LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Úrazový děj probíhal takto ...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
36.Nosek 10298
37.Fajkoš 10297
38.Kohout 10268
Bouldry:
36.Čech 8850
37.Košťál 8809
38.Zíma 8728
Hory:
4.Rojko 6230
5.Louda 5970
6.Chomová 5704

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086772 cest
Nové přelezy:
Bona Minyo 7c+
Ipsofilia 7c+
Dekota Idi 7b+
Enemic Ínt 7b+
El Trucu Y 7c/7c+
PPL 7c
Heimdall 7c
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C

Stěny
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?25.04.2020
Ahoj, chtela bych se zeptat, zda tu nekdo ma doporuceni na nejakeho experta - psychologa, kouce, ktery dokaze pomoct se strachem pri lezeni?
Ale zase nema smysl, aby to byl jen ciste nekdo zamerenej na lezeni, kterej me vezme na trenink a nebude me
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?25.04.2020
Mel jsem stejne. Lezeni vysoko nad jistenim (i vlastnim) v pohode, dokud jsem to mel jakz takz pod k
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?25.04.2020
Pokud tě ustrašený život obtěžuje, tak je to asi na práci psychologa, což může být klidně i lezec, a
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?25.04.2020
Měla jsem to podobně, snažila jsem se překonat strach v lezení a ono to nešlo a nešlo...vsichni říka
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
to je zajimavy...
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Všeobecně strach lze regulovat častým padáním, tam kde není problém se zrakvením. Typický umělá stěn
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Hodně zjednodušený a tady asi taková rada je na houno.
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Ono to není hustění , ale fakt. Od určité úrovně musíš napadat a umět jakštakš padat koordinovaně a
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Ještě doplním, někteří to řeší alkoholem nebo drogama. Měli jsme nováčka, co bez lahváče nic nevylez
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Tys to asi ani co ta holcina psala vid?
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
??? Nechápu...co chtěl básník sakra říct?
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Máš strach i když lezeš na druhým? Například, když si máš odsednout nahoře u jištění?
Bojíš s
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Na druhým se bojím jen ve specifickych pripadech - když to není rovná linie, ale je clenita a ma pre
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Může to být i obráceně. Lezeš moc těžký věci a nemáš v sobě absolutní jistotu.
Když lezeš tro
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Na druhou stranu: strach nemají jenom bezmozci. Strach Tě většinou ochraňuje před těžkým zraněním a
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Tak strach má především informovat, ne tě paralyzovat. Pokud se jí zmocňuje panika, případně má závr
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Závratě nejsou na psychologa, do jistlé míry to můžeš natrénovat, ale asi nikdy se toho nezbavíš pok
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Ono paralyzování znamená od Tvého organismu jediné: Nechoď do toho, nemáš tam co dělat.
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Ano, ale ochrana a varování jsou dvě odlišné věci.
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Pokud je nekdo paralyzovan pohledem na maleho neskodneho pavoucka, tak to taky neni stav, kdy by ti
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Paralyzování u člověka znamená, že omdlí. Tím se brání smrti z vyděšení. Jako když se na tebe vrhá l
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Závratě nemám, ale asi jo, asi to chce fakt natrenovat techniku, protože dnes jsem jasně viděla, pro
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Neber si to blbě, ale nevím, jak to napsat lépe. Už si přemýšlela o tom, co se vlastně stane, když s
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Miluju tyto rady z gauče... životní postoj... blabla ... co je důležité ...blabla... nemáš na to ...
        Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
A ta rada, jak na strach, o kterém si pisatelka uvědomuje, že je iracionální, ale nemůže s ním nic d
         Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
Rada na odborníka a literaturu tam byla, jinak platí výše zmíněné padat, padat, padat, zkoušet těžší
          Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
Jasně, ale pořád se to netýká podstaty. Zřejmě nejsi schopen princip pochopit. Bez ohledu na to, co
           Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
"Zřejmě nejsi schopen princip pochopit. Bez ohledu na to, co dotyčný umí, mu mozek při nadlezen
            Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?28.04.2020
Hele, chytráku, četl jsem přesně, co má za problém. A ty pořád nechápeš, o čem je řeč. Důležité není
             Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?28.04.2020
"Důležité není, že má strach, ale že je iracionální a nekontrolovatelný."
Kde to pí
              Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?28.04.2020
:-) Když myslíš, přesvědčovat tě nemám potřebu. Užij si to.
               Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?30.04.2020
Aaaaaa dva análytici.
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?26.04.2020
Změn partu, vykašli se na ty “borce”, co utečou a seznam se s poradnejma piskařema, ale pozor v Pha
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?05.05.2020
Poradny piskari jsou vetsinou dost velci poseroutkove. Ti lezou jen to "na co maji"... Ti
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
Podle toho, co píšeš, to vypadá, že bude možná vhodnější vyhledat nějaký odborný dohled. Úzkostné st
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
Dnešní rychlá doba žádá instantní recepty.. a už slyším námitky, jak je lidská psýché složitá, indiv
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
Tohle byl za 2. světové války sovětský recept do první line (200 gramů vodky). Nacisti na to samé mě
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
na morál při lezení (a podobně na zpěv za doprovodu kytary před velectěným publikem, prvním rande s
        Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?05.05.2020
Nesmyslné zobecňování a hloupé nabádání. Často jsi k věci, ale tentokrát mimo, Lukáši.
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
Netusim jestli mas nejaky problemy s uzkosti nebo tak. Ale to co si tu popsala mi prijde uplne norma
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
jak tu někdo píše. lez na prvním a občas padej. tím se to výrazně zlepší. všichni se bojíme, ale mus
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?27.04.2020
Ahoj,
"expert na psychiku" je trochu srandovní, ale asi tuším jak to myslíš. Myslí
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?28.04.2020
Jen taková poznámka. Nelvira v úvodním příspěvku řekla velmi jasně, co poptává: „experta - psycholog
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
.. že by tu někdo radil až takový blbosti?
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
Bohužel ano. Příklad, jeden z řady protože je to „blízko“: honza 15:08:18 27.04.2020. (Nevím, jestli
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
Ano, byl jsem to já. Souhlas, pro řadu lidí to bude představovat spolehlivou cestu do nemocnice. Pro
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
nelviro, jak už tu určitě padlo, nechce se mi číst celou debatu: To co prožíváš při dolezení k presc
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
S rostoucí silou a vytrvalostí, roste morál! ;-)
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
Homeopat nebo fyzioterapeut na zrejme mirnou panickou poruchu ... Dobra rada nad zlato. To jsem netu
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
Klado, ty nezklames. Snads tazatelku aspon pobavil, byt tento tvuj zert neni nikterak pozitivni.
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?30.04.2020
Radit nekomu homeopata nebo fyzioterapeuta na neco, co olizuje hranu psychologicko-psychiatrickyho p
     Kladovi30.04.2020
souhlasim, ne každej může a musí mít všechno. To se týká i schopnosti číst mezi řádky. To co psal po
      Re: Kladovi30.04.2020
Tuknul/a si hrebicek na hlavicku, pisu to, co pisu, protoze vim, co se pise v tehle a podobnych knih
       Re: Kladovi30.04.2020
promiň, ale jsi fakt zaseklej, zjevně máš nějakou zkušenost, která ti v tomhle případě kontaminuje v
      Re: Kladovi30.04.2020
Tak samozřejmě uplně vidím, jak mi fyzioterapeut a homeopat juká na úzkost. Ona většinou juká na mě.
       Re: Kladovi30.04.2020
Vsem bych chtela moc podekovat za rady a tipy!

