NahořeBez BoulderCup - Jihlava19.12.2016
A o čem máme diskutovat? Kdybys tam zakázal maglajz a přikázal lezení v lezAčkách. Bylo by o čem dis
  Re: NahořeBez BoulderCup - Jihlava19.12.2016
Diskutuj treba o tom proc je to nahore bez. Tema k diskuzi se vzdy najde a nemusi to byt zrovna dlou

 NahořeBez BoulderCup - Jihlava17.12.2016
Zdravím všechny příznivce boulderingu v ČR.
26.12.2016 v Jihlavě pořádáme 2. ročník amaterského boulderového turnaje NahořeBez.
Registrace v 16:30
Začátek 17:00
Vstupné: dobrovolné
Cesty pro Vás připraví Ondra Veselský

 16 dní ve stínu (1976)17.12.2016
Nahral som na Youtube kratky, skoro zabudnuty film "16 dní ve stínu", zachytavajuci vystup ostravskych horolezcov severnou stenou Eigeru. Ako prvi r. 1976 prekonali japonsku direttissimu v zime alpskym stylom.

https://youtu.be/0PJ
 Re: 16 dní ve stínu (1976)17.12.2016
Děkuji. Knihu o té expedici mám doma a je výborná. X hodin přešlapoval na místě pod těžkým krokem a
  Re: 16 dní ve stínu (1976)19.12.2016
prosím tě,mohl by jsi mi napsat ten název té knihy.Páč jediné je od oty pavla,,výstup na eiger,,Ale
   Re: 16 dní ve stínu (1976)19.12.2016
autor Bohuslav žárský, STĚNA
   Re: 16 dní ve stínu (1976)19.12.2016
Eigeru je este venovana kniha Zdeno Zibrin, Radovan Kuchar - Z Tatier na Eiger, a Kuchar tiez vystup
 Re: 16 dní ve stínu (1976)17.12.2016
díky!
  Re: 16 dní ve stínu (1976)21.12.2016
dík chlapy,čus bus
  Re: 16 dní ve stínu (1976)21.12.2016
dík chlapy,čus bus

 finale lig. monte cuccho 17.12.2016
byl jste nekdo ve finale pres silvestra? "funguje kemp" a je k nemu pristup? da se nekde pobliz vyuzit pripadne sprcha tepla, nebo kratkodobe ubytko se sprchou? :) Diky!

 Cesta Pád do ticha16.12.2016
Ahoj všichni,
Potřeboval bych poradit s cestou pád do ticha, nikde ji nemohu najít ani na bílým masivu... respektive bílý masiv jsem též nenašel...může mi prosím někdo poradit kde v Teplicích se masiv a cesta nachází? Popř. poslat nějaké foto věže

 Cesta Pád do ticha16.12.2016
Ahoj všichni,
Potřeboval bych poradit s cestou pád do ticha, nikde ji nemohu najít ani na bílým masivu... respektive bílý masiv jsem též nenašel...může mi prosím někdo poradit kde v Teplicích se masiv a cesta nachází? Popř. poslat nějaké foto věže
 Re: Cesta Pád do ticha16.12.2016
Zdar, vede to na skálu Vesna, kde je cesta Vysoké napětí. Pád do ticha je hrana vpravo od VN.
  Re: Cesta Pád do ticha16.12.2016
Vždyť je to tu v databázi. Zvláštní dotaz.
   Re: Cesta Pád do ticha16.12.2016
No, pokud neví, kde to je, tak to nenajde, v průvodci to není, protože VN nebylo uznáno jako cesta,
    Re: Cesta Pád do ticha16.12.2016
Přesně je to tak jak píšeš ;-) a nevíš u jaké věže bych mohl danou věž najít? Projel jsem kompletně
     Re: Cesta Pád do ticha16.12.2016
V první odpovědi jsem to psal. Je to vlevo od věže Hláska směrem dolů ke vstupu do skal. Když tam pů
      Re: Cesta Pád do ticha16.12.2016
Jo promiň nějak mi blbne telefon, díky moc vážím si toho :-)
    Re: Cesta Pád do ticha16.12.2016
Přesně je to tak jak píšeš ;-) a nevíš u jaké věže bych mohl danou věž najít? Projel jsem kompletně

 Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
15.12.2016
Zdar všichni, vznesl jsem tento týden mailem dotaz na Tendon/Lanex ohledně jejich Tendon Rope Markeru. Odpovědi Lanexu byly vyhýbavé, snažili se naznačit, že mohu na značení lan používat jen jejich značkovač. Nakonec alespoň potvrdili,
 Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Levně nakoupit běžnou věc, přebalit, odborně pojmenovat a draze prodat je taky obchodní strategie...
  Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Ja zase odrezavam cca 10 cm opletu. Je to snadno viditelne, snadno nahmatatelne a rychle hotove.
   Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Hlavně nezakrojit moc hluboko.
   Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Já zas odřezávám cca 10 cm jádra. Pak se to sice v půlce vždycky tak divně chruje, ale aspoň to není
 Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Super ušetřil jsi cca 30 Kč. Strávil na tom cca hodinu (emaily, formulace, hledání výrobců, srovnává
  Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Děláš v Lanexu?
   Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Ne, nedělám v Lanexu.
Objednal si u tebe reklamu Centropen?
    Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Ne. Ale také neobhajuji jakékoliv praktiky Centropenu.
    Re: Značkovač lana _ Rope Marker16.12.2016
tohodle pána neber vážně, vidí reklamu všude možně. Odborně se tomu říká "projekce odštěpených
   Re: Značkovač lana _ Rope Marker21.12.2016
ma pravdu. touto sondazi zadrel na nejaky cas dva lidi a stejne to neprineslo uzitek, kdyz poklada d
  Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Tak to ty jsi komentováním na lezci už prošustroval nejmíň deset mega.
  Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
Pocit morálního vítězství: k nezaplacení.

Na vše ostatní máte mastercard.
  Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
prave pro to tady napsal aby tym ostatni nemuseli travit cas. na znaceni lana su najlepsi boruvky
   Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
OK dostal jsi se k informaci, který že to značkovač od Centropenu je. Jseš si úplně jistý, že ton čl
    Re: Značkovač lana _ Rope Marker15.12.2016
boze, odpovednost mas sam za seba predsa
    Re: Značkovač lana _ Rope Marker16.12.2016
Já jsem si textilním značkovačem označil lan už několik a žádný se mi nepřetrhlo.
Vzhledem k
  Re: Značkovač lana _ Rope Marker16.12.2016
A co tvuj pocit moralniho nadrazeni, taky stoji za tu promrhanou energii?
Btw. existuje mnoho
  Re: Značkovač lana _ Rope Marker16.12.2016
Řada lidí nedělá za 500-700Kč/h. Si spadnul z jahody naznak??
   Re: Značkovač lana _ Rope Marker16.12.2016
Za ty prachy si na znak lehá při oné práci :-).
 Re: Značkovač lana _ Rope Marker21.12.2016
ono, hlavně jsi neobjevil ameriku. Tahle diskuse je tu snad co dva roky.
Hoď do vyhledávače n

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Právní aspekty zajištěných cest
Žádám o radu s právními aspekty zajištěných cest v ČR a v zahraničí. Uvítám jakýkoliv nástin situace případně zdroje, ze kterých můžu čerpat další informace.
Míša18:55:21 20.12.2016
odpovědět 
 Re: Právní aspekty zajištěných cest
U nás - zřizování ferrat - právní aspekty často partyzánské. Pohyb po ferratách - riziko je na straně toho, kdo na to leze, resp. jeho zákonného zástupce.
honza19:24:24 20.12.2016
odpovědět 
 něco zde:
http://tinyurl.com/htbqwrp
honza19:46:19 20.12.2016
odpovědět 
  Re: něco zde:
Jinak myslím, že nejvíc o tom bude vědět sám stavitel ferrat v CZ, Čokař: cokar@seznam.cz ,
tel. 724 247 624 .
honza19:51:46 20.12.2016
odpovědět 
 Re: Právní aspekty zajištěných cest
On to reálně vlastně nikdo neví. Stavitelé se vehementně brání tomu, že je to stavba (to by je vinilo z každé chyby, špatného trasování, nezabezpečené údržby, nebezpečí pod i nad ferátou). Zase to ale není obyčejná značená cesta. Pokud vím, tak se zatím v Česku na tom zabili dva lidé a oba to byli sólolezci bez jištění - takže soudy nemusely nic řešit. Byla to jejich jasná chyba. Co se ovšem bude dít, až třeba na někoho spadne šutr, nebo si třeba zlomí nohu při pádu a bude z toho komplikované zranění, to si myslím neumí nikdo dost dobře představit.
Kuba Turek20:17:45 20.12.2016
odpovědět 
  Re: Právní aspekty zajištěných cest
podle Šubrta se na ferate zabijeji lidi vyhradne vlastni vinou. dokonce popisuje, ze nejcasteji si smrtelny uraz privodi aktivni horolezec, ktery podcenil obtiznost feraty a nepouzil jisteni, pripadne se jistil velmi sporadicky. to vice mene potvrzuje i KT pri popisu smrtaku v CR.
takze jako studijni material doporucuju Subrta 1. a 2. dil + zajistene cesty - stejny autor.
06:28:45 21.12.2016
odpovědět 
  Re: Právní aspekty zajištěných cest
No ona to stavba samozřejmě je, v tom se shodují (kupodivu) jak technici, tak právníci, kteří se pohybují ve stavebnictví. (Ochránci přírody v tom jasno úplně nemají, ale o ty v téhle souvislosti nejde.) Ovšem právní úprava to v ČR výslovně nepokrývá a judikáty na to zatím nejsou. Jak píšeš, budou, až se tam něco stane :)
(Jaké budou, bych předjímal samozřejmě nerad, v českém prostředí. Nicméně přinejmenším právní zastoupení postiženého stavitele přijde hodně draho.)
D.09:59:58 21.12.2016
odpovědět 
   Re: Právní aspekty zajištěných cest
No právníci se na tom jistě vyřádí. Desatero o feratách nic nepíše, takže montovat se do toho z pohledu práva by byla zhovadilost hodná dnešní doby.