S lezenim neprestanu, protoze jsem se
        Re: Kladovi30.04.2020
tell me more, tell me more, co byl ten zážitek z minulosti?
        Pro nelviru01.05.2020
Nelviro, mohla bys jen tak pro zajímavost uvést princip? Nechci detaily, jen by mne zajímalo, jak to
         Re: Pro nelviru01.05.2020
Je to zcela trivialni princip: Kdyz svuj problem poznas a pojmenujes, je snazsi najit cestu ven. Vla
          Re: Pro nelviru01.05.2020
to se teprv ukáže za delší dobu...
          Re: Pro nelviru01.05.2020
nelvira se začala podepisovat semtam??? Chtěl jsem slyšet její verzi, ne obecná moudra.
         Re: Pro nelviru01.05.2020
Nešlo jen o povídání, dotyčný taky sledoval, jak lezu se svým jisticem, jaké mám pocity v různých si
          Re: Pro nelviru01.05.2020
Díky za odpověď.
          Re: Pro nelviru05.05.2020
takže proběhlo odháčkování s novým jističem, místním expertem na psychiku, ju?
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?29.04.2020
Takove pomahaci kurzy dela znama britska lezkyne Hazel Findlay https://www.hazel-findlay.com/contact
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?01.05.2020
ahoj, nejsem expert na psychiku, tak jen osobní zkušenost ohledně strachu při nad-lezení a tedy stra

 Testarossy na Křižáku22.04.2020
Ahoj kamaráde nebo kamarádko. Byl jsi v pátek nebo v sobotu (možná v neděli ráno) na Křižáku a našel jsi testarossy ve velikosti 39.5 pod Velkou mileneckou na Jižních věžích. Pravděpodobně jsi přehlídnul inzerát ve ztrátech a nálezech. Mrkni se tam prosím
 Re: Testarossy na Křižáku23.04.2020
A proto si jezdíš lezt, kór teď, za kovidu... JiBa na tebe :D
  Re: Testarossy na Křižáku23.04.2020
Nikam nejezdím. Bydlím kousek.
   Re: Testarossy na Křižáku23.04.2020
bydlím dál, a jezdím. nařízení jsou od toho aby se porušovala!
    Re: Testarossy na Křižáku23.04.2020
nařízení omezující volný pohyb bylo dnes soudně zrušeno pro svou nezákonnost. s platností od 27. dub
     Re: Testarossy na Křižáku23.04.2020
nevim, skoly nemam.. ale nebyla rec puvodne o lezeckach?
     Re: Testarossy na Křižáku23.04.2020
Neboj, do té doby ty omezení zase zavedou, tentokrát dle zákona.
      Re: Testarossy na Křižáku23.04.2020
eště je prodlouží. to by tak hrálo
 Re: Testarossy na Křižáku24.04.2020
Tak třeba já se na lezce raději nedívám :D

 Pruvodce Sneznik Modrin21.04.2020
Ahoj, nevite jestli se chysta dotisk nebo nove vydani vyprodaneho boulder pruvodce na Sneznik/Modrin? Pripadne koupim
 Re: Pruvodce Sneznik Modrin21.04.2020
Průvodce mám a prodám. Napiš na 739550064. Honza
 Re: Pruvodce Sneznik Modrin21.04.2020
za chvili bude novy, https://www.czechbouldering.com/index.asp?cmd=news&jazyk=CS

 spanelskej pindik20.04.2020
Kde je ten thread? to melo naslapnute na jednu z nejsmysluplnejsich diskuzi za dlouhou dobu!
 Re: spanelskej pindik21.04.2020
Souhlasim, treba to moudro o policce by se dalo tesat!
Ze by nekdo slapnul adminovi na kuri o
  Re: spanelskej pindik23.04.2020
Zahlédl jsem tu něco ale moudro o polickach mi unoklo

 Kružberk15.04.2020
Ahoj, nevíte jak je to teď s lezením na Kružberku? Koukala jsem a nenašla jsem nikde pořádně, jestli je už povolené nebo ne. Na google je jen dočasně uzavřeno, ale nevím, zda je to aktuální. Díky

 Re: Kružberk15.04.2020
Nikdy nebyl zavreny a neni ani ted.
 Re: Kružberk16.04.2020
Pro mě je to v podstatě "domovská" skalka a pamatuji jen jednou, že se tam nedoporučovalo
 Re: Kružberk16.04.2020
Zeptej se JiBa

 K214.04.2020
dobrý den rád bych vás touto cestou poprosil o informace,kde bych našel popis průběhu expedice K2 ROK 1986, česká úspěšná výprava na tuto horu. Knihy,fotky,videa mohou být i z expedice první rok 1983,členi,příprava,průběh a samozřejmě návrat. 
 Re: K214.04.2020
https://www.knihydobrovsky.cz/autori/josef-rakoncaj-179037 ... pro začátek
 Re: K215.04.2020
Rakoncaj, Jasanský: K2-8611; popisuje expedici z roku 1983 severním žebrem.
Rakoncaj, Jasansk

 Zkušenosti s kýbly - chod lana13.04.2020
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s kyblíky co se týče průchodnosti lana. Co lezu, jistím s kýblem od RE Guard. Lano většinou 10 mm, což je stále i s rezervou v mezi použitelnosti dle výrobce. Při dobírání druholezce v samoblokovacím
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana13.04.2020
Používal jsem guidera od Eliot (nevím jak se jmenuje), BD guide 1. generace a CT beup. Měl jsem v ru
  Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana13.04.2020
RE Guard je na pytel, nováčkům u nás důrazně doporučujeme se mu vyhnout obloukem! Drhne jako prase,
   Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana13.04.2020
Úplně stejná zkušenost. RE Guard nejhorší kýbl, co jsem měl kdy v ruce (naštěstí jsem nikdy nevlastn
    Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana14.04.2020
Tak ono obecně Rock Empire jsou špatné výrobky, ale zase mají vynikající cenu.

A je
     Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana14.04.2020
Značku nikdo nezatracuje! Karabiny, expresky, sedáky, feratová sety atd atd jsou ok. Jen toto jistít
      Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana14.04.2020
Tak zrovna sedáky mě osobně od RE přijdou tragický.
       Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana23.12.2021
Mačky RE jsou naprostej lůzr.
     Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana14.04.2020
Vůbec jsem nepsal o značce. Jen o tom konkrétním jednom kýblu. Třeba úvazek Rock Empire 1B Slight je
      Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana23.12.2021
A zrovna tenhle sedák mi přijde dost špatnej hlavně v pohledu na prodyšnost.
      Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana25.12.2021
Ne. To je jedinej sedák ve kterým se sere blbě.
  Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana13.04.2020
Ahoj, musim souhlasit s Ct BeUp. Dobře se podává prvolezci, ale zároveň při zachycení pádu dobře brz
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana13.04.2020
ATC Guide je nejlepší a časem prověřené jistítko.
  Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana14.04.2020
Radši mám podobný od Wild country
  Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana23.12.2021
BD Guide je fakt dobrej. Reverso má problém s životností.
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana14.04.2020
Jak zde zaznelo, ATC nebo Reverso, overene konstrukce. Ja osobne leta pouzivam Reverso a nemuzu si s
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana18.04.2020
Mě se lano vejde do 20L kýble ouplně v klidu. Prochází to výborně.
  Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana18.04.2020
Tak ať se ti to lano z kýble nevyleje. Ať to lano nemusíš pak vytírat.
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana19.04.2020
- reverso je ok
- čím chlupatější, silnější a míň ohebný lano, tím víc je lepší použít ATC Gu
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana20.04.2020
mám atc guide od BD a spokojenost. novej peclák je na tlustý lano špatnej.
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana20.04.2020
to VL: Vyzkoušels Ocun Ferry, seděl ti, pořiď si ho a metodě "pokus/omyl" se vyhneš s jist
 Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana23.12.2021
ahoj,
koupil jsem jistítko Ocún Ferry na Mallu. Byly na něj dobré recenze (prostě jednoduché
  Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana23.12.2021
Polotovar to asi není.
Něčeho takového bych se vůbec nebál. Hrana je na takovém místě, že poš
   Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana25.12.2021
že je určený i na dobírání dvou druholezců, tak bych teoreticky třeba na Palicích na Vysočině mohl n
   Re: Zkušenosti s kýbly - chod lana25.12.2021
že je určený i na dobírání dvou druholezců, tak bych teoreticky třeba na Palicích na Vysočině mohl n