Z logiky věci je jasné, že pohyb po feratě nemůže být 100% bezpečný, kdo na ní vstoupí, činí tak na vlastní riziko a nese si veškeré důsledky sám.
retez11:17:56 21.12.2016
odpovědět 
    Re: Právní aspekty zajištěných cest
Bez ohledu na to, jak se úraz stal? Když se nezajistíš, je to jasné. Ale to když třeba přerezaví řetěz? Nebo co když se zraníš o roztřepené ocelové lano? Nebo co když stav ferraty neumožní cestu dál ani zpět (třeba se ti při výstupu ulomí kramle nebo špricle na žebříku), a tebe bude sundavat vrtule. Kdo by to zaplatil? Máš tu nezraněného lezce, který nemohl dál pokračovat ne kvůli sobě, ale kvůli technickému stavu stavby... ?
11:47:39 21.12.2016
odpovědět 
     Re: Právní aspekty zajištěných cest
hledal bych analogii třeba s vodními díly (jakkoli nejsou jezy primárně určeny ke splouvání) nebo sjezdovkami a běžkařskými areály(které mohou, ale nemusí být stavbou, dle rozsahu zemních prací a stupně ochrany žp), možná, že i na tom pojizerském singletracku už někdo spadl z kola a zlomil si zápěstí (soudil se?). Nakonec I se silnicemi může být jistá analogie...
Lukas B.14:17:50 21.12.2016
odpovědět 
      Re: Právní aspekty zajištěných cest
a nakonec, z pohledu práva asi nebude základní rozdíl mezi pádu z feraty a pádu ze schodů na hlavatici nebo ze schodiště od kapelníka ke sfinze, nebo z jiné turistické pěšiny.
Lukas B.14:20:41 21.12.2016
odpovědět 
       Re: Právní aspekty zajištěných cest
No jo, ale jaký pád? Pokud budeš chodit na okraj a spadneš, je to na tebe. Ale co když se opřeš o zábradlí a ono se prolomí? A co když půjdeš po dřevěné stezce nebo visutém chodníku a ona se sesune i s tebou? Já nevím, ale já bych tu beztrestnost a nepostižitelnost nebral na lehkou váhu. Oficiální povolená ferrata by přeci měla splňovat nějaké bezpečnostní parametry.
16:07:43 21.12.2016
odpovědět 
        Re: Právní aspekty zajištěných cest
Souhlas s Lukasem B. – přesně tak to totiž je; a ty vyvozuješ velmi správně důsledky. Jdeš-li po schodišti opilý nebo z jiného důvodu nepozorný a spadneš, je to tvůj problém. Pokud spadneš proto, že ses opřel o zábradlí a to se prolomilo, je to problém majitele schodiště, který ho samozřejmě může přenést na správce (je-li) a ten třeba na toho, kdo to montoval (nicméně primární odpovědnost vůči poškozenému má majitel).
A u ferrat je právě ten problém, že - pokud vím - nikde není (v českém právu) mimo jiné řešeno, jaké konkrétní bezpečnostní parametry by měla splňovat. Takže by to bylo na konkrétním soudu.
17:19:35 21.12.2016
odpovědět 
         Re: Právní aspekty zajištěných cest
P.S. Osobně si myslím, že soud by se mohl obrátit pro pramen do Německa, kde to, tuším, řešeno je, ale rozhodně bych na to nevsadil (povinnost to není).
D.17:21:14 21.12.2016
odpovědět 
         Re: Právní aspekty zajištěných cest
tím spíš, když byla ferrata natlučena nelegálně, jak to udělal právě čokař
11:17:39 22.12.2016
odpovědět 
          Re: Právní aspekty zajištěných cest
No a to je právě podstata problému - nelegální ferrata vlastně nemůže existovat. Buď je to legální, tedy ferrata, nebo je to nelegální, a pak to nemůžeš nazývat ferratou. To, o čem se bavím já, je legální povolená stavba. Pokud se jedná o stavbu nelegální, je jasné, že tam žádné nároky být nemohou, protože nemůže existovat očekávání určité minimální bezpečnosti. Ať si autor říká, co chce, bez povolení to neprošlo povolovacím a schvalovacím řízením, nikdo tedy nedal důvod k očekávání, že třeba lano splňuje nějakou minimální nosnost. Takže v reále, pokud bys chtěl s rodinkou vyrazit na zajištěnou cestu, by sis měl zjistit, kdo to postavil a za jakých podmínek :-)
16:47:49 22.12.2016
odpovědět 
           Re: Právní aspekty zajištěných cest
...a přesto je to feráta, člověče. Budeš se divit, ale i nikým nekolaudovaná feráta je feráta :-)
Kuba Turek23:01:46 22.12.2016
odpovědět 
            Re: Právní aspekty zajištěných cest
Naštěstí ti chytřejší vědí, co jsem chtěl vyjádřit...
12:26:06 23.12.2016
odpovědět 
             Re: Právní aspekty zajištěných cest
Domýšlet se můžeme, co jsi asi tak chtěl říci. Feráta je ovšem feráta.
Kuba Turek15:33:41 23.12.2016
odpovědět 
              Re: Právní aspekty zajištěných cest
Proc tak casto v reakcich mluvis jako za nas vsechny? Nebo jsi presel na majestatni plural?
a22:29:19 23.12.2016
odpovědět 
               Re: Právní aspekty zajištěných cest
My čtenáři se můžeme domýšlet. Předpokládám, že to budu já a aspoň jeden, kdo si nemyslí, že feráta bez povolení jakéhosi úřadu není feráta.
Kuba Turek22:54:35 23.12.2016
odpovědět 
                Re: Právní aspekty zajištěných cest
To je něco podobného, jako s označením debil. Teoreticky je debilů okolo nás opravdu velmi málo, abys mohl být označen za debila, musel bys mít od doktora oficiálně potvrzený určitý stupeň mentální retardace. Ovšem v každodenním životě má člověk občas pocit, a to zejména v některých diskuzních forech, že debilů je na světě mnohem mnohem víc. Skoro to svádí k myšlence, že někdo může být debil i když debil není. A souvislost s ferratou? Co tím chtěl ten, kdo výrazu debil či ferrata použil, sdělit, záleží na kontextu. Čili ne každá ferrata musí nutně být ferratou, ne každý debil musí být opravdu debilem.
07:53:46 24.12.2016
odpovědět 
                 Re: Právní aspekty zajištěných cest
No tak to už je vrchol: "ne každá ferrata musí nutně být ferratou"
Kuba Turek13:52:32 24.12.2016
odpovědět 
                  Re: Právní aspekty zajištěných cest
A co je na tom divného? Přesahuje to opět tvé chápání?
15:34:13 24.12.2016
odpovědět 
                   Re: Právní aspekty zajištěných cest
Moji představivost to přesahuje zcela jistě. Jsem ve škole měl výrokovou a predikátovou logiku.