 Lezecky fiveten 12.04.2020
Nasel jsem vcera 11.4 lezecky fiveten anasazi holcici velikost v ostrizich stenach v rajci. Nechal jsem je v refugiu. Petr

 Pád v Beskydech - včera12.04.2020
https://1url.cz/JzND4

 Hruboskalsko - boty solomon12.04.2020
Zdravím, hlásím ve Skaláku nález modrých běžeckých bot salomon. Našli jsme je v sobotu 11.4. večer ve svahu za Triem. Samozřejmě vrátím majiteli. Honza - tel: 601 376 369.

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Ahoj, chtela bych se zeptat, zda tu nekdo ma doporuceni na nejakeho experta - psychologa, kouce, ktery dokaze pomoct se strachem pri lezeni?
Ale zase nema smysl, aby to byl jen ciste nekdo zamerenej na lezeni, kterej me vezme na trenink a nebude me dobirat a bude jenom hustit, ze musim padat.
Ono to na me sice zabere, ale jen velmi kratkodobe, protoze mam od prirody hodne velikou averzi vuci riziku a to se neprojevuje jen v lezeni, ale i ve spouste jinych aspektech meho (ano, trochu ustraseneho) zivota.. proto asi potrebuji komplexnejsi pristup, ale zaroven bych to porad chtela resit hlavne kolem lezeni... Tak kdybyste vedeli o nekom, kdo se mota kolem psychologie a lezeni, bylo by to super!
Moc diky za tipy!

PS: jen tak k memu strachu, nemyslim si, ze mam strach z vysek, ale mam strach se zraneni a z toho, ze neco nemam pod kontrolou, napr. na boulderu se bojim padat i z nizke vysky, pokud je pode mnou nejaka struktura apod.
 nelvira18:51:27 25.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Mel jsem stejne. Lezeni vysoko nad jistenim (i vlastnim) v pohode, dokud jsem to mel jakz takz pod kontrolou. Ale to nejak s tezsima cestama prestavalo byt pravidlem a bylo nutne zacit delat nejiste kroky...A to byl problem i treba tesne kolem nytu (ale obcas se to povedlo nejak vytesnit a nekdy jsem i normalne padal).

Pomohlo mi o tom premyslet tak, ze je ten strach naprosto neopodstatneny. A ze se fakt nic nedeje, pada do lana tisice lidi denne a uplne v pohode. Trochu jsem to promyslel i kdyz jsem zrovna nelezl (treba pred nejakym lezeckym vyletem, jsem si predstavoval, jak me to nebude limitovat).
Dalsi vec co asi dost pomohla byla, ze jsem zacal cesty secvicovat. Prolezl jsem si cestu na rybu a pak az jsem to lezl na prvnim, kdyz jsem tak nejak tusil, co me kde ceka. No a kdyz jsem pak lezl ostre pokusy, tak jsem najednou zjistil, ze o padani vubec nepremyslim, protoze se soustredim na zname kroky a jejich provedeni. Pady pak zacali byt vetsi soucasti meho zivota a nejak jsem si asi postupne zvyknul :) Uz mi to vetsinou ani neprijde....ve znamych cestach vubec a v neznamych vetsinou taky v pohode (zamyslim se nad tim obcas, ale lehce to vytesnim a prekonam). Chce to asi fakt cvik....jak to ale zacit cvicit si clovek musi tak nejak najit sam v sobe.
J.20:10:51 25.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Pokud tě ustrašený život obtěžuje, tak je to asi na práci psychologa, což může být klidně i lezec, ale řešit strach jen jako strach při lezení asi moc nelze. Sám to mám tak nějak podobně, přehnanou odvahou neoplývám ani v lezení ani v životě, ale je to všechno spojený - pokud jsem v pohodě v životě, tak je to (někdy) lepší i na skalách. osobně se s tim z hlediska lezení neperu, jen to prostě nebezpečný sport a pokud nemám tu vnitřní jistotu, tak se do toho nehrnu a raději se jen vozim na druhym, spíš si nechávám tu stresovou rezervu tam, kde se ji nevyhnu. Taky se to u mě výrazně mění v závisloti na aktuální výkonnosti, ale taky to může být tim, že se člověk může pustit do těžších - objektivně odjištěnějších a bezpečnějších cest, kde sem v dobrejch chvílích ochoten dělat nejistý i kroky i kus nad kruhem :)
Vyloženě o strach a lezení je kniha "Rock warriors way", ale jsou to víceméně obecně platný možnosti práce se se strachem a rizkem, rozšiřování "comfort zone", mindfulness a tak
20:13:09 25.04.2020
odpovědět 
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Měla jsem to podobně, snažila jsem se překonat strach v lezení a ono to nešlo a nešlo...vsichni říkali, že se to časem zlomí, ale nezlomilo...respektive ano, ale ne lezením. Strach, že nemám vše pod kontrolou, vnitřní bloky a jiné typické psychologické projevy najednou zmizely během jednoho velice silného osobního negativního prožitku.Nechci to rozvádět, dalo by se říci, že když dojdeš na dno, je už jen jedna cesta.. a pak jsem zjistila, že vsechny strachy v lezení, které jsem se mraky let snažila překonat, už tam nejsou. Tím chci říct, že existují lidé, kteří nepřekonají strach v lezení, dokud si neudělají pořád v sobě a s lezením to v podstatě nesouvisí. Pokud tedy cítíš, že je v tom něco hlubšího, musíš pátrat v sobě... ať už s psychologem nebo jakkoliv jinak.
23:23:35 25.04.2020
odpovědět 
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
to je zajimavy...
l.09:02:36 26.04.2020
odpovědět 
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Všeobecně strach lze regulovat častým padáním, tam kde není problém se zrakvením. Typický umělá stěna, sportovky a pak je to do velké míry o zvyku a času.
Kokos11:41:15 26.04.2020
odpovědět 
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Hodně zjednodušený a tady asi taková rada je na houno.
20:13:24 26.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Ono to není hustění , ale fakt. Od určité úrovně musíš napadat a umět jakštakš padat koordinovaně a relativně bezpečně. Potom i ten strach z pádu (který přirozeně je) bude menší a budeš to mít víc pod kontrolou. Chápu, že se ta rada dost zdogmatizovala, ale je to tak. Asi by to chtělo delší pokec a zkoušet na stěně nebo bezpečných sportovkách...
Kokos21:44:33 26.04.2020
odpovědět 
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Ještě doplním, někteří to řeší alkoholem nebo drogama. Měli jsme nováčka, co bez lahváče nic nevylezl, jak si dal, lezl jak drak, líp než instruktoři! Obdobně je to s trávou...;-)
22:19:52 26.04.2020
odpovědět 
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Tys to asi ani co ta holcina psala vid?
21:33:22 26.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
??? Nechápu...co chtěl básník sakra říct?
Kokos21:39:03 26.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Máš strach i když lezeš na druhým? Například, když si máš odsednout nahoře u jištění?
Bojíš se odsednout hned u jištění (na prvním) tak, že tě to svírá a nedokážeš kontrolovat motoriku?
Máš obrovský strach skočit z boulderu, držíš se topu dlouho obouma rukama než se pustíš do žíněnky?

Tak to není strach, to je panika! Máš před sebou velmi dlouhou cestu. Musíš dost změnit sebe sama.

Lezu 20 let a viděl jsem hodně případů. Někdy pomáhá zvýšit výkonnost a hodně rozlézt se. Někdy funguje opadat se. Ale to jde jen s vyšší výkonností a určitou nalezeností. Vědět, kde mohu padat a vědět, kde nikdy spadnout nesmím. V pětkách nikdo padat nebude, že! Je to tak od 7+ a vejš. Někde funguje lézt těžší a těžší věci - někdo má o hodně lepší techniku v 8 než v 5ce. Někdo leze lépe technicky na prvním a někdo na druhým. Tj. třeba nacvičit (spíš dobře zapamatovat) cestu na druhým a pak si to s ledovým klidem přelézt na prvním. Cestu na druhým vylézat a slézat.
Esus10:18:25 26.04.2020
odpovědět 
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Na druhým se bojím jen ve specifickych pripadech - když to není rovná linie, ale je clenita a ma presky dal od sebe, tam se bojim, ze hodim kyvadlo a otlucu se.
Skákat z topu boulderu se bojím, pokud je hodne vysokej a důvod je ten, že vím, jak mě bude tvrdší doskok bolet v lezkach :D
Odsedávat se nebojim, na prvním dostávám paniku, jakmile začnu nadlizat presku..my právě furt lezem 5 - 6, takže je to clenity teren a fakt se v tom hrozně bojim padat.. ale zas na 7 a výš si nemyslím, že mam.. na stěně jsem nic těžšího nez občas 7 nevytahla..
nelvira10:35:41 26.04.2020
odpovědět 
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Může to být i obráceně. Lezeš moc těžký věci a nemáš v sobě absolutní jistotu.
Když lezeš trojku nebo čtyřku, máš strach? Něco prostě triviálního?
Esus10:55:40 26.04.2020
odpovědět 
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Na druhou stranu: strach nemají jenom bezmozci. Strach Tě většinou ochraňuje před těžkým zraněním a smrtí.
Kuba Turek12:52:17 26.04.2020
odpovědět 
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Tak strach má především informovat, ne tě paralyzovat. Pokud se jí zmocňuje panika, případně má závratě, rozhodně to není stav normální a místo Lezce by měla vyhledat psychologa.
16:05:15 26.04.2020
odpovědět 
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Závratě nejsou na psychologa, do jistlé míry to můžeš natrénovat, ale asi nikdy se toho nezbavíš pokud tím trpíš!
16:20:50 26.04.2020
odpovědět 
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Ono paralyzování znamená od Tvého organismu jediné: Nechoď do toho, nemáš tam co dělat.
Kuba Turek17:33:23 26.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Ano, ale ochrana a varování jsou dvě odlišné věci.
19:11:46 26.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Pokud je nekdo paralyzovan pohledem na maleho neskodneho pavoucka, tak to taky neni stav, kdy by ti mel organismus rikat, nechod dal. On to mozna rika, ale v nekterych situacich proste ta reakce neni adekvatni situaci. A to je podle me vhodne si ujasnit. V pripade padu v previslem, dobre odjistenem terenu paralyzujici strach neni nutny. A pokud to nekoho limituje (v lezeni, prozitku z lezeni, zivote obecne...), tak je dobry napad zacit pracovat na odstraneni problemu v hlave, misto toho, aby si rekl, ze kdyz ma strach, tak by to nemel delat.
T.21:44:52 26.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Paralyzování u člověka znamená, že omdlí. Tím se brání smrti z vyděšení. Jako když se na tebe vrhá lev nebo medvěd a chce tě rozcápat. Dřív než k tomu dojde omdlíš :-) a pak sou dvě možnosti, medvěd si řekne, že na mtrvolu sere a lev má hody.
21:48:51 26.04.2020
odpovědět 
     Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Závratě nemám, ale asi jo, asi to chce fakt natrenovat techniku, protože dnes jsem jasně viděla, proč se v některých místech dokážu dostat do paniky, je to obcas tim, že se bojím šlapat nejisty nohy a vzledem k tomu, že mám 152 cm, tak prostě musím šlapat, co se da, páč do tutovejch madel často jen tak nedosáhnu... 3 a 4 nějak nalezu, protože mi přijde, že nikde moc nejsou :D na stěně se začínám bát tak v 7-, na skalách dokážu být podělaná v 5..
nelvira18:14:01 26.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Neber si to blbě, ale nevím, jak to napsat lépe. Už si přemýšlela o tom, co se vlastně stane, když spadneš? Nemáš náhodu trochu pocit, že jsi děsně důležitá borka, bez které skončí svět? Neber se tak vážně, on se to tu bez tebe nepodělá. Napiš závěť, instruuj děti a okolí, že nechceš resuscitovat, a že než skončit na vozíku, tak se raději zabít úplně, s největší pravděpodobností to stejně bude zbytečné, protože na dobře odjištěných sportovkáích se maximálně domlátíš, ale nezabiješ. Možná sem tam nějaká jizva, trochu to zabolí, třeba si dář pár dní v nemocnici, ale svět poběží dál. No a pak si jdi s klidnou hlavou zalézt. Nějaké nácviky pádů, co se tu radí, ti nepomohou, potřebuješ změnit celký životní postoj a hodnoty. Myslím, že to zmínil někdo výše - až poznáš, co je na světě opravdu důležité, přestaneš se bát kravin jako je pád na sportovce. A pak najednou zjistíš, že nejen, že se nebojíš, ale hlavně ani nepadáš, protože v tvé obtížnosti, pokud nemluvíme třeba o ulomení chytu, je každý pád zbytečný :-)
19:21:57 26.04.2020
odpovědět 
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Miluju tyto rady z gauče... životní postoj... blabla ... co je důležité ...blabla... nemáš na to ... bla bla bla ... jdi se zabít...!