Nepředpokládám, že v komunikaci na Lezci se budeme řídit textem Gottloba Fregeho Über Sinn und Bedeutung, že smysl je sice způsob danosti, ale zároveň že slova v nepřímé řeči mají nepřímý význam.
Kuba Turek01:27:10 26.12.2016
odpovědět 
                    Re: Právní aspekty zajištěných cest
Tady je vidět, že samotné vzdělání nestačí, ještě je potřeba ho umět používat. A to se ve škole nenaučíš. Je hezké, že znáš tolik cizích jmen, ale já bych řekl, že zde stále platí klasické Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.
10:22:39 26.12.2016
odpovědět 
                     Re: Právní aspekty zajištěných cest
Taky cizí slova zvládáš. Je jistě dobře, že znáš apatyku. A ještě lépe, že znáš česká přísloví. A ještě lépe by bylo, kdybys mi prosím vysvětlil, co myslíš tím, že některá feráta není feráta. Na to fakt mé středoškolské a vysokoškolské letmé vzdělání v logice nestačí.
Kuba Turek15:09:44 26.12.2016
odpovědět 
                      Re: Právní aspekty zajištěných cest
To je tvůj problém, ne můj. Já své už napsal, kdo chtěl, nějak si to přebral, pokud ne, je to jeho problém. Opravdu tu s tebou nehodlám slovíčkařit a nebo doplňovat tvé mezery ve vzdělání, zejména když si myslím, že víš dobře, o co jde, ale zase si jen cosi dokazuješ. Najdi si někoho jinéjo.
12:26:52 27.12.2016
odpovědět 
                       Re: Právní aspekty zajištěných cest
Co se tak čílíš, když jsi řekl, co jsi chtěl říct? Sice Ti vůbec není rozumět, ale Ty si evidentně myslíš, že je to Tvoje věc, tak je to Tvoje věc. Nebo ne?
Kuba Turek14:56:45 27.12.2016
odpovědět 
                        Re: Právní aspekty zajištěných cest
Jak jsi dopěl k názoru, že se čílím? Naopak, diskuze s tebou vede pouze k úsměvu. Řada tvých příspěvků nese prvky zábavnosti až směšnosti, pokud bys někde předpokládal čílení, tak věř, že minimálně u mě je to směrem k tvé osobě spíše lítost. Ale dobře, příště ti připojím nějaký emotikon :-)
18:41:03 27.12.2016
odpovědět 
      Re: Právní aspekty zajištěných cest
Ta analogie se singletrackem nebo silnicí sedí. Je tu singletrack, byl postaven, povolen, schválen... Ok. Takže když pojedu, blbě najedu na můstek a spadnu a zlomím si zápěstí, ok, moje chyba. Ale co když najedu v zatáčce na sklopenou plochu nebo najedu na můstek a on se podemnou zhroutí? Takže já bych v tomto rozlišoval důvody zranění a proč k problému došlo. Pokud někdo postavil můstek ze špejlí místo trámků, dal bych ho k soudu.
16:11:25 21.12.2016
odpovědět 
     Re: Právní aspekty zajištěných cest
To všechno je úplně jedno, vlezl jsi na feratu sám, nenárokuj jakoukoliv jakkoliv vzniklou škodu po jiným. Doopravdy svéprávný člověk to chápe.
retez15:58:12 21.12.2016
odpovědět 
      Re: Právní aspekty zajištěných cest
Jenže ten svéprávný člověk také oprávněně očekává, že ferrata jako stavba s povolením splňuje určité parametry. A ne že pod tebou praskne žebřík. Je to to samé, jako žebřík opravdový. Každý si uvědomuje, že lézt na žebřík může být riskantní, ale nikdo nepředpokládá, že bude poddimenzovaný nebo že je blbě sestavený, takže se ti rozloží, když jsi nahoře. To jsou trochu rozdíly.
16:04:06 21.12.2016
odpovědět 
       Re: Právní aspekty zajištěných cest
Z pohledu cyklostezky je na vině ten kdo je majitelem pozemku. Ne ten kdo ji postavil. Stejné je to u singlu a tedy převzatě u všeho. V ČR už byl jeden precedent, kdy holku (9 let) zabil na kole strom. Byl vítr, bouřka a dalo by se říct, že je tedy její problém, že jela do lesa, ale soud to viděl jinak a dal majiteli pozemku 1mil. pokutu, že stromy okolo stezky nebyly ošetřeny tak, aby se nic podobného nestalo. Stavitelem bylo město, majitelem Lesy ČR. Pokutu dostaly Lesy ČR. Ty se odvolaly, nevím jak to dopadlo.
17:06:57 21.12.2016
odpovědět 
        Re: Právní aspekty zajištěných cest
Myslím, že to prohrály. A to šlo, prosím, o přírodu, o les, ne o stavbu.
D.17:23:21 21.12.2016
odpovědět 
         Re: Právní aspekty zajištěných cest
Jsem se přes rameno zeptal kolegy. LČR to definitivně (v mezích soustavy českých obecných soudů) prohrály už v roce 2013, kdy Nejvyšší soud zamítl jejich dovolání. Spis č. 25 Cdo 2819/2011 (kolegu to zajímalo, tak to má poznamenané).
D.17:37:34 21.12.2016
odpovědět 
         Re: Právní aspekty zajištěných cest
Šlo o stavbu. Cyklostezka je stavba, cyklotrasa ne. Říkal jsem si tehdy, že je to docela demotivující precedent, protože si nedokážu představit situaci, kdy za mnou někdo přijde, že chce stezku přes můj pozemek a tím, že s tím budu souhlasit zároveň vyslovím tichý souhlas, že budu stezku udržovat a zodpovídat za její technický stav, protože je na mém. Je to absurdní.
08:54:00 24.12.2016
odpovědět 
          Re: Právní aspekty zajištěných cest
Tak absurdní je to jen částečně. Představ si, že by tam podobný závazek neexistoval. Kam by to došlo? Ty bys postavil cyklostezku, ta by byla super bezpečná, ale nedalo by se po ní jezdit, protože by lidé byli ohrožováni padajícími větvemi a stromy? Měl bys cestu, co je nepoužitelná, protože ty samozřejmě nesmíš na cizí pozemek nastoupit s pilou a dělat prořez nebo jiné úpravy. Kdo a za jakých podmínek by se o cestu a její okolí staral?