Jsou to kecy v kleci, mrkni na trening sportovniho lezce nebo rozhovor v nadzemí s Tefernem! https://1url.cz/fz28l . Není to tak, že si nula pokud lezeš míň než 7,8,9, číslo si doplň. Lezení je boj, hlavně sám se sebou. Je jedno jestli je to čtverka v juře odjištěná po metru nebo vražda v Ádru. Pro každého to má jinou hodnotu a záleží jen na té hodnotě tvé, co z toho máš, jestli tě to těší, jestli tě to posouvá.
Zaviš21:57:58 26.04.2020
odpovědět 
        Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
A ta rada, jak na strach, o kterém si pisatelka uvědomuje, že je iracionální, ale nemůže s ním nic dělat, je kde? Napsal jsi to hezky, ale o něčem úplně jiném :-)
23:25:06 26.04.2020
odpovědět 
         Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Rada na odborníka a literaturu tam byla, jinak platí výše zmíněné padat, padat, padat, zkoušet těžší a získávat jistotu. Člověk se to nenaučí hned, mluvím z vlastní zkušenosti. Než sem se to toho odhodlal, tak sem lezl max 6+ (cca 8 let, pocity podobné), pak sem na tom zapracoval, dneska zkouším devítky. V hlavě to musí přepnout, ale to musíš mít nalezené a nepřemýšlet nad každým krokem a velká část musí jít automaticky, neřešit nohy, věřit jim, ruce se jen přidržují, ale to je na povídíní na dýl.
Zaviš19:26:43 27.04.2020
odpovědět 
          Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Jasně, ale pořád se to netýká podstaty. Zřejmě nejsi schopen princip pochopit. Bez ohledu na to, co dotyčný umí, mu mozek při nadlezení presky vypne a hotovo. Je to to samé, jako kdybys měl strach na štaflích nebo žebříku. Vylézt po žebříku zvládne každý, ale jsou lidé, které prostě hlava nepustí třeba přes pátou příčku. A nemusí to být jen lezení, kde jsi odkázán na sebe. Znám lidi, co nejsou schopni přejít skleněnou nebo drátěnou podlahu, skrz kterou je vidět dolů. Znáš skleněný most Geoparku Pching-ťiang nebo skleněný chodník kolem hory Tchien-men? Je to jen most a lávka s proskleným chodníkem a přesto tam bylo množství případů kdy se lidé nebyli schopni dostat zpět, někteří tam dokonce lehli a museli je odnášet. A přesto chodit umí každý z nich. Krajním případem je akrofobie, něco si o tom najdi.
22:01:29 27.04.2020
odpovědět 
           Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
"Zřejmě nejsi schopen princip pochopit. Bez ohledu na to, co dotyčný umí, mu mozek při nadlezení presky vypne a hotovo."

???

nelvira: "PS: jen tak k memu strachu, nemyslim si, ze mam strach z vysek, ale mam strach se zraneni a z toho, ze neco nemam pod kontrolou, napr. na boulderu se bojim padat i z nizke vysky, pokud je pode mnou nejaka struktura apod."

Si mimo anouši ;-), čti pořádně. Rady byly, ať si to sama přebere. Ty poraď nebo mlč.
Zaviš23:01:34 27.04.2020
odpovědět 
            Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Hele, chytráku, četl jsem přesně, co má za problém. A ty pořád nechápeš, o čem je řeč. Důležité není, že má strach, ale že je iracionální a nekontrolovatelný. Tedy i nadále platí vše, co jsem napsal.
07:41:25 28.04.2020
odpovědět 
             Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
"Důležité není, že má strach, ale že je iracionální a nekontrolovatelný."
Kde to píše? Z čeho si to vyvodil? Já tu čtu asi něco jiného. A nebo ty máš poruchu a potřebuješ ji objasnit?
Zaviš08:06:08 28.04.2020
odpovědět 
              Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
:-) Když myslíš, přesvědčovat tě nemám potřebu. Užij si to.
22:46:20 28.04.2020
odpovědět 
               Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Aaaaaa dva análytici.
12:03:10 30.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Změn partu, vykašli se na ty “borce”, co utečou a seznam se s poradnejma piskařema, ale pozor v Pha jich už moc není a ty co tam jsou, tak by jsi mohla narazit na jejich starý....
20:04:37 26.04.2020
odpovědět 
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Poradny piskari jsou vetsinou dost velci poseroutkove. Ti lezou jen to "na co maji"... Ti ji moc s tim, jak se psychicky otužit nepomohou.
01:33:18 05.05.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Podle toho, co píšeš, to vypadá, že bude možná vhodnější vyhledat nějaký odborný dohled. Úzkostné stavy se snadno bagatelizují s tím, že "pády nacvičíš". To je sice částečně pravda, ale to říkají většinou ti, kteří opravdovou úzkostí netrpí. Odborník ti nabídne nějaké techniky, díky kterým si uvědomíš, že jsi odvážnější/máš na víc, než si myslíš.
A poznámka bokem: Nevím, kde lozíš, ale v Moravském Krase začínají být cesty lidsky odjištěné často až u sedmiček. Takže lézt nějakou pětkošestku bývá víc o strach než nalézt do sedmy... Což může být do budoucna taky dobrá motivace k tomu se zlepšit :-)
Nemesis_NaR11:15:14 27.04.2020
odpovědět 
      Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Dnešní rychlá doba žádá instantní recepty.. a už slyším námitky, jak je lidská psýché složitá, individuální a nelze zobecňovat.

Psychologové mají zástupy klientů, z nichž každej si myslí, že jeho problém je jedinečnej. Naštěstí není a existují staré dobré recepty, vyzkoušené na zástupech lidí s týmž problémem.

Je tomu tak i ve Tvém případě, řešení je triviální a divím se, že to tady ještě nepadlo.

Chlast.

Alkohol vyřazuje v mozku z činnosti jako první amygdalu. Trochu ztratíš zábrany a strach, přestaneš se bát vejšky, přestaneš myslet na to, že ti ujedou cvičky, vylomí se lokr, přetrhne se lano a že půjdeš po zádech na polici přičemž Tě nikdo nebude umět kvalifikovaně resuscitovat. Ale nesmíš to přehnat, aby ti to nepostihlo centrum rovnováhy. Dát si pivo na kuráž doporučuje každej pískař.