Takže v uvedených případech by byla potřeba dohoda. Ale představa, jak majitelé okolních pozemků nejsou automaticky odpovědni za způsobené škody, je špatná.
13:16:55 24.12.2016
odpovědět 
       Re: Právní aspekty zajištěných cest
To o oprávněných očekáváních je pravda pravdoucí. Blbé je, že nikde není řečeno, jaké parametry má ferrata splňovat, a dokonce ani ne to, jaká to je/není stavba a jak se obecně povoluje. (Teda pokud se to nezměnilo za poslední půlrok.)
D.17:26:45 21.12.2016
odpovědět 
       Re: Právní aspekty zajištěných cest
Áno, posranej bezpečnej sex, posranej bezpečnej život, posraný bezpečný všechno. Klidně si to nech pro sebe,ale necpi to ostatním.
retez18:24:40 21.12.2016
odpovědět 
        Re: Právní aspekty zajištěných cest
A teď jsou trend i bezpečné vánoce.
18:45:36 21.12.2016
odpovědět 
        Re: Právní aspekty zajištěných cest
Tak tohle je trochu extrémní názor a není asi úplně správný. Chápu, co chceš sdělit, ale vezmi si karabiny nebo presky. Ty také vybíráš a kupuješ s očekáváním určitých vlastností definovaných normou. A když chceš riziko, pojďme trochu dále. Co třeba friendy nebo vklíněnce? Člověka, co leze po vlastním, asi nebudeš považovat za změkčilého a volajícího po absolutní bezpečnosti, že ne? Ale přesto si dovolím tvrdit, že i tento člověk, když si bude ty vklíněnce kupovat, tak očekává, že lanka splňují určité limity a když spadne, tak že neprasknou, tedy že požaduje a očekává určitou bezpečnost. Bezpečné samozřejmě nemůže a nemá být vše, ale lidé by měli znát, kdy a jaké riziko podstupují. A to by měl být rozdíl mezi lezením freesolo, nataženým drátem přes kus šutru a oficiální schválenou ferratu s povolením.
19:03:48 21.12.2016
odpovědět 
         Re: Právní aspekty zajištěných cest
A jsme u toho základního. Je feráta z pohledu českého práva kus drátu nataženého přes šutr? Nebo je to součást certifikovaného a schváleného hřiště se stavebním povolením a kolaudací? Neboli je to spíš horolezecká cesta (rozuměj směr s občasným jištěním od předchůdců) nebo lanový park? Neboli jsou ferátisté spíš horolezci nebo spíš gymnasté na nářadí?
Kuba Turek19:41:40 21.12.2016
odpovědět 
          Re: Právní aspekty zajištěných cest
No kurva to je zase bomba řešit FeratuJako nějakou odpovědnost někoho za něco já už lezl po dezolatních ferratách Itálii A jinde a opravdu mne nenapadlo něco řešit a už vidím jak se za dvěstě let bude někdo soudit až pod někým praskne lano na feratě co udělal dneska bělina
Marias23:16:36 21.12.2016
odpovědět 
           Re: Právní aspekty zajištěných cest
zkusil bych to shrnout do dvou laicky použitelných pouček:
1. ferátě nevěř, není jasné, kdo je majitel, kdo je správce, kdo je zodpovědný, zda a jak důkladně a pravidelně se kontroluje.
2. a když už se ti něco stane (a ne třeba proto že jsi namol nebo tak nějak), tak to zažaluj, možná vyhraješ.
Lukas B.07:35:53 22.12.2016
odpovědět 
            Re: Právní aspekty zajištěných cest
Takže právně je to asi jasný. Teď jen za jakých podmínek může v Čechách ferrata vyhlásit "osobní bankrot"? Nebo je lepší mít ferratu jako sro? Popř. jak se dá Ferrata vůbec zrušit? Co na to EU? A co vůbec lezecké cesty? Jaký je právní rozdíl mezi Ferratou a vytrženým jištěním či úlomeným chytem na lezecké cestě? To zas budou vánoce. Díky za Břexit a všechny co i přes tohle ještě něco dělají.
jirka10:19:25 22.12.2016
odpovědět 
             Re: Právní aspekty zajištěných cest
No tak pokud chceš něco postavit, obvykle na to potřebuješ stavební povolení. Ale pak to nesmíš zbourat bez povolení, stále to bude zaneseno v plánech a na katastru. Aby se to vymazalo, potřebuješ demoliční výměr. Kromě toho je u stavby napsán majitel. Samozřejmě ho lze změnit, ale opět na to musí být papíry. Pokud nějaká budova nemá v katastru majitele, tak stát vyzve majitele pozemku, aby doložil vlastnictví, obvykle kolaudačním rozhodnutím. Pokud to do určené doby neuděláš, propadá stavba státu, který se stává jejím majitelem.
10:27:22 22.12.2016
odpovědět 
              Re: Právní aspekty zajištěných cest
ještě jedna analogie (možná blbá) mě napadla: posed. taková ta věc co na tom sedí myslivec a střílí jeleny. je to na pozemku někoho jiného, z hlediska práva to není stavbou (?), není to nijak zabezpečené a tu a tam na to někdo vyleze by se rozhlédl po krajině a tu a tam se pod někým zlomí uhnilá šprušle a ten spadne na kokos.
Lukas B.11:02:17 22.12.2016
odpovědět 
               Hurá na posed?
Hele, Lukáši, našel sis k tomu něco? Níže cituji z právní poradny ohledně posedů a dalších žebříků v lese. Mě z toho vyplývá, že zakázáno lézt na posedy není, a pokud spadneš kvůli uhnilé příčce, jsou za to odpovědni majitelé žebříku. Nebo to dle citace níže vidíš jinak? Může se určovat míra spoluúčasti, ale důležité je, že ta odpovědnost majitele zde je a že je zde i povinnost stavbu kontrolovat a udržovat v dobrém stavu. Pokud v dobrém stavu není, jsi povinnen stavbu odstranit.