Nedělám si prdel, opravdu to funguje, pij co Ti chutná, stačí málo.
honza15:08:18 27.04.2020
odpovědět 
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Tohle byl za 2. světové války sovětský recept do první line (200 gramů vodky). Nacisti na to samé měli perník. U Stalingradu to ale přehnali a vojáci jim pak nespali 3 noci a byli ochotní jít proti sovětským kulometům. Tak pozor.
Kuba Turek16:26:23 27.04.2020
odpovědět 
       Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
na morál při lezení (a podobně na zpěv za doprovodu kytary před velectěným publikem, prvním rande s dívkou snů, první přednáškou před nabitou posluchárnou nebo kongresovým sálem) skutečně funguje alkohol (a asi i další podobné substance), ovšem ve velmi mírných dávkách, pro zdravého dospělého muže je nejvyšší výkonnost po požití něco okolo dvou piv, pro ženu zhruba polovic. pro srovnání - tedy o trochu méně, než je v civilizovaných zemích povolená hranice 0,5 promile pro neprofesionální řízení osobního automobilu. padá zbytečný ostych, ale neztrácí se zdravá soudnost a smysl pro rovnováhu. čili je naprosto OK vychrupnout pod skálou během dlouhého lezeckého dne dvě-tři-čtyři plzničky v plechovce a udržovat si hladinku 0,3-0,4 promile, ale rozhodně není dobrý nápad zmastit se jak skandinávec na trajektu.
Lukas B.21:36:34 29.04.2020
odpovědět 
        Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Nesmyslné zobecňování a hloupé nabádání. Často jsi k věci, ale tentokrát mimo, Lukáši.
11:07:16 05.05.2020
odpovědět 
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Netusim jestli mas nejaky problemy s uzkosti nebo tak. Ale to co si tu popsala mi prijde uplne normalni. Nektery traverzy jsou bezpecnejsi na prvnim nez na druhym. A nektery jsou fakt nebezpecny. Na bouldrovce si z topu vzdy pokud muzu slezu co to da. Zinky jsou tvrdy. Delat na bouldrovce nejisty kroky nad vycnivajici strukturou je normalne o hubu a ten kdo se toho neboji je pacient. Dvakrat jsem si natlouk a uz takovy veci ani nelezu. Nejlepsi lezt jen kolmice a previsy. A padat v lehkym clenitym terenu (klidne i na umelce) je proste jednoduse nebezpecny. To neni zadny iracionalni strach. A ono jak casto vede 5 a 7 stejnou trasu, tak je samozrejme nebezpecny padat i v te tezsi. Trefit kolenem madlo, nic moc.
T.16:05:56 29.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
jak tu někdo píše. lez na prvním a občas padej. tím se to výrazně zlepší. všichni se bojíme, ale musíme se to učit kontrolovat. a když se budeš bát v životě, tak aspon ne na laně a pak se to časem spraví i v životě
08:41:29 27.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Ahoj,
"expert na psychiku" je trochu srandovní, ale asi tuším jak to myslíš. Myslím, že to na mě relativně sedí, tak si zkusím odpovědět. Jedna možnost jak s tím odborně pracovaj je jít po "symptomech" a různě to přeučovat, obrušovat. V neklinickém prostředí je to koučování, v klinické psychologii je to KBT (dohledej na googlu). Funguje dobře hlavně na konkrétní chování a prožívání.
POkud máš zájem o něco hlubšího "odborného" - tak je tu celá paleta tzv. psychodynamických terapeutických přístupů - např. Gestalt terapie, Existenciální atd. Já osobně mám rád rodinu psychoanalytických směrů. Jde o tom, že se různě zkoumá proč máš strach, jak to vypadá, jak to zažíváš s teraputem, co ti to dělá v životě atd. - to co jsi nadhazovala v dotazu. Výsledkem nejistým, ale fajn je, že se ti to postupně srovná a člověk (velmi zjednodušeně) přestane opakovat stále stejné chyby.
Psychodynamický způsob práce má ale pár nevýhod - např je dost náročný, takže třeba já si dost vybírám koho do terapie vemu. Když je motivace něco jako "chci se zlepšit v lezení", tak na to moc neberu. Je to blbé to takto říci, ale aby člověk šel do hloubky, tak mu musí být trochu blbě.
NO nic, zvaž, googluj. Případně napiš na můj email pro další info. Já tedy nové klienty neberu, ale rád poradím.
Bobr16:06:07 27.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Jen taková poznámka. Nelvira v úvodním příspěvku řekla velmi jasně, co poptává: „experta - psychologa, kouce, ktery dokaze pomoct se strachem pri lezeni“. Expert je dneska, bohužel, hodně znehodnocený slovo, ale nahraďme ho třeba výrazem odborník, profesionál... A moc hezky to i odůvodnila – tak, že to svědčí o tom, že přemejšlí správným způsobem.
Bohužel (jak je poslední dobou na Lezci celkem zvykem) drtivá většina pisatelů to nevzala na vědomí – což je jejich problém, ale horší je, že nabízejí rady, který k věci opravdu nepasujou. Čestné výjimky: nepodepsáno, 20:13:09 25.04.2020 a Bobr 16:06:07 27.04.2020. Tohle si dovoluju psát se zázemím cca 20 let lezení a necelých 30 let v psychologii, a to proto, aby tu drtivou většinu toho, co se tady píše, někdo nebral jako obecně použitelné rady, ono by to mohlo bejt dost nebezpečný. Jsou to – v tom lepším případě – osobní zkušenosti, zcela nepřenositelný.
Nelviro (pokud to tady ještě čteš), posílám Ti e-mail.
22:44:51 28.04.2020
odpovědět 
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
.. že by tu někdo radil až takový blbosti?
honza08:39:08 29.04.2020
odpovědět 
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Bohužel ano. Příklad, jeden z řady protože je to „blízko“: honza 15:08:18 27.04.2020. (Nevím, jestlis to byl ty nebo někdo jiný, ale to je úplně jedno.) Ona to s tím chlastem není absolutní blbost, skutečně to pro někoho může takto fungovat, ale obecně to v žádným případě neplatí a pro řadu lidí to může představovat spolehlivou cestu do nemocnice, v tom lepším případě. (Nemá smysl tady detailně rozebírat, proč; souvisí to s individuálně odlišným fungováním CNS a reakcí na látky, které ho ovlivňují.)
14:15:35 29.04.2020
odpovědět 
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Ano, byl jsem to já. Souhlas, pro řadu lidí to bude představovat spolehlivou cestu do nemocnice. Pro řadu lidí to bude dokonce představovat spolehlivou cestu do hrobu. Ostatně, jak lezení samo. Ostatně, jako konzultace s nějakým pošukem.
honza15:27:05 29.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
nelviro, jak už tu určitě padlo, nechce se mi číst celou debatu: To co prožíváš při dolezení k presce, resp. při prvním, druhém atd. nadlézacím kroku, resp. na druhém když uskakuje linie, je o lezení jen částečně.
Mrknul bych na tvou úzkost, resp. úroveň sebejistoty v životě obecně, jakým způsobem jezdíš na kole a co přitom vnímáš, jak řídíš auto, jak rozhoduješ o dennních i zásadnějších věcech. Ze zkušenosti vím, že právě ten "strach" při nadlezení presky je výborný ukazatel, že něco není úplně v pořádku. Sportovního psychologa bych do toho netahal, přijde mi to zbytečné, a moc bych nebral vážně rady typu že se to musí opadat, postupně zvyšovat obtížnost atd. - což jsou samozřejmě rady dobře míněné a zcela logicky vypadající, ale je to na dloho a druhak v praxi fungují jen občas. A občas mají i přesně opačné výsledky.
Prošla mi rukama pěkná řádka závodících dětí i dospělých v různých sportech a je to všude stejné, jen ten finální "aktivátor bloku" je pochopitelně u každého sportu jiný. Příčina však všude stejná - nejistota obecně. V případě dětí je to povětšinou způsobeno rodiči, často přímo v souvislosti s tím sportem samotným a/nebo (to téměř vždy) v běžném životě. Může pomoci si prostě jen tak - jasněže cíleně - pokecat s "někým zvenčí", třeba homeopatem nebo dobrým fyzioterapeutem, o životě. Fyzio zmiňuji proto, že u dětí málokdy, ale u dospělých téměř vždy jsou taková mentální nastavení jaká popisuješ doprovázena fyzio změnami a je drobet snazší je poodhalit, resp. konstatovat/ověřit jejich existenci.
semtam11:57:34 29.04.2020
odpovědět 
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
S rostoucí silou a vytrvalostí, roste morál! ;-)
12:42:14 29.04.2020
odpovědět 
  Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Homeopat nebo fyzioterapeut na zrejme mirnou panickou poruchu ... Dobra rada nad zlato. To jsem netusil, ze soucasti kurikula VS vzdelani fyzioterapie je taky psychiatrie ... solidni ezo ...
Ja bych se spis zamyslel proc chce zminena vlastne lezt? jestli protoze je to moda, tak bych delal jinej sport. Jestli protoze ji lezeni strasne pritahuje a desne po nem touzi, tak se holt musi rafnout. I tak to muze dopadnout tak, ze to proste nepujde a panika ji nepusti. Proste ne kazdej muze mit vsechno ... i o tom je zivot ...
J.Klada21:15:23 29.04.2020
odpovědět 
   Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Klado, ty nezklames. Snads tazatelku aspon pobavil, byt tento tvuj zert neni nikterak pozitivni.
22:41:08 29.04.2020
odpovědět 
    Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Radit nekomu homeopata nebo fyzioterapeuta na neco, co olizuje hranu psychologicko-psychiatrickyho problému je ezokravina. Jestli ma slečna problémy v jiných sférách života, at řeší s prislusnym odborníkem (tím nemyslím kouče fullmindness nákupů v Albertu a podobný typky). Jestli jediny, co ji panikari, je odlezani od jisteni, tak at je v klidu a je vděčná za hezkej život.
Ta druha část myho komentu neni žert, ale reálná varianta. Me třeba totálně nejde chodit po slackline. Mám dvě možnosti - vykaslat se na to nebo to urvat dlouhodobym zkousenim a zarpurilosti, povídání si o tom me nerozchodi. Zvolil jsem první variantu, prostě to nebudu dělat, možná proto, aby mi v životě zbyla energie na zarpurilost v jinejch činnostech.
Ezu zdar, freudove vseholezectva spojte se!!!
J.Klada09:25:13 30.04.2020
odpovědět 
     Kladovi
souhlasim, ne každej může a musí mít všechno. To se týká i schopnosti číst mezi řádky. To co psal podepsaný "semtam" mi vůbec nezní jako nějaký ezo a Tvoje reakce, Klado, ukazuje, jak bídně jsou na tom u nás (někteří) doktoři, když jde o porozumění nějakým problémům v širším kontextu. A jak někteří reagují, když vidí, že někdo takový pohled nabízí. Ty tam hned cpeš obranně nálepku ezo a úplně pomíjíš, že dotyčný před homeopata a fyzio dal to nenápadné slůvko "třeba". Protože jak to chápou někteří z mého oboru (psycholog a psychoterapeut), některé drobnější problémy související s úzkostí, nejistotou apod., vyskytující se jen ve specifických situacích, není potřeba řešit hned s psycho(-logem/-terapeutem) natož s psychiatrem. Často to ani není možné, někdo je prostě ochotný odložit určité obrany jen když se cítí "bezpečně" u někoho, kdo "ho přece nebude pitvat" a jen tak si nevinně povídají o něčem, co jde tzv. externalizovat... A někdy i my psycho- odborníci nemáme talent na to vnímat pacienta komplexně, nevidíme souvislosti a strčí nás v tom do kapsy někdo mimo obor, kdo umí lidi lépe vnímat, třeba kadeřnice, masér, homeopat, fyzioterapeut, učitel...nebo třeba porodník.

Doporučuju ti, Klado, knížku Labyrint pohybu. Jméno Pavel Kolář ti jistě něco říká a pokud budeš jen trochu vnímat, třeba si jako doktor rozšíříš hledí, povyrosteš a nebudeš se ohánět nálepkou ezo takhle zbytečně.
10:05:20 30.04.2020
odpovědět 
      Re: Kladovi
Tuknul/a si hrebicek na hlavicku, pisu to, co pisu, protoze vim, co se pise v tehle a podobnych knihach. Mantra posledniho desetileti - fyzioterapie je kvalifikace pro reseni veskerych lidskych bolistek (ale nesmej bejt moc nebezpecny). Fyzioterapie se stala jakousi vsevedou 21. stoleti vcetne epidemiologie a makroekonomie - projdi si signatare recentni vyzvy 11ti :)
Akorat se tak nejak zapomina, ze dominantni vaha a spolecenskej prinos tohohle oboru neni v hogofogo studiich pro sportovce a mlady/zdravy s fatalne prehazenejma motorickejma vzorcema. Teziste prace tehle lidi je v LDNkach, ARECH, JIPKACH, chirurgiich, pediatriich a internach. Na tehle mistech nikdo neresi spravnej uchop a naprosto kriticky souvisejici aktivaci okohybnych svalu, ale to, aby se clovek po operaci byl schopen zvednout a dojit si na zachod.
Co se tu od prvniho prispevku popisuje je milionkrat provareny lezecky tema, na ktery se objevi milionkrat provareny argumenty od podporovacu, popiracu, zesmesnovacu, ezodeju, skeptiku atd. atd.
Pokud tu nekdo popise temer paralyzujici paniku a celkove uzkostny osobnostni nastaveni a mezi radky tak trochu naznacuje, ze s tim neni uplne spokojenej (pokud to tak neni tak se hluboce omlouvam), tak odbornosti ktery tohle resej zacinaj na "psycho/psychi". Rozhodne to nejsou fyzioterapeuti, tak jak je ten obor definovanej obsahem studia. Fyzioterapeut je nekdo, kdo primarne ziska akreditovanej titul bc. nebo mgr. a ne nekdo, kdo si udela miliardu strasne slozite nazvanejch letadlove organizovanejch pseudokurzu, ktery stejne nakonec rikaj jen to, ze biceps se upina tam a tam a banality jako, ze pro pohodu tela je treba mit "vyrovnanou hlavu, protoze vsechno souvisi se vsim" ...
Autorky je mi lito, jasne, ze to frustruje. Tak jako tak, jestli chce lezt, kousnout se bude muset vyhradne ona a ne nekdo, kdo ji pred tim bude za prachy radit. Jestli ma v zivote problemy s uzkosti a vadi ji to, at to resi s temi, kteri jsou odborne zpusobily (a to nejsou fyzioterapeuti). Urcite ji preju, at se to vylepsi a ma hezkej zivot s lezenim nebo i bez lezeni. Jinak saozrejme zdravim vsechny fyzioepidemionomy, protoze i ja vim, ze vsechno souvisi s ... vite cim ...
PS: jestli nize nejsem originalni tak sorry - autorko - zkusil bych lezt s nekym na koho nejses emocne hluboce navazana (neni to tvuj sourozenec, rodic, manzel, milenec apod) - ono totiz pred "cizima" se clovek daleko vic ovlada a daleko vic se rafne... treba to trochu pomuze a vylezes neco peknyho na prvnim ...

J.Klada14:04:57 30.04.2020
odpovědět 
       Re: Kladovi
promiň, ale jsi fakt zaseklej, zjevně máš nějakou zkušenost, která ti v tomhle případě kontaminuje vnímání textu, takže odpovídáš na něco uplně jinýho, než o čem byla řeč. Znovu: nejde jen o fyzioterapii, to byl JEN PŘÍKLAD. A máš tam tuny dohadů, který podle toho co píše slečna, zjevně moc nesedí. Nestojí za to to rozebírat, jen doufám, že tenhle postoj jsi schopnej aspoň trochu odložit u svých pacientek.

Takže radši stručně a znovu to jediný co tady má smysl: Jestli ti tvoje ego dovolí odložit aspoň na chvíli ten postoj, že ti je přece předem jasný, o čem je ...(doplň si: obsah knihy, poslání fyzioterapie a její možnosti, problém slečny...), zkus si tou knížkou aspoň chvíli listovat, zjevně ti má co předat.
20:13:17 30.04.2020
odpovědět 
      Re: Kladovi
Tak samozřejmě uplně vidím, jak mi fyzioterapeut a homeopat juká na úzkost. Ona většinou juká na mě. Zas jsem si díky ní, nikdy nic nezlomil, ale jak říká Jindra H. "správnej chlap, by si měl bejt ochotnej zlobmit kvůli lezení nohu..." dál mě napadá spousta poznámek, od Werichovy pohádky o Nebojsovi, po všechnu možnou farmakopodporu (pískaři vědí, že pivo je jejich topivem, sporťáci jednou amfíky, znám i lidi, kteří razí cestu co navázání, to brko) koučing - viz. poslední prigl, tam by určitě našla, někoho, kdo by jí pomohl, spousta odkazů na fajn lidičky. Hypnozu, možná i prozkoumat minulý životy, zda není reinkarnací Toniho Kurze. Ovšem všichni vědí, že kdo se bojí nesmí do lesa. Pak samozřejmě odvahu dodá správná technika a technika je skrytá síla, takže už jsme doma - kampus morál eště nikomu nesebral a Kareš by k tomu doporučil 1000 shybů týdně. Užrčitě má spousta lidí souženíčko ze svý úzkostnosti všichni místní ezosamokouči vědí, že cest k úspěchu je nekonečně mnoho, jen je třeba najít tu svou...
Jenže modří, znají moudro otce Fura, že základem lezeckýho úspěchu, včetně morálu, je řádně hýčkaná zloba a zloba není většinou nic jiného než sublimovaná sex. frustrace a méně není nikdy více. Tazetelka má bohužel tu smůlu, že je ženská a žesnká sexuální frustrace jaksi není tak zloborodná, jako ta mužská... Takže doporučuju změnu pohlaví, testosteron, nehonit, ono to pak stejně nepůjde a úspěch se zaručeně dostaví... nebo něco jiného, ale rozhodně to bude dobordružstí a originální cesta
k16:02:14 30.04.2020
odpovědět 
       Re: Kladovi
Vsem bych chtela moc podekovat za rady a tipy!