K vlastnictví mysliveckých zařízení a odpovědnosti za úraz na nich byly odpovědi v Myslivosti č. 7/94 a 8/98, ke vztahům založeným novým zákonem o myslivosti pak bodpověď na dotaz č. 322. Ve stručnosti odpovědi shrnujeme. Podle § 139b odst. 8 písm. a) stavebního zákona (č. 50/1976 Sb., ve znění pozdějších předpisů) se za drobné stavby považují též stavby na pozemcích sloužící k provozování myslivosti, pokud jejich zastavěná plocha nepřesahuje 30 m&#178; a výška 5 m). Tato zařízení podléhají ohlášení. Stavby nad uvedené parametry pak jsou jinými stavbami, u nichž je třeba stavebního povolení. Vlastník stavby je povinen stavbu udržovat v dobrém stavebním stavu. Za tím účelem jsou mu dány další povinnosti, které ve stanovené škále končí až povinností stavbu odstranit, pokud ohrožuje život osob. Případná odpovědnost za škodu by pak mohla být posuzována v příčinné souvislosti s porušením těchto povinností. V případném soudním řízení o náhradu škody by měl soud přihlédnout k tomu, zda vlastník stavbu pravidelně udržuje, kontroluje její stav, a k tomu, že k poškození neznámým pachatelem došlo v době mezi těmito kontrolami. Měl by také zhodnotit míru spoluzavinění občana, pokud poškození mohl rozpoznat. V našem právním řádu platí zásada, že lze činit to, co není výslovně zákonem zakázáno. Zákaz vylézt na posed či jiné myslivecké zařízení nelze odvodit žádného zákonného ustanovení. Nevyloučí proto odpovědnost vlastníka stavby, jestliže na ní vyvěsí tabulku zákazu vstupu.
17:01:53 22.12.2016
odpovědět 
                Re: Hurá na posed?
Mně z tý právní poradny vyplývá to (a je to kupodivu i v souladu se selským rozumem, na kterej se výše někdo odvolává), že shnilá šprušle je natolik očividná, že míra spoluzavinění žalobce je 100 % a tak má smůlu. Odhlédneme-li od toho, že nikdo neví, kdo je vlastníkem posedu (chtěl bych vidět to ohlášení nebo stavební řízení na nějakej posed).
honza18:41:14 22.12.2016
odpovědět 
                 Re: Hurá na posed?
To máš pravdu, navenek shnilá šprušle je zřejmá. Ale to třeba když vyhnije jen hřebík, co ji drží, protože byl špatně natlučen do praskliny? Co když ti spadne celý posed, který vypadá zachovale, ale třeba noha je uhnilá těsně u země... Těch závad, které nemusí být laickým okem vidtelné, může být hodně. A stejné to je s ferratou. Pozná laik urezlou kramli nebo zpuchřelé lano skryté v plastovém obalu?