S lezenim neprestanu, protoze jsem se vzdala uz spousty jinych veci a aktivit v zivote a lezeni to nebude :-)

Ne, nelezu proto, ze je to ted moderni.
Lezu, protoze me to bavi, libi se mi ten pohyb a take to, ze clovek leze v prirode a skala je krasnej material a i kdyz jsem jako mala lezla jen jedno leto, jsou to jedny z nejhezcich vzpominek, co mam.
No jo, skoda, ze to bylo jen jedno leto a pak jsem se k tomu vratila az asi pred rokem. Ale zas driv jsem kolem sebe nemela zadnou lezeckou partu a partnera a ted je mam a jsou skveli. :-)

Dnes jsem se sesla s clovekem, ktery me pres lezce oslovil a velice mi pomohl.
Dobrali jsme se k jiste veci z minulosti, ktera je nejspis pricinou meho strachu. A pokud ne pricinou, tak se na tom alespon z velke miry podili.
Ted bude na me se s tim nejak popasovat a pokud se mi to podari vyresit, muzu snad zacit zvesela padat a lizt lip. :-)

K alkoholu, jak tu nekdo zminoval. Ono je sice hezky, ze hladinka pomaha, ale ne kazdej si muze dovolit pit (treba kvuli jinym zdravotnim obtizim), i kdyz nerikam, pul malyho piva by asi slo. :-)

Tak jo, svyho nepritele uz ted asi znam, tak snad se s nim popasuju a bude ze me druhej Adam Ondra.. :-D

Jeste jednou moc dekuju, vazim si vsech, kdo tu se mnou "mrhali" casem. :-) :-*



nelvira17:40:03 30.04.2020
odpovědět 
        Re: Kladovi
tell me more, tell me more, co byl ten zážitek z minulosti?
17:51:16 30.04.2020
odpovědět 
        Pro nelviru
Nelviro, mohla bys jen tak pro zajímavost uvést princip? Nechci detaily, jen by mne zajímalo, jak to v tomto případě zafungovalo. To se někomu vypovídáš, najednou si řeknete něco jako "Hele, a nebojíš se proto, že..." a ty řekneš "A jó vlastně..." a pak už se nebojíš? Nebo jak to funguje?
10:27:12 01.05.2020
odpovědět 
         Re: Pro nelviru
Je to zcela trivialni princip: Kdyz svuj problem poznas a pojmenujes, je snazsi najit cestu ven. Vlastne je to zakladni podminkou pro zacatek hledani uspesneho reseni.
semtam12:25:49 01.05.2020
odpovědět 
          Re: Pro nelviru
to se teprv ukáže za delší dobu...
17:14:24 01.05.2020
odpovědět 
          Re: Pro nelviru
nelvira se začala podepisovat semtam??? Chtěl jsem slyšet její verzi, ne obecná moudra.
19:15:26 01.05.2020
odpovědět 
         Re: Pro nelviru
Nešlo jen o povídání, dotyčný taky sledoval, jak lezu se svým jisticem, jaké mám pocity v různých situacích a pak jsem taky lezla s ním a z toho vzešly určité paranoidní pocity, které ho vedly k hodně zajímavé otázce, na kterou jsem měla jasnou odpověď, ale samotnou mě nikdy nenapadlo, že by mě to mohlo ovlivňovat.
Jestli jsme se dobrali správného závěru samozřejmě zatím není jasné a hlavně není jasné, jak s tím dál začnu pracovat a jestli se fakt odblokuju. Ale aspoň se mám od čeho odpíchnout a taky je hodně přínosné, že jsme "vyškrtali" určité věci, které můj strach nejspíš nezpůsobují, např. strach z materiálu, elementární neznalost metodiky nebo to jestli jsem objektivně lezecký vemeno :D
nelvira21:19:58 01.05.2020
odpovědět 
          Re: Pro nelviru
Díky za odpověď.
23:12:13 01.05.2020
odpovědět 
          Re: Pro nelviru
takže proběhlo odháčkování s novým jističem, místním expertem na psychiku, ju?
15:33:00 05.05.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
Takove pomahaci kurzy dela znama britska lezkyne Hazel Findlay https://www.hazel-findlay.com/contact. Je to z Ceska teda dost z ruky, kor v teto dobe, ale treba se ji da napsat nebo Skype ci podobne. Zkusil bych neco urcite, je to velmi sympaticka osoba.
Ales21:46:48 29.04.2020
odpovědět 
 Re: Expert na psychiku se zamerenim na lezeni?
ahoj, nejsem expert na psychiku, tak jen osobní zkušenost ohledně strachu při nad-lezení a tedy strachu z pádu, úrazu, apod.

- malý/větší pivo funguje, dodá kuráž, potlačí neopodstatněný strach. já ho ale někdy volím spíš na překližce, na skále možná tak ve sportovce. Po vlastním nebo v míň přehledným terénu ne, tam chci mít jistý ruce, jasnou hlavu a jasnej odhad na co ještě mám a odkud už uteču.

- neopodstatněný strach z pádu a zrakvení se je (za mě) trošku složitý definovat, vyhodnotit. Každej tu přirozenou, zdravou hranici, má jinde. Ale obecně pokud mám sklon k úzkosti a kontrole i v běžném životě, bojím se např, že udělám chybu, která bude mít pro mě nebo blízkého fatální dopad (klasicky třeba řízení auta), tak tyto projevy na skále ještě zesílí, až příp. do nejistoty, vyklepanosti, apod. A to už kazí nejen požitek z lezení, ale ohrožuje samotnou bezpečnost, protože vznikají další chyby, které se zpravidla nabalují.

- změnu bych viděl jako proces a společný posun v sebepoznání, fyzické kondici, manuální jistotě pro práci s materiálem, lezeckých zkušeností - padání atd. Určitě toho bude víc.

Mně hodně pomáhá uvědomit si svoje slabý místa, nesnažit se je potlačit ani zamaskovat siláckým přístupem, ale taky se z nich neposrat.

- jo a ještě na to jsou dobrý ženský. malý pivko,hezká ženská co k tobě trochu vzhlíží a zachovat zdravej odhad dokážou divy.
galeje12:53:26 01.05.2020
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Lezení nad Monacem
 Databáze cest:
Všechny cesty (173439)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Brocotomia 7a Margalef
El Trucu Ye Apretar 7c/7c+ Margalef
PPL 7c Margalef
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Paluis 5c Olba
Nově komentované:
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos

 Nově v diskusi:
Lano Beal Karma 9.8mm | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (124)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (104)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Zemřel Pit Schubert (2)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 124 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 130 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 135 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 116 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.