No a co se týká majitele, tak se neboj, že by to policie nezjistila. Ono moc lidí v úvahu nepřichází a stačí se poptat a hned máš autora. Kromě toho, zejména na vesnicích to nejsou žádní extra myslitelé, a když někomu hrozí statisícové odškodné nebo trest za smrťák, práskne každý každého. Takže jedinou šanci, jak riziko odpovědnosti minimalizovat, je provádět za přítomnosti svědků pravidelnou revizi/kontrolu, a k tomu stejně mít správné pojištění.
18:55:47 22.12.2016
odpovědět 
                Re: Hurá na posed?
díky za rozšíření obzorů (bez ironie). od dob, kdy jsem měl jakousi době poplatnou verzi stavebního práva laicky naučenou bych získal kulaté razítko už holt uplynul nějakej čas.
Lukas B.20:56:54 22.12.2016
odpovědět 
                 Re: Hurá na posed?
V poho. Stavím na vlastním pozemku menší stavbu. Měl jsem tu architekta, co bude dělat plán pro ohlášení/povolení stavby. Měl s sebou člověka, budou spolu vyřizovat povolení na úřadě. A závěr byl takový, že mi nemohou nic předložit, že musí dát dohromady podklady, a zajít na úřad, ověřit, zda jim to schválí, a pak teprve to zpracují do projektu a předloží ke schválení. Existují obecné stavební předpisy, ale pak je má ještě každé město podrobněji a dokonce pak každá městká část má vlastní pravidla. A to se mění tak, že nejen že to neznají z místní stavebí firmy, ale často to neznají ani na úřadě. Minule jim rovnou řekli, že cca dva měsíce nebudou schvalovat vůbec nic, protože Praha měnila podmínky a oni do školení vůbec nevědí, co ano a co ne, protože se v tom nevyznají.

Jinak k té odpovědnosti - souhlasím, že některé věci mohou být přehnané, na druhou stranu hodně závisí na úhlu pohledu. Zda je to správné, nebo není? Sám nevím. Občas, když se podívám zpět co vše jsem dělal, tak se divím, že jsem přežil. A byla to super škola života. Ovšem minimálně ve dvou případech jsem si zpětně vědom toho, že jsem přežil jen náhodou s velkým štěstím. Například jsem našel nezajištěný výlez na komín. A v druhé třídě ZŠ jsem zhruba v padesáti metrech výšky obcházel po hraně komína kolem dokola. Kdyby tenkrát fouklo nebo mi ujela noha... Jo, byla to zábava. Jasně, byla to moje vlastní volba tam vylézt, ale zpětně rozhodně nepovažuji volný přístup dětí na podobné "atrakce" za v pořádku.
21:27:21 22.12.2016
odpovědět 
             Re: Právní aspekty zajištěných cest
Tak zrovna v klasickém anglosaském právu (které EU jen kurvila a kurví) je zodpovědnost za škodu způsobenou špatným stavem tvého majetku vymáhaná velmi důsledně. Principiálně, když už na svůj majetek (a každá věc má svého jasného majitele) pustíš veřejnost, musíš si dávat pozor a neschováš se za žádné normy nebo papíry, používá se zdravý rozum (common sense). Takže Brexit není symbolem cesty k nezodpovědnosti nebo anarchii, právě naopak.
D.11:21:33 22.12.2016
odpovědět 
              Re: Právní aspekty zajištěných cest
Tak to je s tím právě trochu jinak. Angličani a Američani mají precedenční právo. Zbytek Evropy a Kanada mají pozitivistické právo. Jsou to dva neslučitelné systémy - každý má své výhody i nevýhody. Nejde tedy říci, že by někdo něco kurvil způsobem, jakým naznačuješ Ty.
Kuba Turek14:13:32 22.12.2016
odpovědět 
               Re: Právní aspekty zajištěných cest
Píšeš o něčem jiném (se špatnou pojmologií) - směšuješ dvě různé věci. Ano, jde i o rozdíl mezi precedenčním (anglosaské) a neprecedenčním (kontinent) právem; to jsou neslučitelné systémy. Nicméně protikladem pozitivistického (jde o normu, papír, literu zákona) přístupu je přirozeněprávní (jde o zdravý rozum, ducha zákona) přístup; o to tady šlo. První je vlastní kontinentu, druhý anglosaským zemím (i Kanadě). A trvám si na tom, že implemetace evropských zákonných norem, které jsou převážně pozitivistické, britské přirozeněprávní prostředí kurvila (a naštěstí kurvit přestane).
KOnec okénka právní osvěty :-)
D.12:59:57 23.12.2016
odpovědět 
                Re: Právní aspekty zajištěných cest
No dobře, že nemáš rád polského instalatéra už víme.
Kuba Turek15:36:39 23.12.2016
odpovědět 
                 Re: Právní aspekty zajištěných cest
A jaks přišel na to, že nemám rád polské instalatéry? Ono to nějak souvisí s rozdíly mezi kontinentálním a anglosaským pojetím práva a vlivem inkorporace přirozeněprávního systému do vyššího pozitivistického systému na nižší systém? Já to tam nevidím.
D.22:12:03 23.12.2016
odpovědět 
                  Re: Právní aspekty zajištěných cest
Já ano.
Kuba Turek22:55:36 23.12.2016
odpovědět 
                   Re: Právní aspekty zajištěných cest
To máš ovšem zvláštní zrak. Uměl bys to nějak blíž vysvětlit?
Pokud ne, tak by to byl přechod od argumentace ad rem (k věci) k argumentaci ad hominem (k osobě), což je jedna z nekorektních diskusních manipulací. (A upřímně řečeno, nechápu, proč se to tady objevilo. Až donedávna šlo o věcnou debatu o problému a nikdo se do nikoho nenavážel.)
D.23:49:50 23.12.2016
odpovědět 
                    Re: Právní aspekty zajištěných cest
Proč se to tady objevilo? Protože jsi do racionální debaty o právu a ferátách zatáhnul Brexit a ještě k tomu jsi ho tady pěkně zpropagoval.
Kuba Turek01:29:50 26.12.2016
odpovědět 
                     Re: Právní aspekty zajištěných cest
Za prvé, Brexit jsem do téhle debaty nezatáhl já, ale diskutér jirka, 10:19:25 22.12.2016. („Díky za Břexit a všechny co i přes tohle ještě něco dělají.“). Prosím, čti pozorněji. Svoji následující poznámku na téma, že Brexit neznamená cestu k úniku od zodpovědnosti za svůj majetek a činy, ale právě naopak, vnímám jako poznámku k věci. Jistě můžeš mít jiný názor.
Za druhá a především, stále šlo o debatu o právu, i u tebe. Nikoli o tom, kdo koho nemá rád a kdo je kdo. Svedení diskuse k osobě ses dopustil jen ty a stále to považuju za zbytečné.
D.10:21:13 26.12.2016
odpovědět 
                      Re: Právní aspekty zajištěných cest
Když myslíš, tak myslíš.
Kuba Turek15:11:46 26.12.2016
odpovědět 
          Re: Právní aspekty zajištěných cest
:) Přesně to, na co se ptá Kuba Turek, v současné době právní úprava v Česku výslovně nepokrývá a judikáty na to zatím nejsou (budou nejpozději tehdy, až se na ferratě něco stane a někdo to zažaluje). Jak už se tu píše.
Jinak ta Kubova formulace tří postupných otázek (technicky jsou tam čtyři, ale ty první dvě obsahově tvoří jedinou) mi přijde trefná.
D.11:11:57 22.12.2016
odpovědět 
 Re: Právní aspekty zajištěných cest
Podľa môjho názoru, je potrebné mať ferratu schválenú, postavenú niekým, kto má na to "papiere" a nechať si ju každý rok skontrolovať niekým, kto má na to "papiere". Čo sa týka normy, tak by som vychádzal z manuálu DAV, kde majú všetko dopodrobna rozpísané. Pridal by som aj poistenie na prípadné súdne spory a odškodnenie.
fero12:59:00 22.12.2016
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.